Taaperoiden iltapesut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kjhg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kjhg

Vieras
Miten te hoidatte iltapesut 2- ikäisten lasten kanssa?Käyttekö joka päivä suihkussa vai täh? Me käydään joka ilta suihkussa mut nyt oon ruvennu miettii et voisko asian hoitaa joskus toisin mut mä en tiedä miten... Haukkukaa vaan tyhmäksi!

Meillä 2 v ja 1 v. Käymme rennolla asenteella joko suihkussa, kylvyssä tai vain pyllypesulla. Ainakin kolmen päivän välein kylvyssä tai perusteellisessa suihkussa. Joskus vanhemmatkin käyvät suihkussa samalla kuin lapset suihkussa/kylvyssä, joskus suihkutetaan pelkät muksut.

meillä tuo 2v käy näin talviaikaan saunassa tai suihkussa pari kertaa viikossa,muuten ilta- ja aamupesut hoidetaan vessassa pesten pylly,kädet ja kasvot.Ja ihan nostetaan vielä "vauvatyylillä" lavuaarille pyllyn pesulle,käsisuihkulla ei anna pestä niin että istuis pöntöllä...

Meillä 1,5v. käy joko saunassa ja suihkussa tai sitten kylvyssä 5 päivän välein. Iltaisin tehdään käsi-, naama- ja pyllypesu. Iho ei kestäisi useammin peseytymistä eikä iho likaannukaan. Allergiapolilla sanottiin, että lapsi ei tarvitse kuin kerta per viikko pesun kokonaan. Naamaa, kaulaa, käsiä, peppua jne. toki päivittäin.

Kylvyssä käydään 1-2 kertaa viikossa ja siinä samalla suihkussa, jolloin loputkin saippuat huuhdellaan pois. Muulloin meidän aamu- ja iltapesuihin kuuluu: pestään kasvot ja kädet lavuaarissa tai pesulapulla sekä takapuoli aamuin illoin ja tietysti tarvittaessa.

Miten te hoidatte iltapesut 2- ikäisten lasten kanssa?Käyttekö joka päivä suihkussa vai täh? Me käydään joka ilta suihkussa mut nyt oon ruvennu miettii et voisko asian hoitaa joskus toisin mut mä en tiedä miten... Haukkukaa vaan tyhmäksi!

Minulla ei ole enää omia kaksivuotiaita (nuorimmat 4 ja 5 v) mutta kun on tuon ikäluokan (1-3v) lapsenlapsia yökylässä niin porukalla käyvät kaikki pikkuiset suihkussa ennen iltapalaa.
Kylvyssä käyvät vain allevuotiset ja muut sitten isosiskolassa yöpyessään. Siellä kun iso amme, jossa kiva leikkiä.

Meillä 1,5v. käy joko saunassa ja suihkussa tai sitten kylvyssä 5 päivän välein. Iltaisin tehdään käsi-, naama- ja pyllypesu. Iho ei kestäisi useammin peseytymistä eikä iho likaannukaan. Allergiapolilla sanottiin, että lapsi ei tarvitse kuin kerta per viikko pesun kokonaan. Naamaa, kaulaa, käsiä, peppua jne. toki päivittäin.

Teillä ei sitten varmaan rasvata allergioista huolimatta? Meillä atooppinen tyttö ja joka ilta kun pestään ja rasvataan niin pysyy iho täydellisenä. Vanhat rasvat kun pitää aina pestä pois.

Hiukset pestään noin kerran viikossa saunan yhteydessä.

Teillä ei sitten varmaan rasvata allergioista huolimatta? Meillä atooppinen tyttö ja joka ilta kun pestään ja rasvataan niin pysyy iho täydellisenä. Vanhat rasvat kun pitää aina pestä pois.

Hiukset pestään noin kerran viikossa saunan yhteydessä.

