Syyskuun Sydäntenmurskaajat

mullakin ehtii kesällä tulla viisi vuotta edellisestä synnytyksestä, ja on kun ensimmäistä odottais. koko ajan tuleva vaavi mieles niin, ettei taho muihin asioihin keskittyä. voi, ja miten pitkä odotus edessä, mutta eikö se tässä mene, kun meitä täällä näin monta yhdessä odottelee sitä tuhisevaa ihanan tuoksuista nyyttiä.
ps: en löytäny mieleisiäni äit.housuja, muutakun yhdet lappuhaalarit 7 ekee maksoi, et ei paha. pitää jatkaa housujen metsästystä.
 
J84
metsätähti, kyllä ne oireet kerkiää vielä tulemaan ja kaikille ei välttis ees oireita tuu. Millä kp:llä teit testin? Ja ootko kokeillu uudestaan? Mä sain kp34/31 haalean plussan CB:n testiin.
 
MInäkin löysin kirpparilta kivoja yllätyksiä =)
Löysin Lindexin Mama farkut, joissa oli semmonen msuta resori, jonka sai mahan päälle hinta 8e
Sekä H&M mama malliston ruskeat tyyliin reisitasku housut 8e
sekä H&M mama hupparin 2e...

En ollut piiiitkään aikaan käynyt kirpparilla, niin tuli tosi hyvä mieli kun löyti tommosia!
Ei kehtais uutena ostaa, ja käyttää vain muutamaa kk..kun on sitä rahan menoa muuhunkin :D

esmeralda- + öttiäinen 8+1
 
mulla alkoi koko päivän kestävä pahoinvointi eilen ja sama peli jatkuu tänään... pitikin toivoa lisää raskausoireita, great. melkein kaikki ruoka etoo, lähinnä tekee mieli vaan viinirypäleitä ja kirpeitä omenoita, niitä vedellään sit. mun sisko sanoi, että odotan selvästi tyttöä kun hedelmät näyttää vaan maistuvan... itse asiassa koko raskauden ajan olen himoinnut kaikennäköisiä hedelmiä...

pienisieni ja maha-asukki 6+4
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
Entä löytyykö Tamperelaisia? entä missä vaiheessa olette soittaneet neuvolaan?
:wave: Täältä löytyy tamperelainen ja meitä on täällä aika monta muutakin.

Mä soittelin neuvolaan seiska viikolla ja sit eilen olin ekassa neuvolassa (7+6).

Tervetuloa uusille, meitä onkin täällä jo tosi paljon, kivaa!

Vivid ja Hippu 8+0
 
Jellona mä tein ekan testin kp 29 (normaalikierto 28) ja silloin näytti jo todella (siis hyvä että näkyi) haaleaa viivaa ja seuraavan tein kp 33 ja silloin viiva oli haalea mutta näkyi. Labrassa kävin pissatestissä rv 5+3 eli mitkä ne kp sit on? ja siellä näkyi erittäin heikko plussa jonka takia joudun menemään pissatestiin uudestaan perjantaina tai ens viikon alussa ja sen jälkeen vasta saan sen neuvola ajan jos viiva on vahvistunut...Pikkasen kyllä pelottaa.

mama jaksuja väsymyksen kanssa :hug:

esmeralda oot kyllä tehnyt tosi hyviä löytöjä =)

Täällä on lapset villissään...
 
voi harmi, kirjotin äsken pitkästi ja jonnekin se katos.. uus yritys.

Mua muuten kiinnostaa mistä teidän mahojen työnimet on tullu? monella niitä jo näkyy.

Me päätettiin hakea kauempaa keskustasta asuntoa ja laitoin perusteeksi raskauden. Kyseessä on siis opiskelija-asuntosäätiö. Haluaakohan ne jonkun todistuksen raskaudesta ja missähän vaiheessa raskautta sellaisen saa?

Tää nykynen asunto on kyllä ihana, mutta kallis ja vähän turhan ruuhkapaikalla lapsen kanssa kulkemiselle..

