T-todistuksesta, osaisiko joku kertoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sain työpaikan sos.alalta, mutta ennen työn vastaanottamista on esitettävä todistus terveydentilastaan. Nyt jännään, miten käy, kun sairastin synnytyksen jälkeisen masennuksen ja siihen on edelleen lääkitys, vaikkakin pieni annos ja koen olevani nyt hyvässä kunnossa. MUTTA: näkyykö tuo lääkitys verikokeissa ja näkeekö työterveyslääkäri kaikki sairaskertomukseni? Kyseessä on eri kunta ja aiemmin olen käynyt yksityisellä asian takia. En siis millään uskalla mainita asiasta, koska pelkään etten saa tätä paikkaa. Kääks.

Olen itsekin sosiaalialalla ja joutunut tuon todistuksen esittämään. Kävin työterveyshoitajalla, joka suostumuksellani tilasi paperit julkisen puolen sairaanhoidosta. Kun olet käynyt vaivasi kanssa yksityisellä, niin näiden papereiden olemassaolosta ei kukaan saa tietää, jos et niistä mainitse. En usko, että sairastettu masennus ja lääkitys olisi mikään este viran saamiselle. Jos kaikki vaivat olisi esteenä, niin eihän tässä kukaan saisi mitään virkoja ja ainakin jo viroissa olevatkin joutuisivat pian ulos.

mäkin jouduin tuon todistuksen hakemaan ja kysyin suoraan lääkäriltä että pitääkö masennus merkitä niihin papereihin, ja silloinen lääkäri sanoi ettei tarvitse, koska ei ole työntekoa estävä sairaus.mullakin lääkitys päällä ja olin silloin täysin työkykyinen siihen tehtävään...

Yhteistyössä