Taas G: ekan ja tokan synnytyksen ero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimimato
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimimato

Vieras
Galluppia taas pystyyn millä viikoilla eka ja seuraavat lapset on syntyneet?
oon malttamaton odottamaan kun ollaan viimisillä viikoilla ja esikoinen kuitenki synty vasta 41+0. kuinka monella toinen on syntynyt aikasemmin? ja onko äitienne synnytyksillä ollu yhtäläisyyttä? oma äitini synnytti kaks seuraavaa yliaikaisina käynnistämisellä enkä kyllä jaksais oottaa enää niin kauaa....

Eka syntyi 8 pv lasketun ajan jälkeen ja toinen 4 pv lasketun ajan jälkeen. Synnytykset olivat hitaita ja vaikeita

Äitini kohdalla minä synnyin laskettuna aikana ja sisareni 2 vkoa ennen laskettua aikaa. Synnytykset olivat ns. helppoja syöksysynnytyksiä.

Esikko syntyi 39+1, nopea 7½ h synnytys. oksensin, olin kuumeessa, tärisin ihan horkassa, synnytyksen jälkeen osastolla oksensin ja se loppui vasta kun sain kipulääkettä ja pahoinvointilääkettä suppoina. Mulla olis raskausmyrkytys joten lääkärit epäilivät että se sai aikaan tuon kaiken. Esikko 3380g. Ponnistusvaihe synnytyksestä ½h.
Kakkonen syntyi 41+1, synnytys kesti lähes 11h, josta ponnistuvaihe 12min. Kaikki sujui erinomaisesti ja synnytyksen jälkeen olo oli kuin ei olisi synnyttänytkään. Toka oli 4460g.

meillä itse synnyin 2 päivää yliaikaisena(olen ainoa lapsi). esikoiseni syntyi rv 42 ja kakkoseni syntyi rv 41 joten nyt kun kolmas tulossa saa nähdä suopiko se tulla sitten jo lasketuna.
eli kakkoseni syntyi viikon ennen kuin esikoinen ja synnytys oli niiiin paljon helpompi!!! esikoisesta synnytyksen kesto 10h ja toisesta 5h eli puolella väheni! esikoinen lähti tuleen kun vedet meni ja toinen kovilla supistuksilla. et sillee...

Ensimmäinen syntyi kuudessa tunnissa, toista tehtiin vuorokausi... Kumpikin lähes laskettuna päivänä. Äidilläni ollut hyvin samanlaisia synnytyksiä kuin kuopukseni pitkä synnytys.

Eka 40+2 pitkä ja hikinen synnytys n.14 tuntia. kamalaa oli.
Toka 41+1 lyhyt ja helppo! kokonaisuudessaan vaivaset 4 tuntia ja me hölmöt aamulla jäätiin puuroo keittelemään ku supistuksia tykitti 3 min välein ja sairaalaan tunnin matka :/ jotenki sitä aatteli että yhtä kauan tässä sit kärvistellään kun esikoisenkin kohdalla :D neuvolassakin ehtivät manaamaan että pitkään se seuraavaki sit kestää. no kerkesin sairaalaan ponnistamaan sentään ;)

Meillä eka 40+2, synnytyksen kesto 16h.
Toinen 40+1, synnytyksen kesto 8h.
Kolmas 40+6, synnytyksen kesto 6h. (Toisen ja kolmannen välillä 7 vuotta)
Neljättä siis odotellaan...

Äidilläni eka eli minä 2vkoa yli lasketun ajan. Toinen aika tarkkaan laskettuna aikana. Kolmas 2vkoa ennen laskettua aikaa.

Olen huomattavasti äitiäni tarkempi tässä hommassa :-D

Esikoisen synnytys käynnistyi itsekseen supistuksilla rv 41+5. Ennen sitä kohdunsuu hieman pehmentynyt mutta paikat kiinni eikä varoittavia supistuksia lainkaan.

Kuopuksen kohdalla käynnistettiin rv 40, vedet menivät ja sitten vasta alkoivat supistukset. Sairaalaan tultaessa paikat kokonaan kiinni, mutta yksittäisiä ennakoivia supistuksia oli ollut jo pari viikkoa.

Äidiltäni synnytys (1 lapsi) on myös käynnistetty yliaikaisena. Hänellä synnytys pitkittyi ja vauvan (minun siis) sydänäänet laskivat, mutta hän ehti synnyttää alakautta juuri ennen sectiopäätöstä. Itselläni kummatkin synnytykset ovat päättyneet sectioon vauvan sydänäänten laskujen takia ollessani 2 ja 7 cm auki.

Eka syntyi 41+3 ja synnytys kesti 21,5h
Toinen syntyi 37+5 ja kesti 7h
Tosin raskauksien välillä ei ollut vuottakaan, jolloin on todennäköisempää että toinen syntyy ennenaikaisesti.

esikoinen muistaakseni syntyi vko 42 tasan. alkoi suppareilla ja synnytys kesti 12h40min.
keskimmäinen syntyi vko 38+6. pari "hukkareissua" synnärille, kolmas alkoi niinikään suppareilla, synnytys kesti 7h10min.
nuorin syntyi vko 39+1, päivällä kävin äippäpolilla kun olin raskausajan diapeetes-tarkkailussa, eli ruokavaliolla. lääkärissä mitattiin hieman koholla oleva verenpaine sekä tehtiin sisätutkimus, ja lääkäri totesi lopuksi että ennen seuraavaa aamua tulet varmaan jo takaisin :) niin kävi. synnytys kesti 3h40min.

Esikoistuplat ysntyi viikolla 37+4 , synnytys alkoi lapsiveden menolla ja kesti 12 h 30 min.Toisen lapsen kalvot puhkottiin, ja annettin vauhtia käynnistystipoilla,
Pojille tuli ikäeroa n.17 minuuttia.

Toinen vko 41+2 alkoi supistuksilla, kalvot puhkaistiin kättärillä,
kesto noin 7 h.

Itse olen syntynyt jotakuinkin laskettuun aikaan, samoin siskoni.

Eiköhän noi jokainen lapsukainen omalla ajallaan tule,
kalentereista piittaamatta...

Kivaa että oon saanu näin paljon vastauksia. On se kumma,että vaikka tietää että ne viimeistään 2viikkoa yliaikaisena käynnistää,niin siltikään ei jaksaisi millään sinne loppuun asti odottaa :)

Yhteistyössä