Taas yksi esimerkki lisää siitä kuinka Sanna Marinin vihervasemmistolainen hallitus haluaa hankaloittaa ihmisten elämää

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Millä tavoin hyvä? Autojen hidas eteneminen ainakin lisää kaupunkipäästöjä ja turvallisuuteenkaan en usko tuolla olevan vaikutusta. Hallituksen politiikkanahan on kiusata autoilijoita niin, ettei porukka liikkuisi autoilla. Mutta tajuamatta jää, ettei jostain Tuusulasta tulla sporalla tai pyöräillen Helsingin keskustaan töihin. Tukisivat vain vahvemmin sitä sähköautoilua, jos kaupunkisaasteet on se tekosyy. Todellinen syy onkin perus vihervasemmistolainen kateus.
Suomen autokannan uusiutuessa autoilun päästöt, melukin vähenevät joka tapauksessa vaikka ne kaikki uudet autot olisivat polttomoottoriautoja, eikä sähköautoja. 2014 ja uudemmissa autoissa polttomoottorit ovat niin hiljaisia, että pienillä moottorin kierroksilla jo 50kmh ajonopeudella auton pyörivät renkaat ovat moottoria äänekkäämpiä. Lisäksi monissa uusimmissa autoissa on rajoitin estämässä moottorin huudattamisen korkeille kierroksille vaihteen ollessa vapaalla. 2019 ja uudemmissa bensamoottoreissa on hyötysuhde parantunut aika huimasti ja kehittyneimmät bensamoottorit kuluttavat vähemmän polttoainetta kuin monet 10 vuotta vanhat diesel moottorit.

Tänävuonna autokantaa uusitaan ennätysmäisen nopeasti, koska on voimassa kaksi erilaista vanhojen autojen romutuskampanjoita. Joista ensimmäinen kampanja on valtion ja autoalan aloittama, kestää vuoden loppuun. Toinen kampanja on sitten vakuutusyhtiön(jolla on myös oma autokauppansa) aloittama, jonka tavoitteena on romuttaa tänävuonna 1000kpl vanhoja autoja ns. "ilmastotekona" ja liikenneturvallisuuden parantamisena.Todellisuudessa kuitenkin kaupallisessa mielessä myydäkseen autojaan, palveluitaan kuten rahoitus ja vakuutuksia.
 
Suomen autokannan uusiutuessa autoilun päästöt, melukin vähenevät joka tapauksessa vaikka ne kaikki uudet autot olisivat polttomoottoriautoja, eikä sähköautoja. 2014 ja uudemmissa autoissa polttomoottorit ovat niin hiljaisia, että pienillä moottorin kierroksilla jo 50kmh ajonopeudella auton pyörivät renkaat ovat moottoria äänekkäämpiä. Lisäksi monissa uusimmissa autoissa on rajoitin estämässä moottorin huudattamisen korkeille kierroksille vaihteen ollessa vapaalla. 2019 ja uudemmissa bensamoottoreissa on hyötysuhde parantunut aika huimasti ja kehittyneimmät bensamoottorit kuluttavat vähemmän polttoainetta kuin monet 10 vuotta vanhat diesel moottorit.

Tänävuonna autokantaa uusitaan ennätysmäisen nopeasti, koska on voimassa kaksi erilaista vanhojen autojen romutuskampanjoita. Joista ensimmäinen kampanja on valtion ja autoalan aloittama, kestää vuoden loppuun. Toinen kampanja on sitten vakuutusyhtiön(jolla on myös oma autokauppansa) aloittama, jonka tavoitteena on romuttaa tänävuonna 1000kpl vanhoja autoja ns. "ilmastotekona" ja liikenneturvallisuuden parantamisena.Todellisuudessa kuitenkin kaupallisessa mielessä myydäkseen autojaan, palveluitaan kuten rahoitus ja vakuutuksia.
Ja valtiolta saa hankintatukea sähköautoon, jos auton kokonaishinta on enintään 50 000 euroa (sisältää ALV ja autoveron). Liian hienoille ja kalliille autoille ei valtio tietenkään tukea myönnä.
 
vierailija
Vastaavasti pyöräilystä ollaan kaupunkirakennetta hajauttamalla tehty niin epähoukuttelevaa, että hyvin suurelle osalle ihmisistä se ei ole käytännöllistä, koska matkoihin menee liikaa aikaa.
Tuo on täysin epälooginen väite. Ei kannata asua 30 km:n päässä työpaikasta, jos haluaa pyöräillä työmatkat. Ihan niin kuin ei kannata asua Kouvolassa, jos meinaa käydä duunissa Helsingissä. Ei se ole kaupunkirakenteen syytä, että sinun matkasi ovat pitkiä.
 
