Syyskuun Sydäntenmurskaajat

eilen alkoi melkein naurattamaan kun telkkarista tuli obaman virkaanastujaisjuhlista kuvaa. siinä näytettiin pätkää "minulla on unelma.." jne historiasta ja haastateltiin tummia ihmisiä. mä liikutuin ihan kympillä ja melkein aloin itkemään et on se hienoa..! siinä vaihees tajusin ettei tää nyt mulle nuin läheinen asia nyt ole, et on kai vähän herkkänä mieli kuitenkin. ;)

mustaki tuntuu et imen itseeni kaikki mahdolliset ehkä tulevat ongelmat ku luen niistä.. mies ei huolehi mitään ku ei sille tulis mieleenkään et menis pieleen joku! mä taas en usko mitään ennekuin kuulen sydänäänet jne.

hei ku meette eka ultriin, niin onko teillä mies mukana tai tulossa mukaan?

 
Hiljaisuus voi sentään! Ei tosiaan oo kovin helppoa jos pahoinvointi on kovin kamalaa. Ekaa oottaes, (poikaa) oksensin vuorokaudes varmaan sen 20 kertaa kun mukaan laski yötkin, silloinkin saavi vierel nukuin aina ku ei siin kerenny mihkään. Paino tippui 44 kiloon, ja olin tosi väsy jo, mut saikkua en olis saanu silti meidän tk - lääkäreiltä, mut ku päivystykses käytii sit kerran ku olin nii poikki nii siel antoivat saikkua ja tippaan laittovat joksikin aikaa, jäi silloi opinnot kesken, mut en mä oo harmitellu, oon tykänny kuiten tästä kotiäidin hommasta, eikä vielkää tunnu kiirusta olevan mihkään. Aattelen et joskus ku lapset tehty, mul on aikaa loppu elämä käydä töis ja opiskella. =)

Toista (tyttöö) oottaes oli paljon helpompaa pahoinvoinnin kanssa, ei tarvinu ihan joka päivä edes parii kertaa välttämättä oksentaa mut sekin vaihteli. Ny sit ei ainakaa viel kertaakaa oo oksentanu, ja pahoinvointi tulee hiukka aaltoilemalla, väliin tekee todel pahaa sit taas väliin ei ollenkaan.

Onko muil ollu kovin samanlaisia raskauksia vai onko kaikki olleet erilaisia?
 
:LOL: olg4 hih, repesin ku luin ton sun juttus. =) =) Mut nii, mul oli mies mukana, en uskaltanu yksin lähtä ku olin nii varma tai pelkäsin nii paljon ku oli ollut niit vuotoi, ettei kaikki oo kunnossa ja sit jos raskaus sujuu hyvin ja etenee nii maaliskuun aluskin tulee sit mukaan ja sanoi haluuvansa eka neuvolaankin, en sit tiä otanko sinne :LOL: mut ihana se on ku toinenkin on kiinnostunut.
 
metsätähti
kiitos neuvoista sen todistuksen suhteen, pitää tosiaan varata se aika neuvolaan ja kysellä enemmän. voisin ottaa itellekin sellasen raskaustodistuksen että uskon olevani raskaana ! .. :)
 
Olg jos joskus ultraan asti päästään niin varmasti mies tulee mukaan, se on ollut kaikissa edellisissäkin ultrissa.

elämänilo mäkin oon ajatellut ihan samalla tavalla et sit kun lapset on tehty ja kotihoidonvapaat loppuu niin sit kyllä ehtii opiskella ja painaa töitä niska limassa.
Mul oli kaks ekaa raskautta ihan samanlaisia ja poikia tuli=)

Täällä on vuotoa vaan enään hieman pyyhkiessä.
 
J84
Mä sit annoin periks ja soitin neuvolaan. Lääkäri olis 23.2 (9+3), neuvola 24.2 (9+4) ja ultra 13.3 (12+0) ja se on vielä peräti perjantai :eek:

Ihanaa metsätähti, että vuoto on loppumaan päin :)


 
Alkuperäinen kirjoittaja Hensku00:
nöttiäinen asutaanko me samassa kaupunginosassa? Kivaa :) Mukava kuulla että lähistöllä on muitakin odottajia:) Voisi vaikka joskus tavatakin? Kukkaiskeijuhan tuossa toisessa pinossa suunnittelee tapaamisia meille jkl:n odottajille?! :)

hensku rv5+0

Juu, kyllä mä niin olin lukevinani et samalla alueella asuttas. Ja aika lailla samaa ikääkin ollaan. =)

