Syyskuun Sydäntenmurskaajat *maaliskuu*

No voi "daaaaa" enpäs tuota älynnyt katsoa! Eipä ole paljon kapasiteettia tuolla, mut ihan ymmärrettävää... hehe. Nyt pitäs mahtua taas uusia tulemaan, siirsin kaikki viestit tallennettujen kansioon. Pitänee varmaan käydä läpi noita viestejä... :ashamed:

KIITOS, ja tervetuloa Virtahepo!
Mikäs on la? Hjjos haluat "sijoittua" tuonne listalle niin se helpottais? :)
 
mama84, sun kuvan hyväksyin tänään...! Ne tulee vissiin vähän viiveellä aina sinne. Ainakin joskus aikasemmin tuli, kun joku hättyytteli että hyväksypä kuvat, kävin ihmetteleen että mitkä ihmeen kuvat, ja ne olikin vasta seuraavana päivänä siellä mulle näkyvillä! Että joo, mut tänään näky mulle sun kuva, tai on se voinu näkyä jo eilenki mut en oo käyny koneella...

Mut siis Zenyn kuva on varmaan kyl hävinny johki, ku siitä mainitsi jo ajat sitte, eikä oo näkyny. Ei vaan oo menny palvelimelle läpi jostain syystä.
 
Kävin äsken neuvolassa. Siellä pieni sydän :heart: jumputti, syke oli 160 molemmin puolin. :heart:

Ja raskausviikot neuvolaan mukaan päin persettä, että mua v*tuttaaa!! |O
Tuolta voi lukea siitä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1366442

Ja sain lähetteen siihen veriseulaan niin ku tahoin. :saint:
Onkos muut käyny/menossa siihen vkon 15-16 veriseulaan??? Mie meen, pakko ku just se viimeks oli se joka hälyytti.

Ja down:n riskiluku 1:100 000 että aikasta pieni. =)

nöttis & kirppu rv 13+2 - 13+6 eli joka ei tiiä yhtään missä mennään ku neuvola ei usko! Prkl...


*muoks* Että vaikka neuvolan tietojen mukaan mun LA ois nyt sitten se 3.10 eli lokakuussa ni pysyn tässä pinossa. Mä nimittäin tiiän ettei se tuolla masussa siihen saakka pysy. Villi veikkaus että hyvä jos pysyy elokuun loppuun saakka. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
Nöttiäinen meillä riskiluku oli 1:3400, kun otettiin ikä (siis 32v), veriseula ja niskaturvotus(2,1mm) kaikki yhteenvetona. Olivat sitä mieltä että ei syytä huoleen...saas nähä.
Toivotaan ettei oo mitään. Ja on tuokin vielä aika pieni riskiluku. Koska sulla on rakenne-uä että saatte lisätietoa? Vai meetkö rakenne-uä:hän? =)
 
Tervetuloa Virtahepo :)

ON: Muhun on iskenyt flunssa, nokka vaan vuotaa ja kylmää hikeä puskee päälle. Saas nähdä nouseeko kuume. Hyvä kun jaksoin töissä edes olla.
Muuten olo on ollut ihan hyvä, mä huomaan myös että selkä alkaa väsyä tietyissä aseinnoissa esim. Eilen kun levitin pyykkejä..
Pientä hipsuntaa oon masussa tuntenut, kovasti odotan että liikkeet vahvistuu.

Mukavaa viikon alkua kaikille :)

Inka 14+0 :heart: :heart:
 
Neuvolassa käyty, ja kaikki hyvin. Pieni sydän hakkas reippaasti, ja kuuluu jo ihan selkeesti :) 140 syke. Hoitaja varas mulle ajan neuvolalääkärille, ku valitin tosta selkäkivusta, rytmihäiriöistä, ja allergioista. Paras on kyl tää: työterveysLÄÄKÄRI sanoi mulle, että raskaana ei saa syödä antihistamiineja.. eikä kirjoittanut reseptiä. Ok,. Masentuneena olen tyytynyt kohtalooni. Neuvolassa tänään hoitaja sanoi, että ei siinä mitään - ihan hyvin voit syödä... parempi se kuin kamalat allergiat!! VOE V***U! Noh, tänään sit apteekkiin samantien... Meinaan ne lääkkeet olis ollu hyvä alottaa jo kk sitte... :kieh:

Nöttiäinen, mikä ihmeen "viikon 15-16 veriseula"????? En oo tuollasesta kuullutkaan..... Kyllä varmaan oltas menty jo, mut ei siis mitään oo ainakaan puhuttu neuvolassa? Meillä oli siinä nt-seulassa riskiluku joku 1:7000 muistaakseni... Ei mitään hälyttävää siis.
Rakenneultraa täs nyt jännäillään kovasti. Ku riskit on hiukan kohollaan mun lääkkeiden takia. Ottaa päähän ku ei oo vieläkään tullu kutsua. Ajattelin huomenna soittaa sinne...

*yleinen vitutuspurkaus*:
Miten voi ottaa näin paljon päähän? Varmaan ne hormonit taas.. Tuntuu vaan et koht puhkee joku suoni ohimolla kun hermoja kiristää. Ottaa esim päähän, kun auto pitäs huoltaa, katsastus viimestään 2 viikon päästä! Pakoputki pitäs vaihtaa ym ym ym. Mies on jättäny koko asian roikkuun... Ja täs alkaa olla oikeesti KIIRE!!! Nyt se mulle vaahtoo et pitäs hoitaa se, ja kuin se ei pysty päivisin töistä soitteleen paikkoihin ku ei oo aikaa.... Ja siis pitäs soitella korjaamoille ja kattoo halvin paikka. Ja aluks se sano et HÄN hoitaa asian ku tietää mitä pitää tehä autolle ym.. ni helpompi selittää ja onkia hintoja. Nyt ku valitan että on jättäny roikkuun, kääntää sen niin päin et mun pitäny hoitaa ku hänellä ei oo aikaa... GRRRRRH menee hermot....

onneks ostin karkkia kaupasta.....
 
Iltaa kaikille :)

En oo oikein ehtiny kirjottelee tänne mut oon aina käyny lueskelee teidän jutuja sillon tällön. Onneks on kuitenki olemassa tällasia palstoja ni tietää ettei oo yksin vaivojensa kanssa, välillä meinaa hormonit heitellä mielialoja siihen malliin ettei itekkään perässä pysy ja kaikki tuntuu muka niin vaikeelle. Varsinki nyt ku on erottu mun miehen kans ni mietityttää usein että miten sitä sitte pärjää kahden niin pienen kans yksin, mut kai sitä kaikesta selviää ku päättää vaan selvitä :) Rakenneultraanki on vielä kolme viikkoo..menis äkkiä..Onko muuten kukaan meinannu kysyä ultrassa kumpi sieltä on tulossa? Pitää tässä alkaa keittelee jotain lämmintä ku meinaa flunssaki koittaa painaa päälle, mukavaa..

rv 17+1 :heart:
 
Naksos: Odotatko esikoistasi? Jos odotat niin liikkeet tuntuvat vasta mahdollisesti vasta rv20 tienoilla ja sen jälkeen. Itse kun odotan kakkosta niin liikkeet tuntuvat jo rv13+0, nyt 17+1 ja myllerys on päiväsaikaan jatkuvaa.

Olkkis ja ötökkä 17+1
 
olkkis74 meille tää on neljäs tulokas... tosin kaikilta olen tuntenut liikkeet kunnolla vasta siinä 18 viikon tienoilla, mut silti hermoilen tässä... koko ajan ajatukset pyörii tuossa navanympärillä ja sekös ärsyttää :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Nöttiäinen, mikä ihmeen "viikon 15-16 veriseula"????? En oo tuollasesta kuullutkaan..... Kyllä varmaan oltas menty jo, mut ei siis mitään oo ainakaan puhuttu neuvolassa? Meillä oli siinä nt-seulassa riskiluku joku 1:7000 muistaakseni... Ei mitään hälyttävää siis.
No, meillä täällä ei tarjota rakenne-uä:tä joten tuo vkon 15-16 veriseula tavallaan korvaa sen eli jos se hälyyttää voi kyse olla munuaisviasta, sydänviasta, gastroskiisista tai mitä näitä kaikki nyt on ja sit jos hälyyttää niin tietty lisätutkimuksia jne. Mullekin aluks sanottiin ettei sun tarvi mennä siihen seulaan jos kerta pääsen ä-polille rakenne-uä:hän, mutta mä välttämättä haluan mennä siihen. Tääkin seula hälyyttää jos luku on yli 3 tai jotain. Voi myös tulla vääriä hälyytyksiä, tää seula ei kerro suoraa onko joku vialla vaan antaa myls riskiluvun/kartottaa riskiä.

