Taas kävi niin että meidät kutsuttiin kylään ja siellä muksu kipeänä

  • Viestiketjun aloittaja grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
  • Ensimmäinen viesti
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Miks on niin vaikeeta kertoa, jos lapsi on sairaana kyläpaikassa, että vois vaikka siirtää kyläilyä johonki toiseen päivään? Meidät kutsuttii tuttaville kylään ja ku sinne mentiin niin nuorempi lapsista räkä poskella yski ja köhi. Nyt sitte on meillä vanhin lapsi kipeänä ja viittä vaille oli ettei aamusta tarvinnu lähteä sairaalaan kun se on astmaatikko ja henki ei meinannu kulkea. Nyt vointi on parempi mutta tarkkaillaan ny ja lähetään jos tuosta pahenee. Toisella lapsella korvakierre ja se jaa joka ikisen flunssan yhteydessä korvatulehduksen. Musta ois hirveen kivaa että voitais ilmoittaa jos lapsi on sairaana kun ei haluttais varta vasten lähteä tartuttamaan omiamme kun se tietää meillä sairaalareissuja. En millään jaksais aina kutsun yhteydessä tivata että ollaanko teillä terveitä, aattelis että ku tutut tietää meidän lasten vaivat niin ne ymmärtäis ite että kertoisivat asiasta niin ettei se selviä vasta ku ollaan päästy heille. Suurin osa kavereista on kyllä fiksuja ja ne ilmoittaa jos heillä on sairastuttu mutta pari perhettä ei millään voi asiaa tehdä.
 
"vieras"
Muakin ärsyttää sama asia. Meillä myös lapsilla sairauksia, joten flunssat on kurjia heillä.

Itse kyllä ilmoitan heti, jos joku tulossa kylään ja meillä flunssaa. Meillä on ystäväperhe, joka haluaisi tulla kylään myös silloin, kun meillä flunssaa. Me en periaatteestakaan silti ota. Mun facebook kavereissa on useampikin, jotka saattaa kirjoittaa esim. että kamala flunssa ja kumme... ei auta tarvii alkaa leipomaan, kun huomenna tulee vieraita. Käsittämätöntä!
 
"Huoh"
Ei ihmeset ajattele. Grrr...
Meille syntyi vuosi sitten pikkukeskonen. Kotiuduttiin lopulta 5kk jälkeen lisähapen kanssa. Kaikki kyläilyt oli kielletty ja vierailijoitakin tuli rajoittaa, infektioriskin vuoksi. Viime vuonnahan oli tosi paljon infektiota liikkeellä (paha RS-virus vuosi, sikaflussa...)
Oman äitini käännytin ovelta pois, kun räki ja niiskutti. Onneksi mainitsi, että aamulla oli vähän kuumetta, mutta kyllä hän silti lähti, kun täytyyhän pikkumiestä päästä katsomaan. Oikeesti, ei me niin paljon siitä sairaalaelämästä nautittu, että ehdoin tahdoin oltaisiin uudestaan sinne haluttu.

Joidenkin mielestä flunssat on harmittomia ja lasten kuuluukin sairaastaa 4-5 flussaa vuodessa. (Voidaan tietenkin kysyä, että vaikka tilastollisesti lapsi sairastaakin n.5 flunssaa vuodessa, niin onko se silti normaalia?)
 
"vieras"
On kyllä oikeesti ikävää! Mulla lapsettomat kaverit ei kanssa mitenkään tajua, että ne flunssat on lapsiperheissä vähän eri asia kuin sinkkutaloudessa. Sitä ei kovin mielellään tahallaan haluaisi esimerkiksi angiinaa lapselle. Ja sitten kun asia selviää, niin sitä saa yliherkän hysteerikon maineen. Ja sellasen kommentin, että: lapsilla nyt AINA on joku tauti päällä, se on tervettä!

Jos vaan kerrottas suoraan että ollaan kipeitä niin jokainen voisi itse harkita mitä tekee. En vaan voi käsittää osaa ihmisistä.
 
kmkm
Meillä 3 lapsesta 2 on astmaatikkoja ja 1 korvakierre, käytännössä tähän asti koko elämänsä ajan AINA on tullu korvatulehdus flunssan päälle. AINA. Meille tavis flunssakaan ei oo mikään pikkujuttu joka menee arkipuuhien ohella. Parin kk sisään on nyt jouduttu kolmesti lähteä sairaalaan, niistä kaks kertaa keskellä yötä, ja vain sen takia että lapsi on saanu flunssan joka on sitte pahentanu perussairautta.
 