vierailija
Tuo on täysin epälooginen väite. Ei kannata asua 30 km:n päässä työpaikasta, jos haluaa pyöräillä työmatkat. Ihan niin kuin ei kannata asua Kouvolassa, jos meinaa käydä duunissa Helsingissä. Ei se ole kaupunkirakenteen syytä, että sinun matkasi ovat pitkiä.
Se on tyhmyyttä asua kaukana työpaikasta. Mun työmatka on viisi (5) metriä.
 
vierailija
Tuo on täysin epälooginen väite. Ei kannata asua 30 km:n päässä työpaikasta, jos haluaa pyöräillä työmatkat. Ihan niin kuin ei kannata asua Kouvolassa, jos meinaa käydä duunissa Helsingissä. Ei se ole kaupunkirakenteen syytä, että sinun matkasi ovat pitkiä.
Kaikki eivät mahdu asumaan lähellä työpaikkaa jos kaupunkirakenne on hajanainen. Autoilukeskeisessä hajanaisessa kaupunkirakenteessa on myös käsite nimeltä "työpaikka-alueet", jonne ei edes kaavan puolesta saa rakentaa asuntoja, eli asunnot ovat väkisinkin kaukana. Nukkumalähiöt ja palvelualueet (markettialueet) ovat sitten erikseen, ja näiden kolme aluetyypin välillä liikkuminen on suunniteltu tapahtuvan henkilöautolla.
 
vierailija
vihervasemmisto hallitus tekeekin kaikkensa, että ihmiset ruokittais koteihinsa. pääministeri jo aloitti kokeilun. valtion laskuun ruoat kotiin. aamupalat ja mikrouuniin laitettavat einekset ovatkin hänen kauppalistallaaan.
 
Vastaavasti pyöräilystä ollaan kaupunkirakennetta hajauttamalla tehty niin epähoukuttelevaa, että hyvin suurelle osalle ihmisistä se ei ole käytännöllistä, koska matkoihin menee liikaa aikaa.
Ei pyöräily ikinä ole ollutkaan houkuttelevaa. Sillä on hankala mennä just kun matkat on pitkiä, kantamuksia on paljon ja sää on huono. Siksi on autot keksitty.
 
vierailija
Kaikki eivät mahdu asumaan lähellä työpaikkaa jos kaupunkirakenne on hajanainen. Autoilukeskeisessä hajanaisessa kaupunkirakenteessa on myös käsite nimeltä "työpaikka-alueet", jonne ei edes kaavan puolesta saa rakentaa asuntoja, eli asunnot ovat väkisinkin kaukana. Nukkumalähiöt ja palvelualueet (markettialueet) ovat sitten erikseen, ja näiden kolme aluetyypin välillä liikkuminen on suunniteltu tapahtuvan henkilöautolla.
Tekosyitä. Missään kunnassa ei työpaikka-alue ole sellainen etteikö siihen pystyisi pyörämatkan sisään muuttamaan. Ei edes Vantaalla, jossa kuitenkin lentokenttäalue muodostaa aika laajan maantieteellisen kokonaisuuden. Olet tyypillinen rusinoiden nyppijä, jonka on saatava kaikki valmiiksi annettuna. Jos ei ole mahdollista asua Helsingin keskustassa ja käydä samalla pyörällä kilometrin päässä lentokentällä duunissa, niin se on tietenkin aina jonkun muun syytä.
 
vierailija
Ei pyöräily ikinä ole ollutkaan houkuttelevaa. Sillä on hankala mennä just kun matkat on pitkiä, kantamuksia on paljon ja sää on huono. Siksi on autot keksitty.
Voi olla, että se sinusta ei ole houkuttelevaa.

Mutta muiden mielestä siihen voidaan vaikuttaa hyvinkin paljon kaavoituksella ja liikennesuunnittelulla, että kuinka houkuttelevaa pyöräily on, eli kuinka monet ajavat pyörällä.