Mä ainaskin olen menossa (mikäli pääsen) jos tuolla toisessa pinossa nyt jotain sovitaan. =) Että ehkä nahään siellä jos ei sitä ennen. =)


nöttis & kirppu rv 4+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihaa-79:
Tai sitten se oli se manteli, jonka sain joulupuurosta, ja tiedätte varmasti mitä toivoin... :D

meil ollu sama toive joulu mantelista =)

Minä sain uuden vuoden tinasta laivan, joka symboloi tulevalle vuodelle joko matkaa tai onnea. Uskon ja toivon, että tämä plussa olisi nyt sitä onnea ja kaikki menisi hyvin. =)


nöttis & kirppu rv 4+6
 
Neuvolaan soittamisesta: En ole vielä soittanut, soitan ensi vkon loppu puolella. Koska tiedän että sen ekan ajan saa vasta vkolle 8+ ja en jaksa oottaa ni mielummin soitan sit myöhemmin. :D

Alkuraskauden ultrasta: En ole menossa, sillä täällä neuvolassa ultrataan masun päältä. Esikoista odottaessani ei ultrattu, mutta enkeli odottaessani viime elokuussa neuvolassa käydessäni ekalla kerralla (vkoja oli tuolloin 8+) ultrattiin ja helposti näky masun päältä. Sit rv 12 tienoilla menen ä-polille nt-ultraan ja siellä ultrataan joko masun päältä tai alakautta.

Mitäs muuta, te ootte kirjotellu parin pvän aikana niin kamalasti ettei mukana pysy. :D

(.) Oireet lisääntyny: väsymys kohta koko aikasta, etovaa oloa välillä, pissalla saa juosta, janottaa... Enkeliä odottaessa oireet alko vasta n. vkolla 7 ku esikoisesta ne alko melkeen heti. Tietty kaikki i raskaudet on erilaisia eikä muiden oireilua/oireettomuutta saa verrata omaan, mutta mä luulen ja uskon että mulla oireita pitää olla ja tulla heti, et kaikki on kunnossa. Toivottavasti nyt on. Et masussa olis pieni elämän alku ja se olis siellä missä pitääkin. :heart:

nöttis & kirppu rv 4+6
 
Me kanssa kerrotaan pojalle vasta sitten ku ollaan ultrassa käyty (kolmen viikon päästä).. jos sillonkaan sit heti miten viel!!!

Tää päivä alkanu siivotessa... ja mielialat heittelehtii niin, et mies on ihan helisemäs, eikä oikeen tiiä, et mitä uskaltaa sanoo ees!! :LOL:

mama ja kääpiäinen 8+2
 
Heipä hei kaikille :wave:

Neuvolaan soittamisesta:Itse soitin pari viikkoa sitten kun iski niistä vasta-aine asioista paniikki. Nyt on sit neuvola tiistaina =)

Lapsille kertomisesta: Ajattelin että jos neidille puhuis sitten np-ultran jälkeen ja neiti saisi sitten kunnian kertoa mummoille ja papoille :D
Ajattelin silleen pikkuhiljaa meijän neidille puhua sisaruksista, eilen kyselin että oisikokiva kun olisi iso-sisko ja sitten annoin esimerkkejä hänen kavereista joilla on pikkusisaria. Neitokaisemme on todella mustasukkainen tapaus ja mä tai mies ei saad ottaa ketään syliin tai huomioida muita, on hiukka hankala tää meijän prinsessa..

Onkos kukaan käynyt katsomas huuhaa tyttö, poika testejä: http://www.geocities.com/huuhaat/index.html
Neidin kohdalla piti paikkaansa molemmat. nyt ei vieläihan toi vanhankansan uskomus juttu ehkä ole ajankohtainen mutta kiinalainen näyttäis poikaa B)

Mä niin rakastan näitä hömppä juttuja :whistle:

I.I Tänään jouduin sitten soittamaan neuvolaan taasen, on niin järkky paha olo.. vitamiineja se nyt ens alkuun suositteli ja minäpä klenkkasin jalkani kanssa neuvolaan hakemaan vitamiineja =) Että toivoa on..
Sitten samalla kyselin neuvola tädiltä että onkos liitoskivut mahdollisia jo kun ton hevosen selästä tippumisen jälkeen on liikkeissä tuntunut tuttua liitoskipua ja mahdollistahan sekin sitten on |O Kauhulla vaan ajattelen sitä että jos se nyt jo alkoi niin mitä tässä on edessä.. :/

Metsätähti Tarrasukkia sinne päin! Kun vuoto noin pientä niin tuskin hätää..

Elämänilo3 Ihania ultrakuulumisia :heart:

Sikiöseulonta Täällä ainakin on verikoe np-ultran lisänä, ja sehän vasta onkin pelottavaa et kun siinä se viite voi olla todella pieni että ois jokin vamma. Monihan siitä kieltäytyy.

