Täällä ketään veritulpista tietäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jelppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terveelliset elämäntavat, eli terveellistä ruokaa ja liikuntaa suositusten mukaan. Tupakoinnin lopettaminen, jos alkoholia käyttää, niin sitäkin käytetään kohtuudella.

siis onko sulla marevanit käytössä?eikös minkä tahansa lääkkeen käytössä kannata noudattaa annettuja ohjeita,mitä saa ja mitä ei saa(/kannattaa välttää) syödä/juoda?itse ainakin marevania käyttäessäni vältin/en käyttänyt niitä ruoka-aineita,mitä ei suositella..

Voikohan syömisillä ja juomisilla vähentää riskiä? Greippi, alkoholi yms. mitä ei suositella Marevanin kanssa...

... noita ei suositella siksi että ne ennestään vielä ohentaa verta. Keuhkoveritulppien jälkeen söin 6kk marevania ja säännöset mitä saa syödä ja mitä ei on tosiaan tiukat, mutta perustuvat siihen että veri ei "ohen liikaa" näin epäammattimaisesti tulkittuna.

Ei kun en enää syö Marevania. Mutta sillä ajattelin, että ohentaako nuo verta ilman Marea? Liikun paljon ja syön terveellisesti. En tupakoi ja käytä alkoholia juurikaan. Mutta nyt olen ruvennut ottaa snapsin likööriä iltaisin.

[QUOTE="jeps";26011675]... noita ei suositella siksi että ne ennestään vielä ohentaa verta. Keuhkoveritulppien jälkeen söin 6kk marevania ja säännöset mitä saa syödä ja mitä ei on tosiaan tiukat, mutta perustuvat siihen että veri ei "ohen liikaa" näin epäammattimaisesti tulkittuna.[/QUOTE]

Ei ne yksistään ohenna verta vaan voimistavat Marevanin vaikutusta.

[QUOTE="vieras";26011776]Ei ne yksistään ohenna verta vaan voimistavat Marevanin vaikutusta.[/QUOTE]

Jep, tätä mä vähän ajattelinkin... No alkoholi ainakin "ohentaa", kun sitä kerran annetaan leikkausten jälkeen?

Ikä (yli 60v.),tupakointi,ylipaino,istumatyö,syöpäsairaudet,jotkut veritaudit,pitkä liikkumattomuus,kipsihoito,leikkaus etenkin suuri,kontaktiurheiluvamma,pitkä tulehdustauti,nestehukka,e-pillerit,raskausaika ja lapsivuodeaika,hormoonikorvaushoito.

Tiedän mikä altistaa, mutta haluan tietää voiko ennaltaehkäistä uutta esim. ottamalla liköörisnapsin joka ilta. Nuo luetellut altistavat tekijät ei osu minuun tällä hetkellä. Mutta pelkään uusiutumista.

Yhteistyössä