Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Olivialle paljon tsemppiä ja jaksamista :hug:

Tänne on iskenyt iltapahoinvointi ja aivan järkyttävä palelu koko ajan. Tosin samoja oireita taisi olla esikoisenkin kohdalla.Hyvä että oireita piisaa.
Kovasti odotellaan ensiviikon ultraa, toivottavasti masusta löytyy pikkunen ihmisen alku :) Tää viikko menee onneksi nopeasti kun pitää valmistella esikoisen synttäreitä.

Sukupuolesta: Esikoisesta saatiin vähän kuin vahingossa selville, mutta nyt ei oo puhuttu mitä tehdää. Mä luulen et päätetään taas rakenne ultrassa jos kysyvät halutaanko tietää.

Oikein mukavaa maanantaita :)

 
Ihanaa kun uusia odottajia vielä ilmoittautuu, tervetuloa mukaan =)

Olivia sulla on ollut melkoisen kurja päivä :( Mut älä heitä vielä kirvestä kaivoon.Mulla oli esikoista odottaessa silleen et luulin et viikkoja on jo 8 niin olin menkoista laskenut ja sitten alkoi kovat alavatsakivut ja soitin neuvolaan josta ohjasit soittamaan Lapinlahdelle jonne sitten ottivat kun neuvolasta oli käsketty soittaa ja kun ultralääkäri oli ollut niin ihana että lupas ottaa mut oman työvuoronsa päätteeksi ylimääräisellä ajalla, mut siis siellä ultrassa selvisi et viikkoja on vasta 5+3 jolloin näkyi vaan raskuaispussi ja se että raskaus on kohdun sisäpuolella, no viikonpäästä siitä sain uuden ajan jossa sitten näkyi myös alkion syke ja kivi vierähti sydämeltä, joten välillä viikot voi valehdella. :hug: :hug:

sukupuolesta mä oon harkinnut että tän kolmannen kanssa haluaisin tietää sukupuolen, niin osais sit vähän varautua jos ei tulekkaan poika (en kyllä usko et vois olla tyttö) niin ei tarvitse pientä pukea vaaleansinisiin ennen kuin viitsii ja jaksaa lähteä kolmen pienen kanssa vaateostoksille.Kahdesta ekasta ei oo kysytty mut ekan kanssa mulla oli niin selvä poika tunne kun olla ja voi ja toisen kanssa vaan päätin et sen on oltava poika koska niin kovasti poikaa toivoin.

elämänilo ihanaa kun et vuoda enään, jospa sittenkin kaikki ois hyvin. Jaksuja väsymyksen kanssa.

unet ei oo vielä vauvaunet alkanut

hemuli mä en oo kahden ekan odotusaikana pystynyt ollenkaan syömään mitään punaista lihaa ja niiden hajukin on etonut :x Nyt ei oo ollut mitään vastaavaa, mut mä vasta odottelen et hcg hormoonipitoisuudet nousis...

uneksija ei näitä ketjun kaikkia sivuja kannata alkaa kahlaamaan, kyllä sä pääset pian kärryille et missä mennään ja kysyt sit jos joku asia jää vaivaamaan =)

Tänne ei juurikaan uutta, haukotuttaa kovasti vaikka lapset on villissään ja vähän väliä on saanut käydä erotuomarina.
 
J84
Hemuli1981, mun on omalla kohdalla vaikee sanoo noista oloista mitään, kun esikoisen kohdalla oksensin rv16 asti 24/7 ja kuopuksesta ei ollu oikein muuta kuin hieman etomista ja molemmat tosiaan poikia. Ja mun kaveri odotti tyttöä niin hänellä ei kans ollu mitää oireita. Sen oon kuullu vain, et tytöt ns. kohtelee äitiään huonommin raskausaikana kuin pojat. Tytöistä tulee finnejä ym. ja pojista iho hehkuu. Tiedä sitten et mikä pitää paikkansa.

Galluppiin: Me ei vissii haluta tietää etukäteen, et kumpi tulee. Edellisestä olisin taas halunnut, mutta ei suostunut näyttämään rv32 ultrassa niin annettin olla.

