***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

Mulla kans tippa linssissä täällä Lydian puolesta :'( :'( Miks näitä ikäviä tapahtumia osuu just meidän porukkaan näin paljon :( vaikka en mä haluu että osuis kenenkään kohdalle tuollaista. Paljon voimia sinulle jaksaa eteenpäin :hug:

Nyyttimyylle onnittelut ja tervetuloa mukaan :heart: :flower:

Ja KAIKILLE OIKEIN HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ

Tyyne...toivotaan tosiaan, että ultrassa saatais kumpikin maanantaina niitä iloisia uutisia =) Itseä vähän pelottaa mennä sinne noiden vuotojen takia ja kun tuo ukkokaan ei pääse mukaan :| No mutta ei auta kuin toivoa edelleen vaan parasta :heart:

Katjuska ja vilpertti 10+2 :heart:
 
Mordoliini ja hyvää ystävänpäivää!

Ensinnäkin, iso :hug: Lydialle ja voimia suruun! Toivotaan Nupun vielä löytävän tiensä teidän luokse.

Ja vuotojen kanssa painiville paljon tsemppiä, tulkaahan heti sitten kertomaan, miten asiat on!

Täällä nyt havaittavissa vihdoin pientä muutosta, tosin en tiedä onko kovin positiivista... nimittäin eilisestä saakka on alavatsassa ollut sellasta kummallista kivistelyä...supistuksia ehkä?? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Ja voiko olla mahdollista vielä näillä viikoilla ja jos voi, niin onko syytä huoleen?

Muuten olenkin ololtani ihan ennallaan... eli ei koommin oireita. Odotellaan ja odotellaan...

Töihin lähtö tuntuu joka päivä varsin vastenmieliseltä... saikku pyörii mielessä joka aamu... jos nyt huomen aamulla vielä jaksais ja sit vloppu vapaa töistä, mutta ei suinkaan rentoutumista varten, vaan pitkä ajomatka ystävän häihin... huooooh! ei kauheesti olis juhlafiilis...:/ No mutta, nyt riittää tää ylenpalttinen positiivisuus :D ettei vaan tartu.

Aurinkoista päivää syysmassukoille!

suhveli 10+1 :heart:
 
Ihqli
Täällä minäkin olen viime aikoina vain lueskellut kovasti muiden kuulumisia. Paljon tunteita laidasta laitaan tuntuu vilistävän! No, me ollaan juuri se ryhmä, joilla on menossa sen kurjan keskenmenoriskin kannalta riskialtteimmat viikot. Valitettavasti... Voimia kaikille surun keskelle ja toisaalta onnea kaikille iloisia uutisia saaneille! Itselläni tänään viikkoja kasassa 11+5, joten kohta se maaginen 12 viikon raja sitten rikkoutuu =) . Tänään kävin neuvolalääkärissä ja siellähän se pieni sydän vain sytkytteli hurjaa kyytiä! Np-ultra on sitten ensi viikolla. On kyllä jännä kuulla niitä ääniä, kun vielä ei oikeestaan raskaus edes näy eikä tunnu. Iltaisin maha kyllä tuppaa turpoamaan...ja ne jonkun edellä maintiseman ilmavaivat. Oh my... Siellä se salamatkustaja vain tosiaan kasvaa ja kehittyy vaikka ulospäin ei vielä siis anna itsestään merkkejä. Verenpaine on vähän koholla, enkä kyllä tiedä, mistä lähtisin esim. suolaa vähentämään. En mielestäni sitä mitenkään erityisen paljon syö. Hb taas on melkein miesten lukemissa...rautarouva...

Onko täällä muuten toisia ratsastavia odottajia? Itse olen vielä jatkanut harrastustani pari kertaa viikossa, kun olo on ollu niin hyvä. Nyt päätin kyllä jättää esteiden hyppelyn toisille, mutta tasamaata ajattelin vielä jonkun aikaa mennä. Sitten kun masu alkaa tosiaan näkyä, niin saa varmaan jäädä sekin.

Niin ja huomenna olisi vielä työhaastattelu. Saa nähdä miten suhtautuvat tähän siunattuun tilaani... Onko muilla tästä kokemuksia?! Eihän sen pitäisi olla este ihan laillisestikaan.

