***SYYSMASSUKAT 2008***

musta taas karpalomehu auttaa... on sellasia karpalotablettejakin saatavilla joiden pitäis auttaa.. mut entiiä sitten kun itse olen moisilta säästynyt :)

Onnea auts :flower:

JA sitä inkivääriä minäkin haeskelin mutta minulle taas sanottiin että se poistettiin apteekeista koska sen vaikutusta ei oo pystytty tieteellisesti todistamaan.. :headwall:

Mukavaa ja vauvaliimaista viikonloppua syysmassuille :hug:



Tini+Nuppu 8+2 :heart:
 
Onnea auts! :heart: Mulla pahoinvointi on helpottanu välillä pariksi päiväksi, sitten tulee aina takas. Mutta se voi kyllä loppua ihan seinäänkin, niin oon lukenu. :)
dream83 Kannattaa EHDOTTOMASTI kokeilla karpalomehua! Netistä löytyy paljon tietoa tuosta karpalomehun hyvästä vaikutuksesta virtsatietulehduksiin. Ja itselläni on kokemusta! Kaupasta löytyy valmista mehua jota ei tarvitse laimentaa tms. Päiväannoksena on hyvä muistaakseni sellanen 1/2 litraa.. En oo kyllä itse juonu varmaan niin paljoa mutta kyllä se on auttanu.
Taas mä oon koneella, pitäis alkaa imuroimaan. Huoh.
 
Heip taas.
Kukas se kyseli liikunnasta? Mä kävin ennen 5kertaa viikossa jumpassa/lenkillä, mutta poitsun syntymän jälkeen oon päästänyt itseni aika rapakuntoon. Kiloja ei ole kauheasti tullut, mut jatkuva niska/pääkipu vaivaa. Juuri otin panadolin ja pistin hartioille sen kuuluisan kaurapussin. Tykkään kyllä kovasti liikkua, mutta jostain syystä sitä kuitenkin jättää sen ihan liian vähille. Nyt tässä mietinkin, että pitäiskö pitää jotain liikuntapäiväkirjaa tms. et sais enemmän kertoja sinne aikaiseksi. En mä jaksa tässä kunnossa raskautta, puhumattakaan sit siitä ekasta puolesta vuodesta, joka on se rankin aika. Tai ainakin meillä oli viimeksi. Vesijumppaan oon jo kauan halunnut mennä, pari kertaa siellä joskus käynytkin, mut nyt en oo noiden pahoinvointien takia halunnut sinne veteen mennä, kun ei sieltä edes kovin nopeasti pääse pois. Sinne meinaan kuitenkin heti suunnata, kun olo vähän tasoittuu. Mitäs te muut harrastatte tai olisko jotain liikuntavinkkejä?

Onnea muuten kovasti kaikille uusille, ihanaa, että meitä on jo niin monta!
Ja hienoa, että Auts:kin sai vahvistuksen asialle. =)

Dream83, Virtsatietulehdukseen auttaa tosiaan karpalomehu varmaan parhaiten. Muutenkin reilu juominen on hyvästä. Ja samoin c-vitamiini ja valkosipuli auttaa. Tai ovat ainakin auttaneet mulla. Äläkä vaan käytä alapesuun saippuaa, vaan ihan vaan lämmintä vettä.
Nyt pitää mennä tekemään poitsulle ruokaa. Meillä vanhemmilla on tänään pitsaperjantai. :LOL: Tosin itsetehtyä...
Ihanaista viikonloppua kaikille ja hyviä oloja tasapuolisesti.

k- 6 +
 
rohkaistun nyt astumaan rohkaisevaan joukkoonne
esikoista täällä odotellaan meidän elämään syyskuussa

tässä vastauksia kysymyksiin
1. minä 27v mies kohta 26v

2.Asutaan joensuun lähellä, pienellä paikkakunnalla

3.vapaa-aika alan töitä teen, mies opiskelee

4.kolme kissaa kuuluu perheeseen

5.plussattiin 7.1
:heart:
 
auts
Täällä toinen joka joutuu pistelemään raskausaikana hepariinia.
Asia on mulle ihan uusi vaikka neljättä odotan. Mulla oli kesällä keuhkoissa veritulppa ja samalla löydettiin taipumus saada tulppia. Mulle kuitenkin sanottiin,että alan pistelemään vasta myöhemmin raskaudessa. Missä vaiheessa sinä olet aloittanut?
Pistämisessä ei tosin ole mitään uutta,olen diabeetikko.
 
