***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

Hihihihi olen niin huvittunut kyllä! Me tosiaan ollaan menossa samoille messuille Kaiza kanssa :D

KAizalle siis vastattu!

Saaramanta kyseli pakkauksesta ja me ainakin ehdottomasti otetaan se! Toivotaan että uusi pakkaus olis värikkäämpi eikä niin pastelli mutta ihanahan tuo nykyinenkin on..

Kauhea stressi ja kiirus töissä mutta pakko silti kurkkia tänne 5min välein :D
 
Tofulle valtavasti voimia menetyksen johdosta :'( :hug:

Mua alkaa aina vaan peloittamaan enemmän nää omat vuodot, kun enhän nyt tiedä yhtään missä mennään, että onko siellä elävä ihmisen alku vielä matkassa mukana. :/ Kun ei ne ultrattavaksikaan ota mua tässä vaiheessa ja sydänäänet ei kuulu vielä...pakko vaan olla paniikissa siihen np-ultraan asti, joka mun siis pitäis tänään muistaa varata :kieh: 15-16 on tuo ajanvaraus...näin aamulla viel muistaisin, mutta iltapäivästä on jo puuhaa sen verran, että voipi taas unohtua. :ashamed:

Pakkauksesta en vielä osaa sanoa, että mitä tehdään...

Ja Piizu...mulle määrättiin raudat jo...tosin oon ottanu niitä vähän epäsäännöllisesti, kun oon niin huono muistamaan niitäkään tai yleensä mitään pillereitä en muista ottaa niin kuin pitäis :whistle: :ashamed:

katjuska ja vilpertti 9+0 :heart: (tai sitte viikko enemmän menkkojen mukaan)
 
Katjuska-78: mitä kautta olet kysyny ultrausta?

kun itse olen ollut yhteydessä neuvolaan ja tänään alkaneiden vuotojen takia pääsen neuvolalääkärille ja siltä saan lähetteen ultraan. päivystykseen jos soittelee niin ei ne ota sinne.. käskee vaan ootteleen..
 
Millimenninkäinen...ihan polille oon yleensä soittanut ja siis silloin kerran pääsin sinne ja kaikki oli silloin ok vuodoista huolimatta. Nyt sitte tän edellisen vuodon jälkeen en ultraan päässyt vaan tilannetta seurattiin ja se vuotohan loppui sitten taas sen päivän aikana ja kipuja ei ilmaantunut. Mulle terkka sano muutenkin, ettei täällä oo resursseja tehä sellasia tarkistusultria..joten tuskin neuvolan kauttakaan pääsisin...etenkään nyt, kun ei vuoda eikä oo kipuja. :kieh:
 
Katjuska-78 niin joo kun kerran ovat jo tarkistaneet.. ´kyllä on piinaavaa varmasti joutua odotteleen sinne seuraavaan ultraan! kyllä varmasti kaikki on hyvin!

itsellänikään ei tule kuin ihan ruskeaa enää hitusen jos oikein paperilla pyyhkii.. mut silti olen kauhunsekaisin tuntei kohta menos sinne lääkärille.. ilmottelen sitte illemmalla minkä tuomion sain..
 
Oon pitänyt vähän hiljaiseloa tänne kirjottelussa, kun ei oltu vielä julkistettu kellekkään pienokaisen tuloa ja palstalla pyörii tuttuja, joista yksi oli huomannut mun kuuluvan tähän pinoon :ashamed: Mut nyt ollaan sitten kerrottu jo joillekin, joten pääsen tänne näpyttelemään huoletta =)
Mulla olis ens viikolla eka neuvola, ultra menee maaliskuun alkuun. Menis aika jo nopsaan, niin pääsis sinnekin :D

saaramanta: Ei oteta pakkausta. Edellisiä vaatteita on niin paljon. Ja mun mielestä kaikki pakkaukset on niin poikamaisia, että jos onkin tyttö. Olisi ihan kiva, jos saisi pakkauksen heti kun vauva on syntynyt ja olis erikseen tyttöjen ja poikien pakkaus :D Toinen syy, miksi en pakkausta halua, on huonontunut laatu ja vaatteiden valmistusmaina käytetään halpatyömaita. Esikoisen pakkauksesta on kaikki tarvittavat tamineet tallessa ja sen 140e siotan ehkä turvakaukaloon tai muuhun hyödylliseen.

rv 7+2
 
se siitä mun lääkärireissusta... huomenna vasta ultraan..
kohdunsuu oli hiukan punertava, ja sieltä ei tullut mitään.. ihan inan lääkäri löysi tätä rusehtavaa mitä itsekin paperiin sain.. eli yhtä epätietoinen olen edelleen.. toiveita siis on jos vuoto ei nyt ala kunnolla huomiseen.. alaselkää kyllä jomottaa.. mut voi johtua flunssastakin.
 