Kaikille hyvää ystävänpäivän loppua ja hyviä vointeja!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lydia:
Olisin niin toivonut että minulla olisi ollut tänne hyviä uutisia kerrottavana, mutta asiat menivätkin toisin. Raskaus meni kesken eikä tätä Nuppua oltu vielä meille tarkoitettu. Ultrassa näkyi tyhjä sikiöpussi, jonka koko ei edes vastannut viikkoja, ja keskenmeno käynnistetään huomenna aamulla lääkkeillä. Sain Tyksistä esilääkityspillerin.
Olen itkenyt koko päivän eikä loppua näy, olo on epäuskoinen... Tämä oli liian hyvää ollakseen totta. Ehdin vaan jo olla niin onnellinen.

Toivon teille muille tuleville syyskuun äideille kaikkea hyvää, toivottavasti minun huonot uutiseni olisivat jo tämän pinon viimeiset. Joskus on vielä minunkin vuoroni.

Rakkaudella,
Lydia
Kirjoitin jo äsken viestin, mutta sain sen typeryydessäni poistettua.. Sitä halusin sanoa, että anteeksi kun paasasin omasta päivästäni niin onnessani ennenkuin olin edes lukenut sinut päiväsi tapahtumia. :ashamed: Uskon kuitenkin vakaasti, että teille se oma nuppu vielä suodaan, sillä ihmeitä tapahtuu koko ajan :hug:

Hyvää ystävänpäivää sinulle Lydia ja myös kaikille syyskuisille!
 
Mulle on varattu np-ultra 12+6 viikolle. Seuraava neuvola on just viikkoo ennen sitä eli 11+6. Sitä neuvolan LA laskutapaa mäkin vähän ihmettelin nimittäin esikoisesta katottiin että viikko vaihtuu sinä päivänä ku viimiset menkat on alkanu (eli jos oli maanantaina alkanu ni viikko vaihtui aina maanantaina). Joo ja nyt ku menin käymään varhaisraskauden ultrassa (viikkoja sillon joku 7+?) ni ultran mukaan sinä päivänä oli 7+6 (vaikka omat laskut sanoi 7+4) ja kun menin siitä 2 päivää myöhemmin neuvolaan (oman laskun mukaan 7+6) ni neuvola täti ilmoitti että TYKS on tehnyt suosituksen siitä miten LA lasketaan ja se siirsi mun LA:n 2 päivää myöhemmäs (omasta laskutavastani) vaikka juur oli ultra sanonu olevan ehkä jopa pitemmällä mitä oma laskupää sanoo. Olin kyllä niin puulla päähän lyöty että miksi TYKS haluu että lasketaan sillä kaavalla ku se kaava siirtää LA:n menkoista kattoen 2 päivää myöhemmäs. Ehkä se on just se kun ne ei siellä millään haluu käynnistää synnytyksii ni saavat 2 päivää sillä tavalla viel lisättyy sitä. En tiiä, ottaa noista selvää. Nyt sit ootan sitä np-ultraa ku kuuta nousevaa että saan sit oikeen lasketunajan ja tiedän oikeesti miten se viikko vaihtuu ku omalaskutapa (ja nettilaskurit) sanoo että viikko vaihtuu torstaisin, eka ultra sanoo että tiistaisin ja neuvola sanoo että lauantaina.

Juu ja hyvää ystävänpäivää!!
 
Hyvää ystävänpäivää!

Lydialle paljon jaksamisia :hug: Surettaa nämä uutiset :'(

niina: Tervetuloa takasin joukkoon =) Peukut pystyssä, että tämä toinen jaksaisi olla matkassa loppuun asti.

