taas pahoinvoinnista

Mikä ihme siihen auttaa?
Menee päivät ihan pilalle kun pitää vaan oksentaa ja oksentaa,mitään ei pysty syömään ja jos jotain vähänkin saa alas se tulee hyvin nopeeta pihalle,tää on niin kauheeta!!!!
Koko päivä vaan menee sitten makoillessa kun ei pysty mitään tehdä.
 
Mulla ei valitettavasti auttanut mikään muu kuin aika. Kaikki konstit minäkin yritin. Loppuviimeksi sitten sain pysymään ruuan sisällä, kun söin vähintään tunnin välein jotain pientä. Sekä sitten 2 lämmintä ateriaa päivän aikana, vaikka edes vähänkin. Makoillessa meni munkin päivät, tätä kesti rv 7- rv16. Sitten alkoi helpottamaan. Pahaolo kulkee yhä mukana, mutta nyt jo ruoka maistuu. Jokaiselle sopii hieman eri jutut, kannattaa vaan kokeilla mikä olisi itselle parasta. Voimia ja tsemppiä!

Nampula 23+2
 
Yhden selvän yhteyden olen havainnut. Jos nukun hyvän yön ja uni on virkistävää, seuraava päivä on helpompi. Eli siis ajoissa nukkumaan. Päivätorkut taas pahentavat tilannetta, koska siinä saattaa mennä parikin tuntia ilman suupalaa ja paha olo hyökkää entistä pahempana kun herään.

lutuliini 9+3
 
satu86
Minulla alkoi pahoinvointi puolitoista viikkoa sitten.. Sunnuntaina join aamulla teetä eikä pahoinvointia näkyny sinä päivänä. Nyt olen sitten joka aamu juonu teetä ja pahoinvointi on pysyny poissa. En tiedä mikä siinä teessä auttaa mutta onneksi ei ole pahoinvoinnista nyt tarvinu kärsiä enempää. Saattaa kyllä olla että se alkaa myöhemmin uudestaan.

Satu ja kirppu 9+1
 
inkivääri auttaa joillakin. inkivääriteetä tai apteekin Multitabsin raskausinkivääriä siis kannattaa testata.
ja mä söin mieluusti pahimpana aikana hedelmäsalaattia, viiliä, hedelmiä, jätskiä, puolijäisiä mansikoita jne. mutta aina ei sekään auttanut ja edelleen oksennan, rv 18+. mutta tulipa testattua että tuore salaatti on veemäinen oksentaa, suklaa paljon kivempi :whistle: :saint:

toivottavasti teillä pian helpottaa!
 
Nampulan kanssa samoilla linjoilla: jos siihen joku poppaskonsti olisi niin eiköhän se olisi keksitty :/ Minulla menossa tänään rv 15+5 ja viimeksi eilen tuli kaaressa aamupala ylös! Tosin selvästi aika auttaa eli mitä pidemmälle raskaus etenee niin sen helpompaa siitä ainakin useimmille tulee: itse oksensin kahden kuukauden ajan joka ikinen päivä n.5 kertaa ja nyt saattaa olla viikkokin välissä.

Itse olen onnistunut pysymään todella positiivisena oksentamisesta huolimatta ja ajattelen aina pää pöntössä, että helpottaahan tämä sitten viimeistään toukokuun alussa, kun vaavi syntyy :LOL:
Ja niin kuin omalääkärini sanoo: oksentaminen on hyvä asia, sillä silloin tiedämme, että vauva on elossa ja kasvaa :heart:
 
Vielä lisäys, eli saman itse huomannut ja huomaan yhä kuin lutuliini, että hyvin nukutun yön jälkeen olo hieman parempi. Nytkin vielä, aina kun olen väsynyt on olo aivan kaamea. Usein näin siis iltaisin työpäivän jälkeen.
Minulle myös sanoivat lääkärit ja kaikki asiantuntevat samaa kuin Carmenille, että vauva kasvaa hyvin ja voi hyvin, kun itse olen ollut niin heikossa kunnossa. Eli siis istukka toimii hyvin. Joten jos jotain positiivista haetaan. :D :heart: :heart:
 

Yhteistyössä