Täälläpä odotan tietoa onko äiti hengissä vai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eilen kännipäissään skitsoillut ja ollut kuulemma jo köysi kaulassa, oli siitä sit rauhoittunut mutta miesystävänsä oli jättänyt yksin kotiin.
Tänään ei olla saatu puhelimella yhteyttä.

Uhkailee itsemurhalla harva se viikko ja kamala sanoa mutta tavallaan ois jopa helpotus jos ois ohi.

Ihana ihminen selvinpäin mutta kännissä täyshirviö. Ja on kännissä ihan liian usein.

On toi kamalaa kun joku uhkailee itsarilla. Niin teki mulla yks kaveri monta vuotta. Vielä kamalampi tunne oli se, että alkoi toivomaan, et tekis sitte saatana kun uhkailee. Oli vaan niin rankkaa koko ajan pelätä milloin puhelin soi joko niin että tulee niitä uhkauksia tai sitten niin että joku sen olis löytäny.

Tsemppiä, toi on kamala tilanne!

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä;26036957:
Voisiko hänelle pistää antabuskapselit?

Ihan ymmärrettävää, jos ei jaksa enää järkyttyä tuollaisesta.

Ei hän myönnä että mitään ongelmaa onkaan. Selvinpäin aivan kuin eri ihminen eikä suostu edes puhumaan että jotain joskus ottaisi.

Nää on muuten ainoita tilanteita milloin toivon että mulla olis sisarus joka tajuis. Miehen vanhemmat on kunnollisia eikä se voi tajuta mitä paskaa tällainen on ja mun on sille vaikea asioista puhua. Hävettää vaikka tiedän ettei tuo ryyppääminen ja ääliömäinen käytös mun vikaa ole.
Ja kun vanhemmat on eronnut niin minä yksin oon sit se joka joskus hautajaiset joutuu järjestämään.
Toisaalta kovin itsekästä toivoa että joku muu ois kokenut kaiken saman mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.

:hug: tiedän tunteet, samanlainen äiti minullakin.
Se huolen ja vihan heittely on raastavaa.
Itsekään en enää vaivaudun paikalle, kun tahalteen temppuilee , niin monta vuotta jaksoin mutt en enää.

Tsemppiä!

Mun isä on samanlainen.. Selvinpäin on tosi ihana ja oonkin aina ollut 'isän tyttö'. Mut kännissä täysi ääliö, on mm. tapellut mun veljien kanssa, ajanut autoa kännissä, ryssinyt työnsä ja asuntonsa jne. Nykyään juominen menee kausittain, välillä on 1-2 kk selvinpäin ja sit taas kännissä parista viikosta muutamaan kuukauteen... Aina lupailee et nyt loppu, meen hoitoon ym.ym. Mut aina me läheiset tiedetään et se tulee jatkumaan. :/ Ymmärrän miltä susta tuntuu vaikka mulla onkin sisaruksia, tosin osa heistä ei enää edes halua puhua isästä ja osa taas lyttää sen ihan maan rakoon (mitä se nyt kuitenkaan ei mun mielestä ansaitse, sekin on ihminen...).

nauhoittakaa sitä örveltämistä ja uhkailua, ja soittakaa se sille kun on selvänä. sitten ehdottakaa sitä antabusta jne, ja ilmoitatte että kännissä jos ottaa yhteyttä niin ette vastaa.

Joskus on parasta, ihan oman itsensä ja oman perheensä (lapset, mies) takia katkaista kokonaan välit ihmiseen, joka tuottaa pääasiassa vain suunnatonta stressiä ja tuskaa.

Niin.
Ois niin helppoa kun se oiskin aina hirviö. Mutta kun selvinpäin on kovin kiva, kiltti ja auttaa meitä kovasti arjessa niin jotenkin tuntee olevansa jotain velkaa. Ja kun ei sillä oo oikein ketään muuta.
Ihan vitun vaikeeta. Mä en nyt vähään aikaan ainakaan jaksa ottaa mitään yhteyttä tai vastata yhteydenottoihin, siitähän tuo sit saa taas syyn ryypätä enemmän...
Tarviisin jonkun aikalisän.

Ap:n teksti on ihan kuin mun kynästä. Mun äidillä on kakssuntainen mielialahäiriö ja päihteidenkäyttöä, hirviö kännissä ja aivan ihana selvinpäin. Nyt joutui psyk.osastolle pääsiäiseksi, kun oli ollut pari viikkoa kännissä ja uhkaili itsemurhalla, sillä on useita hoitojaksoja jo takana... Välillä tajuaa oman sairautensa, ottaa lääkkeensä ja kaikki on hyvin 1-2 kk, sit taas karkaa mopo käsistä, ryyppää kaikki rahansa ja yrittää kuolla ja kiistää sairautensa... Mä olen myös ainoa lapsi, ja äitini mukaan kaiken pahan alku ja juuri (siis silloin kun on kännissä), syyllinen vanhempieni avioeroon, äitini yksinäisyyteen, ihan kaikkeen... Selvinpäin ihana ja mahtava mummi mun lapsille, mutta ei kovin luotettava hoitaja, koska koskaan ei tiedä milloin hyvä kausi loppuu...

Ja välien poikki pistäminen ei vaan ole niin helppoa, joku kun sellaista ehdotti. Koska ei tosiaan ole jatkuvasti hirviö, vain päissään ollessaan. Ja jotenkin itse haluaa uskoa, että toinen pystyy muuttumaan, vaikka tietääkin paremmin, mut mut... Hirveän rankkaa se kyllä on, kun roolit ovat vaihtuneet ja oman perheen lisäksi saa huolehtia äidistään, soitella velkojille ja pyytää lisää maksuaikaa, maksaa tarvittaessa vuokra, viedä ruokaa kun ei enää kestä sitä soittelua kuinka on niin nälkä jne...

Jos ei ole tällaisen vanhemman kanssa elänyt, niin ei vaan voi tietää miten kuluttavaa se on ja samalla kuinka vaikeaa on katkaista välit, koska kyseessä on kuitenkin oma ÄITI. Jotenkin ymmärränmyös niitä, joilla mies pahoinpitelee humalassa, jos on selvinpäin kiltti, se usko siihen, että rakas ihminen voi muuttua on joskus älyttömän sokea... Kauheen sekava sepostus mutta siis ymmärrän sua ap, enkä voi muuta toivottaa kuin jaksamisia ja voimia!!!

Yhteistyössä