Olivia :hug: :hug: :hug:
 
RM
mulla on määrä x opintoja vielä edessä, eli ainakin vuosi opiskelua ja sitten vielä gradu loppuun. toivottavasti ens vuonna tulis se vuoden tauko väliin..

en osaa käyttää laskureita tai muuten virheilen, taidankin olla 4+3 niiden mukaan enkä mitä viimeksi luulin.. no kuitenkin ihan alkutekijöissä. :)
 
Tervetuloa uusille =)

Toivotaan että siellä olisi vieläkaveri matkassa olivia83 Kqverillani oli vähän samanlainen juttu ja nyt neiti on päälle vuoden oli pillereiden lopetuksen jälkeen kierto sekaisin yms.

I.I itselle kävi aika huonosti, tipuin sitten hevosen selästä ja lonkkalihas vaurioitui niin että vuode lepoon jouduin. Murtumia ei uskallettu varmistaa kun raskaana ja sit myös raskauden eteneminen on vaakalaudalla pudotuksen takia
Nyt tuntuu ikäviä vihlasuja mahasta :'(

TiiuHti + asukki 7+3
 
Hirveää TiiuHti, toivottavasti kuitenkin selvisit pelkällä säikähdyksellä (ts. pelkällä lonkkalihaksen vaurioitumisella). :hug: :hug:

Tämäkin tätsy muuten vielä tälläkin iällä opiskelee. Työn ohessa AMKissa, opintoja jäljellä 2 vuotta.

-Siiri S ja "Tuntematon sotilas" 6+1
 
Olivia voimia! Toivotaan että kohdallasi kaikki kääntyisi vielä hyvin.

Minäkin kävin perjantaina varhaisultrassa ja olen sulatellut asiaa viikonlopun yli. Toivon että minulla käy samanlailla kuin metsätähdellä.

Kävin siis varhaisultrassa, jonka tulos oli kaksi sikiöpussia. Toinen pussi oli huomattavasti pienempi (6mm) eikä sieltä löydetty mitään. Toinen oli 13mm ja sisältä löytyi ruskuaispussi, mutta sykettä lääkäri ei saanut vaikka kovasti yritti. Lääkärin mukaan olin silloin vasta noin 5+(3-6), joten on mahdollista että kaikki on kunnossa vaikka sykettä ei saatu. Pieni mahdollisuus myös on että toinenkin alkaa kehittymään, mutta todennäköisempää että surkastuu pois. Oloni oli ihan hyvä tämän jälkeen, sillä sain poissuljettua tuulimunan ja kohdunulkoisen. Kaikki oli hyvin ennen kuin illalla alkoi pieni verinen vuoto ja nyt on vähän tuhrua tullut sen jälkeen. Kontrolliin menen 26.1. tarkistaan että onko kehitys lähtenyt käyntiin. Eli jännittäviä hetkiä elellään täälläkin!
 
Onneli82 oho. ompas sullajännittävät ajat kyseessä. Ja mikäli kaks munasolua irtoaa niin on paljon mahdollista, että toinen hedelmöittyy myöhemmin. eli odotat kaksosia jotka on eri viikoilla. Kuulemma aika yleistä.

TiiuHti Toivottavasti ei ole mitään vakavaa vaan lihaskipuja.
 
TiiuHdin pikkuiselle nyt erityisen pitäviä jarrusukkia :hug: Onneks näin pienet on vielä aika hyvin suojassa siellä kohdun paksujen seinämien sisällä.

Onneli on kyllä mahdollista et se toinen sikiöpussi on nyt alkanut surkastumaan ja siitä johtuu vuoto tai sit se vuoto on jotain muuta täysin vaaratonta. Jaksuja uuden ultran odottamiseen :hug:
 
Me oltiin tänään ultrassa ja näimme pienen sydämen sykkeen! :heart:
Alkio oli noin 6,1mm.

Ollaan niin onnellisia!

