Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
***SYYSMASSUKAT 2008 heinäkuun helteissä***
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Lizard, post: 11844582, member: 22260"]</p><p>Tervehdys!</p><p></p><p>En ole juuri joutanut lukemaan saatika kirjoittelemaan, kun olen nauttinut ihanista kesäpäivistä! Heinäkuisten suru-uutinen oli aika lamauttava. Siellä toteutui minun suurin ja ainoa synnytykseen liittyvä pelko. Aivan kamalata.</p><p></p><p>Olotilassa ei suuria muutoksia ole ollut. Nyt on parina päivänä ollut alavatsan vihlontaa. Tuntuu samalta kuin ovulaatio. Tai kun menkat on alkamassa päivän parin sisällä. Ilmeisesti paikat jotenkin venyy. Heti tietysti mietin jotain tulehdustakin, mutta vasta pari viikkoa sitten kaikki tarkistettiin ja oli ok. Eikä mitään tulehduksen oireita ole ilmassa mielestäni. Verneri piti hiljaiseloa muutaman päivän tuossa reilu viikko sitten tai oli kääntyneenä siten, että potkut meni sisuskaluille ja siksi en niitä erottanut. Mutta sen jälkeen olenkin saanut nauttia jytäämisestä. Melko vähillä unilla tuntuu tyyppi selviytyvän... En varmaksi osaa sanoa, mutta luulen hänen olevan pää alaspäin koko ajan nyt. Aikaisemmin on tuntunut siltä, että heittää kuperkeikkaa ja on välillä poikittain jne., mutta nyt liikkeet tuntuu aina samoissa kohdissa ja alapäässä on painetta, ikään kuin päällänsä puskisi. Ja kun dopplerilla kuuntelee, niin tosi alhaalla kuuluu sykkeet.</p><p></p><p>Helle ei ole aiheuttanut turvotusta, eikä hirveän paljon haitannut eloa. Sen olen huomannut, että aurinkokissasta on tullut heikkopäinen eli huonosti siedän aurinkoa. Tulee heiveröinen olo, vaikka yrittäisi juoda hyvin ja suojata päätä. Pakko on nauttia varjostakin.</p><p></p><p>Joskus aiemmin kirjottelin veljeltä saamistani vaunuista, joihin olikin ilmaantunut homepilkkuja. Ei ne pilkut mihkään lähteneet, eli vaunuja metsästelemme. Olette varmaan käyneet tätä vaunuasiaa aiemmin läpi, mutta minä olen hyppinyt niiden yli, koska luulin ettei asia kosketa minua... Nyt siis heitän ilmoille kysymyksen: hyvät vaunut? Asumme maaseudulla, joten tulee kestää hiekkateiden ryttyytystä ja lumihangessa tarpomista, mielellään pururadalla menoakin. Toisaalta kuitenkin olemme menevää sorttia, joten olisi hyvä olla suht kevyet ja helpot kuljettaa. Tulevat varmasti paljon näkemään auton takakonttiakin. Minkälaiset pyörät on parhaat? Kääntöaisa varmasti on hyvä, kuten säätövara korkeudessa, kön meillä on kuitenkin 30cm pituuseroa. Mitä muita ominaisuuksia pitäisitte tärkeinä? Kankaiden vedenkestävyys ja helppohoitoisuus ehkä? Minustahan on tulossa ihan varustelija... Turvakaukalo on myös vielä hankkimati. Samalla ajateltiin ostaa sekin sitten. Oltiin jo päätetty, että se olisi Römerin Baby safe plus isofixilla, kun kiireinen lastentarvikeliikkeen täti höpötti jotain, että juu siihen isofixiin ei sitten saa kiinni muutakuin sen kaukalon ja ehkä yhden toisen penkin, mutta että sen penkin tuotanto varmaankin lopetetaan ja sitten se isofix on niin kuin kertakäyttöinen ja että... Ja me mentiin ihan sekaisin ja lähdettiin kotio, jotta tutustutaan internetin kautta tarkemmin tuohon asiaan. Ja netin perusteella ymmärrettiin asia ihan eri tavalla. Että siihen isofixiin saisi siis seuraavankin istuimen kiinnitettyä. Meillä tarttee jokastapauksessa olla sellainen kaukalo, joka on hyvä isofixilla ja ilman, kön toisessa autossa vaan on toi isofix-mahdollisuus.