Nuista raskausvaatteista muuten, mä suunnittelin et ostan kokoa reilummat farkkulegginsit ja kun tarve tulee niin ompelen niihin sen vatsaosuuden. En oo oikein kaupoista löytäny sopivanhintasia ja itselle mieluisia housuja :)

 
mamamaalta :hug:

Tervetuloa uudet. :wave:

Iltaturvotusta täälläkin. Täytynee varmaan viikonlopun aikana käydä ostamassa jotkut odotus housut, sen verran alkaa vanhat housut kiristämään. :D

Rekkumaaria Kyselit verenpaineista. Mulla oli nyt viimeks mitattuna neuvolassa viikko sitten 124/52 öö.. Ihan ok.. kai... :xmas:

Ja teille jotka ovat saaneet haaleita plussia virtsa testistä. Jokaisella meistä munuaiset suodattaa eritavalla, joten jos saa haalean plussan ei tarkoita automaattisesti, että olisi tuulimuna tai jotain pahaa. Eli siis jos haluaa oikein varmistua, niin veritesti on kaikista paras. Koska vereen erittyy ensimmäiseksi hcg hormonia. Näin mulle sano lääkäri.
 
..lisäystä edelliseen.

Ja mun alku oli kaikkea muuta kuin tavallista... :) Mähän sai veritestistä tulokseksi aluksi heikko positiivinen joka myöhemmin vahveni ja sydänäänet kuultukin ja nähty. kaiken pitäisi ainakin olla ihan kunnossa. Ja se miksi sai veritestistä heikon oli se , koska menin testaamaan yliherkillä pissatesteillä joskus dpo8 lähtien. (tiedän ei ollu fiksu idea) Joten kanssa sisaret älkää heittäkö vielä kirvestä kaivoon. :heart:
 
Kiitos hemuli kannustavasta vastauksesta :heart:

Äitiysvaatteista...Luulen etten itse vielä viikkoihin niitä tarvitse. kaksosten odotusajalta säästin lähes kaikki odotusvaatteeni joita tuli ostettua aika paljon. Näillä pääsen varmaan hyvin tämänkin raskauden...ehkä kesällä tulee ostettua jotain pientä ja kivaa uutta vaatetta :)
ihanaa muuten että saa olla kesällä jo masukas, muttei kuitenkaan ihan viimeisillään! itse ainakin nautin suunnattomasti pyöristyvästä masusta :heart:

 
J84
metsätähti, sen unohdin sanoa, että kävin myös veritestissä, kun viikkoja oli 4+6 ja tulos oli rajatapaus. En tiedä mitkä oli arvot, mutta annoin asian olla ja mennä siihen suuntaan kuin on tarkoitettu.

Jennyli, mikä tuo ihana rv:n näyttäjä on? Mistä noita saa :p
 
Onko teillä tullu jo painoa lisää? Miulla jotai kilon verran eikä ihme oo kun pakko olla jääkaapil vähä väliä.Mie tilailin täält kirppikseltä ison pinon mammavaatteita,osa oli uusiaki,yht.45? vaan,toistakymmentä vaatetta! Miulla on muute ekaa kertaa mammavaatteita,oon pystyny aiemmin käyttää tavanvaatteita.Toivon et nyt saan kunnon mahan =)
 
mulla oli eilen ensimmäinen neuvola ja laskettu aika on 090909.kolmen viikon päästä on ensimmäinen ultra omassa tk:ssa.katsotaan monta on tulossa kun maha on niiiiin iso jo nyt.en voi mennä vielä kerhoon kun sitten kaikille paljastuu tämä tilanne enkä vieklä halua että raskaus lähtee leviämään juoruna eteenpäin,kun ollaaan vielä niin alussa että mitä vain voi sattua.ai niin paino oli noussut jo kaksi kiloa,ei ihme kun koko ajan pyörii rasvainen ruoka mielessä.. ;)
 
Onko muita, joilla ei ole merkittäviä raskausoireita??? Olen vähän peloissani, kun tosiaan esikosta oksensin jo ennen kuin tein testin ja nyt ei ole pientä kuvotusta kummempi olo :/ Energiaakin tuntuu riittävän enemmän kuin ennen, vaikka eikö raskaana nimenomaan pitäisi väsyttää :eek:

No, alkuraskauden ultra varattu 4.2 joten silloin viimeistään selviää missä mennään! Miehen kanssa mietittiin, että josko se onkin minulla niin, että tytöstä tuli kauhea pahoinvointi, mutta nyt olisikin poika tulossa, kun oireita ei ole lähes lainkaan :D
 
Ajattelin myös liittyä tähän pinoon.Edellisten menkkojen mukaan la olisi 29.9.Neljäs olisi tämä meille ja ikäero tulisi tuohon junioriin 1v10kk,että ihan sopiva väli.

Osa on jo soitellut neuvolaan näköjään,meillä ne ei ota vasta kun viikkoja on 10 kasassa.Ajattelin soittaa kolmen viikon päästä sinne ja varailla aikaa.

