Taas se nähtiin, ei kannata ostaa halpaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gggggggggggggggggg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gggggggggggggggggg

Vieras
Ostin pojalle sellaisen fleecevuorisen sadepuvun halpahallista. 3 eskaripäivän jälkeen oli monen sentin halkeama siinä kumissa, se mitään vettä enää pidä. Viime viikolla erehdyin ostamaan samasta firmasta vauvalle sellaiset vauvatennarit. Toista kertaa kun laitoin vauvan jalkaan niin vetoketju hajosi.

samanlaisia kokemuksia oikeestaan kaikista halpiskamoista: saumat hajoaa ja ratkeaa, ulkohaalarit ei kestä kulutusta ja veden ne suorastaan imee itseensä. Pesussa kutistuvat ja kitistyvät ja printtikuviot lähtee irti parin pesun jälkeen. Nyt päätin että meille tulee enää yhtäkään halpistuotetta.Silkkaa rahantuhlausta on ostaa niitä. Pitäydyn vain hyväksi havaitsemissani laatumerkeissä.

Olen hh:sta ostanut gollegepaitoja ja -housuja ja ollut niihin jopa tosi tyytyväinen. Sadeasuja en ole hankkinut vaan ne on ,,,, Reiman ;( Sadehousut saa paikattua liimapaikoilla kätevästi - toki äkkiä menee paikkoihin uusien housujen hinta...

[QUOTE="argh";23619038]Olen hh:sta ostanut gollegepaitoja ja -housuja ja ollut niihin jopa tosi tyytyväinen. Sadeasuja en ole hankkinut vaan ne on ,,,, Reiman ;( Sadehousut saa paikattua liimapaikoilla kätevästi - toki äkkiä menee paikkoihin uusien housujen hinta...[/QUOTE]

Paikkavärkit on tosiaan kalliita - oon joskus silmäilly niitä.

HH:ssa tai vastaavissa on sekä hyviä että huonoja tavaroita myynnissä. Oma kokemus on, että pitää katsoa tarkkaan, mitä sieltä ostaa ja mitä ei. Pääasiassa ostan kuitenkin muualta ja kalliilla.

Ostin pojalle sellaisen fleecevuorisen sadepuvun halpahallista. 3 eskaripäivän jälkeen oli monen sentin halkeama siinä kumissa, se mitään vettä enää pidä. Viime viikolla erehdyin ostamaan samasta firmasta vauvalle sellaiset vauvatennarit. Toista kertaa kun laitoin vauvan jalkaan niin vetoketju hajosi.

samanlaisia kokemuksia oikeestaan kaikista halpiskamoista: saumat hajoaa ja ratkeaa, ulkohaalarit ei kestä kulutusta ja veden ne suorastaan imee itseensä. Pesussa kutistuvat ja kitistyvät ja printtikuviot lähtee irti parin pesun jälkeen. Nyt päätin että meille tulee enää yhtäkään halpistuotetta.Silkkaa rahantuhlausta on ostaa niitä. Pitäydyn vain hyväksi havaitsemissani laatumerkeissä.

Meidän rymyeetulla ei laatumerkkienkään kurahousut kestä - menee polvesta halki siinä kuin halpahallin housutkin , aaaaarhggggg

Olen törmännyt myös HH vauvan vaatteisiin, jotka eivät edes kestä yhtä vastasyntynyttä (nyppyyntyi ja meni muodottomaksi heti ensimmäisessä pesussa)

Tosin on kalliimmissakin merkeissä laatueroja, mutta ihan pääsääntöisesti kestää hyvänä ainakin yhden lapsen.

[QUOTE="heh";23619197]Ei ne kalliimmatkaan sadevaatteet kestä kunnon hiekkaleikkejä tai metsäretkiä, menee vaan enemmän rahaa hukkaan jos niitä ostaa.[/QUOTE]

Mä en yleensä ees osta kuravaatteita vaan meillä on aina kosteussuojatut puvut joiden kanssa ei tarvi kuriksia. Mutta kun eskariin vaativat että on kuravaatteet nii sitä varte ostin. Mutta ei kestäny ees sitä että lapsi käyttää niitä eskarissa noin tunnin/päivä.

Ei meilläkään ole pojilla kestäny mitkään sadekamppeet kun rymyävät ties missä. Ilmastointi teippi on ollu meillä sit ahkerasti käytössä... No joo ei niillä ilmestyksillä enää ihmisten ilmoille menty mut tässä kotona kyllä ajoivat asiansa.

En ole koskaan kokeillut toimisiko lasten kura-asuissa, mutta omia työkura-asunjani paikkailen vanhasta vahakankaisesta pöytäliinasta leikatuilla paikoilla ja pyöränpaikkaliimalla :D Toimii miun tarpeisiin.

Kannattaisi varmaan ensin kokeilla johonkin ihan arvottomaan asuun.

Alkuperäinen kirjoittaja plöö;23619286:
meillä reiman kura housut meni rikki muutamassa viikossa ja reiman kumpparit hajos vajaan vuoden vähäisessä käytössä....

ihme ja kumma, samaisella eskaripojallamme on reiman kumpparit ja ne on kyllä kestäneet jo kauan erittäin kovaa menoa. Oon kuullu monelta että ne on huonoja, mutta meillä jostain syystä ne on ollu tosi hyvät. Ehkä meillä on virheellinen pari reima kumppareita :laugh:

[QUOTE="aapee";23619321]ihme ja kumma, samaisella eskaripojallamme on reiman kumpparit ja ne on kyllä kestäneet jo kauan erittäin kovaa menoa. Oon kuullu monelta että ne on huonoja, mutta meillä jostain syystä ne on ollu tosi hyvät. Ehkä meillä on virheellinen pari reima kumppareita :laugh:[/QUOTE]

Nää on meilläkin kestänyt samaten lenkkarit. Vaikka lenksut vähän kankeet onkin...

Niin se vain on että sadeasukankaan laatu on ratkaisevaa, kestävätkö ne housut ja takit vai eivät.
Jos kangas on pehmeää ja ohutta kuten Elastoplast, ei se hirveän kovaa kulutusta kestä.
Terävät kivensärmät tai oksat jo aiheuttavat repeämiä helposti näistä materiaaleista tehtyihin asuihin.

Jos kangas on vahvempaa materiaalia kuten esim. Kiiltoplastin Raintex-kangasta (esim. kotimaisella may.rain.fi yrityksellä) niin hankauksen kesto on jo aivan toista maata.

Samoin toinen mielestäni hyvin tärkeä asia on saumojen "hitsaus". Tottakai ns. hitsatut saumat sadevaatteissa kestävät vettä ja repeamistä paremmin kuin ns. "teipatut" saumat, joita näkee yllättävän usein kurahousuissakin.

Yhteistyössä