Eka neuvola takana. Siirrettiinkin ultraa viikon aiemmaksi mitä oli eka varattu, koska raskaus saattaa ollakin 4 viikkoa pidemmällä. Tein nimittäin haamujen haamun jo joulukuussa, mutta menkat tuli silti. Vielä kaks viikkoo pitää odotella sinne ultraan, niin selviää sitten. Oishan se kiva, jos tarttiskin olla "yks kuukaus vähemmän" raskaana :D Eli laskettu aika siirtys sitten jonnekin elokuulle jo. En tiedä sitten että oonko joulukuussa tulkinnu sitä testiä väärin, vai oliko keskenmeno.
Mun pitää mittailla verenpaineita kotona. Mua jännittää ihan sikana paineiden otto aina ja lukemat oli ihan älyttömät, alapainekin meni yli 100 :eek: Kotona kun mittasin, niin sain just äsken 128/70 et ihan normaalia on kotona onneks. Mut mittaillaan nyt joka päivä ja pitää ilmotella neuvolaan sitten, jos alapaine rupee meneen sinne 90 lähelle.
Mitä kaikkee neuvolan pissatestissä katotaan? Niitä valkuaissysteemejä ainakin, mut aina ennen on kyllä sit laitettu labraan, jos ois jotain epämäärästä, esim. vti epäilys, niin nyt th sanoi, että puhdas näyte, mut laitto kuitenkin lähetteen labraan, et katotaan ettei ole vti:sta. Kai siinä näytteessä ois näkyny jotain, jos tulehdus ois? Ainakin ennen on.. En tiiä mitä se sekoili, mulla kun on ollut raskauksissa oireettomia virtsatientulehduksia, mutta aina on ollut pissassa sit jotain, et on selvinny, eli ei ole ollut puhdas näyte. Sekavaa..

Katjuska, kun kerkeet, niin listaan voi korjata, et mun la on 21.9.

rv 8+4
 
Mulle on varattu np-ultra 12+6 viikolle. Seuraava neuvola on just viikkoo ennen sitä eli 11+6. Sitä neuvolan LA laskutapaa mäkin vähän ihmettelin nimittäin esikoisesta katottiin että viikko vaihtuu sinä päivänä ku viimiset menkat on alkanu (eli jos oli maanantaina alkanu ni viikko vaihtui aina maanantaina). Joo ja nyt ku menin käymään varhaisraskauden ultrassa (viikkoja sillon joku 7+?) ni ultran mukaan sinä päivänä oli 7+6 (vaikka omat laskut sanoi 7+4) ja kun menin siitä 2 päivää myöhemmin neuvolaan (oman laskun mukaan 7+6) ni neuvola täti ilmoitti että TYKS on tehnyt suosituksen siitä miten LA lasketaan ja se siirsi mun LA:n 2 päivää myöhemmäs (omasta laskutavastani) vaikka juur oli ultra sanonu olevan ehkä jopa pitemmällä mitä oma laskupää sanoo. Olin kyllä niin puulla päähän lyöty että miksi TYKS haluu että lasketaan sillä kaavalla ku se kaava siirtää LA:n menkoista kattoen 2 päivää myöhemmäs. Ehkä se on just se kun ne ei siellä millään haluu käynnistää synnytyksii ni saavat 2 päivää sillä tavalla viel lisättyy sitä. En tiiä, ottaa noista selvää. Nyt sit ootan sitä np-ultraa ku kuuta nousevaa että saan sit oikeen lasketunajan ja tiedän oikeesti miten se viikko vaihtuu ku omalaskutapa (ja nettilaskurit) sanoo että viikko vaihtuu torstaisin, eka ultra sanoo että tiistaisin ja neuvola sanoo että lauantaina.

Juu ja hyvää ystävänpäivää!!
Mulle ei ainakaan näy tän haamuviestin kirjoittaja.... :(
 
Jos nyt koittaisi uudemman kerran..Eli juu olin tulossa täältä kyselemään juuri tuollasesta kuin suhvelikirjoitti nimittäin että supisteleeko muillakin todella jo nyt näin tuntuvasti?Eli eilinen ilta oli ihan mahoton niiden kannalta,uimassa käytiin ja silloin helpotti mutta sitten taas jatkui ja tänäänkin tuntunut useampia.Toki kivuttomia ovat.En muista edellisten raskauksien aikana tällaista näin varhasessa vaiheessa olevan.

Lemis ja Pontus 11+3
 
Kiitos kaikille, erityisesti teille Mayah, syysmama, äippä0806, Nenna80, lemontree, Adett e, Katjuska-78, suhveli ja unensieppaaja :hug:

Tätä surua ei mikään saa pois, mutta kaikki kauniit sanat helpottavat oloa. Älkää peitelkö omaa riemuanne hyvistä uutisista, ihanaa että suurella osalla meistä syysäideistä asiat ovat hyvin!

Alkujärkytys alkaa taipua kipeää tekevään suruun ja odotan pelonsekaisin tuntein huomisaamua kun varsinainen keskenmeno käynnistetään. Tahdon uskoa että meidänkin aikamme tulee vielä - niin vaikealta kuin sen uskominen nyt tuntuukin. Toivon, että tulevassa raskaudessa uskaltaisin iloita ja nauttia pelkäämättä että tämä toistuu.