"eve"
kyllä pistää vihaksi---
ja sit sanotaan että voihan saada flunssan kaupan kassaltakin aaargh. juu voi mutta ei sitä tahallaan saa tulla toisen kotiin tartuttamaan.
suututtaa tuollaiset ajattelemattomat ihmiset :(
 
Ego
Kerron toisenlaisen esimerkin. Jouluna meistä oli 2 kipeenä, nuhassa, ja piti mennä sitten anoppilaan syömään. Noh, mä ilmotin että ei tulla kun meillä nuhaa että tarttuu kuiteskin sitten porukoihin. Anoppi suuttu kauheesti ja ilmotti sitten että nyt tuutte tai :stick: . Ja sanoi veilä että ei se kehenkään tartu.
No siellähän oli sitten kauhee jengi lapsineen ja arvaahan sen että aina se johonkin tarttuu sitten taudit. :whistle:
Mulla tapana ilmotella jos ollaan kipeenä. Mitä sitä vasiten ketää tartuttelee.
 
'Joidenkin mielestä flunssat on harmittomia ja lasten kuuluukin sairaastaa 4-5 flussaa vuodessa'

Tuo on tavallaan totta, sillä jokainen sairastaa nuo normaali flunssat kerran ja se siitä. Nyt kuitenkin niissä kertomissanne tapauksissa, joissa lapsella on jokin erityinen, tiedossa oleva ongelma, astma tai vastaava, vähintäänkin tutuilta vierailijoilta pitäisi pystyä odottamaan ymmärrystä tilanteeseen.

Omat lapseni sairastavat (sairastivat) lähes joka ainoa kerta jotakin, on se sitten räkä- tai vatsatauti, vierailtuaan yhden ja saman tutun luona. Olen kieltänyt nuo vierailut nyt tyystin, joka on aiheuttanut sen, että tuo tuttu ei enää ota meihin yhteyttä lainkaan. I do NOT care!
 
"vieras"
Omat lapseni sairastavat (sairastivat) lähes joka ainoa kerta jotakin, on se sitten räkä- tai vatsatauti, vierailtuaan yhden ja saman tutun luona. Olen kieltänyt nuo vierailut nyt tyystin, joka on aiheuttanut sen, että tuo tuttu ei enää ota meihin yhteyttä lainkaan. I do NOT care!
Olen tehnyt saman päätöksen. Me ei tavata yhtä perhettä ollenkaan. Kunnon flunssa on pienin niistä tuliaisista mitä niiltä aina saa. Musta jotenkin tuntuu että ne kutsuu vieraita sillon kun lapset on kipeenä. Katsos kun ei pääse ulos ja on tylsää olla vaan perheen kesken kotona.
 
Ei se vaan kaikille mee jakeluun että sanotaan jos joku on kipeänä. Itse kerron aina javieraat päättävät sitten tulevatko. Samaten haluan tietää jos kyläpaikassa on tarjolla tautia. Ei sitä räkistäkään huvikseen viittis hakea kun niitä piisaa muutenkin.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";22907185]Olen tehnyt saman päätöksen. Me ei tavata yhtä perhettä ollenkaan. Kunnon flunssa on pienin niistä tuliaisista mitä niiltä aina saa. Musta jotenkin tuntuu että ne kutsuu vieraita sillon kun lapset on kipeenä. Katsos kun ei pääse ulos ja on tylsää olla vaan perheen kesken kotona.[/QUOTE]

No meillä on tutuissa tää toinen perhe just tällänen että perheen äiti kutsuu kylään sen takia kun mies tekee pitkää päivää ja sillä on tylsää kotona lasten kanssa ja tietenki olis vielä tylsempää jos hänen muksun flunssan takia vierailu jäis välistä. joskus oon miettiny että pitäiskö lähteä takas kotiin kun huomaa että muksu on kipeänä, mutta en oo kehdannu. ja jonkun kerran käyny niin et kyseinen lapsi on päikkäreillä ja herää vasta ku on oltu jonkun aikaa ja tilanne paljastuu vasta sitten.