</p><p></p><p>Muutoin alkaa hankinnat olla plakkarissa. Pinnasänkyyn tarttee hommata patja. </p><p></p><p>Torstaina on neuvola ja käsittääkseni sen jälkeen tihenee meillä käynnit. Aluksi ainakin kahden viikon välein ja ihan loppumetreillä sitten kerta viikossa.</p><p></p><p>Voi kun kaikki menisi hyvin loppuun saakka! Meillä kaikilla! Jotenkin välillä hiipii menetyksen pelko. Että mitä jos jokin vielä menee pieleen. Positiivisella asenteella eteenpäin kuitenkin.</p><p></p><p>Ainiin, joku joskus kirjoitteli, että ärsyyntyy kaikenmaaliman kirjoista ja opuksista, joissa puhutaan raskaudesta ja vauva-ajasta. Minä rupesin nyt loma-aikana lueskelemaan enempi kaikkea aiheeseen liittyvää ja huomasin, että minuakin rupesi ärsyttämään. Vaikka kirjoissa painotettaisiin kaikkien raskauksien, synnytyksien ja vauva-aikojen sekä äitien ja parisuhteiden olevan omanlaisiaan, silti opuksista paistaa tietty yhdenpäistäminen. Tyyliin: "odotahan vain, kohta näet että juuri tällä tavalla kaikki tulee menemään..." Ehkä luen jotenkin asenteellisesti noita, kun tuollainen olotila tuli. Päätin lopettaa lukemisen. </p><p></p><p>Jahhans, jospa lähtisin nauttimaan kauniista kesäpäivästä. Joka tosin on hitusen viileämpi kuin viime päivät. </p><p></p><p>Kaikkea hyvää!</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Lizard, post: 11844582, member: 22260"] Tervehdys! En ole juuri joutanut lukemaan saatika kirjoittelemaan, kun olen nauttinut ihanista kesäpäivistä! Heinäkuisten suru-uutinen oli aika lamauttava. Siellä toteutui minun suurin ja ainoa synnytykseen liittyvä pelko. Aivan kamalata. Olotilassa ei suuria muutoksia ole ollut. Nyt on parina päivänä ollut alavatsan vihlontaa. Tuntuu samalta kuin ovulaatio. Tai kun menkat on alkamassa päivän parin sisällä. Ilmeisesti paikat jotenkin venyy. Heti tietysti mietin jotain tulehdustakin, mutta vasta pari viikkoa sitten kaikki tarkistettiin ja oli ok. Eikä mitään tulehduksen oireita ole ilmassa mielestäni. Verneri piti hiljaiseloa muutaman päivän tuossa reilu viikko sitten tai oli kääntyneenä siten, että potkut meni sisuskaluille ja siksi en niitä erottanut. Mutta sen jälkeen olenkin saanut nauttia jytäämisestä. Melko vähillä unilla tuntuu tyyppi selviytyvän... En varmaksi osaa sanoa, mutta luulen hänen olevan pää alaspäin koko ajan nyt. Aikaisemmin on tuntunut siltä, että heittää kuperkeikkaa ja on välillä poikittain jne., mutta nyt liikkeet tuntuu aina samoissa kohdissa ja alapäässä on painetta, ikään kuin päällänsä puskisi. Ja kun dopplerilla kuuntelee, niin tosi alhaalla kuuluu sykkeet. Helle ei ole aiheuttanut turvotusta, eikä hirveän paljon haitannut eloa. Sen olen huomannut, että aurinkokissasta on tullut heikkopäinen eli huonosti siedän aurinkoa. Tulee heiveröinen olo, vaikka