Syyskuun Sydäntenmurskaajat *maaliskuu*

Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Usvatähti:
Tänään kävin katsastamass H&M:n mammavaatevalikoiman mutta mitään kivaa en löytänyt :/ Yhdet vanhat farkut mahtuu vielä jalkaan ja toppahousut. Niillä mennään toistaiseksi.
Mulla mahtuu myös enää yhden farkut, mutta mammafarkut tuntuu vielä isoilta..

Alkuperäinen kirjoittaja Usvatähti:
Osaisko joku antaa vinkkiä noista lastenvaunuista, turvaistuimista yms.? Onko jokin tietty merkki jonka nimeen vannotte? Hyviä ja huonojapuolia jne.
Mä oon kanssa ihan pihalla vaunuista. Kaverit tilasi viime vuoden lopulla Saksasta vaunut ja tosi upeet olivat. Pitää varmaan udella vielä lisätietoja niiltä, että millasia kannattaa katella. Mutta vinkkeja vaan kehiin, jos niitä on muilla antaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Usvatähti:
Entäs onko suunnitelmissanne aloittaa kestovaippaillu vai menettekö kertakäyttöisillä? Mää taidan itse kallistua tuon kestovaippailun puoleen..
Vaippa-asiaa ollaan myös paljon pohdittu ja ei olla kallistuttu vielä kumpaankaan suuntaan. Alussa voi toki olla helppoa, jos menee kertakäyttösillä, kun saa vaan heittää sen vaipan roskiin, sillä se pelkkä vaipanvaihtokin on varmasti aluksi oma operaationsa, kun ekaa lasta odotellaan :LOL: Miehen sisko taas on aina käyttänyt kestoja, joten voi olla, että se puhuu mut vielä ympäri.

Liikkeet: Tänään on tullut pari kunnon muljahdusta, mutta en vieläkään uskalla sanoa varmaksi, että onko ne Hipusta johtuvia...

Vivid ja Hippu 15+3
 
Ilmoittaudunpa minäkin välillä. Kivoja molskahduksia täällä jo kuulunut :heart: . Minä en kyllä todellakaan tiedä onko liikkeitä vai ei nuo tuntemukset...niitä tulee niin yllättäen ja sitte ku yrittää keskittyä ja tunnustella ni ei varmana tunnu mitään!!
Kai se Manu kuiten hengissä on tuolla masussa. Taas kun puhuitte siitä doplerista niin tekis mieli tilata =)
Minä oon noitten vanujen kans ihan pihalla... siis kun kaikki vauvatavarat on hävitetty nii tuntuu ettei älyä mitäköhän sitä pitäis hommata. Ja vaunuja on niiiiiiiin monenlaisia...jotenki tuntuu että sitte vasta viime tingassa tajuan että hei meillä ei oo vielä mitää hommattuna. Sen verran oon ajatellu että jos ostais ikeasta sen hensvikin pinnasängyn kun on niin nätti ja halpa. En ees tiiä otanko äityisavustuksen rahana vai pakkauksena......

Naksos & Manu 14+4
 
Mä repäsin kans ja tilasin dopplerin:) Ihan pakko oli saada se, että saa varmistella että siellä se on ja pysyy:) Sitä vaan pelkään että en mitään muuta enää teekkään kun olen vaan ja kuuntelen möykkyä.. :ashamed: Hyvästi kaverit ja sosiaalinen elämä :wave: ei vaan, sitä tulee vaan niin vainoharhaiseksi ja epäileväksi, vaikka tietää että kyllä siellä pitäis olla kaikki hyvin.. Sitä se neuvolatätikin viimeks sano ettei tää mikään sairaus ole, et ota vaan ihan rauhassa, mutta välillä kyllä tuntuu et on(siis sairaus)!! kyllä te tiedätte mitä meinaan :p ei sitä muuta ajattelekkaan kun pikku asukkia:) Aah, odottaminen on ihanaa, mutta tuskallista..;)

Tosta vaippa-asiasta: Ajattelin että en kyllä rupee kestoja käyttämään, voihan sitä kokeilla, mutta nyt ainakin tuntuu että aika hankalaa ja vaivalloista.. Kertakäyttöset tuntuu vaan niin paljon helpommilta. Ja sama rahakin niihin menee suurinpiirtein. Ei saisi silti kieltää ennen kun on edes kokeillut, kaveripiirissäkään ei kukaan silti käytä. Mutta saas nähdä:) Siihen on niiiin paljon vielä aikaakin..
 
Huomenta.
Tänään tuli nukuttua jopa 10 asti :D En onneksi herännyt ennen seitsemää... On tää mukava kun voi nukkua väsyn pois - normaalisti töihin herään siinä 5 aikaan!

