täällä itkevät äiti ja lapsi. tyttö ei syö, itkee ja kitisee vain. ei ole kipeä vaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surusilmä

Vieras
tahtoo isin !!1 v ja inhoaa jo äitiään, tyttö ei halua minun hoitavan itseään, ihan selvästi... itku tulee itseltäkin :( mitä tein väärin kun tyttö vihaa minua ?!

Toi on ihan hirvee tunne. Meillä yks päivä kun isi oli kotona ja lähti ulkohommiin nii tyttö alko huutaa ihan hulluna, ikkunasta sitte näytin et isi on pihalla nii huuto lakkas ku näki isin ja kun isi meni vajaan nii huuto alko. ei suostunu syömää yms. Vähä vaikee ku oli just ruoka aika ja isi sahas moottorisahalla puita joten ei oikee voitu osiakaa vaihtaa. Onneks meni sitte ohi ja kelpaa äippäki taas. Kauanko teil on jatkunu?

:hug: ei se sua vihaa. meillä lapsi kiukuttelee vain ja ainoastaan mulle, ei koskaan isille. mulle se kertoo sen että mä oon lapselle se turva jolle voi näyttää tunteet, ne ikävätkin. jaksamista!

Oletko käynyt itse missään ilman lasta? Mulla meni esikoisen kanssa jo vauvana vähän samalla lailla. Oli kuitenkin jo jotain 8kk, kun jätin toisen hoiviin ekaa kertaa. Mutta parin tunnin eron jälkeen tuntui, että vauva taas "arvosti" mun läsnäoloa. Mistä sitten johtui, omasta pikku tuulettumisesta ja asennemuutoksesta vai siitä että vauvalla oli oikeasti tullut ikävä ja huomasi, että äidin lähellä on mukava olla...jokatapauksessa vaikutus oli hyvä!

Alkuperäinen kirjoittaja lomaa:
Oletko käynyt itse missään ilman lasta? Mulla meni esikoisen kanssa jo vauvana vähän samalla lailla. Oli kuitenkin jo jotain 8kk, kun jätin toisen hoiviin ekaa kertaa. Mutta parin tunnin eron jälkeen tuntui, että vauva taas "arvosti" mun läsnäoloa. Mistä sitten johtui, omasta pikku tuulettumisesta ja asennemuutoksesta vai siitä että vauvalla oli oikeasti tullut ikävä ja huomasi, että äidin lähellä on mukava olla...jokatapauksessa vaikutus oli hyvä!

peesi tälle. lapsen mummolareissun jälkeen tenava on ku eri tyyppi, halii ja pusuttelee eikä kiukkua edes mulle :D

Eiköhän se ole niin, että asiat on aika hyvin, kun lapsella on varaa pitää tuommoista peliä. Tärkeetä on just ettei ruveta orjiksi, niin että isän pitää lopettaa omat hommansa ja tulla paapomaan. Irene Kristeri muistaakseni kuvasi tilannetta, että ennenpitkää äidin piti istua yöpaidassa kaapin päällä ja isän piti seistä tikkailla ikkunan ulkopuolella hattu päässä ja sateenvarjo kädessä, ennenkuin puuroa saattoi syödä. Siihen se orjuuteen alistuminen johtaisi. Lapsi vaatii koko ajan uusia temppuja.

Eli tavallaan pitäis olla iloinen vaan ja tehdä niinkuin tehtävä on. Jos mättää ruuat hitoille, niin sitten ei jäädä maanittelemaankaan. Jne. Ja itteensä ei pidä ottaa. Suhde on jo aika hyvällä pohjalla tosiaan, kun sulle voi tuollalailla mieltä osoittaa.

Yhteistyössä