Hei vaan kaikille! JA PALJON voimia ja pahoittelut niille, joilla ikäviä uutisia. On tää niin jännittävää aikaa, kun ei yhtään tiedä mitä tuola mahassa tapahtuu...Meilläpäin ei tarjota ultraa vasta kun n. rv 20, sydänääniä onneksi päästään kuulemaan jo parin viikon päästä, jos sieltä jotain kuuluu.
Maha ei näy vielä yhtään, joten salassa pysyy vielä toistaiseksi. Pakkaus aiotaan ottaa, koska esikoinen tulossa.
Onko täälä muita, jotka opiskelee parhaillaan? Tai sellaisia, joilla kokemuksia lapsenhoidon ja opiskelun yhdistämisestä? Itsellä opinnot nyt graduvaiheessa, mutta vaikeuksia on keskittyä, kun ajatukset lentelee ihan muualla :D Täällä kivempi käydä lukemassa kirjoituksia kuin puurtaa sen gradun parissa :ashamed:

Eikku + Pekko 9+3
 
Eilen sain ensimmäisen raivarin....huusin avokille kurkku suoarana ja en oo kyl ikinä huutanu nuin kovaa, jopas musta lähtee ääntä :D Onneks mieheni tuli halimaan mua :heart: vaikka olin ihan kamala huutava ämmä...

Ajattelin kyl ottaa tuon pakkauksen, esikoista kun odotan. Muutenkin täytyy hankkia ihan kaikki tavarat, vaatteet, vaunut jne. Vaunut ajattelin kyl hakea Tallinnasta, sieltä saa kuulemma esim. Emmaljunga vaunuja alle 500 eurolla ja ehkä myös jonkin verram vaatteita.

Eipä sit muuta, huomenna eka neuvola. :flower:
 
Heippa taas! Ja kaikki myötätuntoni teille, jotka olette jakaneet tällä palstalla ikäviä uutisia :'( Toivon teille jaksamista ja voimia!

Eikku80, minulla on opinnot myös opinnäytetyötä vaille valmiit! Eli ensi jouluksi olisi tarkoitus valmistua, katsotaan nyt miten tämä Nuppu muuttaa tilannetta... Opiskeleeko puolisosi? Itse koen sen tilannetta suuresti helpottavana, että avomieheni on vakkaritöissä. Taloudellinen tilanne kun on sentäs vähän parempi mitä se olisi kahden opiskelijan taloudessa :(

Omia juttuja: Ennen tärppäämistäni kiertoni oli aivan sekaisin, mutta suurinpiirtein nyt olisivat menkkani alkaneet normaalisti. Kivut ovat olleet ihan kuin menkoissa, varsinkin vasemmalla vatsassa on tuntunut epämukavaa kipua. Sunnuntai-iltana huomasin vessassa käydessäni haaleanvaaleanpunaista vuotoa valuneen vähäsen. Eilen en bonganut vuotoa ollenkaan, kun taas äsken sitä tuli vessassa käydessä ihan tipottain. Sydän pomppasi kurkkuun ja paniikki hiipii pikkuhiljaa ajatuksiin... Voisiko olla että tämä kuuluu asiaan? Nythän olisi siis menkat muutenkin. Kuukausi sitten menkat tulivat myös ihan normaalisti, joskin niukkoina, siksi en meinannut aluksi uskoakaan olevani raskaana kun plussasin kesken menkkojen. Jaiks!

Lydia ja Nuppu 7+1
 
Liityn mukaan syysmassukoihin! =)
Tänään olin varhaisultrassa ja sieltähän varmistui, että masuuni on toden totta muuttanut nallekarkki, jonka sydän lyö vimmatusti. :heart: Viikkoja on 7+0 ja laskettu aika 25.9. Vaavi on todella tervetullut ja lapsettomuushoitojen tulos. Itku on ollut kovin herkässä koko päivän, siksi pidinkin sairaslomapäivän töistä, jotten heti olisi paljastanut asiaa sielläkin. Olin ihan varma, että on tuulimuna, koska kävin myös viime viikolla ultrassa, mutta tuolloin näkyi vain musta mötti. Sairaanhoitaja oli antanut liian aikaisen ultrauspäivän ja voitte kuvitella, kuinka piinaava kulunut viikko on ollut... Mutta nyt siis kaikki hyvin! =)
 
Heippa kaikille,

Meillä aikaistui np-ultra viikolla, joten onneksi enää kaksi piina viikkoa edessä... edelleenkin on välillä sellainen olo, ettei tahdo uskoa raskautta todeksi.
Varmasti asia muuttuu kun näkee pikkuisen ja sydämen lyönnit....

Anteeksi tämä omanapaisuus, jotenkin tuntuu, että kun ei ehdi useinkaan kirjoittelemaan, ei pysy millään mukana...ja sitten kun on aikaa ei muista mitä kaikkea kommentoida ja hätäiseen vain kirjoittelee... mutta juu, yksi piinaviikko vähemmän meillä.

-Meritähti ja Teletappi 10+6 (menkoista)
 
Lydia: Meilläkin onneksi se tilanne, että mies on töissä =) Kuitenkin mietityttää miten paljon vauvan tulo tuo mukanaan kustannuksia...Mullakin tarkoitus olis saada mahdollisimman hyvälle mallille opinnot ennen syksyä, mutta väkisinkin sinne muutama kurssi jää...
 