Voikaa hyvin ja pitäkää pikkuisistanne huolta! Olette olleet suuri apu ja tuki koko tämän lyhyeksi jääneen ajan.

Kiitos :heart:
 
Ajattelin tulla tänne teidänkin pinoon pyörähtämään :D
Mulla on huomenna varhais ultra ja jännittää aika lailla :heart: ehkä siks etten oo potenut oikeen suuremmin noista raskaus oireista, muuten kuin tuo pissalla ravaaminen rassaa...ja sen myötä jatkuva jano mutta huonoa oloa ei oo ollut paremminkin hyvä ruokahalu :p

LYdiajaksamista ja suuri :hug: en oikein muuta osaa sanoa kun tietää että mikään muu ei helpota tuota surua kuin aika. :heart:

Cristiina ja masu-asukki 6+6 :heart:
 
Hyvää ystävänpäiväniltaa kaikille! :heart:
Lydia: Todella paljon voimia sinulle! En osaa edes kuvitella miten pahalta sinusta varmasti tuntuu. :hug:
Toivottavasti näitä ikäviä uutisia ei enää kukaan joudu kohtaamaan. Itsellä viikko vielä odotusta ennen kuin pääsee kuulemaan sydänääniä, jos niitä on kuuluakseen...Voinnissa ei ihmeempiä, maha on alkanut jo vähän pmpöttämään.

Eikku ja Pekko 10+5
 
Heipparallaa!Kävin maanantaina täällä ja yritin kirjoittaa viestiä mutten saanut lähetettyä ja meni hermo ja täällä vasta tänään surffailemassa...paljon on tullut tekstiä eikä kaikkea muista ulkoa,pakko ottaa muistilappu avuksi!Np -ultrassa käyty tän vkon maanantaina ja ultraajan mukaan olen muutaman päivän pidemmällä eli laskettu aika 29.8.pitää paikkansa edelleen.Ajattelin kuitenkin roikkua täällä syysmassukoissa koska olen aivan satavarma että syyskuun puolelle menee jokatapauksessa!Ultra laitteet oli kehittyneet tässä reilussa kolmessa vuodessa ja "toukka" näkyi selvästi! :heart: Tosin hän nukkui sikeästi ja tyytyi vain heiluttelemaan varpaitaan muutaman kerran.Turvotusta ei ollut ja veriseula otettiin ja tulokset 2vkon päästä kirjeellä kotiin.Nyt eivät kertoneet istukan sijaintia kun viimeks kertoivat kyllä,sanoivat vain ettei olennaista tässä vaiheessa ja kun se istukan sijainti kuitenkin vielä kohdun kasvaessa muuttuu.Oli aika hauska sattuma että ultraus oli samassa huoneessa missä viimeks otettiin supistuskäyrää kun olin tullut synnyttämään-auts!Silloin oli kyllä vähän eri tunnelmat... :whistle: ja meripihkakyseli Jorvista,sinne olen nyt menossa ja synnytin esikoisenkin siellä,tykkäsin kovasti! :heart: Kodinomainen paikka ja sydämellinen henkilökunta.Isona bonuksena synnytysallas joka on 1 oma huoneensa ei siis minkään salin yhteydessä ja siellä lilluinkin silloin tovin vaikken siihen synnyttänytkään! :D sisukyseli ilmavaivoista;sama täällä ja vatsa muuteski ihan kuralla ja ihmeellisiä vatsakipuja,suolisto ihan krampissa...uutena vaivana päänsärky jota esiintyy n.joka toinen pvä...johtuu kuulema hormoneista.Täälläkin on aloitettu ahkera masun rasvaus ja mammahousut käytössä!Duunissa pystyy viel salaamaan löysällä puserolla...Olo on muuteski ehkä hieman kohentunut viimeisen vkon aikana ja väsymys alkaa hellittää mutta etova olo seuraa varmasti mukana vielä ainaki sen parisen vkoa.Uskallettiin kuitenkin varata risteily pääsiäisenä miehen kanssa kaksisteen josko silloin olis jo parempi olo!Mies raukka se puutteessa elelee edelleen en tajua miten ne halut aivan totaalisesti katosivat!Viimeksi keskiraskaus oli aktiivista aikaa saa nähdä miten tällä kertaa käy!Mites muilla?Hiljasta kuin huopatossutehtaalla?? Vielä noista pissanäytteistä piti kommentoida kun tuntuu että menee ihan sekaisin kun ekaa käyntiä varten piti oottaa 4h virtsaamatta ja ensin alapesu ja keskivirtsasta,kuitenkin klamydia pissanäytettä varten piti myös odottaa4h mutta EI alapesua ja alkuvirtsasta ja nyt jatkossa ei ilmeisesti tarvitse odottaa enää 4h mutta aina alapesu ja keskivirtsasta... :LOL: kuka näitä muistaa ulkoa!Ja kävinpä vielä labrassa antaa sen yhen näytteen ni en sitten muistanut lukita ovea ja istuin siinä sitten kusemassa purkkiin kun joku pappa avasi oven... :ashamed: :ashamed: :ashamed: ihan oikeesti mun aivot on totaalisesti jossain narikassa!!! nyyttimyymeilläkin 3 vee kotona,jouluna täytti,tulee varmasti kiva ikäero lapsille kun esikko jo vähän isompi(tai sitten ei mistä sen tietää..) huomenna ois eka lääkäri ja sit ei ookkaan 4vkoon mitään,tuntuu että koko ajan on ollut jotain täs viime aikoina! Tulipas pitkä romaani,pitäisi vissiin käydä useammin kirjoittamassa vähän kerrallaan.saisi muutkin palstailijat palstatilaa... :D nyt hyvää yötä ja jaksuja kaikille tasapuolisesti! Jousikas& toukka 11+6 (huomenna 12+0!!!!!!!!)
 