En halua käyttää rasvoja, koska kaikissa on haitta-aineita :( Meillä käytetään vain luontaisiä öljyjä eli esim. ceridalia pesujen jälkeen ja sillä iho pysyy kunnossa sen 5 päivää. Eli ei todellakaan rasvata joka ilta ja kerätä kaikkea sitä ihon läpi imeytyvää myrkkyä kroppaan.

Alle 7 vuotiaan hiuksia ei tarvitse pestä shampoolla. Mutta jos on alkanut pestä, on pakko pestä koska hiuspohjan talineritys on häiriintynyt ja pelkkä vesipesu ei enää tepsi. Meidän lapsen hiuksia ei ole ikinä pesty shampoolla ja hiukset ovat kauniit ja puhtaat.

Meillä mennään suohkutukseen ennen nukkumaan menoa. Siis pika pesu ja samalla pestään hampaat. Joskus se suihku jää ja pestään vaan hampaat mutta pääasiallisesti käydään. :)
Joka toinen päivä käydään kunnolla kylvyssä ja pestään hiukset yms. :) Saunaan mennään kun siltä tuntuu.
Atopian takia rasvasuihku on aamuisin.

Meillä 2 v poika käy kylvyssä "vauva-ammeessa" joka ilta. Ja ihan vain sen vuoksi, että tyyppi tykkää hommasta ihan kauheasti. Lapsi pesee kylvyssä autoja ja tiskaa asitoitaan, tekee äidille ruokaa ja keittää kissoille kahvia...
Mun mielestä jokailtainen kylpyhetki on tosi kiva. Lapsi nauttii ja mä saan siinä vieressä rauhassa vaikka ripustaa tai viikata pyykkejä. Miehen kylvetysvuoroilla kylppärissä aina soitetaan ja lauletaan.
Iho-ongelmia lapsella ei onneksi ole ollut koskaan. Ihoa ei tarvinnut rasvata edes vauva-aikana. Käytetään tosin kylpyvedessä joskus jotain vaahtoavaa kylpyöljyä tms.

Meillä 1v10kk pikkumies. Käydään 2 x viikossa kylvyssä/saunassa, muuten lavuaaripesut iltaisin (toki pylly pestään kakan jälkeen). Huomattiin, että rupeaa iho kuivamaan taivekohdista liiallisesta pesusta. Ja nyt ei mitään iho-ongelmia ole ollut, kun on harvennettu pitkiä kylpyreissuja.

Missä te käytte? Meille sanottiin (Tyks) että joka päivä pitää suihkuttaa iho puhtaaksi. Varsinkin kevät- ja kesäaikaan ihoon nappaa kiinni kaikki siitepöly, katupöly jne kun ei ole vaatteitakaan suojana. Sen jälkeen hieman kostealle iholle kunnon rasvaus just vaikka tuolla Ceridal öljyllä. Tuolla ohjeella kun on hoidettu niin iho on todella hyvä, tietty ajoittain lehahtelee ihottuma mutta senkin saa kortisonilla kuriin.

Meillä sekä mies että minä käydään suihkussa joka ilta. Joskus ollaan siellä koko perhe, joskus taas ei. Lapsi käy suihkussa (ja samalla laittaa itselleen vannaan myös kylpyveden) noin joka toinen ilta. Hiukset häneltä pesen kerran viikossa tai tarvittaessa. Jos hän ei käy suihkussa, pesen pepun, kasvot ja kädet. Ja tietty hampaat.

Olen pitänyt sitä ihan normaalina että lapsi on suihkussa minun tai isänsä kanssa. Ja ettei siinä ole mitään hankalaa...

3-v haluaa käydä kylvyssä joka ilta.
1-v käy suihkussa pari kertaa viikossa.

Meillekin on atoopikkojen hoito-ohjeeksi annettu ahkera pesu. Haitallisempaa on kuulemma iholle jättää ne liat, hiat, pölyt ja vanhat rasvat muhimaan. Pesun jälkeen tietysti rasvataan huolella.

Yhteistyössä