Syyskuun Sydäntenmurskaajat *maaliskuu*

Hei kaikille! :wave:

Ajattelin uskaltautua mukaan joukkoonne, kun tänään kävin np-ultrassa ja siellä näkyi ihana pieni vauveliini, joka kovasti huiskutteli käsillään, potkiskeli ja pyöri :heart: Alussa luultiin että viikkoja ois vähemmän ja eipä meinannu ultran mitat riittää, ku pieni oliki jo niin iso, eli viikoiksi tuli sitten 12+5. Syyskuun 25. päivä on siis laskettuaika. Ja meille on tulossa 3.lapsi.. Esikoinen (poika) on 2v2kk, sit nuorempi neiti on kohta 8kk.. eli ei liian pitkä ikäero oo tulossa, mut on ainaki leikkikavereita sisaruksista :D

Mulla oli ihan järkyttävät pahoinvoinnit, joka päivä piti oksentaa ja mikää ei meinannu mennä alas. Mut nyt onneksi ollu jo kolmisen viikkoa helpompaa oloa, enää väsymys vaivana ja tietysti täytyy tiuhaan syödä ettei tuu huono olo. Tällaistä tänne...

Anrika 12+5
 
MITEN IHMISTÄ VOI JÄNNITTÄÄ NÄIN KAUHEEN PALJON?
Huomisaamuna olis nt-ultran paikka, huh.
Mä en tiiä mitä aattelisin.
Entä jos kaikki ei sit oiskaan niinkun pitäis?? voi apua mun kanssa.. mä en varmaan nuku kummosesti tänä yönä :ashamed:


Dada ja ihanainen 12+3
 
Kiitos kaikille tervetulo toivotuksista. Hauskaa kuulla muiden samassa tilassa olevien tuntemuksista. Pääse sitte ehkä mieskin helpommalla.. ;)
Mulla tosiaan toinen tulossa, mutta esikoinen täyttää lokakuussa jo 8 v eli ihan urpoina tässä taas mennään... =)
Itse jouduin töissä kertomaan heti, kun sain asiasta tietää. Teen töitä erilaisten liuottimien kanssa, niin täytyi saada jotain muuta puuhaa loppuajaksi.
Pikkuhiljaa olo alkaa tuntua tosiaan jo ihan siedettävältä.. Silloin tällöin tulee vielä niitä pahoinvointi aaltoja, mutta helpottamaan päin. :)
Ensi viikon neuvolaa ja sydänääniä odotellen täällä jatketaan viikkoa.
Aurinkoista päivää kaikille..

Ryyni & Pömppis 12+4
 
Shaken :hug:

MinnaRyyni74 ja Anrika Tervetuloa :wave:

ElämänIlo3 Aikamoinen ero :D

Gunilla1 Hienoa, että sydänäänet kuului ja sykekin on ihan normaali :)

Täällä ei ole enää juurikaan muita oireita kuin nälkä. Pakko syödä parin tunnin välein jotain ja jos en syö tulee heikko olo. Alkaa siis olla oikein mukavat oltavat täällä :)

uneksija85 ja papu 13+3
 
Heippa taas!
On taas tämä viikko mennyt niin huonovointisena. En edes jaksa istua aamupalalla :whistle: Pihalle ei olla kunnolla päästy moneen viikkoon. Onneksi tuon 3,5v:n uskaltaa laittaa iltapäivällä isosiskojen kanssa takapihalle.

Appivanhemmat kustantaa meille viikonloppuna kylpyläloman ja ottaa ekan kerran kaikki neljä tyttöä hoitoon :D Mua vaan hirvittää olla kaks yötä pois kotoa, kun tuo 1v2kk neiti ei oo ollu vielä yökylässä :'( Tekee kyllä hyvää päästä miehen kanssa viettämään laatuaikaa, kun ei tässä oo voimat riittäny muuta kun sohvalla makoiluun iltaisin.

Ihanaa kun kevät tekee tuloaan, alkaa mielikin piristyä ihan silmissä :D Kohta saa jättää talvitakin pois :D

MillionNights ja vaavi 14 tasan
 
nt-ultrassa kaikki oikein hyvin. sikiö vastasi just näitä päiviä, oli viimeksi väärin mitattu :)
siellä se oli kovin liikkuva ja eloisa, syke ok ja niskaturvotus oikein hyvä. nou hätä :heart:


12+4
 
Voi tiitu ja shaken suuren suuri :hug: teille molemmille!!!

Mun ei olis kannattanut eilen hehkuttaa niiin hyvästä voinnista, ettei oksennuskaan ole tullut viikkoon... No tänään se taas alko heti aamusta, en meinannut neuvolaan ehtiä kun pyttyä niin halailin :ashamed: Neuvolassa syke oli 150-160.. eli hiukan enemmän kuin kotona mitattuna.. Seuraavaan käyntiin onkin sitten ikuisuus..