Milloin olette kertoneet mummeille ja papoille raskaudesta?Meillä mies haluaisi kertoa heti,mutta itsellä yhä pelottaa oman äidin reaktio että alkaa aborttia ehdotteleen ja suuttuu raskaudesta.Sitten sillä on ilkeä tapa kavereilleen haukkua minun tekemisiä.Siksi mietin että hoitais kertomisen heti,niin saisi olla rauhassa eikä muori olisi aivan heti tekemisissä.Toisaalta nyt vois olla rauhassa ja katsoa eka ultra ja sitten kertoa.Mulla vaan tuppaa tuo maha turpoamaan aika äkkiä ja tuskin pahoinvoinnilta selviää.

Noh katotaan nyt,mies varmaan kahvipöydässä möläyttää ja se on siinä.Ja sori tällainen tilitys,mutta tuoreessa muistissa mitä viimeksi jankkasivat kun aloin nuorinta odottaan ja nyt on niin rakas ja ihana lapsi niille.
 
Carmen mullakin on tosi vähän raskaus oireita. Ainoastaan rinnat on kipeet ja vessassa juoksuttaa, mutta ei ole pientä ällöä oloa lukuunottamatta mitään muuta oiretta :/ Oikeestaan jo odotan että alkaisin yökkimään, ois enempi raskaana oleva olo. Eihän se tietysti kivaa ole kun on paha olo, mutta jotenkin aattelen, että "jos mulla on huono olo, on vauvalla todennäkösesti hyvä olo" :) Näin jostain täältä ketjusta luin ja se oli mun mielestä hyvin sanottu! :)

Jennyli komea plussa! :D mäkin tein neljä testiä viikonlopusta lähtien, nyt tänä aamuna ekan kerran testaamatta oon ollut. Eiköhän sitä vaan jo pidä uskoa että raskaana ollaan! :D vaikka mä luulen, että saatan vielä sortua testin tekemään.... :whistle:

Tänne ei siis tosiaan kummempia, ei vieläkään oksetusta :/ eihän sitä kait kaikille ees tuukaan. Mut ehkä vähän kuitenkin ootan että sitä huonoa oloa tulis. Rinnat siis kyllä on kipeet ja vessassa tarttee koko ajan ravata. Tänään aattelin että soitan neuvolaan, saa nähä millon saa ekan ajan. Kattooko ne neuvolassa ultralla että paljon on viikkoja? Kun mietin sitä yksityiselle menoa siihen varhaisultraan? Ettei sitten tule turhaan varattua? Noh, kait se sit selviää, luulis että saan suht pian neuvola ajan, ja alkuraskaudenultraan meinasin ajan varata vasta tuonne helmikuun alkuun.


hensku rv5+1
 
Mukavaa muuten että täällä on Pirkanmaa hyvin edustettuna =) Mehän voisimme joskus vaikka sopia tapaamisen jos innokkaita löytyy?

Jellona noita erilaisia mittareita voi tehdä osoitteessa lilypie.com!!

Alkuraskauden ultraa odotan minäkin ja taitaa tämä jännitys ja pieni pelko jatkua aina sinne asti! On myös mukava saada tietää koska hedelmöitys on tapahtunut...jotenkin tullut sellainen tunne että se olisikin tapahtunut muutamaa päivää myöhempään kuin luulin. Eikä ole esim. mahdottomuus että minulta olisikin irronnut 2 munasolua joista toinen hieman myöhempään! Kuitenkin kun clomiavusteinen kierto kyseessä, eikä tässä kierrossa ollut edes seurantaultraa :whistle:
Se voisi selittää myös sen että r-testi oli silloin aluksi niin haalea!
Tuntuu että nuo laskuritkin antaa vähän erilaisia laskettuja aikoja...tuo vau.fi laskuri on ihana kun se näyttää merkittäviä päiviä koko raskauden ajalta =)

Painosta....Itse olen saanut joulusta kilon-pari ylimääräistä, mässättyä nimittäin tuli oikein antaumuksella :p Mutta nyt kun mikään ei tunnu oikein maistuvan oli painoni aamulla takaisin normaalilukemissa, eli laihtunut olen. Mutta eiköhän se ruoka taas tämän alun jälkeen ala maistua ;)
Olen nyt yrittänyt juoda kylmiä hedelmämehuja ja ne maistuukin, lisäksi ruisleipä ja metvursti on tehnyt kauppansa :p
Olisikohan taas tulosillaan poika...kaksosia odottaessa nimittäin muistan että ostin kinkkua lihatiskiltä ja vetelin paketista suoraan napaan :x Ja nytkin kun tuo metvursti tuntuu himottavan :whistle:

