Syyskuun Sydäntenmurskaajat

odottava ja onnellinen toivottavasti on kiva neuvolareissu. =)
Mä oon tyytyväisenä askarrellu lasten kanssa kun mies eilen oli siivoillu koko talon. :heart: Tosin, tänää onkin ekka päivä ku aamusta asti ollu tosi huono olo, tulee aaltoilemalla kuin ois oksennustaudis, kaikki hajut ja kaikki tuntuu tekevän pahaa mut en valita jos pysyy tällasena. =) Kunha ei mee siihen ku ekkalta *pojalta*.

Tarvis vain tiskit jaksaa laittaa ja ruoka tehhä =) ja eiköhän noi mee.
 
Minäkin huhuilen täältä pitkästä aikaa... Olen ollut iltavuoroissa niin ei ole oikein koneelle ehtinyt. Eilen oli eka neuvola...tuntu aika jänskältä. Onneksi sain yhen vanhemnman ihanan terveydenhoitajan...se on niin herttainen. Huolehti kovasti minun jaksamisesta ja siitä kun olen saanu km että pelottaako nyt kovasti. Se sit ultrasi vanhalla neuvolan käytössä olevalla ultralaitteella masua ja siellä näkyi joku eliö =) ...kuvassa näkyi siis vain vaalea hahmo kohdussa, mutta tää terkka sanoi että ihan kuin sieltä erottuisi sykettä vähän. Otti sitten vielä kuvan siitä vaalesta hahmosta jolla oli mittaa 15,6mm :D . Ensimmäinen ultra tai siis np ultra olis sitten kuukauden päästä ja sinne lähdetään koko perheen voimin. Meillä pojat on tosi innokkaita näkemään vauvan. Tyttö ei vielä oikein tajua koko hommaa =)
Paino oli noussut jo 2kiloa siitä ennen kun raskauduin... pitää välttää herkkuja, vaikka tiukkaa tekee!!!! Väsyttää edelleen |O ...ja yöllä pitää käydä pissalla että pärjää aamuun asti.
Kävin kampaajalla nyt aamulla ja ajattelin että se olis piristäny mutta se olikin vain hetkellinen hyvänolon tunne...nyt taas kuvottaa ja tosiaan haukotuttaa kovasti! Masussa on ollut tänään menkkamaista jomotusta....sekin taas pelottaa....
Mut pitää varmaan vielä alkaa värjäämään hiukset enne töihin menoa.
Mukavaa alkavaa viikonloppua!

Naksos 8+1
 
Hensku00: Mun kokemukset on hyviä. Ainut vaan että niinku varmaan kaikkialla sielläkin mennään oppikirjojen mukaan eli jos esim. äidin paino ei nouse niinkuin kirjoissa lukee niin heti siitä sanotaan tai jos se nousee liikaa, niin siitä varsinkin sanotaan. Ku ei saa tulla liikaa eikä liian vähän jne. Kaikki on yksilöitä eikä pitäs verrata siihen mitä kirjoissa sanotaan, mutta toisaalta tekevät vain työtään.

Esikoisen neuvola ajoilta heti hänen synnyttyään taas kun oli ja on pienikokoinen niin siitä jaksettiin aina voivotella että kun sen paino ei nouse. No minkäs minä sille teen ku toinen syö kuin pieni eläin ja paino ei vaan nouse. No, kaikki ei oo isoja ja tämä ei meinannu upota koska kaikkien pitäs kirjojen mukaan kasvaa tietyllä käyrällä. Sit kun 1v neuvolassa oli mieskin mukana ja näki, et mies on hoikempi ja lapsi tullu isäänsä ruuminrakenteeltaan niin siihen loppu napina painon noususta. :D

Mutta siis kaiken kaikkiaan hyvää kohtelua vaikka välillä ärsyttää se asenne, että kaiken pitäs mennä niinku kirjoissa sanotaan ja heti tuntuu olevan jossain vikaa jos ei menekkään niin. :kieh: Mutta se on niiden ongelma, mä en kauheesti stressannu. :D Ja hyvin on menny.
 
