***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Onnittelut Nupulle, Helinälle ja rimpulakissalle pienokaisista :flower: :flower: :flower:

Jellona, aivan hirveää ja käsittämätöntä :'( Mun ystäväni menetti reilu vuosi sitten yliajalla pienen tyttövauvan, olisi ollut heidän esikoisensa. Hänen tukenaan koitin olla, vaikka en osannut pahemmin muuten auttaa kuin kuuntelemalla ja itkemällä yhdessä :'( Nyt mun lasketun ajan lähestyessä tämä ystävä on ottanut hieman etäisyyttä, luulen, että tuntuu edelleen niin pahalta..

Tänään oli neuvola
rv 38+3 (37+3)
RR 122/77 (117/76)
paino +1000g (+500g) yhteensä tullut 13,8kg :ashamed:
turvotus + (-)
sf 32 (32)
:heart: +140 (+140)
liikkeet ++ (++)
rt (rt)
pissa puhdas, kuten aina

Tällä kertaa täti ei enää puhunut asennosta sen kummemmin kuin, että pää on tod.näk. nyt lähtökuoppiin kiinnittynyt. Aika turhalta tuntuu tämä jokaviikkoinen ramppaaminen, mutta jospa ensi viikolla ois jo viimeinen kerta mahan kanssa :whistle:

Eipä tällä kertaa muuta, veti mieli matalaksi ja mietteliääksi tuon ikävän uutisen vuoksi :/
 
Paljon onnea teille kaikille jotka nyt olette vauvan sykkyyn saaneet! :flower:

Aivan kauhea tuo jellonan kertoma tapaus.Kyllä veti mielen matalaksi kun jutun luin...Voimia heille selviytymiseen.

Täällä armoton väsymys jatkunut koko viikon.En kyllä tajuu mistä johtuu,vai kuuluuko muka asiaan.Ei mulla muistaakseni aikasemmissa raskauksissa näin kovasti voimia vienyt tämä loppu raskaus.Hemppakin on nyt ollut ihan hyvä että ei ainakaan siitäkään johdu... Alkaa vaan jotenki ärsyttää,koko olotila... Koko viikon ollut mielikin ihan maassa,ja itkettänyt kauheesti,vaikka ei nyt varsinaisetsi mitään syytäkään kait ole...

Huomena aamusta neuvola,tuntuu ihan turhalta sinnekkin mennä...

rv 39+4
 
Huomenta kaikille. Ja onnea synnyttäneille, KUVIA KEHIIN saa "vinkua" niinkuin mies sanoo, että teen kun katselen vauvoja! (uusi piirre minussa)


Mies lähti töihin ja itse tulin fooruilemaan :) Miehen palkkapäivä ja eipä taas jäänyt laskujen jälkeen paljoa mitään käteen. Masentavaa. Ehkä sitten ensi kuussa kun runsaat ÄITIYSPÄIVÄRAHAT ovat tulleet tilille :D

Jellonan jutun luettua oon tunnin välein kuunnellut kauhaa, että liikkuuhan se varmasti. Tuo olisi kamalinta ikinä.

Kahtena aamuna peräkkäin on ollut AAMUPAHOINVOINTIA, yhtäkkiä. OKsentanut kaikki kahvit ulos?! Mitä tämä on? Ennakoiko jotain, esim. synnytystä.

Sairaalakassia olen tässä pakkaillut, mutta jotenkin en tiedä mitä sinne pitäisi laittaa vaikka kaikkia ohjeita lueskellut. Laitoin nyt
-potkupuku
-kietaisubody
-velourpuku
-ulkopuku
-hattu, tumput ja sukat

Itselleni:
-Imetysliivit+suojia
-parit huonot alushousut +pari ISOA sidettä
-Sitten vielä kelasin laittaa huonot collegehousut ja topin

Unohtuiko jotain, te viisaat ja vanhat synnyttäjät?

38+2 Ei synny sitten ikinä!
 
J84
Huomenta!

