Syyskuun Sydäntenmurskaajat *maaliskuu*

Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Mä en muista hikoilinko edes imettäes mut suorastaan kylvin maidossa. Luovutin maitoa sairaalaankin n. 50 litraa. :LOL: :LOL: Et kyl mäki jossain eritteis tulen olemaan viellä, eikä se maidon haju nyt niiiin ihana ole sekään. =)
No ompas sulta tullu maitoa. Mutta sai ne keskosvauvat sit hyvää tavaraa. =) Oot tehny tärkeää työtä. =) Multa kysyttiin haluanko luovuttaa, mutta en sit jaksanu ku ei sitä kuitenkaa ihan älyttömästi yli omien tarpeiden tullu.

Kyllä multakin sitä tuli, pumppasin esikoiselle pakkaseen aina jemmaan et pääsi ittekin olee välillä ilman vauvaa olemaan vaikka kaupungilla kauemmin kun max. 2 tuntia. Mut kai siihen mun hikoiluun imettäessä vaikutti se et oli kesä! Ja kuuma kesä olikin. :D
No joo, varmasti se kesä vaikuttanu asiaan. =) Ihtel se oli kevättä toi alkuimetys ja jatkui vain sen 4 kk. Joskus naurettu et kylhä sitä tunsi ihtensä lypsylehmäks ku sitä maitoa tuli nii karmeesti ton 4 kk aikana. Sit kylläkin kesän aikana loppui ku seinään, luultavasti siks et ku oli lämmin ja ois pitäny juoa viel enemmän, mut oli omiin tarpeisiinkin viel sit pakastettu säännöllisesti nii et lopuiltaan tein sit pullia niistä joita ihte en saattanu syä ollenkaan mut mies veteli nassuun ja miehen velipoijjat kunnes mä kerran sanoin et se on äidin maidosta. :LOL: :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
nöttiäinen ihmeellinen kuva!! =) En oo koskaa tainnu nähä tollasta 4D - kuvaa. Taitaa siit tosiaa aika selkeesti nähhä.
Kyllähän siitä näkee. Nyt näin ittekin ihan selkeeti et vatsanpeitteet on kunnossa. =) Rakenne-uä sit uudelleen tolla 4D:llä. Ja ä-polin käyntimaksun hinnalla. =)
heiii, mis tollei voi käydä??? :LOL: Mä taidan muuttaa teä naapuriin asuun nii jos mäki pääsisin. Meil tosiaa toi rakenne ultra ihan tavallisel ultral, se on se kunnan tarjooma ultra.

Tänää käväsin lääkärineuvolas. Ihte sil doppleril olen koittanu sydänääniä laskee ja jotain 150-170 on lyöny sydän pikkuisel sen mitä oon saanu laskettua nimittäin - tuntuu pikkuinen liikkuvan tosi paljon joten hetken aina saanu vain kuunneltuu, nyt sitten lekurikin kahtoi et aikalai menis noi äänet tohon 150-160 paikkeille. Aina karkas siltäkin papana laitteen alta. :LOL:
Ja oli huojentunu olo koska ei ollutkaan paino noussu ny sen 8-9 rv jälkeen, mä ku aattelin et varmaan jo ainakin 5 kiloa tullu lisää...ku kerkeehän noit tulla kuiten ku tätä tahtii syön. (tänää 9 mennes kolme aamupalaa jo syötynä) :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja arianrhod:
Heipodei :) Täällä mennään tavallisella ololla, olo on sellainen, että ei edes muista olevansa raskaana välillä jos oikein on muuta mielessä. Tuo iso maha kyllä muuta kertoo :D Jennylille onnea :)

Jos en ole ihan väärässä ollut, viime päivinä on tuntunut liikkeitä, tuntunut ihan siltä ku olis tooosi iso elohiiri masussa :D Auttaa varmaan se kun on tuo doppler niin tietää missä se mennä mökeltää :)