Lydia Olen todella pahoillani. Jaksamista surun keskelle :hug:

Omat asiat: Kävin siis tänään ultrassa tarkistuttamassa tilanteen vuotojen jälkeen. Kaikki oli hyvin. Ensin ultrattiin alakautta ja sit vielä masun päältä. Jälkimmäisessä näkyi kuinka pikkuinen heilutteli käsiä ja jalkojaan! Oli kyllä niin ihana nähdä pieni liikkeessä että itkuhan siinä taas pääsi. Nyt pitäis olla 10 + 5, mutta tän päivänen mittaus näytti 11+2. Kolmen viikon päästä on ensimmäinen "oikea" ultra (ei hätä ultraus), jossa sit LA varmentuu.
Taaskaan ei löydetty mitään pusseja, joissa verta voisi olla. Taas toivotaan, että tämä oli viimeinen vuoto! :)

Huomenna olisi sitten totuuden hetket käsillä kun pitää kertoa tilastani pomolle. Pelkään ihan kauheesti miten se reagoi. :eek: Muutenkin ahdistaa näin alussa kertoa, mutta ku on se sokerijuttu maanantaina työaikana.

Nyt hiukan taas unta palloon. Tuntuu ettei tää ikuinen väsymys helpota ikinä... :wave:

Neppis & Nööti 10+5
 
snodgrass
lydia, kuinka surullista! :hug: sinulle, ei näitä tosiaan toivoisi kenellekään.

Onnea kaikille, keillä oli hyviä ultra- tai neuvolakuulumisia!

Tuntuu ettei se oma nlalääkäriaika tule ikinä, se on vasta tiistaina... Odotan kovasti sitä, että saisin kuulla pienen sykkeen..

Ja kun nyt vielä on hiukan yli tunti aikaa, niin oikein hyvää ystävänpäivää kaikille! :heart: :heart:

snodgrass ja neponen 11 (jee, viikot paukkuu vihdoinkin!!)
 
:wave:
Viime vuoden syysmassuista kurkkaan haikeana teidän pinoon. Oikein paljon tsemppiä kaikille raskausajalle ja toivotaan,et kaikki menee hyvin.

Lydialle :hug: Multakin. Ikäviä tuommoset. Enemmän ko ikäviä. Sitä ei voi sanoin kuvata edes.


