Syyskuun Sydäntenmurskaajat

No niin... soittelin sitten neuvolaan ja sainkin ajan jo torstaiksi.
Ja selvisi että mun laskettu aika onkin 15.9 :D
Olin kattonu mun vanhan puhelimen kalenterista jossa oli vuosi 2005 menossa.
Onneks se neuvolanhoitaja sattui sanomaan sen viikonpäivän siinä puhelimessa ja mä sitä ihmettelemään.
Eli huomenna tuleepi sitten 7 viikkoa täyteen.

Pelko pyllyssä täällä ollaan kun viimeksi kävi miten kävi :ashamed:
 
ihaa-79 Turkkiin ollaan muuttamassa.
Tuohon kutinaan sain tänään ohjeen neuvolasta että pitää rasvata.
Ja syödä terveellisesti. Mulla ton kanssa vähän ongelmaa kun muutenkaan ei ruoka maístu :x
Ja hemoglobiini oli mulla vain 118 ja rautaa ei suositella vielä :( Verenpaineet matalalla. !?!?!
On tämä kyllä niin erilainen raskaus että voi luoja :D
Mulla kanssa pelko kaksosraskaudesta. Meillä isän siskolla kaksoset.
Mutta selviää sitten muutaman viikon päästä ultrassa :D

bebes & salamatkustaja 8+1 tuli päivä lisää :D
 
Heips vaan kaikille! Jäikin viikonlopulta palstailut väliin.... lauantaina en ees päässyt koneelle, kun jostain syystä ei tää kaksplussa mulla suostunut aukeemaan. Mutta siis nyt taas palstailu jatkukoon! :) Paljon oli taas tullut tekstiä, niitä tuossa koitin lueskella, mitä kenellekin kuuluu. Uusiakin on tullut, tervetuloa! :)

Tepa75 kyselit vatsan toiminnasta, niin mulla tuo suoli tuntuu olevan niiiin hidas kun vaan olla ja voi. Mutta mulla on ummetus ongelmaa ollut jo vuosi kaudet, mut nyt tuntuu että raskaus pahentaa sitä. Iltasin otan Agiocuria, joka on kuituvalmiste, ei varsinainen ulostuslääke. Agiocuria saa käyttää raskausaikanakin. Lisäks yritän syödä mahdollisimman kuitupitosta ruokaa, ja omppuja, marjoja yms. Lisäks mulla aamusin kahvi auttaa pistään vatsaa toimimaan, mutta oonkin tässä miettinyt, että kun kahvia ei sais kauheesti juoda....miten te muut kahvin juojat? Ootteko lopettaneet kokaan kahvin juonnin raskausaikana? netistä luin että pari-kolme kuppia vois huoletta juoda päivässä, mutta voiko? Kun sit taas luin, että kofeiini lisää keskenmenon riskiä. Mä olen juonut aamusin pari kuppia kahvia, mut mietin että pitäskö luopua siitäkin. Mitään muuta kofeiini pitoista en juo/syö. Mutt sitten jos luovun tuosta kahvista, millä ihmeellä saan vattani toimimaan?? Oikeesti en tiiä mitä tekisin :/ Huoh...

hensku rv5+6
 
Nyt on pahoinvointi saavuttanut minutkin, pitikin mennä toivomaan oireita :p En tosin oo viel oksentanut, mut suurinpiirtein kaikki ruoka-aineet kuvottaa. Piimää, tomaatteja ja appelssiineja pystyn syömään, nii joo ja eilen vetelin pussillisen cheeseballsseja tosta noin vaan, kummia mielitekoja. Ja muistamattomuuskin vaivaa, töissä en muista kirjata mitään asioita ja yks päivä unohdin jopa auton avaimet auton oveen yön ajaksi..heh mitä lie mielessä vain liikkuu =) Ekan neuvola ajan sain 11.2 ja siihen pitäis varata 1,5h aikaa, joten aika paljon sillä neuvolatädillä taitaa olla asiaa... :p

Heissu rv 6+4
 
tiitu87 mä oon miettinyt kans samaa, että onko normaalia että joku päivä oireita on, ja toisena taas ei. Mä vähän luulen että se on ihan normaalia. Mustakin vähän tuntuu, että ihan kuin joinakin päivinä oireet ois lievempiä, toisina taas voimakkaampia :)
 
ElämänIlo3 Ompas ero, kivasti jo pömpöttää! :D
Voi ku olis jo itelläkin... :whistle: :D Tollasta 24/7 turvotusta vasta. :ashamed:

Mutta jospa se siitä. =)

(.) Vkonlopun aikana se sit alko, tää öllötys olo. Koko ajan huono olo, saas nähä millon se pöntön halailu alkaa.. Esikoisesta oksensin koko raskausajan synnytykseen saakka, samoin enkelista niin kauan kunnes hän synty. Sama juttu tiedossa siis joka kerralla. Mutta kyllä sen jaksaa ja kestää kun tietää palkinnon. :heart:

 
Elämänilo3 iha kun miun vatsa ois kuvassa,ei tätä todellakaa enää peitellä =) Hensku00 mie en lopeta kahvin juontia,menee 3-4 isoo mukillista päivässä.En yksinkertasesti pysty.Se olkoon miun pahe,olen ilonen että tupakan oon pystyny jättämään ja yhtään ei tee mieli.Tosin näin on ollu aikasemmissaki odotuksissa ja onneton oon aina alottanu sit uuvestaan :ashamed: Nyt oon miettiny että kun vajaa 20v oon kärytelly että jokohan riittäs kokonaan.On niin paljon parempi olla!! Nyt kävin ladyvitat hakees ja kaiken maailman täysjyväleipiä jotta kuituu sais.
 
Hei!

kahvin juonnista mä juon sen pari kolme kuppia päivässä kahvia ja se saa kyllä mahan toimimaan aamuisin.Mäkään en käytä muita kofeiinipitoisia tuotteita päivän aikana joten eiköhän se oo ihan ok, mun päivä vaan ei tahdo lähteä käytiin ilman kahvikupillista.

tiitu toi on oikein hyvä aika mennä sinne ultraan, kyllähän se on mahdollista myös aikaisemmin mut nyt ainakin varmuudella näkyy jotain jopa syke vaikka raskaus ois alkanut myöhemmin kuin mitä menkat antaa ymmärtää.

Tuli tässä vaan mieleen et pitäisköhän koittaa soittaa sinne neuvolaan vaik nyt ei kyllä oo soittoaika vai pitäiskö koittaa huomen aamulla soittaa..=)?
Täällä ei muuten taaskaan oo sitä kuvotusta, mut eipä sitä tiedä koska se taas alkaa, poikien raskauspäiväkirjoja kattelin niin niissä kuvotus on alkanut vasta 6+ joatin viikoilla ja jopa vasta rv8 joten vielä ei kai kannata huolestua.Mua vaan harmittaa kun nuoremmasta pojasta se päiväkirjan kirjoitus jäi kesken kun oli niin paljon muutakin hommaa kun esikoinen oli 4kk kun aloin odottaa toista niin se odotus eteni jotenkin niin huomaamatta.Tästä en oo varsinaista päiväkirjaa alkanut pitää muty yhteen vihkoon oon kyllä kirjoittanut ajatuksia ja tuntemuksia aina välillä.Pitääkö teistä kukaan raskauspäiväkirjaa? :wave:

Metsätähti ja pienenpieni 6+6 :heart:
 
Cummastelija mul ei henk.koht. oo kokemusta mut sen verran tiedän, kun hyvä ystävä on kummassakin sairaalassa synnyttänyt et kättärille on hirveä tunku joten sinne ei välttämättä pääsekkään vaikka haluis vaan voi olla et ovelta joutuvat käännyttää takaisin jos siellä on ruuhkaa, ystävälle kävi näin ja naistenklinikalla jos ei pääse perhehuoneeseen niin siellä on sitten sellaisiakin huoneita joissa yhdessä huoneessa synnyttäjiä on jopa kahdeksan joten siellä omaa rauhaa ei juurikaa ole sermeistä huolimatta ja toisten vauvojen itku voi häiritä pahastikkin yöunta, jos oma vauva sattuu nukkumaan, kättärillä on kuulemma perhehuoneita yks osasto, ja sit on yhden ja kahden hengen huoneita, mut mä en näistä tän kummempaa näin osaa sanoa, voin kyllä ystävältä vielä lisää niistä kysellä. Kannattaa laittaa vaikka vauvapuolelle aloitus ja kysellä kokemuksia jo synnyttäneiltä ne varmasti kertoo mielellään kokemuksiaan=)
 
kahvia...... mä juon toista kuppia jo tänä päivänä, tai oikeestaan mukia, eli kahvia mullakin menee kurkusta alas päivittäin, vaikka pitäs vähentää, ja tokihan mä yritänkin vähentää tota kahvin juantia, mut vaikiaa se on, enkä kokonaan pysty siitä luopumaan. tissit on ollut aivan julmetun arat ja painavat, varsinkin illalla, silloin ne alkaa oikein turpoamaan, eikä tiedä miten päin nukkus kun rintoihin koskee. kylkeään kun kääntää, niin pitää ottaa tissit käteen, ettei ne jää mihinkään matkan varrelle, ja sit ota pirun kipeää. öklötys vaivaa aika ajoin, ja ruokaa maistelen yäk, yäk, nälkä on, mut ei tiiä et mitä söis, kun mikään ei maistu. äsken rupes tekee mieli tortilloja, ja tokihan niitä piti ruveta väsäämään.
fiksu ja nuutti 5+3
 
NÄRÄSTÄÄ!!!Erehyin syömään yhen viinerin ja heti rankastaa :/ niiku yks päivä tuli hirvee himo greippimehuun ja eipä ollukaa kovin hyvä idea...toi on totta tuo muistamattomuus,pää on välistä ihan tyhjä eikä muista tuntia taaksepäin.