Gunilla: laitan tiedot ylös ihan just - kiitos yv:stä

Hemppu: Meillä kans mies suunnitellu just nimenomaan että kun sinne Rovaniemelle lähetään, niin sieltä sitten muutama reissu autolla pohjoseen kala-apajille... Ja mielellään vasta heinäkuulla!! JUST - ja mitenköhän se onnistuu??? Raukka alkanu jo tekemään perhoja ens kesää varten... Juu taitaa miehiltäkin ääni muuttua kellossa kesällä kun näkee sen vessassa ravaamisen ja ähkimisen mahan kanssa. :kieh: Mulla jo nyt ottaa keuhkoon ja pumppuun kun kävelen rappuset ylös kämpille - ja asutaan tokassa kerroksessa!

Mulla ei huimausta ole ollut.. ja hyvä niin - koska sitä alettas sitten syynäämään heti, että liittyykö epilepsiaan... ja varma vuodelepo jos mitään siihen viittaavaa! :/

"Neuvolatäti" oli tosiaan varmaan mun ikäinen - varmasti alle 30v! Siis se joka kyseli meitin parisuhteesta ja katto kieroon, kun sanoin, että ollaan tunnettu viime juhannuksesta... Varmaan just kuvitteli, että on täysin vahinkolaps. Vaik ei tää mikään suunniteltu ollutkaan, mutta ihan tietoisesti oltiin kyllä ilman ehkäisyä ja tietoisia mihin se saattaa johtaa! :p Ja johtikin - saman tien... hih. Oliskohan pitäny viel mainita sille neuvolatädille, että pieni on saanut alkunsa ruottinlaivalla??? :LOL: - ja huom - ei oltu edes humalassa!

Vaipoista ja vaunuista: Mä tein jo vakoilureissun lastentarvike-liikkeeseen, ja siellä kyllä oli tosi upeita vaunuja ym. En jaksa liikaa stressaa... Kyllä Suomestaki ihan hyvät löytyy. Yhdistelmät on ihan must - muita kriteereitä että jos mahdollista sitä kahvaa säätää... siis korkeutta millä työnnetään... Karkeesti: mä 153, mies lähemmäs 190 pitkä... :LOL:
Alkuun ajattelin mennä ihan kertakäyttösillä... Meinaan sitä sinappia varmaan v*tuttais katella yhtään pidempään kun vaihtaa vaan vaippa ja roskiin. Kestot sit ku alkaa vähän kiinteytyyn. Mut sittenhän sen näkee...

Jahhas - nyt voisin kokeillla virittikö mies pleikkarin oikein eilen - singstar odottaa :D

14+1
 
Kesän matkustelusta: Esikoisen odotusaikana oltiin viikon matkalla Prahassa, olin silloin 28-29vko. Matka sujui tosi hyvin ja lentokoneessa pystyi hyvin istumaan sen pari tuntia.
Nyt ollaan varattu matka ens kesäks Unkarin Balaton järvelle, silloin olen 24-25vkolla, joten toivottavsti pääsisin reissuun mukaan:)

Tänään sitten mahdollisesti selviää vuodon syy, np-ultra on klo 14 :heart:
Jännittää niin paljon että maha on ihan sekaisin :/

Inka 11+1 :heart: :heart:
 
Jaaha... Neuvolalääkärillä käyty. Muuten kaikki hyvin mutta sydänäänet oli vielä vähän kateissa (taustalta joku häivähdys kuului, ei kuitenkaan niin kuin pitäis). Johtuu kuulemma taaksepäin kallellaan olevasta kohdusta sekä hyvästä vararavintomäärästä (kauniisti sanottuna paksuista vatsanpeitteistä). Tiedän että ötökkä on kuitenkin ok, kun kauhee kutitusjumppa oli äsken menossa masussa ja meinasin revetä kun kutitti. Soitan kohta kuitenkin omalle th:lle ja juttelen sen kanssa. Lääkäri oli sitä mieltä että parin viikon päästä vois yrittää kuunnella uudestaan. En ole siis silleen huolissani mutta täytyy myöntää että kyllä se pieni pettymys oli kun sydänäänet jäi kunnolla löytymättä.

