***SYYSMASSUKAT 2008***

Nenna80 kuvasitkin aika tyylikkäästi tuota suuttumusta.
Minulla vikana ollut myös näinä päivinä, että esikoisen kanssa palaa hihat alta sadasosasekunnin :whistle:

Eilen sitten olikin ihan kaamea päivä, vaikka olen ollut sitä mieltä ettei mitkään oireet mua vaivaa kunnolla...
Olin ystäväni luona, tiedätte kyllä näiden kuuluisien muoviastioiden parissa, ja siellä alkoi AIVAN MIELETÖN närästys..
Siis sellainen etten ikuna maailmassa ole sen kaltaista kokenut!
Sitten en muistanut kotiintullessani, että saako sitä Rennietä ottaa ja eikun nettiin tutkimaan asiaa, ja saahan sitä ottaa!
Se auttoi hetkeksi ja sitten olikin lentää laatta! Mies hihitteli vieressä ja ihaili, miten seksikkään kalpea olen, siinä pöntöllä istuessani ja ämpäri sylissäni...
No joo, hieroi se siten selkää illemmalla ja siihen minä sitten nukahdinkin.
:LOL:

Neuvolassaa perjantaina meni aikaa puolitoista tuntia ja se aika kului kuin siivillä.
Aivan ihana neuvolatäti (siis omanikäinen ja puhelias, kuten minäkin).
Kuukautisista LA on 22.8.08, mutta kuten sanottu, epäilen itse jotain 3.-5.9.08.
Pysyttelen siis sitkeästi tässä pinossa.
Mutta osaako joku autta, olenko näin ollen viikolla 6?
Viisaat auttakaa!
 
Todella surullista Nellikka77
Voimia jaksaa kuitenkin eteenpäin.
Nämä ovat niitä selittämättömän kamalia asioita, joita ei kenellekkään toivoisi tulevan!
Muistan itse ne kaksi peräkkäistä keskenmenoa kuin eilisen päivän :'(
Voimahalaus sinulle! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamitus2:
Todella surullista Nellikka77
Voimia jaksaa kuitenkin eteenpäin.
Nämä ovat niitä selittämättömän kamalia asioita, joita ei kenellekkään toivoisi tulevan!
Muistan itse ne kaksi peräkkäistä keskenmenoa kuin eilisen päivän :'(
Voimahalaus sinulle! :hug:
Kiitos :hug:
 
Voimia suruun Neilikka! Toivotaan, että pian pääset takaisin odottajiin.
Mamitus Just esikoisen kanssa mullakin palaa hihat tosi nopeesti tällä hetkellä. On nyt siinä iässä, et konttaa lujaa vauhtia ja tekee ja löytää kaiken ei sallitun, et on äiti välillä aikas väsynyt menoon mut onneksi tosiaan nopeesti mieli paranee.

Mut taas poistun...
 
Laitoin tuonne listaan nyt tuon enkeli-osion...niin toivoin, ettei olisi tarvinnut laittaa sitä ollenkaan :'( mutta minusta on kuitenkin ihana muistaa näitä pieniä ja niitä perheitä, jotka tällaisen surun joutuvat kohtaamaan.

Itsellä vielä niin hyvin muistissa oma keskenmeno :'( pienenä enkelinä omanikin ajattelen, vaikka menikin ihan alkumetreillä kesken.
 
Pistä mut vaikkapa listaan LA 7.9.
Kävin kattoos tuolla Oulun sairaalan sivuilla ja sain tuommosen tuloksen.
Varmistutaan sitten vasta, kun ultra on käyty tuossa 8.3. jos sinne asti päästään...
Ja paikka on TYKS.
 
Neilikka Paljon voimia sinne ja :hug:

Itse myös keskenmenon kokenut ja kenellekään en sitä toivo!!!

Täällä tekee välillä pahaa,pikkuisen närästää ja pyörryttää myös... Mulla kun toi hb on aikas matala normaalistikkin.