:heart: autsJESS!! Nytpä pinoillaan sit yhdessä täällä. Seurasin tiiviisti tuolla mitäsnytissä sun kuulumisia. Tervetuloa joukkoon! :flower: Ja olikos siellä uusia? Tervetuloa teillekin! =)
Kaiza kyselit liikuntatottumuksista, meillä on täällä kaksi liikuttajaa, joiden kans on käytävä lenkillä päivittäin kelistä riippumatta. Pienempi koira ei ole himolenkkeilijä, mutta isompi hullaantuu vallan, jos se ei pääse vähintään 5kertaa vähintään 4km lenkille viikon aikana. Ja se todella siis pitää huolen siitä, että tulee lenkkeiltyä. Muuta liikuntaa minä en oikein ehdi harrastaa...
Dream83, tosiaan karpalomehua kannattaa juoda, ja muutenkin juo mahdollisimman paljon, koska kun sun pitää vähän väliä käydä pissillä, niin pöpötkin tulee nopeammalla tahdilla ulos rakosta. Tällä vinkillä mä aina saan alkavan tulehduksen pois.
Omaa napaa tuijotellessa: ei uutta, kuvottaa, nukuttaa, harrastan seksuaalista häirintää miestä kohtaan, tissit kipeät, alamaha turvoksissa, jatkuva palelu ja UUSIN OIRE: närästys. :whistle:
Tässäpä tätä taas.
Sisu ja toukka 7+6 *huomenna paukkuu viikot :D *
 
Sisu. Mä kanssa harrastin tota häirintää ekassa raskaudessani ja silloin tuli tyttö. Poikia kun olen odottanut ei oo ne hommat kiinnostanut ollenkaan. Ajattelin vaan jos olis joku tyttö juttu. Mites muilla? ootteko huomannut eroa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja draama:
auts
Täällä toinen joka joutuu pistelemään raskausaikana hepariinia.
Asia on mulle ihan uusi vaikka neljättä odotan. Mulla oli kesällä keuhkoissa veritulppa ja samalla löydettiin taipumus saada tulppia. Mulle kuitenkin sanottiin,että alan pistelemään vasta myöhemmin raskaudessa. Missä vaiheessa sinä olet aloittanut?
Pistämisessä ei tosin ole mitään uutta,olen diabeetikko.


pojan kanssa piti alkaa pistää 32 viikolla mut 22 viikolla tuli keuhkoveritulppa ja jalkaan myös.... sitten myöhemmin tuli vielä jalkaan... ensi viikolla ä polille ja saan lääkket sieltä
 
Hei kaikille syysmammoille,
täällä ilmoittautuu yksi uusi joukkoon. Testi näytti plussaa viime lauantaina ja muutaman viime päivät ovat kuluneet jännittyneissä ja epäuskoisissa merkeissä.

Viikkoja on takana vasta 4 joten ihan alussa ollaan. Nyt sitten vain odotetaan ja toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Tässä hieman tietoja minusta:
Olen 29, mies 28.
Opetan työkseni teinejä ja asumme Helsingissä.
Raskaus on ensimmäinen ja erittäin toivottu. Kotona miehen lisäksi on karvainen vauva, eli hurmaava koiranpentu.

 
Pikaisesti ultrakuulumisia. Pienen pieni sikiö sieltä löytyi ja syke myös. Vastaa viikkoja 6+2 eli siis päivän vähemmän kuin itse laskin, mut laskin jo tuhruista ton 6+3. En nyt kerkee enempää, lueskelen rauhassa jutut kun tyttö menee maate.

Nenna ja siskoveli 6+2
 
Paljon onnea Tiinuliini!

Aika jännä tuo inkivääriuutejuttu, täällä meillä niitä MultiTabsin inkivääriuutekapseleita oli apteekin hyllyt pullollansa... Mä en tiedä kuvittelenko vaan, mutta musta tuntuu että ne ois vähän jopa auttaneet tähän pahoinvointiin - tosin sitten kun se pahoinvointi kaikesta huolimatta iskee, niin onpa kiva päästellä inkiväärin makuisia röyhyjä ;D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Lydia ja Nuppu 6+5
 
Apua tänne on niin paljon kirjoiteltu. Hyvä, että kaikki ehdi lukea :) .
Mun huono vointisuus on koko päivästä. Iltaisin se pahenee.
Inhottavaa on pestä hampaita kun meinaa oksennus tulla.
Harrastin kans ennen tytön syntymää kaikkea mahdollista. Nyt se on jäänyt lenkkeilyyn.
Ottaako kukaan sukupuolesta selvää odotusaikana? Me aiotaan jännittää syntymään asti kumpi tulee.
Kiva kun uusia tullut mukaan :wave: .
Mullakin on alkanut tulee mahakipuja. Välillä oikein tuskahiki tulee kun niin paljon sattuu :(
 
Ai niin ja Nenna, mehän mennään melkein päivälleen samoissa! :) Uskon että tuo omakin laskelmani kyllä tarkentuu tulevan maanantain varhaisultrassa. Ihana kuulla että teillä löydettiin sykekin, itse toivon sitä myös kovasti vaikka monet sanovatkin ettei kannata pettyä vaikkei näin ajoissa sitä vielä löytyisikään...
 