yrittäisi juoda hyvin ja suojata päätä. Pakko on nauttia varjostakin. Joskus aiemmin kirjottelin veljeltä saamistani vaunuista, joihin olikin ilmaantunut homepilkkuja. Ei ne pilkut mihkään lähteneet, eli vaunuja metsästelemme. Olette varmaan käyneet tätä vaunuasiaa aiemmin läpi, mutta minä olen hyppinyt niiden yli, koska luulin ettei asia kosketa minua... Nyt siis heitän ilmoille kysymyksen: hyvät vaunut? Asumme maaseudulla, joten tulee kestää hiekkateiden ryttyytystä ja lumihangessa tarpomista, mielellään pururadalla menoakin. Toisaalta kuitenkin olemme menevää sorttia, joten olisi hyvä olla suht kevyet ja helpot kuljettaa. Tulevat varmasti paljon näkemään auton takakonttiakin. Minkälaiset pyörät on parhaat? Kääntöaisa varmasti on hyvä, kuten säätövara korkeudessa, kön meillä on kuitenkin 30cm pituuseroa. Mitä muita ominaisuuksia pitäisitte tärkeinä? Kankaiden vedenkestävyys ja helppohoitoisuus ehkä? Minustahan on tulossa ihan varustelija... Turvakaukalo on myös vielä hankkimati. Samalla ajateltiin ostaa sekin sitten. Oltiin jo päätetty, että se olisi Römerin Baby safe plus isofixilla, kun kiireinen lastentarvikeliikkeen täti höpötti jotain, että juu siihen isofixiin ei sitten saa kiinni muutakuin sen kaukalon ja ehkä yhden toisen penkin, mutta että sen penkin tuotanto varmaankin lopetetaan ja sitten se isofix on niin kuin kertakäyttöinen ja että... Ja me mentiin ihan sekaisin ja lähdettiin kotio, jotta tutustutaan internetin kautta tarkemmin tuohon asiaan. Ja netin perusteella ymmärrettiin asia ihan eri tavalla. Että siihen isofixiin saisi siis seuraavankin istuimen kiinnitettyä. Meillä tarttee jokastapauksessa olla sellainen kaukalo, joka on hyvä isofixilla ja ilman, kön toisessa autossa vaan on toi isofix-mahdollisuus. Muutoin alkaa hankinnat olla plakkarissa. Pinnasänkyyn tarttee hommata patja. Torstaina on neuvola ja käsittääkseni sen jälkeen tihenee meillä käynnit. Aluksi ainakin kahden viikon välein ja ihan loppumetreillä sitten kerta viikossa. Voi kun kaikki menisi hyvin loppuun saakka! Meillä kaikilla! Jotenkin välillä hiipii menetyksen pelko. Että mitä jos jokin vielä menee pieleen. Positiivisella asenteella eteenpäin kuitenkin. Ainiin, joku joskus kirjoitteli, että ärsyyntyy kaikenmaaliman kirjoista ja opuksista, joissa puhutaan raskaudesta ja vauva-ajasta. Minä rupesin nyt loma-aikana lueskelemaan enempi kaikkea aiheeseen liittyvää ja huomasin, että minuakin rupesi ärsyttämään. Vaikka kirjoissa painotettaisiin kaikkien raskauksien, synnytyksien ja vauva-aikojen sekä äitien ja parisuhteiden olevan omanlaisiaan, silti opuksista paistaa tietty yhdenpäistäminen. Tyyliin: "odotahan vain, kohta näet että juuri tällä tavalla kaikki tulee menemään..." Ehkä luen jotenkin asenteellisesti noita, kun tuollainen olotila tuli. Päätin lopettaa lukemisen. Jahhans, jospa lähtisin nauttimaan kauniista kesäpäivästä. Joka tosin on hitusen viileämpi kuin viime päivät. Kaikkea hyvää! [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa ISÄ?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Mihin kirkkoon aiot mennä huomenna?