Olkkis ja ötökkä 14+2
 
Osaisko joku sanoo mitkä sisarusrattaat ois hyvät? Nyt on tietty vielä liian aikasta sellasille hankinnoille mut alustavasti ajattelin kysellä. Emmaljungan twin city cross-vaunut vaikuttais meidän tarpeisiin sopivilta mut on uutena niin hel..tin kalliit mut saahan niitä käytettyinäki aika hyvin esim. huuto.netistä mitä oon katellu.. Esikoinen tosiaan alle 2v vielä sillon ku pikku kirpun ois aika syntyä ni ois varmaan aika paljo tarvetta ku ollaan totuttu liikkuu paljo kävellen.. Tuntuu ihan toooosi kaukaselta ajatus että jotain pitäis alkaa hankkimaan uutta tulokasta varten mut pakko alkaa jo säästämään noinki suuria juttuja ajatellen. Kaikki muu meillä taitaaki jo olla valmiina paitsi vauvanvaatteet vaan on aika poikamaisia lähes kaikki. Mut ehtiipä noita..

kirppu rv 14+2 :heart:
 
meillä tulee miehen kanssa 12.6. 2v siitä, kun ensi kertaa tavattiin yhteisen kaverin luon =) eli ei oo meilläkään pitkää yhteistä historiaa vielä takana! mutta niinkuin joku tuolla aiemmin sanoikin, että kun tarpeeksi huonoja suhteita koluaa läpi niin se napakymppi kyllä kolahtaa kovaa ja NOPEESTI! :heart: meillä neuvola täti kommentoi meidän parisuhteen pituutta, että "olette sitten jollakin tavalla ehtineet tulla tutuiksi". jep jollakin tavalla, lapsi kuitenkin tulossa.. no se ei olekaan ainut vika mitä mä siitä tätistä löydän :D olo on mitä mainioin, vähäinenkin huono olo on hävinnyt, paino on hieman laskenut ekoista turvotusviikoista. Jos ei itse tietäis olevansa raskaana, niin ei sitä millään oireilla kyllä pystyis määrittelemään. toki oon ihan tyytyväinen, vois olla huonomminkin =) vkoja 13+6
 
Kaikki oli hyvin, siellä papu nyrkkeili ja venytteli :) Kuvaa, kun alkoi ottamaan ei suostunut poseeraamaan sivuttain, joten saatiin vaan epämääräisiä kuvia, mutta ihania ne on silti :heart: Niskaturvotusta oli 1.3mm ja riskiluvuksi saatiin 1:66000 eli hyvät luvut tuli!

Minullakin on ollut huimausta - aina, kun nousen jostain niin silmissä sumenee. Luulen, että hemoglobiini on alhainen.

Kesäkuussa saattaisi olla Espanjan reissu tiedossa, mutta saa nähdä kuinka sitä jaksaa lähtee :)

Meillä tulee avokin kanssa vuosia täyteen kesällä viisi ja viime syksynä mentiin kihloihin. *muoks* Piti vielä kirjoittaa, että eipä niillä vuosilla tosiaan väliä ole, kunhan tuntee olonsa hyväksi parisuhteessa. :)
 
Ultra takana ja pikkuisella kaikki hyvin
:heart:
Oli aivan mielettömän kova sätkimään eikä niskaturvotusta meinattu saada laskettua, se oli joka tapauksessa 1.2. Mittaa pikkusella oli 48mm, vastasi 11+4, eli 3pvä isompi.
La pysyi kuitenkin edelleen samana.
Vuodon syy ei selvinnyt, mutta ei ainakaan kohdusta ja läheltä vuoda. Joten nou hätä:)
Täällä ollaan niin onnellisia :heart: :heart: :heart:

Inka 11+1 :heart:
Pitäisi pikkuiselle jokin nimi keksiä??
 
yksodottaja85mä oon kanssa sisarusrattaita katellu, ja ovat ihan sikakalliita.. älyttömän hyvät ja hyvännäköset rattaat löysin niin hinta vaivaset 890e... :eek: ja ne maksaa käytettynäkin maltaita..

me ollaan miehen kanssa oltu tän vuoden lopussa tasan kolme vuotta ja meille on toinen siis tulossa.. :D :heart:

inka85 miten meni ultra?

mulla on noita tosi voimakkaita kasvukipuja, niin oli viime raskaudessakin mutta silti ne tekee mut hulluks.. siis ihan silleen että pistää niin kovasti että on vaikee olla.

muuten mennykkii tosi hyvin , vein asuntopaperitkin vetämään isompaa asuntoa varten, ihana ois kun saisi sen ajoissa niin sais rauhassa laitella.. kauhea nälkä on ja painoa on tullut joku pari kiloa lisää, tekee mieli pitsaa kokoajan.. :ashamed:

t.hosso ja eemeli 13+4
 
On tää kyllä yhtä murehtimista!!!!! Koko ajan tuntuu jotain kovottelua tuolla masussa... johtuuko kasvusta vai supisteleeko, en oikein sitä tiedä. Pelottaa taas että on jotain häikkää... hitsi pitikö mennä huomenna lääkäriin... :kieh:
 
Vivid
Parisuhteesta: Meillä tulee kesällä täyteen 6 vuotta ja viime kesänä mentiin naimisiin. Lapsen hankkiminen on täälläkin sellanen "luonnollinen jatkumo" meiän suhteelle :heart:

Vatsavaivat tekee mut hulluksi. Nyt on maha ollut muutaman päivän aivan sekaisin. Hirvee turvotus ja ilman kerääminen, argh..