2 vk ja 1 pv niin on rakenne-ultra jeij :)

arianrhod + papana 15+5 :heart:

kahtoin tosiaa siu masuus!! =) Jep, kyl siit jo huomaa et raskaana olet. Ihunan näköinen pikku pallomasu. Ihtel huomattavasti pienentyny ny masu, ku alkuajan turvotuslähteny poikkeen. Jonni verran taitaa pömpöttää, pitäskin laittaa tuoreempaa kuvaa taas tonne profiiliin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Joskus naurettu et kylhä sitä tunsi ihtensä lypsylehmäks ku sitä maitoa tuli nii karmeesti ton 4 kk aikana. Sit kylläkin kesän aikana loppui ku seinään, luultavasti siks et ku oli lämmin ja ois pitäny juoa viel enemmän, mut oli omiin tarpeisiinkin viel sit pakastettu säännöllisesti nii et lopuiltaan tein sit pullia niistä joita ihte en saattanu syä ollenkaan mut mies veteli nassuun ja miehen velipoijjat kunnes mä kerran sanoin et se on äidin maidosta. :LOL: :LOL:
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
heiii, mis tollei voi käydä??? :LOL: Mä taidan muuttaa teä naapuriin asuun nii jos mäki pääsisin. Meil tosiaa toi rakenne ultra ihan tavallisel ultral, se on se kunnan tarjooma ultra.
Yksityisen kautta pääsee jo aika monella paikkakuntaa 4D-ultraan. =) Meillä pääsee ä-polille vaan lähetteellä. Oon siellä "tarkkailussa" enkelivauvan raskauden takia ja siks, että mulla on kohdun rakennevika --> suuri ennenaikaisen synnytyksen riski. Et saa nähä tuleeko meille elokirppu eikä syyskirppu niinku pitäs. Toivottavasti pääsisin mahd. hyville vkoille. :/
 
Nyt sapettaa, pitääkö kaikesta tapella. :kieh:

Soitin äsken neuvolaan varatakseni seuraavan ajan kun en sitä viime kerralla saanu ja puhe oli, että nt-ultran jälkeen soitan ja varaan. Sanoin, että rakenne-uä tulee olemaan ä-polilla jne. ja sanoin, että seuraava aika sillain että ehin saada lähetteen siihen vkolla 15 olevaan veriseulaan. No tää täti sano vaan että seulaan ei tarvi mennä jos menee rakenne-uä:hän! Mikähän uus systeemin tää on ku viimeks sai kaikki seulat jos halus. No sanoin että tasan haluan mennä kun viime raskaudessa just tää vkolla 15 otettu verikoe hälyytti että en voi nyt olla käytmättä siinä jne. niin anto ajan ja sano, että saat oman neuvolatädin kanssa siitä puhua. Tuntu ettei se ymmärtäny mun huolen ja pelon määrää missään määrin!!
Ei nyt yks verikoe voi maltaita maksaa ja nehän on vapaaehtosia eli niihin pitäs saada päästä jos haluaa. Ihme tyyppi, toivottavasti oma neuvolatäti on suopeampi. :/

Prkl.. Mähän meen ja mulle on pakko laittaa se lähete! Muutenkin huolesta sydän syrjällään ja pelkää kaiken kamaluuden uusiutuvan. Ja jos jotain on, mä haluan mahd. pian tietää onko jokin vialla. En mä voi rakenne-uä:hän saakka oottaa ja sit tippua korkeelta ja kovaa.

nöttis & kirppu rv 12+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Nyt sapettaa, pitääkö kaikesta tapella. :kieh:

Soitin äsken neuvolaan varatakseni seuraavan ajan kun en sitä viime kerralla saanu ja puhe oli, että nt-ultran jälkeen soitan ja varaan. Sanoin, että rakenne-uä tulee olemaan ä-polilla jne. ja sanoin, että seuraava aika sillain että ehin saada lähetteen siihen vkolla 15 olevaan veriseulaan. No tää täti sano vaan että seulaan ei tarvi mennä jos menee rakenne-uä:hän! Mikähän uus systeemin tää on ku viimeks sai kaikki seulat jos halus. No sanoin että tasan haluan mennä kun viime raskaudessa just tää vkolla 15 otettu verikoe hälyytti että en voi nyt olla käytmättä siinä jne. niin anto ajan ja sano, että saat oman neuvolatädin kanssa siitä puhua. Tuntu ettei se ymmärtäny mun huolen ja pelon määrää missään määrin!!
Ei nyt yks verikoe voi maltaita maksaa ja nehän on vapaaehtosia eli niihin pitäs saada päästä jos haluaa. Ihme tyyppi, toivottavasti oma neuvolatäti on suopeampi. :/

Prkl.. Mähän meen ja mulle on pakko laittaa se lähete! Muutenkin huolesta sydän syrjällään ja pelkää kaiken kamaluuden uusiutuvan. Ja jos jotain on, mä haluan mahd. pian tietää onko jokin vialla. En mä voi rakenne-uä:hän saakka oottaa ja sit tippua korkeelta ja kovaa.

nöttis & kirppu rv 12+1
Anteeks mut räjähdin nauruun!!! Tuntui tänne asti toi siu kiukkus!! :LOL: Mut jep, piä toi asenne nii etköhän saa sitten. Ja tosiaan joop, no sitten jos sä tollasten syitten takia pääset sinne äp 4D uä, nii en mä sitten taidakaan muuttaa mitään. Eihän toi tosiaan ole kiva jos tollasta todettu.
Ja jospas kaikki kuiten ois hyvin ja jospas se kirppunen pysyis sinne mahdollisimman pitkälle syksyä. =)

 
Moi kaikille,
Ilmoittaudun mukaan odottamaan ja jännäämään.
viikkoja 12+3 ja np-ultra käytynä. Siellä näkyi hyörivä ja pyörivä pikku-kaveri, joten nyt uskaltaa jo toivoa, että kaikki menee sittenkin hyvin tällä kertaa.. Takana kaksi keskenmenoa reilun vuoden sisään.
Hirveetä pahoinvointia kesti kolmisen viikkoa, mutta se onneks jo loppunut. Enää vaan väsyttää ja nälättää jatkuvasti.. :attn:

Eikun tsemppiä kaikille ja palaillaan asiaan..

 
Teretuloo MinnaRyyni74 ja toivottavasti joop kaikki nyt sujuu siul hyvin!! Pidetään peukkuja pystys.

Koitin tonne profiiliini päivittää kuvaa mut ei onnistunu, joten laitan sit tähän huvikseni näkysälle miten tosiaan miul masus oli turvotusta alussa. Siin se ekka kuva on rvk 14+5, eli tänään ja se jos MASU ON OIKEASTI ISO :LOL: siin rvk on 7+3 (muistaakseni)

http://www.aijaa.com/v.php?i=3827730.jpg
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Anteeks mut räjähdin nauruun!!! Tuntui tänne asti toi siu kiukkus!! :LOL: Mut jep, piä toi asenne nii etköhän saa sitten. Ja tosiaan joop, no sitten jos sä tollasten syitten takia pääset sinne äp 4D uä, nii en mä sitten taidakaan muuttaa mitään. Eihän toi tosiaan ole kiva jos tollasta todettu.
Ja jospas kaikki kuiten ois hyvin ja jospas se kirppunen pysyis sinne mahdollisimman pitkälle syksyä. =)
Helpotti ku sai jonnekin purkautua. :saint: :D
Mutta mä puhun sen neuvolatätin ympäri et pääsen siihen veriseulaan. :D
 
Voi blääh tätä kaksplussan palvelinta taas... Eilen en päässyt ollenkaan, ja tänään taas jumittanut. Tai sitten niillä on vaan jotain mua vastaan! ;)
Noh. Viestejä tullut taas tosi paljon, en enää kaikkien sisältöäkään muista, mutta... yritetään jotain kommentoida mitä mun aivokapasiteetilla pystyy tällä hetkellä :wave:

Shaken, pahoittelut. :(

MinnaRyyni74, tervetuloa! Lisäsin sut listaan, ja kiitos kun ilmoittauduit yv:llä :) :flower:

Joku kirjoitteli neulakammosta? Mulla on todella paha sellainen, ja varsinkin jos verta on kyseessä... Olen 2 kertaa mm pyörtynyt verikokeessa. Ja joka kerta melkein käy niin, että alan hyperventiloimaan... tai lakkaan hengittämästä ollenkaan kun neula lähestyy.. Ja mun suonet katoaa kokonaan. On ollut aika ikäviä tilanteita sen takia! Ajattelin kyllä siitä mainita neuvolassa, tai sitten viimeistään kun tehdään "synnytyssuunnitelmaa" tai mikä nyt olikaan... Vaikka oon kyllä itelleni järkeillyt asian niin, että siinä vaiheessa kun synnyttämään mennään, ei vois enää vähempää kiinnostaa mitä ne muhun tökkii ja millä. Mä joudun puskemaan lapsen ulos itestäni - turha siinä vaiheessa mistään neuloista alkaa panikoimaan??? Vaikka sen näkee sitten miten käy :)

Äitiyspolille mulla on aika kesäkuulle. Siellä on ainakin ultra, en sitten tarkemmin tiedä mitä muuta? Ja se varmaan johtuu siis tuosta pienestä kohonneesta riskistä tulla jotain häikkää noiden mun epilepsialääkkeiden takia, ehkä kait?

Ja sit viel joku kyseli et kuin moni meinaa jäädä varhaisemmalle äippälomalle tai jotain sinnepäin... Mä en usko, että olisin työkykyinen kyllä elokuuhun saakka... Hyvä jos kesäkuun pystyn olemaan töissä. Käy meinaan aika rasittavaks jo nyt toi, kun pitää 8h päivässä istua paikallaan ja nojata ja kuikuilla mitä ihmeellisimmissä asennoissa, kun on aika pikkutarkkaa duunia mulla... viimeistellä valumuotteja. Siinä ei voi oikein asentoa ottaa oman mielen mukaan. Ja tietty ton epilepsian takia neurologi suositteli, että ehkä sairaslomaa jopa pari kk ennen äitiyslomaa? Mut saas nähä. Pienen ehdoilla tässä mennään, ja miten oma kroppa kestää. Nyt jo kamalat selkäkivut töissä.. että.... saas nähä :/

Nyt leipoon pizzataikinaa, tuli himo tehä ite! :p
 
Hih sain tänään työkaverilta kassillisen äippävaatteita, enhän mä niitä vielä tarvi mut hauska niitä on sovitella ja peilailla...Lääkäri kun sanoi että vauveli kasvaa vielä hetken ajan selkärankaa kohti ja sit vast tupsahtaa masun puolelle, ainaista odottamista tää homma :p

Shaken :hug: Jaksamisia sinne!

Kiva kun uusiakin vielä ilmestyy, meit onkin täällä aikamoinen jengi..hih =)

Heissu rv 14+0
 
Shaken: ISO :hug:

MinnaRyyni74: oikein paljon tervetuloa minunkin puolestani! :)

Nyt on pakko purkaa... Mua väsyttää, ärsyttää, kiukuttaa, raivostuttaa, itkettää... ja aivan kaikkee muutaki!!! Ja helvetin iskias- särky käy hermoille ja töissä on tosi hieno olla!!!!!! Saaatanaaaaa!!!!! Ja rupee nyt jo ottaa päähän tää perkuleen ISO maha, törmäilen sen kans kaikkialle!!! No onneks huomen on sentään vapaapäivä vihdoin ja voi kölliä kotona!
Jotain positiivistakin; mies tulee tänään illalla kotiin töistä, jippiiiiiii!!!! Saan sille sitten manata koko ajan oloani. Äijä toivoo varmaan, et viikko menis pien ja pääsis takas töihin... heh!!!! Oi oi oi.. ja illalla syödään tortilloja, nams!!!
Huomenna oiski sitten neuvola. Pääsen ekaa kertaa kuulemaan sydän äänet!! :)