Jotku puhuu tyttö- tai poika-olosta, mitkä on niitä "merkkejä":)

Haluatteko muuten saada selville vauvan sukupuolen jo etukäteen.. itse ajattelin haluta sen tietää.. tarvii vielä isännältä kysyä mielipidettä! Olishan se toisaalta kiva tietää, niin tietäis vähän millasia vaatteita ostaa ja millä tavalla huoneen tapetoi ja sisustaa.. Kauheet suunnitelmat jo, mut ei vielä taida viitsiä ihan vielä alkaa remppaamaan. :)
 
grrrrr...taas tämä sivu jotenni temppuilee, ainakin minulle....koittanu kymmenet kerrat laitel jotai mut aina epäonnistuu, joten olkoot.

Mut voimahali tiitu87 ja jep, oli aikamoinen turvotus silloi alkuun, ny sitten vissiin siin ekka kuvas on se "alkava" vauvamasu. :)
 
tiitu87 voimia :hug:

Äitiyspakkaus tulee tänne ehdottomasti, esikoinen kun tulossa, niin kaikki paketin sisällöstä on tervetullutta.

Onks muilla ollu miten neuvolalääkäri? Mua niin häiritsee kun mulla ei oo ollu, eikä oo ollu puhettakaan. Maanantaina on toinen normaali neuvoja. Ja ultrahan mulla oli jo reilu 2 viikkoa sitten. No kai se maanantaina selvii :D

Millon varhaistettu äippäloma alkaa? Mä oon ihan hukassa noitten kanssa :D Itehän mä teen seisomatyötä, niin en todellakaan tiedä kauan jaksan siellä seisoskella.

VK + vaavi 13+1
 
Heippa vaan... Listan muutokset taas päivitetty tältä erää -- Kiitos Anrika kun laitoit YV:tä asiasta :) :flower:

tiitu87 :'( - jaksamista todella paljon!

Selkäkipu. Vihlova selkäkipu joka säteilee koko kroppaan. Ja perseeseen... ja...? Mulla vaihtui vähän homma töissä, ja joudun entistä vaikeemmin istumaan... Ei HELV***** miten tota kestää?? Tiiä kauan täs pystyy töitä tekeen jos melkein jo itkua vääntää iltapäivästä niin ku sattuu... Pitänee varmaan vielä huominen kattoo ja sit ei muuta ku työterveyslääkärille taas puheluu.. Ei täst muuten tule yhtään mitään! Joku siellä valitteli kun joutuu seisoen tekeen töitä.. Mä taas miljoona kertaa mielummin seisoisin ja kävelisin, ni pysyis selkä kunnossa... Tää on ihan kamalaa.

Lapsen sukupuolesta... Ite en jaksa odottaa, että saadaan selville! Vielä ainaski kuukaus pitäs odotella?! Grrh... Kyllä se helpottaa tuota vaatteiden ostelua jonni verta... Vaikka oonki jo ostellu paljon, ruskeeta, vihreetä, keltasta - meillä kun ei kamalasti aiota ostaa mitään yli-ällöjä röyhelöitä pinkkiä tai vaaleensinistä... Kirkkaita ja maanläheisiä värejä! Ei tarvi niin korostetusti pukee lasta, mut tietty se on kiva että vähän on tyttömäisempi tai poikamaisempi vaatetus...

Mä oon niin poikki ja väsynyt ja rikki ja kaikkee mahollista tän työpäivän jälkeen. Että jos vaikka keittäs teetä, menis päikkäreille, ja illalla kuumaan kylpyyn. Jos uskallan. Viimeksi tuli kauheet rytmihäiriöt just ku menin kylpyyn rentoutuun...!? Alko niin paljon ahistaan, että oli pakko tulla pois ammeesta ja mennä parvekkeelle hengittää raitista ilmaa. Sama juttu muuten tosi usein iltasin ku menee esim sohvalle makoileen tai nukkumaan.. sillon alkaa rytmihäiriöt ja hengenahdistus? Luulis, että just sillon ei pitäs tulla?? Tjaah...

15+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvakuume83:
Millon varhaistettu äippäloma alkaa?
Äippäloman voi alottaa joko 50 tai 30 pvää ennen LA:ta. Jos alottaa sen 50pvää ennen loma on sit loppu päästä sen 20 pvää lyhempi eli samanmittanen loma jokatapauksessa alottaa sen 50 tai 30 pvää ennen.

"Erikoisäitysloman" voi aloittaa, jos tekee sellasta työtä mikä vo vahingoittaa kasvavaa sikiötä esim. työssä altistuu säteilylle tai tupakan savulle ja työnantaja ei voi osoittaa odottavalle äidille jotain muuta työtä. Tosin tuo tupakan savu -juttu ei taida enää vaikuttaa koska lähes kaikkissa ravintoloissa taitaa olla erillinen tupakkakoppi.