Tepa on tehnyt kyllä halvat kaupat äitiysvaatteista =) Mä katselin just H&M:n kuvastoa ja mietin tilaisinko äitiysfarkut. Toisaalta ne täytyisi kyllä käydä kokeilemassa paikan päällä!!
Lappuhaalarit, kollegehousut ja pellavahousut mulla löytyykin poikien odotuksen jäljiltä. Olin silloin kesällä viimeisilläni ja mukavaa kun on kesävaatetta valmiina.
Nuo äitiysvaatteet on lisäksi helppo myydä eteenpäin, ne yleensä tekee kyllä kauppansa kirpputorilla tai huuto.netissä.
Tulevalle vauvallekin löytyy kaikki valmiina sillä kaksosilta olen säästänyt kaiken tarvittavan, kaikkea kun oli tuplasti niin osa on sitten myyty pois.
Tosin vaunut täytyy kyllä hankkia ja jos tulokas olisikin tyttö niin sitten täytyisi jotain tyttömäistäkin ostaa ;)

Koko aamun ollut taas aika menkkamainen olo :/ Koskahan tämä loppuu?! V.vuotokin lisääntynyt ja pissareissulla täytyy aina tarkastaa että eikai vaan menkat :eek:

 
raskausoireista mulla on nyt viides raskaus ja edellisissä raskausissa ei ole ollut muita oireita kuin alkuajan pissitys ja rinnat kipeinä.eli ei juuri mitään.mutta nyt on kyllä kaikkea mahdollista;pissittää,rinnat kipeet,paleltaa,alamahakivut,sairaalloinen väsymys,muistamattomuus,jano,nälkä,turvotus.mielialavaihtelut,nämä tuli ekana mieleen.olen miettinyt miksiköhän tämä on niin erilainen alku kuin muulloin,olen nyt päätynyt sille kannalle että siellä on tulossa useampi tai sitten minusta on tullut jo vanha..
 
Tervetuloa aavalan tyttö :wave:
Onpa kurjaa jos oma äiti suhtautuu raskauteesi noin :/ Toivottavasti tälläkertaa uutinen olisi kuitenkin iloinen :heart:

Minun raskaudestani tietää nyt muutama läheisin ystäväni mutta muuten olen ajatellut odottaa ainakin ensimmäiseen ultraan,ehkä jopa ensimmäisen kolmanneksen.
Toisaalta omalle äidille saatan kertoa jo hänen syntymäpäivänään 13.2. Hän jää silloin myös eläkkeelle! Joskus vitsailinkin että täytyy mummulle tehdä tekemistä eläkepäiville jotta ei käy aika pitkäksi ja luulen että äitini näitä uutisia taitaa odottaakin :D

Hensku ei minullakaan niin huono olo ole että täytyisi oksentaa. Lähinnä vain sellaista ällötystä ja kaikka maistuu pahalle tai sitten ei tee mieli!! Huono olo on lähinnä aamupainoitteista,välillä kyllä illallakin! Ja välillä se tulee sellaisena kohtauksena.

Onko muilla muuten pinna kireällä? Itse tunnun olevan kävelevä aikapommi :$ Ja toisessa hetkessä taas niin täynnä rakkautta ja herkkyyttä että saa pidätellä kyyneleitä :whistle:
 
Mulla ei vieläkään ole raskausoireita, paitsi että yöllä täytyy herätä ainakin kerran vessaan. Ei ole himoja, ei pahoinvointia, rintojen aristusta tai muutakaan. Joka raskaus on erilainen, tiedän sen jo kokemuksesta, mutta kyllä mä nyt jotain jo tahtoisin tuntea.

Koska mulla on vähän epävarma olo, varasin ajan huomiselle varhaisraskauden ultraan. Olisin voinut odottaa ensi viikkoonkin, mutta ultraaja on huomenna viimeistä päivää töissä.
Näkyyköhän tässä kohtaa vielä mitään, jos on mitään mikä voisi näkyä?

Shaken & salamatkaaja 6+0
 
heisku mie oon kans pohtinu tota tuplaraskautta tai ikää,kertaakaan ei oo ollu näi kuvottavat olot,hirveet repäsykivut,alkuun koski alavatsaan(ei enää),VÄSYMYS)kävin aamul kaheksan jälkee hetkeks köllöttelee sänkyyn ni just heräsin ja kolmet päikkärit oon päivisin nukkunu,ja ne tissit,AUTS!...kaikki on nii erilaista ku ennen!
 

Yhteistyössä