taas...purnausta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Laikku

Jäsen
14.07.2004
851
0
16
tein tossa eräänä päivänä jo alotuksen koskien cerazette pillereitä...
nooh,mulla on taas ollu jo pitemmän aikaa tää outo tunne mahassa :snotty:
Aivan täysin tuntuu sille että mahassa on joku, kokeilin tuossa taannoin mahaani navan alapuolelta jostain ja kauhee sykkiminen vaan tuntu, eikai mun oma sydänkään sinne oo tippunu, et mitäs se sit vois olla muutaku asukki :o
Vai sykkiikö teillä muilla maha kun ette oo raskaana? :whistle:
Aarg, yhen testin jo tein, näytti negaa; mut vois olla että liian vähän hormonia vielä.
Ei tosiaan mitään tunnettakaa et menkat alkais.
Mun pää levahtaa kohta tästä miettimisestä :/ :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
tee testi,niin asia selviää :D ja tuu ilmottamaan..mitenkään utelias :snotty:

ai sä olitkin jo testannu :ashamed: no,mutta tee toinen :D
Joo, niin mä ajattelinkin että testaan tässä muutaman päivän sisään uudestaan jos ei ala menkkoja kuulua, tai sitten meen jopa suoraan tk:seen labraan; saavat siellä kattoa.
On kyllä pirullista jos menkat kuitenkin alkaa kun on tämmöstä ihanaa pahoinvointiakin havaittavissa :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Tossa nivusen lähellähän menee iso valtimo, että eiköhän se siellä syke.
Vauvan sykettä en oo koskaan tuntenu mahan päälle. Hikan kylläkin. =)
ahaa, no hyvä tietää tuokin, jospa se sit on mun oma napavaltimo tai jotain
:D en nimittäin nivusen läheltä kyllä kokeillu,vaan tuosta vähän navan alapuolelta :)

Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
mulla ei vuoteen ole ollu menkkoja noilla pillereillä
Mulla alkuun vuoti joitakin viikkoja mut hiljeni pikkuhiljaa, heinäkuussa oli taukoa kun oli tullu munatorveen kysta, se kyllä sitten itekseen pamahti rikki, niin alkoi menkatkin taas. Nyt tulee yleensä enää tiputtamalla.
Toisaalta nää pillerit on kivat kun mulla ennen vuoti ihan niagarana, niin on auttanu siihen, ja samaten mun hb on aina ollu tosi alhaalla kun menkat ollu sitä ja tätä, niin nyt ollu tosi hyvä pitkän aikaa kun pillereitä syöny :)
Mut sit jos niitä menkkoja ei kuulu ollenkaa niin hieman kuitenkin pistää miettii et onko sitten raskaana, sitä kuitenki haluu aina varmistua...

Valitettavan usein nuo minipillerit aiheuttavat erilaisia kystia ja sen tyylisiä möllyköitä kohtuun, munasarjoihin yms... näin miun gyne minua valisti aikoinaan.. minulla löydettiin epämääräinen löydös minasarjasta ja se oli kooltaan nyrkin kokoinen. Se tuntui ihan "täydeltä kohdulta" minusta ja painoi oudosti, sen lisäksi välillä oli toispuolista "sydämen sykintää" jolle miehen kanssa naurettiin. Se milteipä tuntui pienille rytmikkäille vauvan potkuille sivussa.

Lisäys: Minulta kiellettiin ehdottomasti nuo erilaiset hormoonivalmisteet juuri tuon epämääräisen löydöksen takia. Ja kyseessä ei ollut noiden pillereiden aiheuttama _tyypillinen_ kysta vaan semmonen kiinteämpi löydös. Nyttemmin asia on jo ok ja olen raskaanakin, mutta en tosiaan käsitykseni mukaan enää saisi käyttää hormonaalisia ehkäisyjuttuja..

En usko että masuasukin sykettä voisit tuntea mahan päältä, etenkin jos ois niin alussa, ettei näy ees testissä :(
Oma syke sen sijaan tuntuu päällepäin ja nuo pilsut nyt voi aiheuttaa ties mitä oireita..

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Valitettavan usein nuo minipillerit aiheuttavat erilaisia kystia ja sen tyylisiä möllyköitä kohtuun, munasarjoihin yms... näin miun gyne minua valisti aikoinaan.. minulla löydettiin epämääräinen löydös minasarjasta ja se oli kooltaan nyrkin kokoinen. Se tuntui ihan "täydeltä kohdulta" minusta ja painoi oudosti, sen lisäksi välillä oli toispuolista "sydämen sykintää" jolle miehen kanssa naurettiin. Se milteipä tuntui pienille rytmikkäille vauvan potkuille sivussa.

Lisäys: Minulta kiellettiin ehdottomasti nuo erilaiset hormoonivalmisteet juuri tuon epämääräisen löydöksen takia. Ja kyseessä ei ollut noiden pillereiden aiheuttama _tyypillinen_ kysta vaan semmonen kiinteämpi löydös. Nyttemmin asia on jo ok ja olen raskaanakin, mutta en tosiaan käsitykseni mukaan enää saisi käyttää hormonaalisia ehkäisyjuttuja..
Mut tuntuiko sulla sit koko ajan se siellä mahassa, vai välillä vaan?
Kun mulla on välillä aikoja et ihan "normaali olo" ja sit tulee taas tämä viikkoja kestävä "vaihe" et tulee kaikki raskausoireet :snotty:
Ja oliko sulla menkkoja sit ollenkaan?
Mulla on tullu kyllä tiputtelu vuotoja joka kuukaus samaan aikaan suunnilleen.
Kaipa nää pillerit sit tekee nämä oireet :/
muoks: niin ja mullakin välillä tuntuu myös tuolla sivulla samalta kun vauvan potkut
:|

jahas, tässä sitä vielä ootellaan :whistle:
Ei oo menkkoja edelleenkään kuulunu, ei näkyny...en oo kyllä testannukaan vielä, pitää ens viikolla kävästä ilmeisesti lääkärillä mikäli ne ei viikonloppuna ala.
Saa nähä kuin käy :whistle:

Yhteistyössä