7+5
 
Cummastelija: Mä synnytin esikoisen syyskuussa -07 Kättärillä. Olin erittäin tyytyväinen ja aijon vaatia että pääsen sinne myös nyt. Emme haluunneet perhehuoneeseen, kaikki muut huoneet siellä ovat kahden, korkeintaan kolmen hengen huoneita. Oli aika täytty silloin mutta huoneita ei onneksi tarvinnut yli buukata. Eli siis tämä on vain minun mielepiteeni ;)
Ja mitä olen kaverilta kuullut kahdesta hänen synnytyksestään, niin Naistenklinikalle en menensi, jos ei ihan pakko ole =) mutta siis mielipiteitä vain.

tiitu87: Mä varasin ajan Femedasta varhaisultraan 5.2 jolloin mulla viikkoja 7+1. Eli ennen viikkoa 7 ei kannata mennä koska sydänäänet ei välttämättä kuulu. Joten sulla just hyvä aika mennä:)

Inka 5+5vko :heart: :heart:
 
cummastelija: mä aion kanssa kättärille. Siellä esikoinenkin synty tasan vuos sitten. Meillä ei myöskää ollu perhehuonetta.Mun huoneessa oli 1 mun lisäks joten ihan suht.rauhallista oli.

Torstaina sitten ultraan, kovasti jännittää jo. Toivottavasti tuolta nyt löytyy pikkuinen. Esikoinen vaatii nyt niin paljon huomiota et voi olla etten ehdi kirjottaa ennen torstaita mut tuun kyl sit kertomaan kuulumiset.

Jenni ja TiiviTaavi 6+3
 
Tännehän on tullut juttua paljon kun ei vähään aikaan kerennyt palstalle. Yritän jossain vaiheessa lueskella sivut läpi. :ashamed:

Uusille tervetuloa ja onnittelut :wave:

Kahvin juonnista joku kyseli. Mie aikasemmin join 4 isoa kuppia päivässä, nyt hyvä jos saan yhden pienen kupposen päivässä juotua. Eli ei siis oikein maistu. :(
Nyt on iskenyt himo kylmään maitoon, ennen hyvä jos lasillisen join ruuan kanssa. :p

Soittelin tänään sitten neuvolaankin. Ens torstaina olis sitten ensimmäinen käynti. :) Aina se vaan jänskättää yhtä paljon :)
Täällä vähän tuntuu että oksuolo olis helpottanut. Aamusin ja päivällä tosin mikään ei oikein meinaa mennä alas, mutta iltasella vois olla koko ajan syömässä. Outoa, ei tämmöstä ennen oo ollut, että tiettynä aikana voi syödä melkein mitä vaan. :eek: Leipää en edelleenkään meinaa saada alas millään.
Saas nähdä miten käy kaalilaatikon kanssa kun semmosta olis tänään ruokana. :p

Onkos täällä kukaan kysellyt nukkuma-asennoista? Itse kun en oikein pysty kummallakaan kyljellä nukkumaan kun tulee oksuolo. Samaten ei oikein mahallaankaan ole hyvä. Joten selällään se on yritettävä nukkua. :/

Hikkis&Tirppa 6+5
 
Heips. Mä soitin tänään kanssa neuvola ajan. Neuvola on 11.2.

Mulla on kanssa tuo nukkumisasento ongelma. Tissit on niin kipeet ja oksettaa. Pystyn nukkumaan vaan selälläni.

Kahvi menee edelleen hyvin alas. Täälläkään kun tuo aamu ei lähde käyntiin ilman kahvia.

Muuten täällä sujuu kaikki tosi hyvin.

-VK + vauva 5+3-
 
Heip! Joskohan sitä ilmottautuisi mukaan...Olen kyllä käynyt lukemassa tekstejä, mutta en vielä kirjotellut :) . Eli toista ootellaan syntyväksi 22.9. laskureiden mukaan. Sairaala ois PHKS ja ikää mulle on kertynyt 29v. Esikoinen täyttää toukokuussa 3, joten ihan hyvä ikäero lapsille tulee.
Yritimme tätä toista 15kk ja ei vieläkään oikeen meinaa uskoa, että on tärpännyt...Tilasin varhaisultran parin vkon päähän, haluan nähdä onko siellä varmasti joku, kun oireitakaan ei ole niin paljon kuin esikoisesta!
Jennylin muistan vauvakuume puolelta, suuri osanottoni sinulle :hug: .

