vierailija
On tietenkin.Ei ole mahdollista tehdä tuollaista "toimivaa infraa" joka olisi hyvä kaikille.
On tietenkin.Ei ole mahdollista tehdä tuollaista "toimivaa infraa" joka olisi hyvä kaikille.
Jos ihmiset eivät haluaisi käydä siellä jättikauppakeskuksessa, ei siellä olisi kauppojakaan.Monissa kaupungeissakin (esim. Kouvola, Seinäjoki tai Ylivieska) useimmat palvelut ovat karanneet pois keskustasta, kun on kaavoitettu autoilijoille suunniteltu markettialue tai jättikauppakeskus.
Meinaatko, että kauppoja on ainoastaan yhdessä paikassa? En usko.Monissa kaupungeissakin (esim. Kouvola, Seinäjoki tai Ylivieska) useimmat palvelut ovat karanneet pois keskustasta, kun on kaavoitettu autoilijoille suunniteltu markettialue tai jättikauppakeskus.
Asiaa!Tässäkin keskustelussa tulee hyvin esille se, että edes pyöräilijän itsensä mielestä pyörä ei ole hyvä kulkuväline. Mutta siitä jollain ajatusten akrobatialla sellainen tulee, jos vain kiusataan autoilijoita ruuhkamaksuilla, teiden poistoilla ja bensaveroa nostamalla. Ruuhkamaksu ikään kuin tuo Ikean iholle ja lidlin lähelle. Kassien kantaminen tarakallakin on siten kevyempää
Siiten vielä kehdataan sanoa, että vihervasemmistolla olisi muka järkeä päässä Ihmisvihamielinen ja vastenmielinen aate se on.
Saati jos on vaikka 5 henkinen perhe. Ostaako ruoat jostain pikkukaupasta vai cittarista... Kauhea hintaero. Yksinään asuvalla ei niin tunnu.Meinaatko, että kauppoja on ainoastaan yhdessä paikassa? En usko.
Espoo on tietoisesti rakennettu autokaupungiksi. Siksi siellä autoillaan paljon.Miksi espoolainen yksityisautoilee? - Jalka pois jarrulta liikenneinfran kehittämisessä
Espoo elää liikenteestä. Espoolainen yksityisautoilee, koska se on monessa tapauksessa merkittävästi julkista liikennettä ja vaikkapa pyöräilyä nopeampaa. To...www.youtube.com
Pienemmissä kaupungeissa ei ole kysyntää sille, että kaikkia kauppoja olisi 2 kpl, eli toisaalta keskustassa ja toisaalta jättikauppakeskuksessa jossain pellolla. Siksi jättikauppakeskusten rakentaminen autioittaa keskustan ja tuo lisää autoilua.Jos ihmiset eivät haluaisi käydä siellä jättikauppakeskuksessa, ei siellä olisi kauppojakaan.
Niin on. Jos rahaa on käytettävissä loputtomiin. Mutta kun ei ole.On tietenkin.
Kyse oli toimivasta infrasta. Se tarkoittaa esim. ehjää ja hyvää pyörätietä. Väitätkö, että sellaisten rakentaminen on mahdotonta, jos samaan aikaan rakennetaan ehjiä ja hyviä autoteitä?Niin on. Jos rahaa on käytettävissä loputtomiin. Mutta kun ei ole.
Tosimaailmassa ei ole rahaa rakentaa tiivistä kävely-joukkoliikenne-pyöräily-ystävällistä kaupungia ja sen alle sitten maanalaista täydellistä "autoilumaailmaa" moottoriteineen ja kymmenine tai satoine tuhansine parkkipaikkoineen.
Siksi on pakko valita. Joko sellainen kehäkolmosympäristö autoille tai punavuoriympäristö kaikille muille.
Kyse on ennen kaikkea matka-ajoista, ja autoilun osalta lisäksi parkkipaikkatarjonnasta.Kyse oli toimivasta infrasta. Se tarkoittaa esim. ehjää ja hyvää pyörätietä. Väitätkö, että sellaisten rakentaminen on mahdotonta, jos samaan aikaan rakennetaan ehjiä ja hyviä autoteitä?
Ja mihin sä näillä pointeilla pyrit? Helsinki on myös ”autoilukaupunki” ydintä lukuun ottamatta, missä voi lliikkua sen pari sporaväliä vaikka kävellen. Tää on nyt joku sun utopia, että Helsinki olisi joku pyöräilykaupunki ja siksi autoilua tulee haitata. Sitä paitsi ne espoolaiset, vantaalaiset, keravalaiset ja tuusulalaiset käy Helsingissä töissä. Myös ytimessä. Espoossa ne sinunkin työpaikkasi pomot asuvat, jos kielikuvan sallit. Se ei ole ns. mitä tahansa sakkia, vaan Helsingille erittäin tärkeitä ihmisiä.Espoo on tietoisesti rakennettu autokaupungiksi. Siksi siellä autoillaan paljon.
Se on kyllä käynyt selväksi, että perussuomalaisille autoilijat ovat erittäin tärkeitä ihmisiä jotka pitävät koko yhteiskuntaa pystyssä, ja autottomat taas ovat loisivaa roskasakkia.Ja mihin sä näillä pointeilla pyrit? Helsinki on myös ”autoilukaupunki” ydintä lukuun ottamatta, missä voi lliikkua sen pari sporaväliä vaikka kävellen. Tää on nyt joku sun utopia, että Helsinki olisi joku pyöräilykaupunki ja siksi autoilua tulee haitata. Sitä paitsi ne espoolaiset, vantaalaiset, keravalaiset ja tuusulalaiset käy Helsingissä töissä. Myös ytimessä. Espoossa ne sinunkin työpaikkasi pomot asuvat, jos kielikuvan sallit. Se ei ole ns. mitä tahansa sakkia, vaan Helsingille erittäin tärkeitä ihmisiä.
Helsingissä rakennetaan baanoja, ja Espoossa taas kevyenliikenteenväyliä.Tää on nyt joku sun utopia, että Helsinki olisi joku pyöräilykaupunki ja siksi autoilua tulee haitata.
Aivan. Ei pitäisi olla nokan koputtamista miten ”pyöräilijöitä vihataan”.Helsingissä rakennetaan baanoja, ja Espoossa taas kevyenliikenteenväyliä.
Espoo tuottaa kuralaatua tällä saralla. Toisin kuin Helsinki.Aivan. Ei pitäisi olla nokan koputtamista miten ”pyöräilijöitä vihataan”.
Autoilukaupunkina Espoo on sitä mieltä, että vain autoilu on vakavasti otettava liikennemuoto ja pyöräilijät taas sopii ohjata johonkin taaperoiden sekaan.Espoo tuottaa kuralaatua tällä saralla. Toisin kuin Helsinki.
Kaupallinen yhteistyö: Storytel