taaperon nukutusongelmaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hippiäinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hippiäinen"

Vieras
mulla on 11kk ikäinen lapsi, joka on nyt pitänyt vieroittaa yötissittelystä mun nielurisaleikkauksen takia(ja joo, tähä asti on tissitellyt yöllä lähinnä tutin korvikkeena, kun ei tutia syö). Alku vieroitusmeni oikein mukavasti, mut sitten pikkuselle tuli nuha, ja siitä asti on iltaisin nukkumaan mennessä ollut älytöntä huutokonserttia(ikäänkuin sillon vierotusaikana sitä ei olisi ollut). nyt on siis mennyt pari viikkoo siten, et illalla kun tytön laittaa sänkyyn, alkaa hirvee huuto, ei asetu makuulle, ja jos istuu, niin yrittää könytä sängystämme pois(nukkuu meidän keskellä, ei asikoinaan asettunut ollenkaan pinnikseen joka sit annettiin pois)

Olisko teillä antaa joitain vinkkejä millä lailla lapsen nukutuksen saisi kaikille kivemmaksi? itku ei sinänsä haittaa, muttakun tyttö selkeesti KARJUU ja sillä lailla "raivoaa", ei niinkään itke hädissään niin ei olla hirveesti sylitelty(toki pahimmat itkut on syliin otettu, mut noi raivot, pitääkö sillon ottaa syliin). Jotenkin tunnen oloni avuttomaksi ja huonoksi kun en enää itse keksi mitä lapsen kanssa tehdä(kun ei ole edes ekakaan tai mitään, mut eka jonka kanssa nukkuminen on lievästi sanottuna haastavaa)

Mä suosittelisin nyt hommaamaan sen pinniksen - helpompi saada pois tissiltä...
Mä oon antanu tytön vaa karjua pinniksessään kunnes uni tulee (30min-1h) - ja istunu ite vieressä hiljaa, ei anna siis koskea ja jos yritän rauhoitella niin innostuu vielä enemmän huutamaan.

Enkä mä silti oo saanu tolta yötissiä pois, vaan yöllä jossain vaiheessa otan viereen ilman että aamulla muistan ottaneeni - ja tuolla sentää ikää 1,5v :ashamed:

Meillä oli sama meininki vähän vanhempana. Lapsi alkoi mennä paremmin nukkumaan, kun tajuttiin laittaa se petiin myöhemmin. Unen tarve oli muuttunut eli ei vaan yksinkertaisesti ollut vielä tarpeeksi väsynyt.

yötissiltä saa helpolla pois kun laittaa pinnikseen mukaan pullon jossa maitoa tai vettä,tuon ikäinen osaa jo juoda siitä itse jos jano yllättää. toinen vaihtoehto on että isä nukuttaa ja nukkuu vieressä,äiti muualla kunnes homma hallussa. ja anna raivota rauhassa...lapset oikeita sisupusseja kun siihen vaihteeseen lähtevät.ja kehoittaisin kanssa kuten 1muukin täällä hankkimaan likalle se oma sänky.

sinänsä tissiltä pois saamine ei enää ole ongelma, ei sängyssä hamua tissiä. Tuntuu vaan olevan kovin eri mieltä nukkumisesta... :)

tuttipulloa niinkuin ei tuttiakaan ole koskaan kelpuuttanut, taikamukista olen illalla juottanut vettä jos hirveesti keuhkoo.

En tiedä mittee isä eilen sen kans teki, kun sai sen lopulta rauhoittumaan ja nukahtamaan. Yleensä on nopeasti nukahtanut kun vaan ensin saa rauhoittumaan... pitänee kokeilla auttaisko joku pehmolelu, tähän asti lapsella on ollut yksi mikä ei tunnu kiinnostavan enää :)

kiitos kaikille vastauksista!

Yhteistyössä