MAM2 & pallero rv 6+0
 
Jee! Mä unohdin salasanani tänne ja olen pohtinut kolme päivää mikä se oli :) heh. Muisti pätkii. Kahvista puhe, mä olen yleensä himokahvittelija...pari kolme pannua päivässä.... Alkuun raskaudessa ajattelin harmistuneena ku suositus 3kuppia ja mä juon jo aamusta pari mukia, ei mitään pikkukupillisia... Vaan nyt en pysty juomaan ku kaks mukia aamulla ja tosi laihana. Muutenkin ruokavalio on muuttunut hedelmä- ja kasvisvoittoiseksi. Punainen liha ei enää maistu. Kanaa ja kasviksia, leipää, litrakaupalla tuoremehua. Tupakan jätin heti raskaaksi tultuani.tai aloittelin kuukautta ennen lakkoilemalla epäsäännöllisesti... maha on niin turvonnut jo heti aamusta, liikunta ja nesteiden juonti ei auta. Joten jouduin etsimään kirpputorilta jo mammahousuja. Vaihtoehto ostaa pari numeroa isompia housuja, mut samapa tuo ostaa jo noita mammahousuja, kun tuurilla tuli vastaan kirpputorilla. Esikoinen 5v on erittäin vakuuttunut pikkuveljen tai siskon kasvavan masussa, kun se on niin iso. En halua myöntää hänelle mitään ennen kuin asia varmistuu. Huomenna on sit päivä jolloin olen antanut itselleni luvan soittaa neuvolaan. Haluan ensimmäisen ajan olevan niin et niidenkin ultralaitteella onnistuu jo ultraus. Huomenna siis 8+0 jee. Enää kuukausi niin voi myöntää tutuille että tämä kolmen kilon painonnousu plussauksen jälkeen, joka ilmenee vatsanseudulla ja rinnoissa, todellakin johtuu raskaudesta, eikä joulusyömisistä.... ;)
Sinimarja ja "pikkuvasikka" 7+6 (mies nimitti pientä yks ilta pikkuvasikaksi, koska mä olen alkanut juomaan litrakaupalla mehua.... Pienellä on siis jano, heh)
 
Uusille tervetuloa

nukkuma-asennosta mulla toimii edelleen vaan oikea kylki, selällään hetken aikaa pystyn nykyjään olemaan, vasemmalla ei onnistu yhtään nukkuminen eli alan aina oikealla kyljellä nukkumaan sit hetkeks selälleen niin ettei lihakset puudu ja heti takas oikealle kyljelle=)

Hyi että, nyt on kyllä aika huono olo, onneks kohta pääsee taas syömään niin olo helpottuu.

Pakko oli tos iltapäivällä keittää kahvia, kun meinasin väkisin nukahtaa sohvalle kun hetken siinä makasin nuorempi lapsi sylissä.

Ai niin ja unohdin sen neuvolaan soittamisen samantien kun nousin tästä koneelta joten jospa joku päivä pää toimis paremmin ;)

Hyi, pakko nousta tästä koneelta, ei oikein ajatukset nyt pysty tähän kun tuo pahaolo alkaa valtaa mielen...
 
oho, aika erottuvia vatsoja jo ! :) mulla näytti viikonloppuna melkeen samalta, mutta ihan rehellisesti turvotuksen vuoksi. jonku ihmeen takia kaikki ruuat aiheuttaa nyt ilmavaivoja ja koko tyttö täynnä kuplaa.

onneks en oo ainoa, mä voisin yhä juoda kahvia tosi paljon ja juonkin kyl enemmän entä kolme kuppia! ja tänään aamul kyl huomasin et rinnat on kasvanu, mut se on vaan ihan mukavaa, ainakin toistaseks.

hei jos joku haluaisi niin olisi mukava tutustua sähköpostilla vähän paremmin toiseen nuoreen ensimmäistä odottavaan. en tällä hetkellä tunne ketään muita raskaana olevia omista tutuista.. :)

olga 24v, rv 5+3
 
Kyselyä et tuleeko muilla vatta kauheen kipeeks jos housut puristaa alavattaa tai vattaa yleensäkin. Mä nimittäin kuljen housut auki koko ajan kun ei yksinkertaisesti kärvi pitää niit kii (jos ne kii saa vedettyä :LOL: ) ku sit tulee nii vatta kipeeks. Äsken just laiton muka sellaset housut jois nii matala vyötärö, et aattelin et ne ois hyvät, mut ku oli ollu sellasen 15 minsaa nii alkoi sattuu tosi kurjasti alavattaan. Miettiny et onko toi normia.. :whistle:
 

Yhteistyössä