Taaperoiden muskari, käyttäytymissäännöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eilen oli eka muskarikerta meillä, vähän jännitti kun ei meidän tyttö ollenkaan suostunut vaan olemaan sylissä! Yritin vähän suostutella tietysti ja innostaa, mutta veti itsensä kaarelle ja kiukutteli niin annoin mennä ennen kohtausta. Konttaili tilaa ympäriinsä, kävi "moikkaamassa" muita, tutki paikkoja... Hain kuitenkin heti pois jos häiritsi liikaa jotakuta tai koski minne ei pitäisi. Tuli vaan sellainen olo että teenkö väärin, kun muiden lapset istui nätisti sylissä, ja muutamaa pidettiin vähän väkisinkin.. Ohjaajat ei ohjeistanut mitenkään että saako lapsi liikkua tilassa omaan tahtiin vai mitä.. Tietysti jos oma lapsi alkaisi liikaa huutamaan tms niin lähdettäisiin tilasta pois.

Juu, olen uusi niin tulee mietittyä kaikenlaista!

Meidän muskarissa se liikkuminenkin on ihan ok ja oikein rohkaistaan lapsia tulemaan pois sylistä/sohvilta tanssimaan musiikin tahdissa jne :) tykkään tuosta paikasta juuri siksi kun meininki on rentoa ja vapaampaa. Ei katsota nenän vartta pitkin vaikka lapsi ei joka kerta malta osallistua laululeikkiin. Pieni myöhästyminenkään ei sekoita pakkaa vaan mukaan voi liittyä missä vaiheessa vaan ja laulun lomasta saa poistua syömään/vessaan tmv ihan omien tarpeiden mukaan ketään häiritsemättä. (Ei siellä kokoajan ihmiset kuitenkaan ravaa edestakaisin)

Olen kuullut niistäkin paikoista missä lapsen pitäisi sylissä pysyä ja osallistua (esim istutaan piirissä lattialla ja jos joku yrittää poistua piiristä häntä estetään) mutta itse en ole sellaisessa käynyt. Ei oikein sovi minun makuuni niin "jäykkä" toiminta..

Nuo käytännöt riippuu juurikin paikoista varmasti, kannattaa seurailla ja kysellä sieltä oman paikan ohjaajilta :)

Yhteistyössä