Itse ilmoitan aina jos meillä ollaan kipeinä, vaikka vain vähä nenä vuotais, että vieraat voi ite päättää uskaltavatko tulla ottamaan riskin että sairastuu, vai siirretäänkö tapaamista. Musta se on ihan fiksu tapa silloinkin vaikka perheen lapsilla ei oiskaan mitään perussairautta jota flunssa pahentaa.
 
"vieras"
Meillä perusterveitä lapsia, kenelläkään ei ole ollut mitään kierteitä. Kyläilemään saa tulla, vaikka pieni tauti päällä. Ilmoitan kuitenkin tulijoille, että sellaista on menossa. Samoin voin mennä käymäänkin, jos tauti toisessa taloudessa loppusuoralla.
Ymmärrän kyllä teitä, jotka ette sitä halua. En itsekkään haluaisi es. astmaatikolle tautia (itselläni on astma).
 
"aapee"
Ei se vaan kaikille mee jakeluun että sanotaan jos joku on kipeänä. Itse kerron aina javieraat päättävät sitten tulevatko. Samaten haluan tietää jos kyläpaikassa on tarjolla tautia. Ei sitä räkistäkään huvikseen viittis hakea kun niitä piisaa muutenkin.
No niin mäkin teen jos meille on tulossa vieraita ja joku lapsista nuhassa tms. Kerron asiasta ja vieraat saa ite päättää tulevatko. suurin osa meidän tutuista siirtää tulemista jos on flunssaa (juuri ne fiksut jotka itseki ilmoittaa jos lapsille on tullu jotain tautia), mut jotkut tulee vaikka flunssaa oiskin ja se on silloin heidän oma asiansa, oon ainaki ilmoittanu että tietävät asian.
 
"huoh"
Mä mietin tätä samaa aihetta just eilen.

Tosi kurjaa tollanen :(

Meillä on yhdet muuten oikein mukavat kaverit joita ei voida enää nähdä, koska he tulevat aina sairaana kylään tai kutsuvat meidät kun ovat tosi kipeitä. He myös ovat kipeitä lähes aina..
Jos kysyn onko teillä tautia, niin vastaus on ei. Se tarkoittaa, että perusflunssa pienellä kuumeella on päällä. Jos ovat sairaita niin sitten ovat ihan todella sairaita.
On mahdotonta pitää enää yhteyttä, niin monta tautia olemme saaneet heiltä :(


Pitäisi vähän ajatella.
 
murr
Muakin todella raivostuttaa nuo(ite ja lapset astmaatikkoja, joten meilläkin sairastetaan sitten kunnolla). Lapsettomat tutut on jotkut kanssa ihania, kun vain tulevat flunssistaan välittämättä. Hitsin hienoahan se sitten onkin sairastaan 4 pienen kanssa... Oli minullakin ennen lapsia löysempi asenne flunssiin, mutta onpa se pikkuisen helpompaa sairastaakin vain itsensä kanssa kuin hoitaa sairaana vielä sairaampia lapsia. Voi kun ihmiset tajuaisivat edes kysyä, että voinko tulla, kun on ollut sitä tai tätä!!
 
kivaa
Tällaisia ihania esimerkkejä, jotka saa oikeasti kiehumaan....
Lapsi tuodaan vesirokon neljäntenä päivänä avoimeen päiväkotiin, kun ei sillä ole enää kuumetta...(Kaikki eivät halua vesirokkoa itselleen ja raskaana oleville se on vaarallinen)
Samaisessa paikassa vanhemmat kertovat kuinka rankkaa on, kun lapsen sisarus oksensi koko viiime yön ja ihan itelläkin huono olo...(kiitos kun jaat tautisi)
Mennään kylään jonne kutsuttu ja ollaan parin päivän päästä lähdössä reissuun: Kyläpaikan emäntä kertoo parin tunnin päästä, ettei voi vielä juoda kahvia kun koko eilisen ja viime yön ripuloi/oksensi. Great...

Mistä näitä järjen jättiläisiä riittää???
 