Tänään 21:47
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Niukat menkat seksin jälkeen
Tänään 19:08
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Putlerin hyökkäys ballistisilla hypersoonisilla ohjuksilla länttä vastaan
Tänään 16:58
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Vain k/b jutut
Tänään 15:16
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Amerikkalaisyhtiö ehdottaa, että Suomesta tehtäisiin ydinjätteen loppusijoituspaikka. Posivasta maailman säteilevin paikka
Tänään 15:03
vierailija
37 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Venäjän tuen väheneminen Syyriaan johtanut al-Assadin hallinnon kuseen
Tänään 14:54
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Kapitaali-imperiumin eliitti on hylännyt kansallisen kulttuurisen dna:mme
Tänään 14:38
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Petteri Orpon hallitusta kohtasi heti romahdus – Tutkija nostaa esiin toistuvan ongelman: "Sanna Marinin hallitukseen luotettiin OrpoPurraan EI"
Tänään 14:02
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
"Helsinkiläinen koulu jakoi äidinkielen tunnilla härskin seksikirjan oppilaille luettavaksi – ”Hinkkausseksiä”, ”Kuinka k****n saa syvälle suuhun”"
Started by vierailija
Maanantai klo 15:28
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
Relaatio 1071
Started by vierailija
Tiistai klo 12:45
Luettu: 1K
Aihe vapaa
3.
Banaania kurkkuun ja porkkanaa peppuun – Miksi koulu tyrkyttää tällaista saastaa 12-vuotiaille?
Started by vierailija
Torstai klo 09:53
Luettu: 970
Aihe vapaa
4.
Suomessako ei korruptiota? Opetushallitus tilaa kieltenopetusta käsittelevän selvityksen RKP-taustaiselta ajatushautomolta, ja yllätys yllätys...
Started by vierailija
Sunnuntai klo 23:37
Luettu: 802
Aihe vapaa
5.
Kauppalehti: Pääkirjoitus - OrpoPurran arvonlisäverojen nosto on osoittautumassa virheeksi
Started by vierailija
Sunnuntai klo 22:58
Luettu: 674
Aihe vapaa
6.
”Ilkeät kielet kertovat, ettei Sanna Marin muun muassa tervehtinyt loppuaikoinaan kollegoitaan eduskunnassa.” -No nehän on rehellisiä, ei ilkeitä!
Started by vierailija
Maanantai klo 11:57
Luettu: 588
Aihe vapaa
7.
Miksi Euroopan pitäisi rahoittaa Ukrainan sotimista?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 10:16
Luettu: 525
Aihe vapaa
8.
Yhteys poliisiin tai lääkärille? Sillä vastuunkantajana on ikävä tehtävä: Tuntemani iäkäs autoilija on vaaraksi liikenteessä itselle ja monille muille
Started by vierailija
Sunnuntai klo 20:25
Luettu: 508
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Uusien ravitsemussuosituksien kommentointi kummastuttaa
4 min sitten
Aihe vapaa
3.
Relaatio 1014
Latest: Steppis
5 min sitten
Aihe vapaa
4.
Haaveena vauva 2025
20 min sitten
Lapsen saaminen
5.
Mihin kirkkoon aiot mennä huomenna?
31 min sitten
Aihe vapaa
6.
Lapsettomuushoidoissa olevat
Latest: RLiisukka
39 min sitten
Lapsen saaminen
7.
sain lähetteen hampaiden kokoremonttiin nukutuksessa lähisairaalaani, minkähänlaista laskua on odotettavissa?
42 min sitten
Aihe vapaa
8.
Romahduttaako Kiljunen SDP:n kannatuksen?
48 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
***SYYSMASSUKAT 2008 heinäkuun helteissä***
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu