TAAS nähtiin miten alakouluikäisen vanhemmat tyrii lapsensa liikkumisen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Polkupyörä on aivan liian iso ja huomattavan huonossa kunnossa. Jarrupalat on lopussa, renkaat kuluneet eikä esim. nastoista ole mitään tietoa. Ymmärrättekö että pyörän kunto on kypärän käytön ohella tärkeimpiä turvallisuustekijöitä liikenteessä?
 
Polkupyörä on aivan liian iso ja huomattavan huonossa kunnossa. Jarrupalat on lopussa, renkaat kuluneet eikä esim. nastoista ole mitään tietoa. Ymmärrättekö että pyörän kunto on kypärän käytön ohella tärkeimpiä turvallisuustekijöitä liikenteessä?
Periaatteessa puhut ihan asiaa. Pyörän pitäisi olla kunnossa, jotta ajaiminen on mielekästä ja turvallista.

Toisaaltaan, meillä vilisee pieniä poikia, jotka on kasailleet erilaisten pyörien jämistä jos jonkinlaisia menopelejä, joilla ajellaan metsässä, ojanpohjissa ja pelloilla. Turvallisuudesta ei tietoakaan, paitsi kypärän muodossa. Hauskaa näyttää olevan ja ilman suurempia vammoja on vielä säilytty. Minusta tuokin näyttää ihan tervehenkiselle puuhalle ja kehittää monenlaisia taitoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Algoma
Ihan asiaa kirjoitat.
On hämmästyttävää miten jotkut vanhemmat voivat antaa tärkeimpiensä ajella jopa tappovehkeillä.
Sinne vaan, annetaan vähän vielä vauhtia ja eiku jyrkkään alamäkeen, stonga niin löysällä ettei fillaria pysty enää edes ohjaamaan ja jarrupalat loppu/hirttäneeet kiinni jarrupintaan etc.

Kyllä noi pyörät pitää tsekata ennen kuin lapset niillä ajelee. Katsokaa netistä miten tsekkais tehdään jos ette itse osaa.
 
vierailija
Ihan asiaa kirjoitat.
On hämmästyttävää miten jotkut vanhemmat voivat antaa tärkeimpiensä ajella jopa tappovehkeillä.
Sinne vaan, annetaan vähän vielä vauhtia ja eiku jyrkkään alamäkeen, stonga niin löysällä ettei fillaria pysty enää edes ohjaamaan ja jarrupalat loppu/hirttäneeet kiinni jarrupintaan etc.

Kyllä noi pyörät pitää tsekata ennen kuin lapset niillä ajelee. Katsokaa netistä miten tsekkais tehdään jos ette itse osaa.
Tuon takia suosin itse aina napajarruja.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Ja muistakaa laittaa valot eteen (valkoinen) ja taakse (punainen)!
+pinnaheijastimet tai rengasheijastin).

Poliisit saattavat muuten kuulkaas rapsauttaa!:sneaky:
 

Yhteistyössä