Tämä aamu alkoi onneksi jännän iloisissa tunnelmissa, käly lähti synnyttään..tais eilinen järkytys laittaa supistukset käyntiin :| Onhan hänellä jo hyvät päivät menossa 39+3 :)

Omalla kohdalla ei mitään uutta :/ Yöunille, kun piti ruveta niin mielessä vain pyöri päivän tapahtumat ja sit yölläkin, kun heräs niin samat asiat vain jauhoi päässä, mutta onneks nyt sai muuta ajateltavaa ja josko tuo hysteerinen liikkeiden vahtaaminen jäisi vähemmälle :)

Sairaalakassin sisällöstä: mulla on seuraavat asiat siellä...

Vauvalle:
- pari vaippaa (varoiks kotimatkaa varten, vaikkei matkaa ole kuin 45km)
- body 56cm
- puolipotkarit 56cm
- kokopuku edellä mainittujen päälle 56cm
- fleecehaalari 56cm
- paksut sukat (parin vuoden takaisesta äippäpakkauksesta)
- paksut tumput (samasta pakkauksesta)
- myssy
- harso pukluja varten
- tutti



Itselle:
- kahdet imetysliivit
- paketti liivinsuojia
- alkkarit
- sukat
- aluspaita
- päälypaita
- collegehousut
- hammasharja + tahna
- dödö + doven suihkusaippuaa
- kamera + laturit (myös kännykän)

Aion osastolla ollessani käyttää TAYSsin eri hehkeitä vaatteita, verkkoalushousuista lähtien, sillä ne ovat vaivattomat ja saavat sotkeutua ihan rauhassa. Myös sairaalan siteet ovat ekoille päiville aivan ehdottomat, pitkiä ja paksuja, jälkivuodolle todella hyviä. Kaikkihan eivät tykkää, mutta itseäni ei haittaa..aion ottaa sieltä pari mukaani kotimatkaa varten :)

Iloisemmissa tunnelmissa oleva J84 POKS 39+0
 
hei!
kaksi yötä olen kärsinyt kipeästä rintalastasta!?
en voi nukkua kummallakaan kyljelläkään enää. :'(
heti kun menen makuulle, ja kyljelleni, niin alkaa sen puolen rintalastaa särkeä, ja särky yltää myös selän puolelle lapaluihin!
henkeä ahdistaa!
mulla ei kerta kaikkiaan ole enää nukkuma asentoa ollenkaan, kun ei voi nukkua selällään, ei mahallaan, eikä kummallakaan kyljelläkään! :'(
istuvaltaanko nukun? max. 3 vko? ei onnistu!
soitin äsken neuvolaan, ja täti meinas, että olisiko vauva päässyt kääntymään vielä perätilaan, ja se tekis nää vaivat?
voi kiesuksen kiesus, jos näin on :kieh:
menen puoli kaksi tarkastuttamaan asian, ja pelottaa! :(
pakko täs on kuitenkin jotain tehdä tolle kivulle, en ala 3 viikkoa kärvistelee! :whistle:


fiksu ja brutus 39+1
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Meille syntyi 14.9.2009 klo 2:53 tyttö 52cm ja 3230g, rv 40+5. Synnytyskertomusta kirjoittelin tuonne lähes kolmekymppisten ketjuun, sieltä voi lukea, pääsee esim. profiilin kautta viimeisistä viesteistä. Mun synnytys meni kuin unelma, aivan ihana kokemus ja tyttö on niin suloinen!
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Täynnä rakkautta,
Rosehip ja typykkä 4vrk
 
Onnittelut taas vauvautuneille!! Helinä83, Rimpulakissa ja Roseship :flower: :heart:

Tänne tuli jo postissa aika äippäpolille.. Ens viikon perjantaille!! :eek: Höh, en haluais olla enää sillon kokonaisena :kieh: Eilen saunominen sai aikaan YHDEN kipeän supparin.. Sillä saldolla ei vielä synnyttämään lähdetä :kieh: Mies kyllä katsoi hetken vaikerrustani ja kysyi sitten varovasti, että meneekö hän nyt pesemään hampaat vai alkaako pukemaan vaatteita ylleen.. :D Noh, sänkyyn kömmittiin sitten vierekkäin ja mies oli sitä mieltä, että tänään iltapäivällä voitas lähteä vauvan hakuun.. En panis kyllä yhtää hantiin!! Aamulla labraan viety pissa oli onneksi puhdas, että luultavasti ihan suurta hätää tota raskausmyrkytystä ajatellen ei oo. Mun pitää soittaa neuvolaan tunnin päästä, et miten jatketaan.. Turvotukset pahimmat käsissä ja sormissa ja sormet tosi kipeätkin sen vuoksi!!