Erikoisäippälomaan tarvii varmaan (en tiedä koska en oo koskaan ollu) lääkärin lausuntoja ja eivät KELAsta kovin helpolla anna myöntesitä päätöstä. Näin mä oon asian ymmärtäny.

Sit jos ei kestä seisomatyötä loppuraskaudesta, siitä pitää puhua neuvolassa/lääkärille et saa saikkua. Mutta seisomatyö itsessään ei oikeuta erityisäippälomaan. Nim. esikoisraskaudessa koko ajan seisomatyötä tehneenä.

Sit on aina eri juttu jos odottavalla äidillä on joku perussairaus kuten diabetes, epilepsia, sydänvika tai kuten mulla on kohdun rakennevika --> todella suuri ennenaikaisen synnytyksen riski ni mut laitetaan saikulle varmaan jo puolessa välin raskautta. Tosin en tiiä olisko edes mulla oikeutta erityisäitiyslomaan. Ei taida olla, vaa saikulla pitää sit olla.

Nää on aika kiemuraisia nää jutut enkä mäkään tiedä kun murto-osan.

 
Sukupuolesta: Mä oon 80% varma jo kumpi masussa asustaa. :heart: Tosin mulle on se ja sama kumpi siellä on, kuhan on terve. Ja vaikka kaikki näin aina sanoo, mä myös tarkotan sitä. =)

Toisaalta ois kiva tietää, toisaalta se olis ihana yllätys. Esikoisesta kysyttiin. Saa nähä. Koska 4D:llä katotaan rakenne-uä:ssä ni voip olla että pyydän lääkäriä vaan kattomaan sinne jalkoväliin ja sitten yhessä miehen kaa päätellään ja arvaillaan, että ei haluta kuulla mitä lääkäri sanoo. 4D:ssä sen sukupuolen näkee nimittäin maallikkokin aika selkeästi. :D
Mutta ehkä tehdään päätös vasta sillon kun ollaan siellä rakenne-uä:ssä. Tärkeintä on kuitenkin se terveys. :heart:
 
Moi kaikille!Suuri halaus menetyksen kokeneille!Meille kuuluu hyvää,silloin tällöin liikkeitä tuntuu,ihanaa!Onko muilla lonkkasärkyä?mulla on nyt ensimmäistä kertaa,muissa raskauksissa ei ole tälläistä ollut.varsinkin kylellään nukkuminen on yhtä tuskaa.olisiko kellään hyvää vinkkiä miten tämän saisi loppumaan?!mistä löydätte neutraalin värisiä vaatteita,minä olen yrittänyt katsella jo vähän 50cm vaatteita mutta kaikki on jomman kumman värisiä?Heisku ja maha-asukki 15+2
 
tiitu87 :hug:

Mulla on siis parin viikon päästä lääkärineuvola. Sukupuolen haluaisin kyllä tietää. Luultavasti käydään vilasemassa tätäkin kaveria 4D-ultrassa. Oikeasti ei kyllä yhtään väliä tuleeko poika vai tyttö, kunhan vauvan vain saan.

Muffa 15+1
 
Huomenia kaikille. Eilen sitten loppui minun okseton kausi. Illalla alkoi oksentaminen ja oksensin sit monta kertaa....ehkä sen aiheutti se et väkisin koitin valvoo muka pitkään vaiks oli ihan rättipoikki olo. Noh, ny alkakoot uusi okseton vaihe ja kestäkööt vaikka ihan loppuun asti. :LOL:

Mul oikeasti ihan hävettää ku lukee miten tääl on usealla selkäsärkyä, lonkkasärkyä jne...ihte ku saan olla kotona lasten kans, voin levätä selälläni hetken, jalat kattoa kohden ku alkaa särkee alaselkää tai jalkoja. Ilmeisesti täskin raskaudes saan hankkia tukisukkahousut tai sukat, hmp, mut muuten on mennyt niin hyvin.......

vauvan sukupuolesta eipä taideta olla kysymättä ultrassa (huhtikuun lopus) et kumpikohan meil olis tulossa. Ihte ei mitää tietoa eikä arvailua täs vaihees kumpi tulis. Oonki sanonu miehelle, ettei sil olekaan väliä, eikä enää jopa silläkään et olis terve, kunhan saan vain elävän lapsen syliini. Tietty jos lapsi on terve, oon siitä sit enemmän ku ylionnellinen mutta jotenkin tämän raskauden olen ollut tosi pessimistinen kaiken suhteen..hyvä jos vielkää uskon et oikeasti pikkuinen kasvaa ja on mukana, ku se alku oli sitä vuotamista...
 

Yhteistyössä