syysvauvan kotiintulovaatteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelevä

Vieras
kyselempä mitä vaatteita olette ajatelleet kotiintulovaatteiksi syyskuussa syntyvälle? pähkäilen mitä oikein pitäs ottaa vaikka toinen tulossa.. mitä päällysvaatteeksi?

Ajattelin ottaa kevyttoppapuvun mukaan kotimatkaa varten. Alle vaan potkupuku. Tietty riippuu paljon lämpötilasta mutta tuossa asussa ei ainakaan pitäisi tulla kylmä.

Vauvani laskettu aika on 10.9 ja jos on lämmin syksy niin ajattelin että se potkupuku/body yhdistelmä riittäisi autossa. Onko tosiaan pantava kevytvanupuku vielä lisäksi? Autossamme ei ole ilmastointia, joten on aika pätsi :(

Ihania viimeisiä odotushetkiä!

Toki vaatetus riippuu ilmasta, eihän ole hyvä laittaa liikakaan vaatetta. Itse ajattelin, että tuohon aikaan voi olla jo sen verran viileä, että olisi hyvä olla kevyttoppis kun tuodaan kotiin. Meillä kun ei oikein ole mitään niin pientä takkia minkä voisi vetää potkupuvun päälle. Pelkkä potkupuku on aika ohut ja jos vielä joutuu pienen matkan kantamaan lasta ulkona.

Mutta syyskuussa sen sitten näkee mitä lapsella on päällä kun tulemme kotiin, varaudun ottamaan vaatteita mukaan vähän enemmän niin on valinnan varaa :)

pieni vauva on vielä niin herkästi viluinen, ihan eri asia kuin joku pari kuukautinen. Jos pelkällä potkupuvulla autoon ni kyllä laittaisin ainakin jonkun fleecepeiton päälle, vaikka ei ilmastointia ni kyllä niistä ilmaluukuista se lämminkin ilma ""vetää"" vauvaan.

Minulla myös la 10.9. Olen varautunut kevyt toppapukuun ja myssyyn potkupuvun lisäksi. Riippuen tietenkin säästä. Löytyypä varastosta myös pientä kokoa olevat takit sinisenä sekä punaisena, jos kokopuku tuntuisi liian paljolta.

Riippuu tietenkin kotiin lähtöpäivän säästä, vrk:n ajasta myös (aamupäivä, päivä vai iltapuolta) ja paljonko joudut ulkona olemaan autolle mennessä jne. Mutta vastasyntyneen ääreisverenkierto (pää, varpaat ja kädet)
on kumminkin heikompi kuin aikuisen. Puolivuotiaskin liikkuu jo enenmmän ja verenkierto on jo vahvistunut. Käytä omaa harkintaasi. Jokaisella on aina omat näkemykset vauvan pukemisesta ja pian opit omalle vauvalle sopivan pukeutumisen. Yksilöitähän vauvatkin ovat, joten pukeutumisessakin toiselle riittää vähäisempi kuin toiselle.

Hyvää loppuodotusta sinulle ja muille!

Mulla on laskettu aika elokuun lopussa ja aattelin ottaa pitkähihaisen bodyn ja potkuhousut, sukat+tumput, myssyn sekä ohuen fleecehaalarin, josta saa käännettyä hihojen sekä lahkeiden suut ""umpinaisiksi"".

Yhteistyössä