Jellona84, kiitti vinkistä sairaalakassin suhteen.. Harso uupuu ja omasta kassista sukatkin :D Mä oon vissiin vähä kesäfiiliksissä pakannu kassia :) Mulla on muuten ostettuna vauvalle just toi samainen haalari kuin sun kuvassa, mutta vaan valkosena.. Sekä saman sarjan body ja puolipotkarit, jotka oon myös pakannu vauvan kassiin kotiintuloa varten :)

Jahas, pitäis yrittää taistella josko tuo pikkupotilas suostuis syömään jotakin.. Herra 6v:llä ollut kuumeen lisäksi kurkku kipeä eilisestä asti ja alas on menny lähinnä vettä ja pillimehua + vähän jäätelöä.. Noh, ei tuo nälkään parissa päivässä kuole, kun kerta nesteitä menee.. Näyttää vähän virkeämmältä nyt, josko kuume alkais pysyä poissa.. Vois sitte lähteä paremmalla mielellä sinne vauvan hakuun =) As if...

Micade 37+6 ( tai alkuperäisen la:n mukaan 38+6!!)
 
Nyt vasta huomasin että oma synnytyskertomus on jäänyt laittamatta jos nyt se jotain enää jaksaa kiinnostaa niin tässä tarinaa:

Eli menin 10.9. Kätilöopistolle äitipolille lääkäriin klo 10. Lääkäri tarkisti ultralla vauvan koon ja tarjonnan. Kaikki oli kunnossa joten siirryin osastolle tarkoituksena aloittaa synnytyksen käynnistys. Käynnistystä aloiteltiin hieman jälkeen 11 jolloin eka tabletti tuonne kohdun suulle. Heti rupes homma käynnistymään. Toinen tabletti laitettiin hieman ennen kolmea ja homma jatkui, hitaasti mutta varmasti. Miehen kanssa päästiin liikkumaan sekä ulkosalla että sairaalan sisällä (osastolta kahvilaan ja takas) tosi hyvin. Viiden maissa en uskaltanut enää lähteä kauemmas osastolta kun selkään tuntuneet kivut säikäyttivät ja halusin olla lähellä apua jos sellaista tarvitsen. Tässä vaiheessa mies lähti kotiin koska näytti siltä ettei siinä illan aikana ala tapahtumaan mitään ja sovittiin että jos klo 22 mennessä ala tapahtumaan mitään niin en soita miestä enää takas ennen kuin aamusta. Käyriä otettiin joka kolmas tunti ja hieman säikähdin kun hieman jälkeen puoli kahdeksan illalla kätilö tuli ja kielsi syömisen ja juomisen toistaiseksi. Syy siihen oli vauvan sydänäänten romahtelu. Lääkäri halusi sitten miettiä sektion tarpeellisuutta. No siihen ei kuitenkaan tarvinnut lähteä joten sain istuskella osastolla käyrässä ja odotella. Synnytyssaliin pääsin sitten 21.50 jolloin lääkäri sanoi että nyt oot 3cm auki ja vauvan päähän pitää saada pinni jotta sydänääniä on varmempi seurata. Lääkäri laittoikin pinnin ja siitä käsittelystä alkoikin sellainen supistusten ilotulitus että ei mennyt kuin 65min kun olin auennut kokonaan. Kellon ollessa 22.55 sain alkaa ponnistamaan. Klo 22.56 meidän rakas pikkuinen olikin sitten jo syntynyt. Just ennen kuin poika syntyi päivystävä lääkäri juoksi huoneeseen ja kuulin että puhui sydänäänten romahduksesta. Leuka kuitenkin loksahti auki kun näki että poika oli jo syntynyt ja kaikki oli loistavasti.

