Taas talvi yllätti juntit

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä olen sitten ilmeisesti ihan hiton pro juntiks, kun ei sattunut mitään, vaikka ajelin pitkin (maalais)pitäjää koko illan ja muorit ja vaaritkin tuli hoidettua ajallaan...

-kotihoitsu-
 
vierailija
Hienoa, onko allasi neliveto?

Maalla asuvana en ikinä luopuisi siitä.
Ei ollut. Työnantajan auto. Ei maalla tarvitse nelivetoja, jos on hiukan järkeä päässä ja katso mihin ajaa ja mihin ei. Ikinä en ole jäänyt vielä edes kiinni. Sen verran jo näitä töitä tehnyt, että osaa ennakoida. Välillä joutuu kyllä pikkusen kävelemään, jos pihassa ei ole lumitöitä tehty, mutta mielummin niin, kun sitten ollaan kiinni ja yritetään metsästää auraajia tai hinaajia jostain ja mummut jää hoitamatta.
 
vierailija
Ei ollut. Työnantajan auto. Ei maalla tarvitse nelivetoja, jos on hiukan järkeä päässä ja katso mihin ajaa ja mihin ei. Ikinä en ole jäänyt vielä edes kiinni. Sen verran jo näitä töitä tehnyt, että osaa ennakoida. Välillä joutuu kyllä pikkusen kävelemään, jos pihassa ei ole lumitöitä tehty, mutta mielummin niin, kun sitten ollaan kiinni ja yritetään metsästää auraajia tai hinaajia jostain ja mummut jää hoitamatta.
(y)

Kyllä sen yleensä tietää jo ajaessaan, että nyt saattaa olla paikka, josta ei pääsekään. Silloin ei kannata ajaa. Yhden kerran olen ihan ennakoimatta jäänyt jumiin ja se oli tyhjällä takavetoisella pakettiautolla. Mutta silloinkin työnantaja oli fiksusti varustanut auton sellaisilla luistonestomatoilla, joiden avulla pääsin liikkeelle.

Jos joutuu pysäköimään lumihankeen, kannattaa ajaa itsellensä kunnon potero sen varmistamiseksi, että pääsee vielä liikkeellekin. Eli ajaa pari kertaa edes-takas siinä paikalla, että on kunnon kova ura renkaiden alla. Renkaat lämpenevät ajossa ja kun auton jättää parkkiin, se onkin äkkiä pienessä kuopassa, josta ei pääsekään enää liikkeelle.
 

Yhteistyössä