Täällä kun aina sanotaan, että mee töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Köyhä äiti

Vieras
Mä olen köyhä. Tai me ollaan. Entinen maanviljelijäperhe. Mies on nykyään vain keväästä vuoden loppuun töissä (tammi-, helmi- ja maaliskuun kotona, kun töitä ei vaan yksinkertasesti ole sille ajalle), mä kouluttauduin uudelleen (mulla on siis amk-tutkinto maatalouspuolelta) hoitoalalle ja teen nyt kahta työtä ja yli 80-tuntista työviikkoa, keräten joka kk rahaa sivuun, että selvitään miehen työttömyyskuukausista taas.

Ylioppilasjuhlat on tulossa ja remonttia tarviis niiden takia tehdä, mutta rahat ei vaan riitä. Helkatinmoiset velat vieläkin maksettavana maatilasta, vaikka yli 10 vuotta sitäkin on jo maksettu. Tää on ihan älyttömän raskasta ja takuulla sairastun vielä ja pahasti tätä menoa. Mutta minkäs teet. Suomi on hyvinvointivaltio vaan juopoille, hulluille ja maahanmuuttajille. Palkkakuopassa kituva saa pyristellä siellä ihan itsekseen. Joo, olen katkera. Ja väsyny. Terveisiä yövuorosta!

Ei täällä rikastu työtä tekemällä. Miksi miehesi ei kouluttaudu myös johonkin muuhun ammattiin mikä tukis toimeentuloanne. Miks yo-juhlien vuoksi pitäis tehdä remonttia? Eikö se riitä että siivoaa ja pesee tarvittaessa tekstiilejä. Tehkää oman näköiset juhlat ilman paineita. Koetahan nauttia nyt, mitään emme saa mukaan lopulliselle matkallemme...

Jos mies on maajussi, niin varmaan osaa ajaa työkoneita?
Talvisesonki on pyöräkuormaajakuskeille kulta-aikaa, ainakin meilläpäin etelässä vaikkei meillä yleensä lunta edes ole.
Ja tutut maatalousoppilaitoksen opiskelijat tekivät yötöinä noita lumenkärräyksiä, saivat ihan kivaa taskurahaa vaikka opiskelut tietysti univelan takia kärsikin. Olisiko mahdollista että miehesi tekisi jotain muuta ku maataloushommia talven yli?

Alkuperäinen kirjoittaja Köyhä äiti;30504485:
Mä olen köyhä. Tai me ollaan. Entinen maanviljelijäperhe. Mies on nykyään vain keväästä vuoden loppuun töissä (tammi-, helmi- ja maaliskuun kotona, kun töitä ei vaan yksinkertasesti ole sille ajalle), mä kouluttauduin uudelleen (mulla on siis amk-tutkinto maatalouspuolelta) hoitoalalle ja teen nyt kahta työtä ja yli 80-tuntista työviikkoa, keräten joka kk rahaa sivuun, että selvitään miehen työttömyyskuukausista taas.

Ylioppilasjuhlat on tulossa ja remonttia tarviis niiden takia tehdä, mutta rahat ei vaan riitä. Helkatinmoiset velat vieläkin maksettavana maatilasta, vaikka yli 10 vuotta sitäkin on jo maksettu. Tää on ihan älyttömän raskasta ja takuulla sairastun vielä ja pahasti tätä menoa. Mutta minkäs teet. Suomi on hyvinvointivaltio vaan juopoille, hulluille ja maahanmuuttajille. Palkkakuopassa kituva saa pyristellä siellä ihan itsekseen. Joo, olen katkera. Ja väsyny. Terveisiä yövuorosta!

Eikö sun mies saa noilta kuukausilta kuitenkin ansiosidonnaista?
Tai ainakin työttömyyskorvausta?

Yhteistyössä