Hei tuleeko kellään finnejä?? Mulla ei ole ikinä ollut finnenä,paitsi esikoisesta ja nyt... ne on alussa ja lähtee sit pois. Onneksi tulee otsaan(on siisn piilossa tukan alla) ja muutama selkään(onneksi ei näy sieltäkään) :kieh:

hyvää päivän jatkoa!!!!
 
heippa!

Mä nyt liityn kanssa ihan virallisestikin tähän pinoon
ekas teillä oli niitä kysymyksiä
olen 23v ja avopuoliso 24v
esikoinen on 9kk ja kissa kuuluu myös meidän perheeseen

Pillerit jätin pois joulukuussa jolloinka tuli menkat ja nyt ei nään tullutkaan :D

toivotaan että kaikki menee hyvin.Huonoa oloa ja oksentelua löytyy yötä päivää ja välillä vihloo ja nippailee alavatsaa (normaalia?)

Ja laskettu aika ois kuukautisten mukaan 15.9 mutta varmuuden saan vasta kun ois eka ultra
ja sairaala ois TAYS

Niina ja toinen toukka rv 5 ?

 
vuh
Voimia Neilikalle, otan todella osaa. :hug: :hug:

Itseä on yön pimeinä tunteina ja koko aamun stressannut rahatilanne. Mun äippärahan suuruus lasketaan itse itselleni maksamista yrittäjäeläkkeistä ja niihin menee useampi tonni nyt alkuvuonna. Ja eilen hajosi auton joku sähkösysteemi, mitenköhän kallis sekin oikein tulee olemaan... :( Miks mun pitää aina niin stressata, sitäkään en tajua. Huonotkin asiat menis paljon sujuvammin, jos ei ois pipo niin kireellä... :xmas:
 
taas täällä :D

ajatteliko kaikki oottaa tän kriittisemmän ajan ohi ennen kuin kertoo kavereille,sukulaisille? Mä oon sanonut vasta mun äidille ja parhaalle kaverille,tekis mieli kaikille kertoo,mut ei vielä uskalla..hieman helpottaa kun tänne saa kertoa ja jutella ;)
 
snodgrass
Voimia Neilikka, otan osaa :hug: Itselläkin on vielä tuoreessa muistissa, eikä sitä kyllä kenellekään toivoisi.

Mitä tuohon muille kertomiseen tulee, niin meillä kyllä itse asiassa tosi moni tietää - olen sellainen lörppö. Mutta tietävät ne siitä keskenmenostakin. Ja itse asiassa siinä huomasin, että minua auttoi paljon ystävien ja läheisten tuki. Olisi ollut vielä kamalampaa, jos olisi tarvinnut se surukin salata. Joten kun miettii kelle kertoo, voi miettiä kenelle kertoisi myös keskenmenosta.

En siis tietty mitään "virallista" ilmoitusta ole yleiseen jakoon antanut, että hei, olen raskaana, mutta monen ystävän kanssa on jo ollut puhetta, kun tuskailin aluksi niitä haamuja yms.
 
vuh ymmärrän täysin!Itse nostin juuri yel työtuloani vuoden alusta jotta saisi mahd.hyvän äitiyspvärahan,maksut on ihan kohtuuttomia mutta pakko maksaa!Ja se nyt oli muuteski ihan alakanttiin että oli ihan hyvä vähän tarkistaa tilannetta...töistäkään ei voi olla pois pahoivoinnin takia kun ei tule mistään palkkaakaan :kieh: :kieh: tällaisessa tilanteessa olisi niiiiiiin paljon "helpompi" olla toisen palveluksessa!Mutta on tässä yrittämisessä hyvätkin puolensa =) Jousikas&6+6 (edelleen pahoinvoinnin koettelemana :x )
 
Me ei aiota kertoa tästä raskaudesta vielä vähäänaikaan kellekkään. Mieli kyllä tekis mut jotenkin en halua vielä kertoa, koska pelkään niiiin paljon sitä keskenmenoa ja sit tarvis kaikille selitellä mitä on tapahtunut. Iloisesta asiasta kyllä haluais tosiaan kertoa kaikille mut yritetään nyt vielä malttaa mielemme. Viimeksi kerrottiin ensimmäisen neuvolan jälkeen molempien vanhemmille ja ehkä nytkin tehdään niin. Voi olla kyllä, et joudun siskoille jo aikaisemmin kertoo, kun on tulossa yksi meno joka sovittu jo kesällä ja tarkoitus alkoholiakin ottaa mut katotaan nyt.