Heippa pitkästä aikaa! En ole kirjoitellut pitkään aikaan, mutta viestejä on kovasti lueskeltu. En malttanut odottaa ensi viikon ultraa, joten kävimme tänään yksityisellä. Yllätykseksemme kohdussa olikin kaksi vauvanalkua :attn: Olen itse kaksonen, joten asialla on vähän leikitelty jo aikaisemmin. Viikkoja vasta 7+2 ja laskettuaika 22.9. Hyviä vointeja kaikille!
 
Masu78, tuplaonnittelut siis sulle! Onpa ihanaa! Tuota kaksoismahdollisuutta meilläkin jännättiin (ja vähän ehkä toivottiinkin) kun mies on itse kaksonen, mutta ainakin tällä kertaa meille on tulossa vain yksi. Hyviä vointeja myös sinulle! :)
 
Onnea kaikille uusille ja voimia niille jotka ovat menetyksen kokeneet tai ovat epätietoisuudessa!

Muutamaan päivään en ole kirjoittanut, koska omassa voinnissa ei ole tapahtunut mitään erityistä. Mä en ainakaan voi pelätä sitä, että oireet yhtäkkiä katoaa ja sit huolestun siitä, kun eipä noita raskausoireita ole juuri nimeksikään. Alavatsaa on edelleen vähän useammin nyppinyt mut ei mitään suurempaa.

Äippäpakkauksesta oli puhetta. Me aiotaan todellakin ottaa pakkaus, vaikka eipä kauaa ole tuosta ensimmäisestä pakkauksestakaan. Se rahallinen korvaus on niin naurettava, et ei edes harkita sen ottoa ja mä ainakin olin tyytyväinen viime pakkaukseen.

Neuvola mulla siis viikon päästä keskiviikkona. Eipä tuokaan jännitä kun vasta niin tuoreessa muistissa noi neuvolakäynnit, et tuskinpa siellä mitään uutta tulee vastaan.

No mut nyt nukkuun.

Nenna ja siskoveli 7+6
 
Tervetuloa ja onnea Habanero :flower: :heart: Ja Masu78 ihanasta tuplauutisesta :heart: :heart:

Mä en sitte eilenkään muistanut sitä ultraa varata :ashamed: :ashamed: Nyt ukko kirjoitti mulle kauheet muistilaput tänne ja varmaan viel soittaa ja muistuttaa, että varmasti muistan sen ajan varata :whistle: En tiedä kuinka voi olla pää näin laho :kieh:

katjuska ja vilpertti 9+1 :heart:
 
Voi millimenninkäinen :/ Mun kyl nyt täytyy kuitenkin vähän vielä tsempata, että mulla oli lakanat veressä ja silti siellä pieni sydän jyskytti :heart: Iso :hug: ja tulehan kertomaan tilanne kun ultrassa oot käynyt. Onko sulla kipuja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
Tervetuloa ja onnea Habanero :flower: :heart: Ja Masu78 ihanasta tuplauutisesta :heart: :heart:

Mä en sitte eilenkään muistanut sitä ultraa varata :ashamed: :ashamed: Nyt ukko kirjoitti mulle kauheet muistilaput tänne ja varmaan viel soittaa ja muistuttaa, että varmasti muistan sen ajan varata :whistle: En tiedä kuinka voi olla pää näin laho :kieh:

katjuska ja vilpertti 9+1 :heart:
laita vielä muistutus kännyy tai herätys siihen aikaan kun pitä soittaa =)



oma vointi ihan ok, masu ollut vähän kipeä luulen et ihan normaalia kasvukipua.. nyt ollaan miehen kanssa ä polille lähdössä kun lapsen vahti saapuu =) ihana nähä pikkuinen ja toivottavasti kaikki olisi hyvin :heart:
 
snodgrass
Onnea Masu78 tuplauutisesta, ja onnea Habanero ! :flower:
Tsemppiä ja :hug: millimenninkäiselle !

Katjuskalle muistitsemppiä! :)

Kävin sitten eilen siellä ultrassa, ja kyllä siellä pikkuinen uiskenteli. Helpotuksekseni koko vastasi viikkoja, joten sen puoleen näyttäisi hyvältä. Mutta aina näköjään pitää jotain olla. Lääkäri oli sitä mieltä, että syke oli turhan korkea tuon ikäiselle. Sanoi toisaalta, ettei siitä tarvise huolissaan olla, mutta että sitä voi seurata. No kyllähän se nyt mietityttää, että mitä tämä meinaa, ja että onko siinä nyt kuitenkin joku vikana. Mutta eipä auta kuin mennä päivä ja viikko kerrallaan, ja katsoa mitä tapahtuu. Onneksi nlalääkäri on kahden viikon päästä, saapi sitten katsoa/kuunnella miltä syke näyttää silloin.

 

Yhteistyössä