Vaikka kaikki tapahtui tosi nopeasti enkä ehtinyt saada mitään ilokaasua kummempaa kivunlievitystä (ja mieskään ei ollut mukana) niin kokemuksena tämä synnytys oli tuhat miljoonaa kertaa ensimmäistä parempi. Muutenkin olotila oli ja on edelleen loistava. Tokaisin kätilölle salista lapsivuodeosastolle siirtyessämme että mun olo on kuin en olis edes synnyttänyt. Ehkä se johtuu siitä etten juurikaan vuotanut ja vaikka tuo ponnistusvaihe olikin nopea niin en revennyt ollenkaan, vain yksi tikki tuonne alapäähän.

Olkkis ja Pikku-A 8vrk
 
Voimia kaikille loppuraskauden vaativalle taipaleelle!

Mä täällä nautin hetken omasta ajasta kun ukkelit syöpöttelee tuossa olkapään takana. :D Melkein itku pääsee kun noita katselee, tulee niin hyvä mieli kun huomaa että kyllä he pärjäävät jos vain annan heille mahdollisuuden.

Olkkis ja Pikku-A
 
Eilinen vyöhyke on sen verran auttanut,että menkkajomotus on tullut ja ei lähtenyt vaikka otin panadolia 2.Minulla se yleensä tuo jomotus irrottelee limatulpan ja siitä pikku hiljaa käynnistää synnytyksen.Että katsellaanpas tilannetta.
Onneksi mummi ja pappa otti isommat mukaan reissuun ja jäätiin tuon juniorin kanssa kotiin,jos vaikka sattuisi jotain tapahtumaankin :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
Sairaalakassin sisällöstä: mulla on seuraavat asiat siellä...

Vauvalle:
- pari vaippaa (varoiks kotimatkaa varten, vaikkei matkaa ole kuin 45km)
- body 56cm
- puolipotkarit 56cm
- kokopuku edellä mainittujen päälle 56cm
- fleecehaalari 56cm
- paksut sukat (parin vuoden takaisesta äippäpakkauksesta)
- paksut tumput (samasta pakkauksesta)
- myssy
- harso pukluja varten



Itselle:
- kahdet imetysliivit
- paketti liivinsuojia
- alkkarit
- sukat
- aluspaita
- päälypaita
- collegehousut
- hammasharja + tahna
- dödö + doven suihkusaippuaa
- kamera + laturit (myös kännykän)

Aion osastolla ollessani käyttää TAYSsin eri hehkeitä vaatteita, verkkoalushousuista lähtien, sillä ne ovat vaivattomat ja saavat sotkeutua ihan rauhassa. Myös sairaalan siteet ovat ekoille päiville aivan ehdottomat, pitkiä ja paksuja, jälkivuodolle todella hyviä. Kaikkihan eivät tykkää, mutta itseäni ei haittaa..aion ottaa sieltä pari mukaani kotimatkaa varten :)

Iloisemmissa tunnelmissa oleva J84 POKS 39+0

APUA! Mun pitää alkaa miettiä tota sairaalakassia!
 
No, niin! Kotona ollaan. =) Eli meille syntyi 16.9 klo 4.38 pieni poika 4150g ja 53cm.

Ei ehditty synnärillä olemaan tuntiakaan, kun pikku kaveri oli jo nähnyt päivän valon. Autossa matkalla synnärille supistukset tulivat jo 3min välein. Paikat olivat auki 7cm ja loputkin sentit avautuivat vauhdilla. Ponnistusvaihe kesti 10min. Kivunhoitona lämpöpussi. I asteen repeämät, 5 tikkiä. Kaikki meni siis todella nopeasti ja hyvin. =)

Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: =)
Tsemppiä synnyttämään lähteville! :hug: =)

Muffa ja ukkeli 2vrk
 
J84
Sylin täydeltä onnea vauvautuneille :flower:

Käly se sitten synnytti 12.58 pojan tähän maailmaan, 4120g ja 50cm :heart: Kyllä se halu päästä synnyttämään ennen laskettua sittenkin nostaa vahvasti päätään :D Ehkä on myös samalla vähän kateellinenkin olo, kun hän synnytti edellisenkin päivää ennen laskettua ja itse odottelin 4 päivää yli, mutta miten käy tämän kanssa..roikunko kans täällä vielä parin kolmen viikon kuluttua?? Tosin TH kertoi, että hän laittaa lähetteen käynnistykseen jos vielä ens torstaina menen neuvola käynnille..TAYS kuulemma käynnistelee mielellään jo 40 viikoista eteenpäin.

