Taas minä vaunuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Just ku mä kallistuin jo ihan täysin noiden edgien puoleen niin sit NeitiNasu kehuu tota toista vaihtoehtoo... ;) Voi kääk... Ja miehestäkään ei oo tässä apua, joten mä nyt vaan luotan teihin....

Alkuperäinen kirjoittaja Pohtii:
Just ku mä kallistuin jo ihan täysin noiden edgien puoleen niin sit NeitiNasu kehuu tota toista vaihtoehtoo... ;) Voi kääk... Ja miehestäkään ei oo tässä apua, joten mä nyt vaan luotan teihin....
Ei kun teet niinkö oot päättänyt, hassu. :D

Mä vaan tykkään, että kun se vaunuikä on jokatapauksessa lyhempi kuin ratasikä, niin että on kevyet ja hyvät rattaat sitt kanssa jo, kuten jo yllä kirjoitin niin en halua vähääkään mohlon tuntuisia, lainkaan. Ja mun lapset on painavia, oli neiti ja on jätkäkin, joten ceroxien istuin on tarpeaksi matala mun nostella jättejä kyytiin... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Briot ei käy, liian matala aisa ja liian pieni ratasistuin/koppa.
Gessleinin vaunuista ei kokemusta, mutta eikö ne oo jotkut saksalaiset ja en vaan luota merkkiin.

Matala aisa? Mää oon 175cm pitkä ja mies 190cm ja hyvin on riittänyt =).

meillä mies on 2 m. Ja lapset ovat 2v olleet molemmat jo 90 cm. Joten Brion rattaat ei riitä.

Meillä poika 1.5v jo 89cm, saapa nähdä mitä 2v:nä...

Emmaljungat on kyllä oikein hyvät ja kestävät vaunut! Mietin vain, josko olisit halunnu kommentteja myös muista merkeistä :).

Meillä ollut heittoaisa siis molemmissa vaunuissa ja toiminut aivan moitteettomasti. Tietysti siinä joutuu sen turvalukon aina toiselta puolelta siirtämään, jota ei muissa merkeissä juurikaan ole. Mutta mun mielestä lapsen turvallisuus on juuri se tärkein asia näiden vaunujen valinnassa.

Ja halpisvaunuissa onkin huonoja ilmakumirenkaita, mutta meidän Edget ovat neljä vuotta vanhat ja niiden pyörät pumpataan edelleen 1-2 kertaa vuodessa! Eikä tartu loska kiinni vanteisiin...

Emmaljungassa muutenkin turvallisuusasiat mietitty huomattavasti paremmin kuin muissa hyvissäkin merkeissä. Juurikin teleskooppiaisa ei ole yksien muovinappien varassa, vaununkoppassa päänsuojus, samoin ratasosassa makuuasennossa.

Olen todella ollut enemmän kuin tyytyväinen Edgeihin, kahden lapsen käytön jälkeen edelleen lähes kuin uudet!

Gessleinin vaunuista ei kokemusta, mutta eikö ne oo jotkut saksalaiset ja en vaan luota merkkiin.

meillä mies on 2 m. Ja lapset ovat 2v olleet molemmat jo 90 cm. Joten Brion rattaat ei riitä.

Emmaljungat on kyllä oikein hyvät ja kestävät vaunut! Mietin vain, josko olisit halunnu kommentteja myös muista merkeistä :).

Ei ku mä oon ihan pihalla jo näiden kahden välillä ja ihan pääni puhki pohtinu... Emmaljungat on kahdet ollut joten niihin vielä luotetaan. Mä oikeesti ihmettelen miten mä sillo ne ekat vaunut osasin ostaa. Nyt tietää oikeesti mihin kaikkeen vaunujen pitää "vääntyä" ja mistä pitää niillä selvitä.

Hyviä kommentteja on tullut.

NeitiNasu, oliko ceroxit kuumat kesällä ku ei ollut sitä tuuletuspohjaa?

Emmaljungat myös kootaan Ruotsissa ja osat ainakin pääasiassa tehdään euroopassa, toisin kuin nykyään täysin Kiinalaiset Briot.

Edget meilläkin ja hyvin toimii ratasosakin niin kauan kuin rattaita tarvitsee, jos niitä käyttää pääasiassa ulkoiluun, lenkkeilyyn ja kaupassa käyntiin. Jos lapsen kanssa "ulkoilu" tapahtuu pääasiassa kauppakeskuksissa, niin silloin Edget saattavat tuntua mohloilta. Mutta asvaltilla, hiekkatiellä, loskassa ja lumessa ovat voittamattomat=)

Mutta onneksi nykyään jokaisen tarpeisiin tehdään erilaisia kärryjä, joten on mistä valita...

Ei ku mä oon ihan pihalla jo näiden kahden välillä ja ihan pääni puhki pohtinu... Emmaljungat on kahdet ollut joten niihin vielä luotetaan. Mä oikeesti ihmettelen miten mä sillo ne ekat vaunut osasin ostaa. Nyt tietää oikeesti mihin kaikkeen vaunujen pitää "vääntyä" ja mistä pitää niillä selvitä.

Hyviä kommentteja on tullut.

NeitiNasu, oliko ceroxit kuumat kesällä ku ei ollut sitä tuuletuspohjaa?

Ei todellakaan ollut, ei. Hyvin siellä ilma kiertää kun päällä ei ole mitään, en muista kertaakaan olleen hiestä märkä selän kun nostin kopasta pois (sen enempää siis hikinen, kuin vauva muualtakaan).

Eli siis käytössä molemmat hyviä, lenkkikäyttöön ja oikeesti ulkoiluun ja nukkumiseen ulkona.

Nyt se toinen kysymys, kummalla parempi jälleenmyynti arvo?
Mä myin ekat ceroxit (vuoden 2003 malli, ilman mitään lisävarusteita) hintaan 380 e, vuonna 2005. Olin maksanut niistä uutena 550.

Kiitos kaikille vastanneille! Nyt mennään miehen kanssa huomenna tai tässä lähiaikoina kuitenkin kattoo noita rattaita ja sovittamaan niitä tohon pikku autoon. Se kummat mahtuvat pikkuautoonkin saa olla se ratkaiseva tekijä.

Yhteistyössä