Moi!

Pissalla käyty ja plussa on vahvistunut =) Onnen toivotukset sain labrantädiltä =) Vuoto on kokonaan loppunut joten se tais olla vaan joku härö.
Labrantätsy kertoi et neukkatäti jää kolmen viikon lomalle joten neuvolassa ei joka päivä ole ketään, mut mä joku aamu sit yrittelen sinne soittaa ja varailla aikaa. On niin onnellinen ja helpottunut olo kun tietää et kaikki on kunnossa =)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille =)

Metsätähti ja pienenpieni 6+3
 
heippa! :wave:
tänään ensimmäisessä neuvolassa käyty jossa nämä perusjutut ja tiedot ym. annettiin.
Laskettuaika tosin neuvolanlaskurilla 090909 :D joten jos sen päivittäis mulle. alunperin muilla laskureilla se 10.päivä tuli mut kyl mä meen toistaseksi ton neuvolankortin ajan mukaan , ja onhan se vähän jänskää ku oikein 090909 :kieh:

Tossa meijän terveysasemalla on myös oma ultralaite joten pääsen jo ens viikolla ultraankin vaikka silloin vasta 8+ viikkoja kasassa. ihan hyvä kyl koska oireita ei oikein ole vielkään ja toukokuun lopussa oli se keskeytynyt km mulla vkoilla 10+ ja silloinkaan ei oireita ollu liiemmin joten vähän on pelko takaraivossa.

Millukka & pikku viitonen 7+2
 
mua harmittaa ku erehdyin eilen lainaamaan kirjastosta pari vauvalehteä ja niissä oli muutama haastattelu keskenmenoista. yksikin parikymppinen nainen oli saanut ainakin viis keskenmenoa jne.. oikeasti, pitäis tosiaan keskittyä ihan muihin asioihin ku kauhukertomuksiin.

o 5+0
 
metsätähti :hug: Hyvä että kaikki hienosti. =)

Millukka Meidän neuvolassa kans oma ultra ja ultraavat. Enkelivauvan kanssa kävin siellä 8+ vkolla ja hyvin näky vaikka kotona olin käyny pisulla ennen neuvolaan lähtöä. Ja niin, masun päältä neuvolatäti ultras.
Toivottavasti ultraavat nytkin jahka sinne saan ajan soitettua ja näkys yhtä hyvin. :heart: Helpottas vähän tätä pelkoa.....

nöttis & kirppu rv 5+0
 
mä oon kans varmaan vähän höhlä, tein jo neljännen testin tänään, osoittaakseni itelleni, että todellakin olen RASKAANA! ja viiva oli todellakin punainen, ja tumma sellainen, et kai sitä oikeasti sit odotellaan viitosta! fiksu ja nuutti 5+0
 
Mä tein kans äsken uuden testin.. En osaa vieläkään uskoa et oon raskaana.. =) :heart:

Tääl on koko päivä menny oksentaessa.. Kamalan huono olo koko ajan.. Jos jollain on jotain neuvoja miten tätä sais helpotettua ni kertokaa ihmeessä.. Olisin tosi kiitollinen.. :heart:

T. Sokruli ja "Kirppu" rv. 6+3..
 
Sokruli, minä sain pahoinvointiin neuvolalääkäriltä lääkkeen, joka joillakin auttaa.
Otin yhden sitä (olen huono syömään mitään lääkkeitä, varsinkaan raskaana), mutta ei se ainakaan vielä auttanut. Itse en sentään oksenna, koko aikaa oksennuttaa kyllä ja on kamala olo.

Omat syömiset on nyt mennyt hassuiksi. Mitään ei oikein tekisi mieli syödä. Keiton lientä vain. :D Koitin murskata perunoita vähän joukkoon, että saisi jotain enemmän alas. Jotenkin meni sentään.
 