Ja nyyttimyy :wave: :p
 
Ultra oli kyllä hieno kokemus, vaikka siinä ruudulla olikin "vain" sellainen papu. kova meno oli päällä pienellä ja sydän löi kovaa. :heart: On kyllä niiiin hyvä olla. Lasketuksiajaksikin varmistui 17.9 eli PKKS olisi paikka.
my-h 9+2
 
Lydialle Voimia kestää menetys. Miten nopeasti sitä tempaistaankaan suuresta ilosta suureen suruun.. Aika parantaa haavat, vaikkei tapahtunutta voikaan unohtaa. Kyllä teille se pieni varmasti vielä suodaan. :hug:

Onnea ultrasta hyviä uutisia saaneille! :flower:

Mulla tympeää alavatsakipua oli eilen illalla, piti ottaa banadolia. Vieläkin hiukan kipeä, selkäkin vähän. Mutta tuntuisi olevan menossa ohi. Pitää luottaa siihen, että tätä on ollut koko raskauden ajan ja ultrissa pieni on näyttänyt kuitenkin voivan hyvin.
Kyllä nuo kivut kuitenkin säikäyttää ja sitä pelkää vain, että milloin alkaa vuotamaan.
Menisi nyt nämä viikot nopsasti eteenpäin että pääsisi hiukan "selvemmille vesille".

Viikonloppu tulossa, ihanaa! Aurinko paistaa siniseltä taivaalta..

syysmama 10+2 :heart:
 
Lydialle voimia suruun puhaltelen täältä! Jaksamisia ja valoisampaa kevättä kohden!

Tänään tuli postissa tuo tilaamani Äidiksi-Minun odotukseni kirja. Onpa taas mukava kirjoittaa siihen tuntemuksia ja liimasinpa ensimmäiset raskaustestitkin siihen muistoksi. Samanlainen päiväkirja mulla oli esikoisen aikana ja jotenkin hassua, et nyt kirjahyllyssä on niitä kaksi samanlaista vierekkäin. Toivottavasti kaikki nyt menee loppuun asti hyvin kun oon tuota kirjaakin jo alkanut täyttämään, vaikka muistohan siitä kuitenkin jää jos vaikka vielä jotain ikävää tapahtuisikin.

Kaikille mukavaa ja aurinkoista viikonloppua ja toivotaan, että huolen aiheet meiltä kaikilta jo loppuisivat ja voisimme vaan nauttia raskausajasta.

Nenna ja siskoveli 9+1
 
Täällä vedellään jo kolmatta päivää saikulla..
Hirveä huimaus ja huono olo muutenkin :headwall:
..mutta lepäily varmasti tekee hyvää! Ens viikolla kuitenkin pakko jo jaksaa töihin.

Me lähdetään viikonlopuksi äitini luokse joten lepäilyä luvassa lisää :)

Kaikille jaksuja ja auringonpaistetta ihanaan viikonloppuun :flower:


Tini + Pingu rv 11+ 2 :heart:


*MUOKS* Onko kellään muilla ollut 'outoja' alavatsa kipuja ja siis ihan sellaista että tuntee kohdun kun kääntyy tai nousee ylös? Itselläni vihloo aina välillä oikein kunnollakin mutta toistaiseksi olen uskoutunut että ihan normaalia kasvukipua..
 
Hejsan,
Täällä olo on toista päivää jo hiukan parempi, kunhan muistaa syödä käytännössä kokoajan. Oksennuskin tulee jo paljon harvemmin, ehkäpä se tästä vielä... :)

Lydialle piti munkin lähettää pahoittelut ja jaksamishalit, oikein muuta ei osaa sanoa. Ihana asenne kuitenkin sulla.

Tinii, minkälaista se sun kipuilu on? Kaikenlaiset kivuthan kuuluu tähän raskauteen ja on useinmiten normaaleja, mut ymmärrän, että ne joskus huolestuttaa. Meneeko sulla se kohtu semmoseks kovaksi? Siis sattuuko se ihan, vai onko se enemmän vaan tunne? Mulla välillä jo supistelee, kohtu siis vetää ihan kovaksi, mutta se ei satu, tuntuu lähinnä oudolta, ihan kuin sekunniksi joku vaihtais mun vatsan sisään pienen korispallon tai jotain. Mut mulla oli näitä viimeksikin tosi aikaisesta vaiheesta, eivätkä mitään tehneet. Ihan normaalia siis.