Heippa Mimeso! Meillä itseasiassa just puitiin tuota sukupuoliasiaa, toisaalta oltais uteliaita tietämään se etukäteen mutta halutaan kuitenkin säilyttää se yllätyksenä loppuun saakka... Mielipide voi tästä kyllä vielä muuttua :D

Uhh, kuulostaa kurjalta nuo sun iltaiset pahoinvoinnit ja nuo kovat vatsakivut... Tsemppiä! Mä ehkä kysäisisin lääkäriltä syytä noihin vatsakipuihin, itselläni oli myös kummia kipuja ja selviskin että mulla oli virtsaputkentulehdus! En tarkoita että kaikilla olisi, mutta kovien kipujen syy on aina varmaan hyvä selvittää :)
 
snodgrass
Iltaa!

Siitä liikunnasta kyseltiin. Itse tykkäsin ennen käydä juoksulenkeillä, mutta nyt raskaana ollessa en ole uskaltanut. Varhaisultrassa gynekin antoi ymmärtää, että ei se ehkä parasta liikuntaa masun kannalta ole. Niinpä olen tyytynyt reippaisiin sauvalenkkeihin. Jos oon kipee kuten nyt oon ollut, oon sitten käynyt kävelemässä rauhallisemmin ilman sauvoja. Viime raskaudessa kävin pacessa, ja siitä tykkäsin kyllä kovasti, kun sitä voi tehdä sellaisella teholla joka tuntuu itsestä hyvältä.

Sukupuolta ei haluttu viimeksikään tietää, enkä usko että nytkään. On hauskempaa saada jännittää loppuun asti. =)

Höh! Tää mun huono olo, joka on onneksi on tosi lievää, on ihan nurinkurista. Se tulee heti kun syön. Tai illalla, jos vain juon lasin vettä ennen nukkumaan menoa niin johan alkaa etoa! :/ Ennen tykkäsin iltaisin (ainakin viikonloppuna) vähän herkutella tv:n ääressä, mut nyt siitä ei tuu mitään kun iltapalan syötyäni ei sit mikään enää maistukaan! Säästyypä nekin kalorit :D
 
Hui,onpa tänne tullut paljon tekstiä =) Nyt ei aikaa kamalasti,niin silmäilin läpi...

Tervetuloa uusille!!! :flower:

Ja onnea nenna80 hyvistä ultra kuulumisista.

Täällä päivän ällöä tehnyt hiukan,muuten hyvin... tissit turvonnut,ei kamalan kipeät =) maha kasvaa tai turpoo joo... :LOL:

 
moikka vaan kaikille , minä plussasin viime lauantaina ja la näillä näkymin 15.9. olen ensi kertaa koko kaks plus sivuilla ja yritän onnistua viestin lähetyksessä. sairaala on Koks ja lapsia aiemmin kaksi tyttö 5v ja poika4v. mieheni on 31 ja minä 26. omakotitalossa asutaan kouvolan kupeessa. ja ekalla tärppäsi.
 
Johan oli paljon tullut tekstiä mun poissa ollessa =)

Eli tervetuloa My-h, Tiinuliini ja Minnili ja onnittelut teille kaikille :heart: :flower:

ja Auts...onnittelut varmistuneesta tuloksesta :heart: :D

Ja Nennalle onnittelut hyvistä ultranäkymistä :heart:

Sukupuoli asiaan vastaan, että varmaan odotetaan sitä hetkee, kun kätilö väläyttää mitä on aikaiseksi saatu :D Viime synnytyksessä olin niin puhki, että kätilö joutu kysyy, että haluutteko nähdä mitä täällä on :LOL: Siin vaihees oli vaan niin onnellinen ja puhki, että ei sitä tajunnu aatellakaan kumpi sieltä syntyi...pääasia, että huuto kuului ja kipu loppui. :whistle:

Viuhkis...toivotaan nyt, että ois normaalista oireesta kysymys. Voimia lähetän edelleen sinne pelon keskelle :hug:

Liikunta...tarttis harrastaa, mutta olevinaan ei ehdi :whistle: :ashamed:

 
No niin, nyt kerkeen taas paneutumaan paremmin tänne kun tyttö ja mies nukkumassa.

Ensiksi Coralle paljon voimia surun keskelle, koittakaa jaksaa!

Sitten tervetuloa kaikille uusille!