TiiuHti+ asukki 7+6
 
Lapsille kertomisesta: Meil ollaan paljon puhuttu kotona et ois kiva jos vauva tulis, et lapsetkin sit toisinaa puhelee et ois kiva jos tulis vauva ja toisinaan jopa et ois kiva ku äitille syntyis meidän iso-veli tai -sisko. :LOL: Se on vaan aika vaikee sellanen nyt synnyttää, mut sitä ei ymmärretä. Mut varmaan tästä kerrotaan sitten ku 12 vk on tullut noin täyteen, ellei älyy kyslellä jo itse aijemmin et miten äiten masu on kasvanut, ku joskus jos on vatta turvoksis, saattaa nuorempikin tulla taputteleen vattaa ja hokee et tuolla kasvaa meidän vauva. =)
 
Täälkin toi kiinalainen kalenteri on pitäny paikkansa aijemmis, saas sit nähä ny. =) Aika näyttää miten käy, onko syksyl poika sylissä. =)

Ja toisaalta, myös vanhankansan uskomuksetkin on pitäny mulla aika hyvin paikkansa. =)
 
Kurkistus täältä töistä :wave:

Että olen uupunut,väsymys ja jaksamattomuus on kyllä mahdoton |O Mutta tänään on ollut muutoin aika hyvä olla. Pientä kuvotusta vain välillä.
Pojista olin myös älyttömän väsynyt ensimmäisen kolmanneksen joten sitä odotettavissa!Tuntuu ainakin tällähetkellä kovin samanlaiselta tämä alkuraskaus kuin pojistakin.

Minäkin kävin katsomassa tuota sivustoa mistä nekee kumpi olisi tulossa. Tyttöä näytti, samoin myös pojista...eli minun kohdallani tuo ei paikkaansa pitänyt. Mutta minä nyt olenkin tällainen outolintu :LOL:

Metsätähti huh, onneksi vuotosi on jo rauhoittunut!! :eek: :hug: Minäkin uskon ettei mitään hätää ole :hug: :heart:


Meilläkin kaksoset on vielä niin pieniä että uudesta tulokkaasta aletaan puhua varmaan vasta sitten kun masu alkaa olla iso...jos silloinkaan siitä mitään ymmärtävät. Vaikka johan pojat kesällä täyttää 3-vuotta!



 
huomenta ööh mitäs täällä kyseltiinkään..

lapsille en osaa sanoo missä vaiheessa kerrotaan.

varhais ultraan ei mennä. mies tulee kyllä ultraan mukaan.

ainut oire arat rinnat.

työt teen yötöitä vanhusten parissa.

olikohan muuta.....

Metsätähti *voimahaliii + kakspuoleistateippiä*

jollekki oli viel jottai noo enhä mää muista *iso hali kaikille*
 
Metsätähti, voimia ja peukut pystyssä, että kaikki on hyvin. :hug:

Mulla ei pitäny tuo huuhaa-testi paikkaansa ensimmäisen kohalla. :D Lupaa taas poikaa, joten eiköhän sieltä ole toinen tyttö tulossa.

Oireet on ollu kyllä ihan erit tässä ko ensimmäisessä. Nyt on paljon ällöttävämpi ja väsyneempi olo ainaki mitä on ootuspäiväkirjaan luottaminen.

Tällä hetkellä opiskelen sairaanhoitajaksi, mutta aiemmalta koulutukseltani olen tietojenkäsittelyn tradenomi. Päivääkään en oo niitä töitä tehny, vaikka tekisin mielelläni (ei löyvy töitä), niin siksi alan vaihto.


 
Minkälaisia oireita muilla syyskuisilla on?
Samalla siispä tunkeilen pinoonne :LOL:

Mulla on tosi vähäiset oireet..
Nälättää,pisuttaa,nännit on arat..ja energisempi olo ku koskaan ennen.
Onkohan se ihan okei?
*mietityttää*
Eka ultra olis 12.2, saan sen aikaisin kun edellinen oli kohdunulkoinen.


dada ja papunen rv.4+4
 
Kiinalainen kalenteri veikkas esikoisen pieleen, enkelivauva osui oikeaan. Nyt veikkaa poikaa ja itsekin epäilen, että olisiko poika tuloillaan.
Oon nimittäin testannu sillä sormus-testillä ja se nättää mulle neljää lasta ja kaks ekaa ollu sukupuoleltaan sitä mitä se testi on veikannu (eli esikoinen ja enkelivauva) ja kolmannesta nyt veikkaa poikaa et uskon et näin on. :heart:

Jos ei tuu pitää paikkaansa ni sit en usko enää mihinkään. :D :LOL:

nöttis & kirppu rv 4+6
 

Yhteistyössä