Tällaisia ihania esimerkkejä, jotka saa oikeasti kiehumaan....
Lapsi tuodaan vesirokon neljäntenä päivänä avoimeen päiväkotiin, kun ei sillä ole enää kuumetta...(Kaikki eivät halua vesirokkoa itselleen ja raskaana oleville se on vaarallinen)
Samaisessa paikassa vanhemmat kertovat kuinka rankkaa on, kun lapsen sisarus oksensi koko viiime yön ja ihan itelläkin huono olo...(kiitos kun jaat tautisi)
Mennään kylään jonne kutsuttu ja ollaan parin päivän päästä lähdössä reissuun: Kyläpaikan emäntä kertoo parin tunnin päästä, ettei voi vielä juoda kahvia kun koko eilisen ja viime yön ripuloi/oksensi. Great...

Mistä näitä järjen jättiläisiä riittää???
Tällaset ihmiset ei vissiin osaa aatella tippakaan omaa napaa pidemmälle ja toimiensa vaikutuksia muihin.
 
Meille on käynyt useamman kerran niin että meille tulee vieraita jotka ovat ihan kipeänä! Ja joka kerta on tauti tarttunut kun lapset ovat olleet ihan selvästi todella kipeitä, kuumeisen näköisiä ja kun sanoin asiasta niin vastaus "ainahan se on tuon näköinen" mutta kun kosken otsaa, se on tulikuuma. Räkä on vihreää ja vointi nuutunut tai kiukutteleva. Tekis mieli siinä tilanteessa pitää vanhemmalle puhuttelu että etkö vois ajatella muitakin ihmisiä!?! Mutta siinä varmaan menis välit poikki...
 
"vieras"
Joo sellanen on tosi inhottavaa, omien astma ja korvakierre lasteni kautta tutuksi tullutta hommaa :x mulla on tapana AINA sanoa jos joku on tulossa lasten kanssa kylään, et omalla vastuulla meillä on tautia jos siis on.
Paras homma oli kun anoppi oli oikein erikseen hakenu usean sadan kilsan päästä oksennustautisen serkun meille yökylään kun itsekin oli tulossa ja oli luvannu tälle serkulle hakea mukaan, eihän nyt lapselle voi pettymystä tuottaa :kieh: ihmteltii ku ei ruoka maistu niin anoppi toteaa, että joo se oksenteli ja ripuloi jo kotona ja oli matkallaki ollu varsin pahoinvoiva. Nooo voi kuvitella, että meillä alko sama tauti parissa päivässä. Nuorin oli silloin 2kk ikäinen aaarrrrggggh
 
ååååååååååååååååå
Joo, muakin ärsyttää sama. Yhdestä tuttavaperheestä jo tietää, että kun heidät tapaa, niin seuraavaksi ollaan kipeinä. Varsinkin kun yökylään mennään sinne, niin olisi tosi kiva tietää etukäteen ovatko kipeitä. No, nyt sentään osaavat lopultakin etukäteen kertoa taudeista ja ovat sitten ihan naama nyrpällään kun perun vierailuja. Mitä järkeä lähteä kylään viikonlopuksi flunssaiseen perheeseen, eihän siinä isäntäväkikään ole parhaimmillaan, kun kaikki kipeänä.
 
Mä lopetin yhden perheen lapsenvahtimisen siihen kun aina meille tullessaan olivat kipeinä. Nykyään kun äiti vieläkin aika usein kyselee voisinko ottaa heidän lapsensa hoitoon, keksin jotain tekosyitä. Toivottavasti kohta tajuaa lopettaa kyselemisen koska enää en aio ottaa lapsia.Ovat siis tosi usein kipeinä koska heitä ei hoideta kerralla kuntoon vaan saavat puolikuntoisena hillua pihalla yms.
Kerran kun hän kysyi otanko hoitoon, sanoin vielä että JOS lapset ovat täysin terveitä niin voivat tulla. Sitten kun tulivat ja katsoin heitä tarkemmin niin heidän silmänsä olivat ihan rähmäiset ja kas kummaa, meilläkin oli parin päivän päästä silmätulehdukset! Tuo silmätulehdus tuntuu olevan sen perheen yleisin vitsaus ja äiti tuskin olisi lääkäriin lapsia vienytkään ellen olisi sanonut viidennen silmätulehduksen jälkeen että lapset lääkäriin NYT!
 

Yhteistyössä