Onneliina ja Pepita 6+2

Onneli82 Toivotaan tosiaan, et olisi se toinen joka vuotaa. Ja toinen jatkaisi kehittymistä. Jaksamisia odotteluun!
:hug:

Olivia kans, voimia!
 
Olipas vklp aikana tullut paljon tekstiä, ja uusia odottajia! Kaikki jaksoin lukea läpi :)

Mulla on se alkuajan ahmimisvimma mennyt nyt sitten ohi. Eli nyt vaan ällöttää kaikki.. Tein eilen lempiruokaani karjalanpaistia, ja eipä mennyt kerralla alas yksikään annos... väkisin melkein saanut syödä sitä.
Vklp meni sohvalla maaten ja välillä melkein itketti kun oli niin paha olo. Mies siivosi kämpän lauantaina ja ite vaan makasin sohvalla ja kirosin pahaa oloa ja kun en voinut auttaa siivoamisessa... melkein morkkis oli, mutta onneks mies kyllä muistutti mistä johtuu ja ihan tyytyväisenä imuroi itsekseen...

Onko kukaan muu harkinnut hakea sairaslomaa? Ja saakohan sitä näillä oireilla? Jotenkin tuntuu nyt siltä että ei vaan pysty tekemään töitä tän olon ja väsymyksen kanssa.. Töissä vaan tekis välillä mieli heittää kamat nurkkaan ja alkaa pillittämään kun niin paha olo ja väsymys. Inhottavaa! Niin uupunut olo, että tekis oikeasti mieli mennä talviunille ja herätä sitten kesällä... tai syyskuussa :D Se voi olla, että tää pimeä vuodenaikakin tekee lisää tähän väsymykseen!! Mulla vielä sellanen tilanne töissä, että vuokrafirman kautta soppari, ja mut pitäs vakinaistaa helmikuussa sinne ku vuokrasoppari päättyy... Mut nää talousnäkymät, ja tää mun tilanne... mahtavatkohan palkata raskaana olevaa naista?? Grrh... Vaikka sekin kyllä houkuttais, olla vaan.... kasvaa kiinni sohvaan ja telkkariin.. heh.

On tää tällast. Huomenna pitäs mennä käymään sairaalassa kattoon pappaa. Pääsisköhän siel livahtamaan ultraan salaa vahingossa? hihi.... Vielä 2 viikkoo. huoh.

Roona&Rontti 7+0

 
Roona82 Jos olo on ihan järkky niin hae saikkua, en tiedä miten antavat sitä mutta kai ne aina pvän-kolmen ryppäissä niitä ainakin myöntää, kai. =)

Ja samalla yritän myös hieman tsemapata että kyllä sen kestää kun siitä ihanan palkinnon saa. :heart:

Nim. joka oksentaa koko raskausajan (tosin nyt ei oo VIELÄ alkanu)

nöttis & kirppu rv 4
 
moro!
sellaista kyselisin että onko kukaan huomannut muistin huononemista?miä en kerta kaikkiaan muista mitään esim.en muistanut yhden tutun poikakaveria,olin menossa vika päivänä hiihtokouluun.mieskin jo ihmettelee asiaa,kun joudun koko ajan kyselemään kuka,mitä,häh?pelottaa jo tää asia.. :/
 
Oih ja voih.. pahoinvointi senkun yltyy :( Töissä alkoi aamuvuorot ja mitä tuskaa! Alkuun huono olo tuli illemmalla, nyttemmin joka aamuista mutta sen lisäks myös pitkin päivää! Mie tietysti narahdin yhelle työkaverille joka bongas miut oksentamassa.. Lavuaariin kun jouduin tähtäämään |O Tälläsillä viikoilla ei ole kovin kiva narahtaa, kun mitä vaan voi viel sattua. Tuulimunat ja muutkaan ei oo viel poissuljettua, hui!

Toisaalta miun kaverille lääkäri oli sanonut (sil oli siis kauheaa pahoinvointia), et ainoo positiivinen juttu tossa olossa on se et sillonku itellä on paha olo, niin pikkuisella on hyvä olo :heart:

Saikku kävi tänään ekaa kertaa mielessä, kun joudun autoakin ajaan ämpäri repsikan paikalla :attn: Saas nähdä miten huominen sujuu!
 