Nenna ja siskoveli 5+3
 
:hug: Neilikka77 jaksuja sinne hirveesti!
Tervetuloo uusille ja onnittelut plussasta!!
niina22 mä oon kertonu parille kaverille ja rv 9 täyttyessä kerrotaan molempien vanhemmille, mun isällä on sopivasti synttärit niin pääsen onnitteleen "tuplapappaa" :) ja oltiin jo aiemmin sovittu menevämme miehen porukoille niin kerrotaan sit samalla.
täällä muuten ihan samaa mielialan vaihtelua, oon muutenkin ailahteleva ja kiukutteleva mut nyt se on vielä kamalampaa!!!
täällä mietittiinki tota äippärahaa, tiiättekö että minkä vuoden tulojen mukaan se määräytyy?Mä oon ollu töissä 2006 n.5kk ja 2007 kesän ja muuten ollu kotihoidontuella.Mistäköhän se sit lasketaan...koitin kelan sivuiltakin kattoo mut en tajunnu kyl mitää! vaikeita noi tukijutut aina!
Mut nyt puuron keittoon!(oon muuten viikonlopun aikana syöny sipsipussin, karkkia ja jäätelöö...ehkä tarvis vähä hillitä itteensä... :whistle: )
 
Neilikka :hug: Voimia!!
Tervetuloa uusille :flower:

Ei me kerrota kenellekään ennen 12raskausviikkoa. Tai tietysti mulla on omat luottoystävänöi, jotka tietää, ja jotka on myös eläny meidän tuskaista viime vuotta mukana. Eli yksi lääkärikaverini tietää, sekä siskoni. Mutta muille ei vielä kerrota.
Kävi muuten hyvä juttu tän lääkärikaverini kans. Kun tämä hiiva alkoi vaivata, niin laitoin hälle txtviestin, että voiko käsikauppa-apteekin kuureja käyttää. Hän vastasi, ettei ehkä kannata niitä käyttää, mutta kannattaa ostaa apteekista maitohappobakteeri-kapseleita, että ne tasoittais sen emättimen bakteerikannan kuntoon. Minä tein työtä käskettyä, ja pikkuhiljaa olo alko niiden myötä helpottaa. Laitoin taas txtviestin tälle kaverille näin: "kiitti vinkistä, alkaa olo helpottaa vaikka olen vasta eilen aloittanu syömään niitä kapseleita". Tää kaveri laitto viestiä ett EEEIIIIII, ne on emätinpuikkoja, elä syö niitä!!! :eek:
Kaveri oli hieman epäselvästi esittäny asian, mutta HÄN oli puhunu koko ajan maitohappobakteeri emätinpuikoista, ja minä olin ostanu suun kautta syötäviä, ja tämä kaveri parka oli luullu, että minä oon ihan mielissäni syöny ne emätinpuikot... :LOL: :LOL:

No joo. Iltapalalle sit.
Sisu ja toukka 6+1
p.s. olo ollu ihan jees iltapäivästä asti ja kävin lenkilläkin reippailemassa koirien kans.
 
Neilikalle iso voimahali ja voimia :hug: !!!