Vivid ja Hippu 15+4
 
hei kaikki!
muistanko väärin, mut mainitsiko joku täällä ennemmin et on ollut nyt alkuodotusaikana runsaammin ihon kutinaa?
Aivan kun muistasin niin?
Itselläni kun meinaa ihoa kutista niin että hermot meinaa mennä. ei se oo koko ajan, mut ajoittain, ja varsinkin kun rauhotun makaamaan, tai istumaan, ja katsomaan telkkaa!
eihän hepatoosikaan viälä tässä vaiheessa pitäisi vaivata?

fiksu ja nuutti 11+5
 
Heippa kaikille toooodella pitkästä aikaa!

Olen kyllä lueskellut teidän juttuja lähes päivittäin mutta jotenkin en vain ole saanut itse kirjoitetuksi. Päivät ovat olleet kiireisiä töissä ja iltaisin olo on ollut täysin vetämätön. Ei mitään aamupahoinvointia mutta iltaisin sitten sitäkin kurjempi olo. Oksu ei onneksi ole vieraillut kuin kerran mutta lähellä on ollut useasti. Toivottavasti pikku hiljaa parempaan päin.

Ihan ensiksi iso :hug: kaikille menettäneille. Ihan järkkyjä yllätyksiä tipahdellut tänne viimeisen kuukauden aikana. Se on ollut yksi osasyy etten ole itse halunnut vielä niin hehkuttaa omaa onnea kun kaikki on kuitenkin ollut vielä epävarmaa.

Nyt on takana ensimmäinen ultra jossa kaikki oli hyvin =) Tyyppi oli tosi eloisa ja heilutteli pieniä käsiään ihan tohkeissaan. Kätilö oli aika niukkasanainen ja muutenkin outo tyyppi joten ei ehkä saatu siitä ultrasta ihan kaikkea irti mitä oltaisiin haluttu mutta pääasia on tietty se, että kaikki kunnossa. Np-turvotusta oli 0,6 ja tänään tuli verikokeen tulokset = tulos normaali eikä lisääntynyttä riskiä ole todettu. Iso kivi vierähti sydämeltä! Heh, Kättärillä sanoivat että vastausten tulo kestää 2 vkoa mutta tulivatkin alle viikossa. Positiivista!

Nyt on kerrottu sukulaisille ja lähimmille kavereille. Niin, ja pomokin on jo asiasta tietoinen ja otti yllätyksen ihan vilpittömän iloisena vastaan. Ajattelin, että viimeistään ensi viikolla kerron sitten kolleegoilla. Tästä ei nyt sitten ole enää paluuta entiseen, hui =)

Me ollaan oltu yhdessä reilut 7 vuotta ja myös meille tämä oli selkeä jatkumo muuten niin hyvälle suhteelle. Olemme saaneet viettää nämä vuoden nauttien toisistamme joten sanoin miehelleni, että hän voisi lähteä kesällä viikoksi Etelään frendinsä kanssa. Muut suunnittelevat viimeistä ihan kahden keskeistä kesää mutta mä olen sitä mieltä, että nyt on hyvä sauma mennä koska kohta ei sitten kyllä enää mennä yhtikäs mihinkään :LOL: . Mun mies on hoitanut mua älyttömän hyvin ja pitkäpinnaisesti nämä 3 kuukautta joten mielestäni hän ansaitsee ennen ipanan syntymään pienen breikin äksyilevästä akasta. Itse en kuitenkaan uskalla enää kesällä reissuun lähteä. Ollaan muuten menossa toukokuussa Kreikkaan, se on vielä ihan fine.

Mitäs muuta te olettekaan täällä höpöttänet? Hmm, en meinaa millään muistaa. Ostoksista. Mitään en ole vielä ostanut ja luulen, ettei paljon mitään tarvitsekaan hankkia sillä oma äitini innosta päätellen hoitaa kaiken shoppailun. Hän on niin täpinöissä ensimmäisestä lapsenlapsesta ettei meinaa housuissa pysyä. Nyt vielä naurattaa mutta varoittelin kyllä, että saatan jossakin välissä hermostua jos ei yhtään laannu alkuinnostuksesta.