Nenna-80, ihanaa kun joku jaksaa täytellä noita kirjoja. Mä jotenkin ajattelin viime kerralla, että kyllä mä sitten muistan. Ja pah, en mä mitään muista. Ainoat muistot on sitten poimittu kaksplussan palstalta, siitä vaiheesta kun liityin yhteen ryhmään. Suosittelen siis kaikille, että jos vaan millään intoa löytyy, niin kirjoittakaa ihan lyhyitä normiasioita, eli koska pahoinvointia ja mitä jne. Kyllä niitä sitten seuraavalla kerralla tai jonkun kaverin kanssa tulee mietittyä.

Tänne ei kuulu oikein mitään. Opinnäytetyöstressi pukkaaa, kun mua vaivaa tyhjän paperin kammo (mikä on aika koomista, kun kirjoitan tämmöstä tekstiä vaikka millä mitalla aina) ja varsinaisen työrupeaman aloittaminen vaatii aina henkisesti paljon. No, onneksi on nyt tää masu inspiroimassa valmistumiseen. Eli työhön taas käy tieni.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

-kaiza ja heebo2 9+6-

ps. katjuska neuvola antoi mulle lasketuksi ajaksi 13.9, mutta muutetaan se tonne listaan vasta sitten, kun oon käyny ultrassa, niin ei tuu turhia muutoksia. Meitä on muuten tosi monta!
 
Kaiza Kiitos nopsasta vastauksestasi :)

Ei mee kovaks eikä tunnu ollenkaan miltään supistukselta..
Jotenkin vaan sellainen vihlaisu joka jotenkin saa samalla koko kohdun tuntumaan..
Mutat toistaiseksi ei ole tuntunut mitenkään älyttömän pahalta ja olen vain päättänyt ottaa rauhallisemmin..

On mulla välillä supistellutkin mutta sitä oon huomannut lähinnä töissä ollessani ja onneksi tosi harvoin.

Tiistaina on kuitenkin jo neuvolalääkäri joten siellä voi sitten kysellä mitä mieltä hän on ja keskiviikkona onkin sitten eka ultra ja päästään ekaa kertaa näkemään pikku pingumme :heart:
 
Jouskari: Juu samanikäsii meillä näköjään suunnilleen on. Meidän tyttö on syntynyt 1.2 ja mun on vieläkin aika vaikee hyväksyy että siitä tuli helmivauva ku koko raskauden ajan juttelin keskustelupalstalla tammimammojen kanssa ja hah meni raskaus päivän yli LA:n. Sitä olis voinu tietty vähän valmistautuu siihen että yli menee :LOL: Ehkä ensi kerralla sitten. Nyt on kumminkin LA 20.9 ni luulisin tämän olevan kans syysvauva vaikka sitä koskaan tiedä.

Juu hei vaan Emmaliinalle myös, jos vielä kurkkii tänne puolelle. Mä tässä harjottelen ja opettelen pikkuhiljaa jos tajuun miten tää homma toimii kunnolla ni käyn kurkkii muitakin ketjuja. =) Oon vielä vähän noviisi täällä.

Oma napa: Mä en tosiaan juurikaan kestä enää tätä jatkuvaa pahaaoloa. Onko teillä muilla ollu 24/7 pahaolo ja oksetus? Ja antakaa ihmeessä mulle toivo että tämä vielä loppuu. Mul on myös turvotusta joka myös tuntuu pahalta ku ei vaatteet mahdu ja olo on tukala. Neuvolatäti sanoi että voi pahaan oloon kokeilla inkivääriä, tai mitä se oli.. Mut mä oon hirveen huono kokeilee uusii juttui ellei mul suositella sitä (neuvolatäti ei ollut kovin vakuuttava tässä). On myös ollu tammikuun alusta asti paha flunssa joka on tehny 2 poskiontelontulehdusta kuukauden sisään. Eli voima alkaa olla loppu ykäämiseen ja sairastamiseen eikä oikeen voima tunnu riittävän mihinkään.

Niin ja sit muuta ku valivalia. Eli miten nimen ja LA:n ja tällaset saa etusivulla olevaan listaan? Siin oli joku lista tiedoista mitä siin piti kertoo itestä, mut mä niitä enää kunnolla muista mut tais olla ikää ainakin eli Ite oon 25 (täytän huhtikuussa 26) ja mies on myös 25 (täyttää kesäkuussa 26) ja synnäri meillä on TYKS ja LA on 20.9 ja oliko siin viel joku? Mä ja mun lahopää muista taas
:LOL:
 

Yhteistyössä