Olivialle pahoittelut ja toiveet, että siellä vielä joku olisi ja löytyisi. :hug:

Jellona, minä näin unta yksi yö, että meillä oli vauva ja siinä sitten katsoin kumpi se on ja poika oli. :) Saas nähdä.

Hemuli, minulla on kaksi tyttöä ja kummankin odotus oli täysin vailla huonoa oloa ja oksetusta :D Eli täysin erilaista kuin nyt, kun jatkuvasti vaivaa huono-olo. Siksi oletan, että meille poika tulee nyt. Tai sitten ikä teettää jo tätä.

Ja Gallubiin: Kyllä aion kysyä sukupuolta. :D Kysyin aiemmistakin.

Ja sitten ultrakuulumisia. Jännitti ihan hirveästi mennä sinne ja meinasin jo heittää toivoni, kun mitään ei tuntunut näkyvän, kun sitten siellä alkoikin näkyä sykettä. :) Löytyi siis kuulemma hyvänmuotoinen raskauspussi, jossa ruskuaispussin jämä ja vauvan alku. :heart: Sydän löi kovasti ja hienosti. Oli piilossa pieni ensin. Kooltaan vastasi viikkoja ja ultraaja arvioi, että la olisi 8.9 tai jopa 7.9. Mutta minä pysyn tuossa 10.9 vielä. Katsotaan sitten myöhemmin mitä sanotaan. Sanoi, ettei keskenmenoon viittaavaa näy, mutta muutama viikko ollaan vielä riskiryhmässä. Eli toivomme pienen sydämen jaksavan sykkiä.
Iih. Olo on aika uskomaton, vaikka pelottaa vieläkin hurjasti.
 
Täälläkin on pahoinvointi valitettavasti alkanut. Pönttöäkin jo ehdin hieman halailla. Olen ollut töistä poissa jo torstaista lähtien ja huomenna menen hakemaan sairaslomaa. Meillä saa siis olla 3 päivää poissa omalla ilmoituksella. Eiköhän koko loppuviikko mene sitten kotona maatessa. Ainakin viime raskaudessa sain suoraan viikon saikkua. Kauheaa vain maata sohvalla, kun ei jaksa mitään tehdä, ja jos lähtee liikenteeseen, tulee huono olo. Mies joutuu tekemään kaikki työt.

Varhaisultraan en aio mennä, koska minua ei niinkään pelota tuulimuna, vaan kaikki epämuodostumat yms. rakenneviat, ja nehän eivät vielä tässä vaiheessa näy. Kauhulla siis odotan np-ultraa, jonka jälkeen viimeksi päädyimme keskeyttämään raskauden.
 
Hei kaikki! :flower:

Olivia Toivotaan, että asiat käntyvät vielä parempaan päin :hug: Itselläni ensimmäinen raskaus todettiin tuulimunaksi rv 6+5 joten tiedän mikä pettymys se voi olla.

Tiiuhti Toivotaan, että pikkuinen pysyy kyydissä! :hug:

Onneli Toivotaan, että seuraavassa ultrassa varmistuu toisen matkalaisen syke :heart: Ystäväni odotti aikanaan kaksosia, joista toinen raskaus sitten keskeytyi. Toivotaan sinulla olevan parempi tuuri!

Gallup Aiotaan ottaa selville sukupuoli - niin teimme esikoisestakin! Veljeä toivomme prinsessallemme, mutta olkoon kumpi vain kunhan on terve :heart:

Helinä Saanko kysyä miksi päädyitte raskauden keskeytykseen? On ollut varmasti kauheaa tehdä sellainen päätös, vaikka se lapsen parhaaksi tai välttämätöntä olisikin :ashamed: :hug:

Carmen ja Antero rv 4+2
 
Iltaa hyvät naiset! :wave:

Täällä päivä sujunut leppoisasti, kun en työelämässä tällä hetkellä ole, niin voin keskittyä vain hoitamaan itseäni :) pikkasen heikko olo ollut tänään, mutta vielä en voisi sanoa että olis pahoinvointia. Huomenna alkaa viides viikko. Kyllä kait lähi viikkoina ne pahat olot alkaa tulemaan, jos ovat tullakseen. Nyt on jotenkin rauhallinen ja seesteinen olo. Vielä on kaikki niin uutta ja ihmeellistä :) ja tulee tietenkin olemaan vielä pitkään, kun ekaa siis ootellaan :) neuvolaan en vielä ole soittanut, jos myöhemmin tällä viikolla soittelisin. Sellaista oiretta olen kyllä huomannut, että ruoka maistuu tosi huonosti, oikein joutuu pakottaa syömään. Väsymys tuntuu kans painavan....

Hiljaisuus ihana kulla ultrakuulumisia! :) että kaikki on hyvin! itekin ootan millon pääsis ultraan, kohta varmaan pitäs varata se alkuraskauden ultra.

Halit sitä tarvitseville! :hug:

galluppiin: haluaisin tietään etukäteen kumpi tulee, jos vaan mahdollista :)

Mukavia illanjatkoja kaikille, nyt kohta teeveen ääreen, täydelliset naiset alkaa :)

hensku rv4+6
 
Olivia Paljon jaksamisia sinulle, ei varmasti ole helpot ajat tällä hetkellä :'(
Onneli Ei kannata heittää vielä kirvestä kaivoon, toivotaan että kaikki on hyvin.


Itse kävin tänään ensimmäisellä neuvola käynnillä, kasa lippusia ja lappusia saatiin mukaan. Sitten on jotenkin niin hölmöä, että kun selvästi sanoin kiertoni yleensä olevan sen 32 päivää, niin miksi ihmeessä se la silti lasketaan sen 28 päivän mukaan? En voi ymmärtää :D 6.9. nyt sitten olisi la. Ensi viikon torstaille varasin kaarinasta varhaisultran, sieltä saa dvd:n mukaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja heisku:
moro!
sellaista kyselisin että onko kukaan huomannut muistin huononemista?miä en kerta kaikkiaan muista mitään esim.en muistanut yhden tutun poikakaveria,olin menossa vika päivänä hiihtokouluun.mieskin jo ihmettelee asiaa,kun joudun koko ajan kyselemään kuka,mitä,häh?pelottaa jo tää asia.. :/
Viksummat ja vanhemmat väittävät, että ensimmäinen vie muistin. Työkaverini (siis se ainoa jolle olen kertonut) nauraa mulle töissä kokoajan, kun tuppaan unohteleen asioita. Aikaisemminkin olen ollut sellainen, että kaikki on laitettava paperille, nyt ne täytyy varmaan laittaa kahdelle!!

-SiiriS ja "Tuntematon sotilas" 6+1
 
Galluppiin halutaan tietää sukupuoli =)

Ja tänään, ajoin säärikarvoja, huomasin siinä että mulla on suonikohjuja!!?!?! :eek: :eek: Onko kellään muulla tällaista ongelmaa nyt/ollut aikaisemmassa raskaudessa?

arianrhod + papana 7+1 :heart:
 
Huh, vihdoin ja viimein alkaa tuo flunssa helpottamaan. Tosin nyt sitten tullutkin mieletön oksuolo aina välillä. OIkein mikään ruoka ei meinaa maistua, lihaa en saa sitten alas millään.
Jotenkin niin erilainen olo verrattuna noihin aikaisempiin odotuksiin, silloin oli vaan pientä etovaa oloa.

Myö ei sukupuolta haluta tietää, ei olla aikaisemminkaan kyselty niin jänskätään nytkin sitten ihan loppuun asti. :) Kakkosesta miulla kyllä oli alusta asti ihan loppuun asti todella vahva tyttöolo, ja tyttöhän se olikin. Saas nähdä tuleeko nyt tyttö- tai poikaoloa :)

Hikkapossu&Tirppa 5+5 (kait)
 

Yhteistyössä