Huh, taas sit mietin et miten on näi kovin hulahtelevaa valkkista...menin vessaan ja niinpä oli valkoiset pöksyt ihan punaisena ja ku istahdin pöntölle nii lirinä vain kuului ku veri valui pönttöön ja epävarmuus iski taas päälle ja pelko. En enää tiä mitä ajatella, kun juuri kun sain ihteni uskomaan et kaikki on hyvin ku ultras kävin nii taas, tosin, tämä oli nyt samanlainen et oltii vasta miehen kanssa peuhattu sängys jotta nettä, täytyy toivoa että tämä vuoto oli sitten sitä et verisuonia taas katkeillut tuol limakalvoilla ja kohdunnipukassa.
 
odottava ja onnellinen, kerropas tarkemmin tuosta neuvolasta. Mitä siellä tapahtui? Oliko sulla mies mukana? Pitikö varautua etukäteen jotenkin? Mä meen ensi keskiviikkona ja meinaa vähän jännittää, kun on aivan uusi tilanne!

Elämänilolle
peukkuja, että vuoto on vaan vaaratonta limakalvovuotoa.
 
Elämänilo kuulostaa kyllä pelottavalta :hug: :eek: Toivottavasti kuitenkin vain harmitonta, ja onhan se!!
Mutta eihän sitä uskalla pian harrastaa hempeilyä ollenkaan jos tuollain alkaa vuotaa :$ Meillä kävi kaksosraskaudessa samalla tavalla rv 16. Verta tuli kun härän kurkusta ja siinä oli kyllä kauhuelokuvaa kerrakseen!! :eek:
Mentiin sitten ensiapuun ja ultrassa pojilla kaikki hyvin! Vuodon syytäkään ei oikein saatu selville.

Nukuin tuossa päiväunet ennen kun hain pojat hoidosta enkä olisi millään halunnut nousta |O
Tänään on siivottu ja puunattu koko huusholli =) Ja kauppareissulla oli pakko minunkin hakea vielä yksi r-testi :whistle: Aamulla sen sitten teen!
Ei tätä vaan millään tahdo käsittää...ja vielä vähemmän nyt kun oireitakaan ei juuri ole ollut. Menkkajomotuksia kesti viikon,nyt ne on loppu. Eikä nyt oksetakaan! Ainoastaan rinnat on kuumottavan ja kihelmöivän oloiset ja niissä kuultaa verisuonet todella pinnassa! Ja tietysti tämä hirmuinen väsymys!
Nyt sitä tietenkin taas miettii kaikkea kamalaa.... :headwall:

Ihanaa metsätähti että kaikki on hyvin :hug:


 
elämänilovoi ei!! :eek: Mee päivystykseen niin jos vaikka ultraisivat niin ei tarvii pelonsekaisin tuntein odotella jatkoa :hug: :hug:

Hahaa=)Että voi olla hölmöistä asioista onnellinen, no mulla on selvästi hormooneita kun mua viiraa hermoon, ihan pienen pienikin asia ja tänään kaupassa oli hieman kuvottava olo ja mietinkin et ihan varmaan kun huomenna oon miehen kanssa menossa syömään niin mitään en pysty syömään... mut jos mulla alkaa pahoinvointi tai kuvotus niin mies saa kyllä hoitaa kaupassa käynnit mä en pysty siellä katselemaan niitä ruokia ja silmät kiinni on aika haasteellista tehdä ostoksia :LOL:
 
elämänilo3 toivottavasti kaikki hyvin, ja raskautesi jatkuu onnekkaasti eteenpäin. nuo vuoto asiat on iljettäviä, ja saa kyllä mielen matalaksi, kun ajattelee heti, et no niin....se siitä. mut onneks se on ihan yleistä, et vuotoja on alkuraskaudessa. joillakin enemmän, joillakin vähemmän! mulla oli vuotoa, ja kipuja päivä sen jälkeen kun menkat olisi pitäny alkaa ja ajattelin, et se siitä raskaudesta, koska olin jo kerinnyt plussaamaan testini. mutta tänään tein neljännen ja aina vain vahvemman punaisen viivan omaavan testin. että kai se on uskottava, nyt vaan jännitän et vauva löytyy oikeesta osoitteesta. ettei ole ulkopuolinen tai tuulimuna raskaus.
 

Yhteistyössä