Liikunnasta oli puhetta. Mä käyn koiran kanssa kävelylenkillä ja sit sauvakävelyä myös harrastan. Uiminen on myös lempparilaji, mut se vähän jäänyt kun muutettiin tänne maalle missä ei vielä hallia ole mut tossa 15kilsan päässä on mut jotenkin se lähteminen on niin vaikeeta tonne pidemmälle. Eli kävelylinjalla täällä mennään.

Sit sukupuoliasiasta. Viimeksi ei haluttu tietää etukäteen mut nyt jotenkin olis ehkä kiva saada tietää etukäteen sukupuoli. En tiedä, voi kyl olla, et jätetään kuitenkin sinne synnärille asti yllätys. Pääasia on, että on terve mut oishan se kiva saada poika kun tyttö jo on mut onnellisia ollaan käy sit miten tahansa, kunhan pikkuinen vaan saadaan syliin.

Ultrasta vielä, että se makso vaan 56 euroa. Olin varautunu paljon isompaan summaan mut ilmeisesti täällä maalla sit halvempaa.
Jokohan sitä uskaltais ensi viikolla tilata neuvola-aikaa. Saas nähä miten neuvolakäynnit nyt sujuu, kun tyttö tulee mukaan käynneille.

Nyt öitä kaikille! Mä vielä odottelen taitoluistelun alkua.

Nenna ja siskoveli 6+2
 
Cora85 Voimia sinulle ja :hug: Nämä vetää sanattomaksi, ei löydä oikeita sanoja lohduttamaan.
Nenna80 Ihania ultrakuulumisia!

Tämä päivä menny pahoinvoinnin ja oksentelun parissa.
Oon saanu alas jäisiä mustikoita ja hapankorppuja. Hups, kello onki sen verran paljon et pitäis mennä nukkumaan. Oltiin kylässä ja vähän venähti.

syysmama 7+3 :heart:
 
Cora85: :hug: :hug: Voi itku!

Nenna80: Olipas upeeta, kun sait kuulla jo sykkeenkin! Itsellä on ultra keskiviikkona, jolloin pitäis olla kasassa tasan 6. Tuntuu, että sinne on ikuisuus vielä!

Tervetuloa kaikki uudet!

Olen ollut aivan varma siitä, että haluan tietää sukupuolen etukäteen. Mutta, koskaan ei voi tietää, miten sitä tosipaikan tullen reagoikaan. Tästä on esimerkkinä naimisiin menomme: en pitänyt naimisiin menoa mitenkään välttämättömänä, minusta suhteen virallistaminen ei ole tae sitoutumisesta. Kun mies sitten ehdotti (oli aiemmin vihjaillut eli tavallaan pehmitellyt minua), että jos kuitenkin mentäisiin naimisiin, olin valmis. Noh, oman sukunimeni pidän joka tapauksessa. Joko en vaihda nimeä lainkaan tai sitten otan yhdysnimen. Yhdysnimi olisi sointunut ihan hyvin yhteenkin, mutta minusta se vaikutti hirmu vaivalloiselta ja kun papereita täytettiin, pistin tulevaksi sukunimekseni miehen nimen... Tuli jotenkin sellainen vahva yhteenkuuluvuuden tunne ja että jos joskus saataisiin sittenkin lapsi(a), olisi koko perhe saman niminen. Meidän perhe. Hjep. Eli en osaa ennakoida oman mieleni liikkeitä, vaan yllätän itsenikin välillä täysin.

Koin äsken ensimmäistä kertaa sen repäisevän kivun, josta moni on täällä puhunut. Aika ikävä. Onneksi oli vain hetkellinen ja tuli sohvalta noustessa. Kaikki sympatiani ovat Viuhkiksen puolella! Olet aivan paniikissa. Eikä minulla ole mitään rauhoittavaa sanottavaa. Yritän itsekin pitää itseni kasassa. Minulla auttaa se, ettei noita kipuja ja repäisyjä ole ollut. Mutta jokainen vessassa käynti on lottovoitto, kun pöksyt ei punerra. Ja jokainen tissin nippaus hymyilyttää. Pari varhaista keskenmenoa on alkanut siten, että ensin aamulla herätessä olen huomannut, että tissini ovat täysin kivuttomat ja "lässähtäneet" ja vuoto on alkanut aamun aikana. Joka aamuinen rutiini on siis tissin puristus, ellei kipu tunnu jo ihan siltään... :whistle:

Onko teillä kaikilla jo kutsumanimet vatsan ihmeelle? Me ei olla oikein osattu vielä ajatella. Me ei miehen kanssa liioin edes puhuta koko raskaudesta, koska molempia pelottaa.
 

Yhteistyössä