Taas Mirenasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hormonikierukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hormonikierukka

Vieras
Tiedän että aiheesta on ollut kauemman aikaa keskusteluja jossa pähkäillään sitä että ollaanko sitä nyt raskaana vai ei kierukasta huolimatta.

Ja täällä ois taas yks.

Miten yleistä toi raskautuminen hormonikierukasta huolimatta on?
Itsellä meinaan aika iso epäilys että mahdollisesti olisin raskaana,
kumpikin edellinen raskaus on alkanut rintojen aristuksella.
Nyt olen jo pitemmän aikaa kärsinyt kyseisestä rintojen arkuudesta ja lisäksi menkkamaisista kivuista alavatsassa ja -selässä.
Kierukan sain viime elokuussa. Eli kierukka ollut n. 9kk.
Kyseessä on ensimmäinen kierukkani ja mulle luvattiin että se on yhtä varma ehkäisykeino kuin sterilisaatio, ilmeisesti asia ei näin kuitenkaan ole?
Ainakin mitä olen näitä keskusteluja täällä ja muilla vauvapalstoilla lukenut.

Mulla ei ole ollut menkkoja kuin kahdet sen jälkeen kun kierukan sain.
Tein testin kaksi viikkoa takaperin ja sain negan.
Oireet ei siitä huolimatta näytä olevan loppumassa.
Ajattelin vielä ens viikolla tehdä uuden testin, menkkoja en ees oottele kun niitä ollu niin naurettavan vähän muutenkin.

Mirena ollut nyt reilut kolme vuotta, en tietääkseni ole ollut raskaan, huolimatta ajoittaisista "raskausoireista" mm. rintojen arkuudesta. "Menkka" kipujakin silloin tällöin vaikka vuotoa ei ole tainnut olla reiluun kahteen vuoteen.

[QUOTE="mmmm";26281522]Mirena ollut nyt reilut kolme vuotta, en tietääkseni ole ollut raskaan, huolimatta ajoittaisista "raskausoireista" mm. rintojen arkuudesta. "Menkka" kipujakin silloin tällöin vaikka vuotoa ei ole tainnut olla reiluun kahteen vuoteen.[/QUOTE]

Huh.
Itelläni ei ole ollut mitään vastaavia oireita aiemmin kierukan aikana. Taisin ehkä säikähtää vaan. Toivottavasti.
Vielä tarkistan testillä niin saa 100% varmuuden asiaan.

Mulla on hormonikierukka ollut vähän yli 2 vuotta. Menkat on pääasiassa jääneet pois, välillä epäsäänöllisesti on pientä tihruttelua. Menkkaoireet kuitenkin tulee lähes joka kuukausi, menkkakivut, rintojen aristus, ärtyneisyys jne. vaikkei vuotoa olekaan. Oiskohan ap:lläkin samanlaista?

Eli näitä raskauksia kierukasta huolimatta kuitenkin sitten tapahtuu.
Varmistan vielä testillä.
Itse laskeskelin tässä että rintojen aristaminen ja selkä-/vatsakivut on nyt jatkunut 3 viikkoa.

Kyllä niitä tapahtuu.Me tosin menetimme pienokaisemme.Rakenneultrassa hänen todettiin menehtyneen.Vaikka aluksi oli vaikea sopeutua yllätysraskauteen, niin lopulta jo olin innoissani.Olihan se isku vasten kasvoja, kun lääkäri totesi ettei sykettä löydy.Murruin sillä hetkellä.Tästä on aikaa muutama vuosi. Enää en voi saada lapsia, kun ei ole kohtua.

Kyllä niitä tapahtuu mutta valtaosa menee ihan alussa kesken niin ettei moni edes tajua vielä olevansa raskaana. Itselläni ei mirenaa ole mutta kälyni tuli raskaaksi sen kanssa ja ennen viikkoa 9meni kesken.