tää on niin tyhmää (raskautumisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tinttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tinttu

Vieras
Siis niinku kirjotin jo tiedän itsekin että tää on tyhmää,mutta en voi itselleni mitään, toivon niin kovasti että saatais toinen lapsi alulle (yritystä nyt reilu puol vuotta takana,esikoisessa meni pari vuotta epäsäännöllisesti yrittäen) joka kuukausi mä hoen samoja asioita itelleni mielessä ja pelkään samoja asioita, nyt siis menkat päri pv myöhässä, testi oli aamulla nega! Pelkään mennä vessaan,koska joka kerta pelkään että mitäs jos menkat nyt alkaakin ja en haluaisi niiden alkavan! Uskottelen itselleni,että onhan ovis voinut olla myöhemmin kun kierron keskivaiheilla ja ei raskaus ei näy vielä testissä! Ajattelen että ehkä olen ollut huono äiti esikoiselle ja minua rankaistaan siitä ja en voi koskaan saada toista lasta, lupaan jokaisen tupakan jälkeen lopettaa tupakoinnin jos sillä saisin testiin plussan, muttakun testi on näyttänyt negaa poltan taas sillon tällön... Miten ihminen voikin tehdä raskautumisesta näin vaikeaa! Esikoisen aikaan olin tietysti töissä ja sillon en niin ehtinyt sitä samanlai stressaan, ajattelin että kyllä se tulee sittenkun on tullakseen,mutta nyt kun oon pojan kanssa kotona ja näen sen kasvavan päivä päivältä ja ajatus pienestä ikäerosta lasten välillä hupenee (vaikka esikoinenkin on vasta 1,5v) ehdin pohtimaan suurimman osan päivästä sitä kuinka pelkään käydä vessassa :D huoh... kunhan purkaudun...

tiedän tunteen. mutta koita nyt nauttia esikoisesta kun hän on pieni, äläkä murehdi tulevaa! tiedän äidin joka sai esikoisensa pitkän yrityksen jälkeen, ja alkoi heti toivoa kakkosta jota ei koskaan saanut. monesti on mulle sanonut jälkikäteen että olis pitänyt ottaa esikoisen lapsuudesta kaikki irti, koska se oli ainutkertaista hänelle. sen sijaan stressasi itsensä masennuksen partaalle toista lasta "tekemällä".

Mä olin ihan samanlainen. Hoin itselleni, että ei saa miettiä liikaa eikä tuijottaa kalenteriin, mutta jotenkin se vaan oli koko ajan mielessä. Sitten viimein "luovutin" 1,5 vuoden jälkeen ja aloin etsiä töitä, kun totesin, että uusi äitiysloma ei ala ennen esikoisen 3v. päivää. Tulin raskaaksi heti :) Lapsilla ikäeroa 3v ja 3kk.

Alappa juomaan greippimehua, lasillinen päivässä! ;) Mä "tyrkytän" tätä neuvoa useesti koska itselläni se tepsi! :D Ja tietty seksiä seksiä seksiä.... :D Puoli vuotta pikkukakkosta yritettiin tuloksetta, kunnes alotin tuon mehun litkimisen, johan se plussa sieltä tuli!!! :)

Yhteistyössä