Taas mennään miinuksen puolelle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lopussa

Vieras
Mä olen ihan loppu ja tämä show alkaa taas. Joka ikinen kuukausi meidän perheen talous menee miinukselle. Milloin tulee autovero,milloin vakuutukset,milloin on suorittamatta sitä ja tätä. Aina ollaan laskut maksettu ajallaan ja olen tottunut pitämään tiukkaa budjettia. Nyt vauvan kanssa kun olen kotona ollaan miinuksella. Kuluja on leikattu ja eletään sellaisella ruokabudjetilla että mun mielikuvitus alkaa olla rajoissa mitä syödään. Tuntuu,että tällainen muutaman sadan pommi odottaa joka kuukaudelle..ei sii mitään mitä ollaan ostettu vaan tosiaan maksuja autosta,autokoulusta nje. Ihanaa kuunnella kun mies aina ilmoittaa että tili on tyjä..mä en saa kuin 600? äitiyspäivärahaa. Mies saa 2000? - verot kuukaudessa jotka tuntuu hupenevan ilmaan.Milloin tämä loppuu milloin elämä antaisi edes vähän jotain takaisin..sellaisen tauon näissä "pommeissa" Töihinkään en voi vielä lähteä kun vauva on niin pieni.Itkuhan sitä pääsee jokainen kuukausi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeesti 2600 tuloilla kolme henkeä ja rahat loppu koko ajan..? Huh. Ette vaan osaa käyttää sitä oikein.

No ei siitä käteen jää ku se 2000?,jos lähtee asuntolaina,bensat,ruoka...

Niin.. Paljonhan teillä jää. Menot pitää sovittaa tulojen mukaan! Itse saan käteen yhteensä 1600, vuokra muine kuluineen 800e ja loput sitten ruokaan, puhelimeen, nettiin, sähköön ja lääkkeisiin.

meillä ei tuloja paljoa tuota enempää ole, ja nelihenkinen perhe ollaan. On myös asuntolainaa, autolainaa ym ym, mutta me on kyllä ihan hyvin toimeen tultu..

Meillä on saman verran suunnilleen tulot, maksetaan asuntolainaa ja on auto, mut kyl meillä silti jää säästöön rahaa joka kuukausi.

Teehän ihan yhdessä budjetointi miehes kanssa. Laitatte yhelle tilille ruoka- ja talousrahat (tietty summa sinne aina tiettynä päivänä), sit toinen tili mistä maksatte laskut (laskette paljonko sinne on laitettava joka kuukausi että sieltä voi maksaa ne muutaman kk väleinkin tipahtelevat isommat laskut) ja sit vielä avaatte ihan säästötilin pahan päivän varalle jonne laitatte jotain. Ja jos ei noihin muka riitä rahaa niin vaihtakaa halvempaan autoon, pienempään asuntoon, kilpailuttakaa vakuutukset, ja unohtakaa osamaksuostot ja luottokortit!

Meillä on kans melkeinpä samat tulot. Myös me ollaan pärjätty ihan mainiosti. Ostetaan perusruuat Lidlistä, vauvan kamat K- ketjusta ja katsotaan paljon ruokaan menee rahaa, mut nälkää ei koskaan nähdä :) Joka kuu menee säästötilille matkoja varten, ja kaikki kolikot lompakosta sivuun myös ihan vanhaan kunnon säästöpossuun :)
Toinen vauva tulossa ja oon varma että pärjätään myös sitten. Suosittelen kans katkomaan kaikki luotot/ muut p*skat, tarkastamaan vakuutukset ja tekemään budjetti :)

Mihin teillä se raha menee? Oletko sinä seurannut miehesi rahankäyttöä, vai uskotko sokeasti, että hän hoitaa raha-asiat..voihan hänellä olla esim. jotain omia harrastuksia, joista ei sinulle kerro. Meillä on tulot n. tuon verran, kun opiskelin. Eli jäi käteen n. 2000?. Siitä meni lainoihin n. tonni ja lapsen hoitoon 200?. Ja silti me pärjättiin ihan hyvin kuukausi (ruuat+laskut) sillä 800?:lla, mitä jäi. Ehkä kannattaisi puhua miehen kanssa ja pitää kirjaa menoista. Ja miettiä sitten, mikä on oikeasti tärkeää.

Yhteistyössä