Tää päivä on tullu taas siivottua hiki hatussa lähes hammasharjan kera ja kävelylläkin käytiin junnun kanssa, et nyt olis taas oikein hyvä lähtee laitokselle, kun koti kiiltää..et vink vink pikku-ukolle siellä yksiössä :D ;)
 
:heart: :heart: Tulin vaan kertomaan että sain ihanan pikku prinsessan 12.9. :heart: :heart:
Ja onnea kaikille muillekkin vauvan saaneille :flower: ei mene enää pitkä aika kun kaikki syyskuiset ovat nyytit kainaloissa, voimia siihen asti :hug: ..ja etenkin sen jälkeen :heart:

yo85 & Tytöntyllerö 6 vrk :heart:
 
Pikaiset kuulumiset Espoosta:

Meille syntyi 11.9. suunnitellulla sektiolla täyden kympin tyttö :heart: :heart: :heart: . Strategiset mitat 47 cm ja 3100g. Voih, toinen on niin pieni ja sievä :heart: . Synnäriltä päästiin kotiin tiistaina mutta on pitänyt aika haipakkaa niin ettei konetta ole kunnolla kerennyt avaamaan. Tulen kertomaan lisää paremmalla ajalla.

Kovasti voimia kaikille vielä odottaville :hug: ja tietty iso onnittelu jakautuneille :flower:

Cummastelija + leidi

Ps. Roona, laitan yksäriä tulemaan viim. huomenna, nyt mies huutaa koneelle pääsyä.
 
Voi onnea kovasti kaikille synnyttäneille :flower:

Täällä käytiin tänään neuvolassa ja 2 käyntikertaa olis viellä sovittuna ja jos ei sitä ennen tapahdu niin sitten varmaan sinne yliaikaiskontrolliin.. Oon jotenkin niin varma että sinne mennään mutta menkööt ei tässä enään ole kuin se 2vk ja rapiat.

Jaksamisia myös muille viellä odottaville :hug:

Dindei + pikkunen 39+5
 
Onnea kaikille synnyttäneille :flower:
Kylläpäs niitä nyt on ruvennu ropisemaan. Mutta onhan tässä jo syyskuu yli puolenvälin.

fiksu mulla on ihan sama kipu... Mutta se on ollu jo kolmisen kuukautta, pahentuen kokoajan. Toisinaan pystyn nukkumaan ja toisinaan en. Puoli-istuvassa asennossa tulee nukuttua öisin ja useina öinä siirryn sängystä sohvalle nukkumaan. Sänky tuntuu olevan liian pehmee ja sohva sopivasti kovempi, jolloin kipu ei ole niin hirveä.
Kyseiseen kipuun sain panacodeja, mutta eipä nekään oikeen auta. Toisinaan ne väsyttää ja saan nukuttua.

Max. kolme viikkoa enää =)

VK + rinsessa 39+0 POKS POKS!!!
 
Oikein paljon onnea prinsessoista yksodottaja85 ja Cummastelija :heart: :heart:

Aina kun käy lukemassa kuulumisia, niin uusia vaaviuutisia on tullut, ihanaa :heart: :heart:

Inka ja Maisa 38+4 edelleen :heart:
 
Fiksu, mitäs sanoivat neuvolassa? Oliko Brutus kääntynyt? Toivotaan, että olisi niin vähän tilaa ettei olisi mahtunut tekemään kuperkeikkaa. Minuahan vaivasi myös järkky kipu kun makasin kyljellä. Tosin se kipuili pänvastoin kun sinulla eli ensisijaisesti lapaluissa ja säteili sieltä sitten rintalastaan ja etupuolelle. Niin, ja meillähän Leidi sitten tosiaan kääntyi ensimmäisen ja viimeisen kerran perätilaan viikolla 37 :D . Mutta sulla jo vkoja nin paljin että luulisi tilan loppuvan.

Cummastelija + Leidi (kirjoitusvirheiden määrästä näkee että tyttö sylissä kun tätä kirjoitan :kieh:
 

Yhteistyössä