Persuja äänestämällä saa aikaan hyvin pyöräilyvihamielistä kaupunkirakennetta ja katuja.
 
vierailija
Tekosyitä. Missään kunnassa ei työpaikka-alue ole sellainen etteikö siihen pystyisi pyörämatkan sisään muuttamaan. Ei edes Vantaalla, jossa kuitenkin lentokenttäalue muodostaa aika laajan maantieteellisen kokonaisuuden. Olet tyypillinen rusinoiden nyppijä, jonka on saatava kaikki valmiiksi annettuna. Jos ei ole mahdollista asua Helsingin keskustassa ja käydä samalla pyörällä kilometrin päässä lentokentällä duunissa, niin se on tietenkin aina jonkun muun syytä.
Miksi se on teille persuille niin vaikea ymmärtää, että harvaan kaavoitetulla alueella mahtuu asumaan vain pieni määrä ihmisiä? Vain pieni vähemmistö siis mahtuu asumaan työpaikkojen lähellä, mikä ruokkii autoilua.
 
vierailija
Miksi se on teille persuille niin vaikea ymmärtää, että harvaan kaavoitetulla alueella mahtuu asumaan vain pieni määrä ihmisiä? Vain pieni vähemmistö siis mahtuu asumaan työpaikkojen lähellä, mikä ruokkii autoilua.
Persut eivät autoilijoina ole oppineet hahmottamaan kaupunkia fyysisten etäisyyksien kautta vaan ainoastaan autoiluun ja pysäköintiin kuluvan ajan kautta.
 
Kokeile edes.
No tervetuloa van nauttimaan palveluistani :sneaky:

Voi olla, että se sinusta ei ole houkuttelevaa.

Mutta muiden mielestä siihen voidaan vaikuttaa hyvinkin paljon kaavoituksella ja liikennesuunnittelulla, että kuinka houkuttelevaa pyöräily on, eli kuinka monet ajavat pyörällä.

Persuja äänestämällä saa aikaan hyvin pyöräilyvihamielistä kaupunkirakennetta ja katuja.
Tämmöinen liikennesuunnittelu onnistuu, kun kaikki suomalaiset asuisivat kehäkolmosen sisäpuolella. Suomi on suuri maa
 
Voi olla, että se sinusta ei ole houkuttelevaa.

Mutta muiden mielestä siihen voidaan vaikuttaa hyvinkin paljon kaavoituksella ja liikennesuunnittelulla, että kuinka houkuttelevaa pyöräily on, eli kuinka monet ajavat pyörällä.

Persuja äänestämällä saa aikaan hyvin pyöräilyvihamielistä kaupunkirakennetta ja katuja.
Eli sinulla ei ole varaa autoon, niin koko muu yhteiskunta pitää rakentaa ympärillesi? :D No politiikkaa tuokin. Minäkin tahtoisin niin kovasti allasbaarin tuohon takapihalle, niin ei joutuisi pukeutumaan kun hakee saunasta kylmän oluen. En näet halua hankkia vaatteita :D

No kaikkea saa toivoa, vai miten se meni… :D
 
  • Haha
Reactions: m1es
vierailija
Eli sinulla ei ole varaa autoon, niin koko muu yhteiskunta pitää rakentaa ympärillesi? No politiikkaa tuokin. Minäkin tahtoisin niin kovasti allasbaarin tuohon takapihalle, niin ei joutuisi pukeutumaan kun hakee saunasta kylmän oluen. En näet halua hankkia vaatteita

No kaikkea saa toivoa, vai miten se meni…
Miksi koko yhteiskunta pitäisi rakentaa sinun autoilusi ympärille? Onko se peltilehmä niin pyhä?
 
vierailija
Miksi se on teille persuille niin vaikea ymmärtää, että harvaan kaavoitetulla alueella mahtuu asumaan vain pieni määrä ihmisiä? Vain pieni vähemmistö siis mahtuu asumaan työpaikkojen lähellä, mikä ruokkii autoilua.
Miten se on sinulle niin vaikea ymmärtää, että harvaan kaavoitetulla alueella ne työpaikatkin ovat harvassa? Sen kun valitset sen työpaikan ja muutat sen viereen. Ei ole mikään pakko sen jälkeen lähteä sieltä minnekään. Tai jos käytkin kerran vuodessa oopperassa ja kerran kymmenessä vuodessa leikattavana keskussairaalassa, niin eiköhän se onnistu ilman fillariakin.
 
vierailija
Miksi koko yhteiskunta pitäisi rakentaa sinun autoilusi ympärille? Onko se peltilehmä niin pyhä?
Kun sitä nimenomaan ei ole rakennettu autoilun ympärille. Se nyt vaan sattuu olemaan niin, että autolla on helpommin saavutettavissa laajempi reviiri. Mutta ei yhteiskuntaa ole silti suunniteltu sitä silmällä pitäen, että ihminen ajaisi terveyskeskukseen 100 km:n päähän ja kävisi ruokakaupassa 50 km:n päässä. Kyllä ajatuksena on, että käydääm lähikaupassa, -kirjastossa ja -terveyskeskuksessa.
 

Yhteistyössä