Tää ongelma on varmaan mun mut särährää kun lapsi puhuu vanhemman suulla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siis jos vaikka olen leiponut jotain ja tutun lapsi meillä hoidossa. Lapsi tokaisee ruokapöydässä "ei tommosta saa syödä" ja mein lapset innoissaan syömässä.. koska siinä on sokeria/herkku ja äitinsä ei mitään maininnut että heillä nyt tämmöinen juttu. En pysy perässä. Tai kun ruokaa laitettu, ja kysyn lapselta ottaako maitoa, "vauvat juo maitoa" lapsi on 4v ja meillä 9v juo kyllä.. kysyin sitten ihan piruuttani että äitikö niin sanoo niin kuulemma.. kyllä hän viimeeksi meillä maitoakin joi hyvällä mielellä. Lapsen äidillä taas joku " hetkellinen tempaus" milloin mikäkin on kiellettyä.. joo tiedostan kyllä että taitaa olla vaan mun oma ongelma mutta särähtää vaan aina korvaan ko lapsi alkaa puhua selkeesti äitinsä suulla..

No jaa, meilläkin 6v sanoi pikkusiskolleen että vaan vauvat juo maitoa, eikä kyllä ollut mun suusta enkä oikein saanu selvyyttä mistä moisen on saanu päähänsä. Ja tuon ikäiselle on voinut äiti sanoo et vauvat juo vaan maitoa tarkoittaen että pienet vauvat ei syö kiinteää mut napero on omaksunu asian vähän väärällä tavalla. Vilkkaalla mielikuvituksella varustetut lapset saattavat laukoa mitä sattuu kun napsivat kuulemaansa sieltä täältä. Etkö itse rajoita lapsilta sokerin käyttöä yhtään? Meillä on karkkipäivä jolloin lapset saavat herkutella mutta muulloin ei juurikaan ja se on selitetty lapsille ettei se ole terveellistä. 3v8kk selitti sen ukilleen että äiti sanoi että on vaarallista syödä karkkia ja mehua.. Eli ei ne vanhemmat aina ole ihan kirjaimellisesti asioita sanoneet niin kuin lapsi ne muistaa:)

Meillä pojan kaveri (7v) oli käymässä erään kerran ja ne jotain siinä leikki ja minä samalla meikkailin peilin edessä kun oltiin illalla lähdössä ulos miehen kanssa syömään. Yhtäkkiä tämä pojan kaveri toteaa "kyllä se sinussakin jo ikä näkyy". Tilanne meni että vain naurahdin jotain että niin se näkyy joo. Hitto kun jälkeen päin olen miettinyt, että olisi pitänyt kysyä kuka noin on sanonut. Omasta suusta tuo ei pojalla varmasti tullut.

Yhteistyössä