Sisun juttu oli kyllä aikas hauska,nää on niin kivoja nää asioitten väärin ymmärrykset joskus :LOL:
Tänään ollut olon puolesta huono päivä,mieletön väsy ja miehen ollessa päivällä kotona olen kyllä sitten nukkunutkin,ihan järkkyä kuinka sitä unta piisaisi..
Samoin pahoinvointi ollut melkosta nyt eilisen ja tän päivän että oksat pois :$ Tosi rasittavaa.Aamuisin ei mulla ole mikään vaan iltaa kohden pahenee,tuntuu ettei mitkään konstit sitä vähennä,tiheään syömiset tai harvoin tai muuta,vaan aina sama.Mutta kyllähän tämän jaksaa kun muistelee syytä että minkäs takia tässä tällaisessa olotilassa ollaan =)
Hermojen kiristymistä myös mullakin täällä aika ajoin,no tänään ei ole vielä mutta eilinen aamu oli rasittava,vaikka yritti taistella itseäänki vastaan niin ei voinut mitään,mahotonta touhua |O
Voimia syysmassukoille,kaikille tasapuolisesti :D
 
Tuosta kertomisesta vielä,jotenkin käsittelin keskenmenon hyvin isännän kanssa,tai siis pojan kummitäti tietää.Mutta kerroin että sain sen ja se siitä. Yksi siskoni on haudattu ja äidilläni monta keskenmenoa joten ehkä sieltä tulee se että olen niitä nähnyt ja jotenkin ajattelen että on ihmisiä jotka menettää paljon myöhemminkin lapsen. En tiedä... Enkä tarkoita pahalla kenellekään,mutta mulle näin oli parempi en olisi tykännyt jos asiaa olisi vellottu ja voivoteltu!!! Mutta ikäviä ne on joka tapauksessa.

Täällä aika ajoittain pahaa oloa ja hiukan närästyksen poikasta!!!

Nyt pojalle puuroa ja sit se unille!!!
 
neilikalle pahoittelut :hug: ja suuri lohdutus hali!

).( Antakaa mulle anteeksi kun en jaksa kirjoittaa, mä oon vaan niin kuollut! Tää 14 tuntia töiden välissä ei riitä millään vaan olen kuin nukkuneen rukous 10 tunnin yöunien jälkeen :ashamed:
Välillä sattuu mahaan todella paljon, ainut mikä sen lopettaa on kuuma suihku. Pari päivää sitten raahauduin kesken unien suihkuun ja mies oli ihan pihalla mitä se emntä touhuaa :whistle: oikein tuskan hiki tuli niistä kivuista ja järkyttävä huoli tottakai! Mutta mitään vuotoa ei ole joten kaipa ne kuuluu sitten asiaan :p

Koiruus ja pentunen rv 5+5
 
Neilikka, paljon voimia sinulle! :hug:
Pitäis varmaan istuu koko ajan netissä jos haluais pysyä näissä jutuissa ajan tasalla, aina on tullu niin paljo tekstiä ja pitäis kommentoida vähän jokaiseen jotain mut sit kun alkaa kirjottaan ni ei muista mitään. :) Dior laitto saunasta, mulla sama homma et en pysty ottaan sellasia löylyjä ku ennen.. luikin lauteilta alas melko pikaisesti.
Tänään ollu onneks vähän parempi päivä, huono olo on kylläki ollu mut ei oo tarvinu oksentaa, jee!
Pitäis varmaan huomenna vihdoin varata neuvola - aika ja ultra.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille syysmassukoille!

syysmama 5+4 :heart:
 
hui, kun on tullut tekstiä! :) ollaan oltu viikonloppu mökillä meren raikkaassa ilmastossa. Teki hyvää.

Itselläni vähistä oireista merkittävin on ollut ihan plussasta saakka alavatsan nippailu ja särky, ja se jatkuu edelleen. Aluksi se huoletti, mutta nyt oon jotenkin tottunut siihen... mutta luinkin sitten jostain, että joillain saattaa supistella ihan alusta saakka ja ensiodottajilla kasvukivut ovat voimakkaampia.. eli normaaleiksi minäkin näitä kipuja hartaasti toivon.

Uusiakin on taas tullut, iso hali plussista! :)

suhveli ja rääpäle 5+4 (syysmaman kanssa mennään rintarinnan :)
 

Yhteistyössä