Ilmeisesti sitten sellasissa kunnissa/kaupungeissa jossa rakenne-uä kuuluu automaattisesti jokaiselle kyseistä veritestiä ei ole lainkaan.
Mutta onneks täällä on edes tuo sit ku täällä ei sitä rakenne-uä:tä automaattisesti ole. Siis jos ei pääse lähetteellä ä-polille tai mee yksityiselle.
 
Mul rakenneultra vast 5.5, ei jaksais millään odottaa ja haluaisin kyl tietää et kumpi sieltä tulee =)

Mul oli viime yönä ihan hirvee parin minuutin mahakipu tos oikeelle puolella vatsaa, mitäköhän vois olla??vai niitä kasvu kipuja vaan.. Pelottaa hieman et onks kaikki ok, kun oikeesti se sattui... :/

Me ei ees saatu minkäänlaista riskilukua sieltä nt-ultrasta, nt oli 0.5mm ja sehän on ihan norm. luku tai näin ainakin ymmärsin...

Parin tunnin päästä pitäis lähtä hammaslääkäriin..iik..

Heissu rv 15+5
 
Roona 82 ja Nöttiäinen:
Kuopiossa oli veriseula viikolla. Siiät katsottiin jos tietty halusi osallistua, jotain munuais sairaus juttuja. Mutta kyläl täällä silti on lisäksi Rakenne ultra, joka on nyt viikolla 20....ELI KOHTA JEE!
en malta odottaa että näkee olion siellä!

Täällä selkä alkaa oireilla. Olen ammatiltani parturi-kampaaja. Ja olen ollu nyt vain kotona. Kun ei ollut työpaikkaa ennen odotusta. Olen tehnyt joitain töitä tässä raskauden aikana. Ja viime lauantaina olin 9 tuntia seisoma hommissa, Niin en pystynyt seuraavana päivänä kunnolla käveleen.. Huomaa että ei voi seisoa pitkiä aikoja putkeen...ärsyttää...mut kait sitä on vain tuon olion vuoksi levättävä.. :D

esmeralda- + olio 18+1
 
Heips. Yritin tehdä lumitöitä äsken kun on satanu aika paljon. Piti jättää koko touhu kesken kun alkoi hirveä jomotus alamahassa, vähän tuolla nivustaipeiden luona ja kohdun alaosassa. Helpotti kyllä heti kun pääsin istuskeleen. On ollut tällaista pitkin matkaa että välillä tosi herkästi alkaa jomotella. Huomenna sit meen neuvolalääkärille jos tän päivän jomottelee. Pitäis iltavuoroon mennä, joten ainaki näkee hyvin että pystyykö tekee töitä kunnolla, tässä kun on ollut viime torstaista asti vapaalla.

Eilen illalla ku olin nukahtamaisillani ja tänä aamuna tunsin taas Manun liikkeet. Muutamia pieniä hentoisia napauksia =) . Ihanaa kun niitä alkaa tuntemaan enemmän ja enemmän! Rakenneultraa ei malttais odottaa millään. Se kun on vasta 27.4 eli 21+4 viikolla :/

Toivottavsti nää jomottelut ja kovottelut ei ole saanu mitään pehmenemistä aikaan ettei tarttis ihan vuodelepoon jäädä. Se vasta rankkaa olis. Nyt jo ärsyttää kun ei pysty kunnola siivoomaan ja talo on ku hävityksen kauhistus.

Naksos 17+5
 
nöttiäinen mulla oli nt-ultrassa en saanut mitään riskilukua mut turvotus oli 0,1.. onkohan se 0,1 milliä vai 1 milli :D mulle on oikeasti ihan sama, kun sanottiin kaiken olevan oikein mallikkaasti :)

dada 14+2
 

Yhteistyössä