taapero 1,8 v- ei syö itse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Heippa!

Syökö teidän taaperot itse? Mua alkanut huolestuttaa oppiiko poika 1v 8kk ikinään syömään itse? Hiukan yrittää ottaa lusikala ruokaa ja joskus jotain menee mutta yleensä lusikka lentää lattialle tai sit sillä hakataan lautasen reunaa. Mikä siis avuksi?

Onko lapsen näköä tutkittu, jos vaikka olisi karsastusta ja siitä johtuisi?? Osaako poimia maasta pieniä esineitä, laittaa palikoita laatikkoon yms. näpertelyä? Jos ei niin sitten kannattaa ottaa yheyttä neuvolaan, että pääsette jatkotutkimuksiin, jos vaikka tarvitsee silmälasit.

Meillä syöminen on sujunu reilu 1v. alkaen ihan hyvin ja heti meni lusikka oikeean paikkaan ja harvoin lusikka lattialle lentää. Joskus poika syö sormilla jos se on helpompaa kuin lusikalla, mutta se ei haittaa, kunhan syö.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2006 klo 13:32 Miskan äiskä kirjoitti:
Onko lapsen näköä tutkittu, jos vaikka olisi karsastusta ja siitä johtuisi?? Osaako poimia maasta pieniä esineitä, laittaa palikoita laatikkoon yms. näpertelyä? Jos ei niin sitten kannattaa ottaa yheyttä neuvolaan, että pääsette jatkotutkimuksiin, jos vaikka tarvitsee silmälasit.

Meillä syöminen on sujunu reilu 1v. alkaen ihan hyvin ja heti meni lusikka oikeean paikkaan ja harvoin lusikka lattialle lentää. Joskus poika syö sormilla jos se on helpompaa kuin lusikalla, mutta se ei haittaa, kunhan syö.

Hei!

kyllä poika osaa noukkia pieniä esineitä ja laatikkoonkin osaa laittaa paloja siis meillä sellanen jukka-laatikkon niin pyöreän ja neliön osaa laitta.

Meillä samaa ikää ja pääosin syötän kaiken. Vähän heiluu lusikkansa kanssa ja murot ovat alkaneet pysyä lusikassa ja haarukalla jotain lempiruokia tökkii ja saa suuhunsakin. Aika alkeissa ollaan, mutta en ole ollut huolissani. Muutoin tyttö on ihan topakka tapaus. Taitaa vaan olla vähän laiska tämä meidän neiti ja tyytyväinen siihen, kun äiti syöttää. Muutoinkaan ei ole mitään minä ite vaihetta tullut. Kyllä kaikki lapset kai syömään oppii...

Meillä poika ens kuussa kaks eikä vielä syö itse. pientä yritystä on nyt enenevässä määrin mutta aina se lusikka kääntyy väärinpäin ennen suuta ja kaikki ruoka tippuu ruokalapun kaukaloon. Eli minä ne ruuat sinne suuhun pistelen. Mutta eiköhän kaikki opi ajallaan, kaikki ne tässäkin suhteessa on yksilöitä!

Meillä tyttö aloitti opettelemaan syömistä lusikalla jo 1 vuoden tienoilla. Nyt 1v 8kk ikäisenä on tullu jokin "vauva"-vaihe, kun haluaa, että syötetään ja sylittelyä kaipaa enemmän kuin normaalisti ja haluaa olla "vauva". Eli osaa syödä itse, mutta haluaa, että syötetään välillä.

Vaikka 1v8kk ei söisikään itse, niin kyllä sen varmasti myöhemminkin ehtii oppia. Varmasti sujuu paremmin kuin peukun imemisen lopetus (luin just peukun imemis-ketjun).

Yhteistyössä