Täälä tuntuis tänään spekulointia riittävän joten kerron mitä tässä just tapahtu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yainaba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tässä oo pointtia , se on se pointti. Ihan tasvallinen tilanne ainakin meillä...joku menee jonnekin ja toinen alkaa itkemään kun ei pääse mukaan. mut täällä on vilkasta keskustelua niin kiva kuulla mitä kaikkea tästä saa aikaseks...kun mun lastenhoito on muutenkin jo toisen ketjun mukaan ihan syvältä
:D

ok, no nyt selkeni tämä ketju mullekkin ja kerroitkin jo miksi ei päässy mukaan :) Etkä sä ole mun ymmärtääkseni tehny sen toisen ketjunkaan alkupuolella vielä mitään kovin syvältä olevaa mutten jaksanu koko ketjua kahlata läpi.

No... mä en toisaalta ymmärrä ongelmaa, mutta toisaalta en ymmärrä miestäkään. Kun teillä on kerran noin suuri perhe, niin lienee ilman muuta selvää, että aina ei kaikki pääse joka paikkaan, joskus vaan osa porukasta menee. Jos miehellä ei kuitenkaan ole muuta syytä olla ottamatta lasta mukaan kuin se ettei huvita, on hän ääliö ja olisi saanut miettiä kahteen kertaan ennen kuin isoa perhettä lähtee perustamaan. Uskon, että nainen olisi luonnollisemmin tuossa tilanteessa ottanut mukaansa kaikki mukaan haluavat. :ashamed:

Mutta tämähän on ihan eri tilanne minkä aloituksessasi kerroit. Aloituksen perusteella jäi vaikutelma, että isä ei vain viitsinyt ottaa 5-vuotiasta mukaan. Nyt kuitenkin selvisi, että siihen oli ihan todella hyvät perustelut. Kyllähän tuon ikäinen jo ymmärtää kun selittää miksi ei päässyt mukaan...

Alotuksessda kerroin vaan lähtötilanteen.
Ja voisihan tästäkin vääntää että lapsen pitää päästä mukaan koska sairaus ei saa olla este jos ei ole ihan pakko olla poissa. Tyttöhän voisi mennä mukaan, mutta sitten miehen olisi koko ajan vahdittava sokeritilanteen muuttumista. Eikä tyttö sitä peliä katso vaan juoksentelee yleensä hallin pihalla kaverin kanssa. ( tää on maaseutuhalli, eli ei mikään kaupunkien vaarallinen hallipiha)
Ja oishan mies voinut jättää menemättäkin. Halus mennä mutta sanoi että voi olla menemättäkin. Mä kehotin menemään, tarviihan sekin jotain muuta kuin aina hoidella lapsia kotona kun ei ole töissä. Ja tosta sen saa puhelimella kotiin jos tulee jotain hankalaa.

Ainoo mikä tässä oikeesti on mun itseni mielestä "paskaa", on se, että mä istun koneella :D
Mä sain itekin eilen rokotuksen ja on vähän kipee olo. En jaksais oikeen mitään touhottaa nyt. JKa kitiseväinen vauva nukkuu parhaiten tänään sylissä niin tässä sekin hoituu samalla. 2v kattoo lastenohjelmia ( asia joka on yleensä siltä evätty tähän aikaan illasta ) joten sekin on tyytyväinen. Eikä toi 5v enää itke.