Kolmen viikon päästä on seuraava neuvola. Siihen asti pitäisi vielä jaksaa odottaa että kuulee sydän äänet. Mutta en osaa olla huolissani kun ultrassa kaikki näytti kuitenkin olevan kunnossa. On vaan aika jännä fiilis kun mitään ei tunnu, vatsa ei ole kasvanut, ei väsytä, ainoastaan iltaisin heikko olo. Ei millään meinaan uskoa, että masussa kasvaa ihan oikeasti jotain.

Kesälomasta. Joko olette miettineet miten meinaatte pitää loman vai jätättekö sen jemmaan? Itse mietin sellaista vaihtoehtoa, että pitäisi alkukesästä, sitten olisi hetken töissä ja vasta sitten jäisi mammikselle. Tietty voishan sitä jäädä lomastakin suoraan mutta jotenkin ei huvita jättää niin loppuun lomaa, jos sitten ei vaikka jaksa nauttia itse lomasta. Pelkään, että verenpaine pamahtaa pilviin ja selkä hajoaa... kummastakin on pelottavia merkkejä jo nyt. Kääk, kohta pitäisi kuitenkin jo lomalistat täyttää.

Olipas tämä omaa napaa, sorry. Johtui varmaan siitä, että olen ollut kirjoittamatta niin pitkään. Mutta kuten sanoin, olette kyllä omilla kirjoituksillanne piristäneet kummasti mun iltoja, kiitos siitä :heart:

Cummasteli 12+1
 
Ultrasta: Ollaan kaksi kertaa käyty, ensimmäinen kerta oli viikolla 9 tai 10 kun ei rviikot olleet ihan varmoja silloin. Ja sitten viikolla 12 oli toinen. Meillä niskaturvotus oli 0,8 eli käsittääkseni tosi hyvä, meilläkään ei kätilöstä saanut ihan kaikkea irti mitä olis halunnut:/ Siellä se möykky polskutteli ja heilutteli kovasti raajojaan:) Seuraavaan ultraan onkin sitten kovasti aikaa.. Siksi tilasinkin tosiaan sen dopplerin, että asiaa saa varmistella.. Vaikkakin olo on ollut niin huono ja kuvottava, (viikolta 6 lähtien, eikä loppua tunnu näkyvän), vähintään kerran päivässä oksu lentää, kellon ajasta riippumatta.. +kaikki muut oireet. Että kyllä suht selväksi on tullut;)

Ostoksista sen verran että ihailemassa oon käynyt melkein joka kaupassa kaikkea, mutta ei oikein vielä osaa tai uskalla mitään ostaa.. Luulen että tulevat isovanhemmat +isoisovanhemmat haluavat ostaa tavaroita lapsukaiselle(luultavasti vähän liikaakin) ;) No kerrottakoon, turvakaukalon oon hankkinu (ja muutaman vaatteen), ehkäkin vähän turhan ajoissa.. Toivottavasti sitä tulee tarvitsemaankin:)

Parisuhteesta sen verran että ollaan isännän kanssa oltu seuraavaksi 4 vuotta kihloissa, ja tuleva moykky onkin ihan kauan kauan odotettu ja toivottu:) Vihdoin ja viimein sitten tärppäsi. Aloin jo olla huolissani asiasta, mutta sitten hän onneksi ilmoitti tulostaan:) Ja nyt alkaa kohta pienokaisen oman huoneen remontointi, joka on kyllä suunniteltu ja materiaalit katsottu jo moneen kertaan!!!

Hosso vois antaa mulle osan tosta pizzan himosta!!! Mulla kun ei mieli tee yhtään mitään. Paitsi sitä yhtä asiaa ja koko ajan..;) Sitä oonkin ihmetelly kun on muuten niin huono olo koko ajan..

Ja fiksulle vielä piti sanoa että mulla aivan sama vaiva, iho kutisee oikein tosi paljon. Enkä tiedä mistä johtuu. Oon yrittänyt oikein tuplasti rasvailla, jos iho olis kuiva, mutta ei se oiken tunnu auttavan. Kamalinta on se kun meinaa juuri saaha unen päästä kiinni, niin selkä, vatsa ja kädet kutisee oikein urakalla.

Nyt muuten alkaa tuntua että turvotus alkaa laskemaan, ja "oikea vatsa" alkaa näkyä.. Olisikohan se jo mahdollista??

Gunilla ja möykky 13+4
 

Yhteistyössä