Mama ja kääpiäinen 16+1
 
Viimeksi olin kovin huolissani kun en saanut sydänääniä kotona kuuluville, mutta kaikki on onneksi hyvin, LÖYSIN NE TÄNÄÄN EKAA KERTAA!!! Jee! Kauheita molskauksiakin kuului, juuri niin kuin te kuvailittekin:) Hiukan helpotti, toisaalta huomenna on kyllä neuvola, että viimeistään siellä ne olisin kuullut:) Mutta toistaiseksi ei mitään hätää.. Möykyn syke oli 148, eikö ole ihan normaali??

Eli viikkoja tosiaan 14+5, mitähän neuvolassa huomenna tehdään katsotaan?

Mulla on ollut myös "hyvä" olo jo yli viikon.. Siis oksennus ei ole tullut, vaikka kuvottava olo on jatkunut, ehkä kyllä hieman lieventynyt, onneksi, kai se tästä iloksi muuttuu;) Odottavan aika on muutenkin pitkä, ja sitten kun murehtii kaikenlaista ja on huonovointinen, menee aika tuplasti hitaammin..

"Vaivoista" sen verran että selkäsärky on ollut ihan järkkyä jo pitkään! Se kipu menee alaselästä pakaraan ja on ihan kauhee särky, ei meinaa jalat siinä kohtaa kantaa..:( Ja työssä kaikki nostot ja käännöt eivät auta yhtään asiaa.. mama-84 Se on varmaankin sitten sitä iskiasta.. Luulin kyllä sen olevan loppuraskauden oire:/ Toinen vaiva on ihan mahdoton voimattomuus, väsymys ja uupumus.. Mitään ei oikein kykene tekemään ja koko ajan väsyttää ja nukahtelee.. Töissä ei jaksa olla kun uni meinaa tulla.. mikä avuksi? Tästä selästä vois kyllä s-lomalle jäädä..

Äitiyspakkausta odottelen jo kovasti, kelpaisi vaikka se viime vuoden malli, oli niin kivat värit.. Ja meilläkin tosiaan se eka tulossa joten varmasti tulee tarpeeseen, se raha on kuitenkin niin pieni...

Gunilla1 ja mökky 14+5
 
Heippa vaan!
Tässä taas yks matti myöhäinen ilmoittautuu mukaan syysmammoihin..KAUAN olen jo taustaillut ja nyt ilmeisesti onnistuin sitten oman profiilin luomaan,jee. :)
Minulla raskausviikkoja nyt 16+1 ja alkuraskauden pahoinvoinnit on jo historiaa.Tosin mulla jo puol vuotta jatkunut kamalat vatsavaivat ja niiden takia menos tähystykseen,huolestuttaa kovin vauvan puolesta kun meikäläisen vointi välillä on mitä on vaik kaikki menny hyvin tähän asti raskauden suhteen..mutta ei muuta ku rakenneultraa odotellessa joka on 15.4 ja kärsimättömänä odottelen myös vauvamasua joka mulla aika olematon kun oon aikas pitkä ni ei vissiin niin hyvin heti näy(?).
Mutta nyt spinningiin ja oikein hyviä vointeja kaikille!:)
:) :)
 
Shaken :hug:

Väsymys on vähän helpottanut, mutta pahoinvointia on edelleen. Mahakin on kasvanut jonkin verran, mutta onneksi työasut ovat sen verran väljät, ettei niiden alta mitään näy. No, tuskinpa kovin pitkään enää pysyy töissäkään salassa.

Tänään aamulla sohvalla maatessani ehkä tunsin ekaa kertaa pikkuisen liikkeitä, sellaisia "hipaisuja", tai sitten se oli vaan vatsan möyrimistä :snotty: :D

Viikkoja tuli tänään täyteen 15. =) Kolmas neuvola parin viikon päästä ja ultra onkin sitten reilun kuukauden päästä. Niitä odotellessa. :)

Muffa 15+0
 

Yhteistyössä