Taaperon pippelin pesusta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami

Vieras
Olen lukenut, että alle vuoden ikäisen pojan pippeliä ei saisi pestä esinahan alta. Miten sitten yli vuoden ikäisen pojan pippelin pesu, oletteko pessyt sen ihan sieltä esinahan altakin vai siitä "päältä" vain?

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Päältä vain,esinahkaa ei saa liikutella.

Yli vuoden ikäiseltäkään lapselta? Olen lukenut, että alle vuoden ikäisen esinahkaa ei saisi liikutella, mutta missään ei lue että miten vanhemman lapsen pippelin kanssa toimitaan

Koskaan en oo pessy esinahan alta. Poika nyt 12 ja olen kertonut että nyt voi itse ruveta pesemään ja tarvittaessa myös esinahan alta. Näin ohjeet olen saanut eikä ongelmia ole ollut.

Kiitti, tältä palstalta saa avun kaikkeen. Minäkin tuota samaa asiaa olen miettinyt. Miksi ihmeessä ohjeistettiin erityisesti että ei alle 1-vuotiailta, jso ei vanhemmiltakaan tartte?

ok, kiitoksia vastauksista. Mun poika on ny 2.5 v ja en oo esinahkaa liikutellu, tuli vain mieleen, että pitäiskö sieltäkin pestä. No, nytpä tiedän että ei tarvi :D

Mulla on teinipoika ja 4v. poika, enkä ole ikinä heidän pippeleitään "venuttanu"! Tarviiko sitä pestä kunnolla vai riittääkö, et vaan huljuttaa? Ei vanhemmalla ikinä ole ollut mitään ongelmaa pippelinsä kanssa, kyllä sen sitten itse osaa pestä "kunnolla" ku on vähän vanhempi...