taas näitä budjetti juttuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmäkö

Vieras
hei! anteeksi kun tiedän et tääl on ollu monia samalaisia kyselyjä mut pärjääkö 2 aikuista ja 2 lasta seuraavanlaisella budjetilla?
eli kun maksaa laskut yms. niin ruokaan ym tarvikkeisiin jää 10-15 euroa pvä riippuen onko sähkö tai vesilaskua siin kuussa? eli siis tuol max 15 eurol pitäis ostaa ruuat, siivousaineet, pesuaineet yms et saatais 20 euroa kuussa säästöön vaatteita ym varten.

Ei pärjää. Tuossahan jäis pahimmillaan 2,50 euroa per henkilö päivässä, sillä pitäis saada ruuat, hygieniatarvikkeet ja muu juokseva.

Lyhyen aikaa pärjää muttei pidemmän päälle.

näin pitäis pärjätä niin kauan ku jompi kumpi saa töitä. ei saada asumistuke eikä sossusta mitään kun on niin " isot" tulot. mä saan liitosta ja mies kelalta rahaa plus lapsilisät. ja ton verran jäis ruokaan eli noin 300 euroa..

miksei pärjää, kun katsoo mitä ostaa ruuaksi, paljon aletuotteita ja halpoja merkkejä. ja tekee herkut itse. kyl mä oon kodinhoidontuella pärjänny tuolla ruokabudjetilla.

Ovat jo isoja, eli eivät varmaankaan enään vaipoissa, joten siinä säästää, ja syövät samaa ruokaa. Kyllähän tuolla pärjää, mutta mitään "luksus" ruokia ei paljoa ostella.

Jos tykkäätte syödä halvasti, eli enimmäkseen, makaronia/jauhelihaa/pottuja ym, niin kyllä luulis pärjäävän. Mutta pidemmän päälle varmaan tressaavaa.

Jos opiskelijakin pärjää muutamalla satasella kuukauden, niin kyllä muutkin.

Itselläni ainakin olen huomannut, että menot kasvaa samaa mukaa kun ikääkin tulee lisää. Opiskeluaikana ei ollut autoa, ei tilattu mitään lehtiä, jne.. Jännä kuinka se raha polttaa taskun pohjalla :p

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Jos opiskelijakin pärjää muutamalla satasella kuukauden, niin kyllä muutkin.

Itselläni ainakin olen huomannut, että menot kasvaa samaa mukaa kun ikääkin tulee lisää. Opiskeluaikana ei ollut autoa, ei tilattu mitään lehtiä, jne.. Jännä kuinka se raha polttaa taskun pohjalla :p

Kyse oli nelihenkisestä perheestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Siis 4 hlö perhe ja 300 e/kk? Sillä pärjää satunnaisia kuukausia, muttei jos se on pysyvä olotila. Talous kaatuu heti jos tulee jotakin yllättävää.

siis siksihän me se 20 euroa kuussa haluttais säästöön et olis rahaa yllätyksiin ja vaatteisiin. ja s.tilin rahat olis vaan hätätapuksia varten eli jos sinne kertyis 20 egee kuussa niin kylhän sitänopeesti säästyy rahaa. ja lasten sukulaiset ostais lahjoiksi vaan sit tärleitä juttuja. uskon tosin et saadaan jompikumpi töitä viimeistään tän laman jälkeen ellei jo aikasemminkin.

jos saatte oikeesti tuon 40 egee kuussa säästöön ja pystytte elään tuolla halvemmalla elintasolla niin miks ei. mä itse en uskaltais, mut haluunkin ostaa sitä mitä tekee mieli jne. mut minkäs tekee jos ei ole töitä.

Herää kysymys, miksi ihmeessä ette hanki rahaa esim. töitä tekemällä?

Mihin rahanne menevät? Sossu normi on kuitenkin kohdallanne asumiskulujen jälkeen n. 1000,-. Vai onko ylikin, en muista ulkoa.

Mutta kyllä tolla summalla (15e) elää, jos rahaa ei laita tupakkaan, viinaan tms. Pesuaineet ja wc-paperit ei maksa paljonkaan päivää kohden. 10 eurolla saa jo helposti mm. 2 maitoa, 2 kg perunoita, kilon porkkanaa, sipulia, nakkeja, margariinia, kanaa.

SIIS JUST SIKSI KUN EI OLE TÖITÄ!!!!!!!!!!
voisitko lukea koko jutun ennen ku mietit miks ei tehä töitä.. oltais tosi mielellään töissä mut kun ei tällä hetkellä oo. mulle on moni työnantaja vihjannu et ei töitä saa kun on lapsia, niiden takia kun joutuu oleen niin paljon poissa töistä!

ja rahaa siis tulee verojen jälkeen mulle 800 , miehelle 500 ja lapsilisät 210 eli 1510 ja siit menee 650 euroa lainoihin, muihin laskuihin menee kuussa noin 200 egee sis puhelimet, netin, jätemaksu, + sit 3 kk välein tv-lupa, vesimaksu, sähkölasku yhteensä 350 eli joka kk pitäis säästää n.100 ku ei niit voi yhest tilistä maksaa, lääkkeisiin menee kuussa noin 50 pakollisiin siis. ja sit auton maksut tekee kuussa n.100 ja se auto on pakko olla kun muuten ei saada ainakaan töitä ja työkkäristä on sanottu niin et auto on oltava. niin ja sit muut vakuutukset on melki 100 egee kuussa. eli yhteensä 1200 egee jos oikeen laskin.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmäkö:
ja rahaa siis tulee verojen jälkeen mulle 800 , miehelle 500 ja lapsilisät 210 eli 1510 ja siit menee 650 euroa lainoihin, muihin laskuihin menee kuussa noin 200 egee sis puhelimet, netin, jätemaksu, + sit 3 kk välein tv-lupa, vesimaksu, sähkölasku yhteensä 350 eli joka kk pitäis säästää n.100 ku ei niit voi yhest tilistä maksaa, lääkkeisiin menee kuussa noin 50 pakollisiin siis. ja sit auton maksut tekee kuussa n.100 ja se auto on pakko olla kun muuten ei saada ainakaan töitä ja työkkäristä on sanottu niin et auto on oltava. niin ja sit muut vakuutukset on melki 100 egee kuussa. eli yhteensä 1200 egee jos oikeen laskin.

Kuin voi autoon mennä 100 ? joka kuukausi :o

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmäkö:
uskon tosin et saadaan jompikumpi töitä viimeistään tän laman jälkeen ellei jo aikasemminkin.

kuinkas pitkään sie aattelit että tämä lama kestää?

varautukaa nyt aika pitkäänki taantumaan hyvät ihmiset. vaikka pitääki olla positiivinen niin kuitenkaan ei kannate laskea sen varaan että lama loppuu puolen vuoden kuluttua. se on hidas prosessi :/

Yhteistyössä