taapero ei suostu nukahtaan omaan sänkyyn. onko muita vaihtoehtoja ku huudatus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
Sitten ku nukahtaa ni nukkuu kyllä tosi hyvin, mutta tämä nukahtamisprosessi saattaa viedä puoltoista tuntiakin illalla ja huutoo ja ja vaikka mitä.. Oisko jollain vinkata esim kirjaa missä vähän neuvoja tai jotain?

Mä oon kans mennyt sängyn viereen, sanonut että "äitikin menee nukkumaan, haukotus, hyvää yötä!" ja alkanut nukkumaan......nassikka on hetken ihmetellyt ja sit käynyt maate ja kohta onkin jo tuhina vaan kuulunut....

Jännittäisikö yksin olo, nukahtaminen tms? Meillä oli hankaluuksia nukahtaa 2,5 vuotiaana, mutta meni ohi, kun jännitys hävisi ja oma sänky alkoi taas tuntua turvalliselta.

täytyykin köllähtää viekkuun.. oon koittanu nallee tarjota kaveriks mutta ei sitten millään huoli.. äitin ja isin kaikkuun vaan.. tuota tassuttelua koitettiin pienempänä joskus ku oli nukahtamisvaikeutta, vois ehkä nytkin koittaa.. kitoos =)

Suostuuko olemaan sängyssä, jos sinä olet vaikka siinä ihan vierellä ja vaikka pidät kädestä kiinni tai silittelet? Jos tuolla tavalla nukahtaminen onnistuu, niin sitten voit alkaa pikkuhiljaa ilta illalta ottamaan etäisyyttä eli olet joka ilta aina pikkuisen kauempana hänen sängystä (etenet vaikka aina muutaman sentin kerrallaan, jos ei enempää onnistu). Jonain kauniina päivänä sitten lapsesi oppii nukahtamaan yksin omaan sänkyyn.

Meillä tämä keino tepsi, mutta aikaa siihen kyllä meni! Ja alkuun oli hirveää huutoa kun aina sänkyyn laittoi eikä välttämättä auttanut mitkään silittelyt. Mutta pikkuhiljaa... Tsemppiä!

Yhteistyössä