Syyskuun Sydäntenmurskaajat *maaliskuu*

Voii mä niin toivon että se mun neuvolanhoitaja ois vaikka väärässä.. ja hammaslääkärille soitto huomenna niin tulee selvyys asiaan:)
torstaina on ultra.. että kun sekin pelottaa.. on tää taas yhtä jännittämistä..

tiitu ja pieni 11+5 :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
nöttiäinen eilen oli miulakin ihka ensimmäinen oksennusvapaa päivä!!! wow!! Pahoinvointia oli silti, mutta ylös asti ei tullu :) Tänän aamuna sit taas sama ralli ja pönttöö halittaan |O
Kiva kiva. Tosin mullakin se oksentamatomuus oli sit vaan eilisen pvän "riemu", tänään aamulla taas jatku. :x Ja ällö-olo. :x

Miten muilla paleltaako vielä??? Mua paleltaa. Ehkä aavistus vähemmän kun aivan alkurasaudessa mutta edelleen viluttaa todella lujaa, sisällä ollessa mulla on aika usein 2 housut ja 2 paitaa päällä! Ja tuo esikko vetää t-paitasillaan ja avojalon ku aina heittää sukat nurkkaan.. Ja mua paleltaa ku katonkin sen menoa. :D

Pakkauksesta: En tiedä otanko. Vaatteita on jo yllin kyllin ja sit jos tää on eri merkkiä ku esikoinen ni niitä joutuu ostaa niitä vaatteita taas lisää... Toisaalta, se peitto olis hyvä vauvalle. Vaikka saahan niit pelkkiä peittoja kaupastakin. Tää on vaikee, pitää miettiä ja pohtia. Tiiän varmaks vasta varmaan sillon ennen ku laput lähtee Kelaan mitä teen. :D

Tiistain ultraa pelolla oottelen...... :|
 
Heips.
Mä oon ihan jumissa täällä... siis lihakset on. Aloitin lauantaina maalausurakan ja lopetin eilen ja nyt on niin kipeänä paikat. Ei vissii ole mun lihakset tottuneet moiseen yhtäkkiseen ponnistukseen :D .

Manu ei ole nyt antanu kuulua ittestään mitää ja sekös saa olon taas jännittyneeksi :kieh: . Edelleenki pitäs hommata se dopleri... Raskausoireetkin on vähentyneet huomattavasti, paitsi että öinen heräily on nyt lisääntyny huomattavasti. ja se että näkee paljon unia, yleensä jotain painajaismaista...

Onko teillä rinnat vielä kipeet ja turvonneet? Minulla tuntus että se turvotus on vähentynyt, eikä tissit ole enää oikeastaan kipeät. Kai se kuuluu asiaan? ei muista yhtää miten aiemmin on menny näiden oireiden kans.

Pakkauksesta: ehkä otetaan rahana, kun pitäis se kaukalo hommata ja sit kun miehen sisko on vähän lupaillu että saadaan vaatteita niiltä lainaksi...mutta ehtiihän se mieli tässä muuttua montaki kertaa.

Uskomatonta, tässä pari päivää vielä mennää niin taas lähtee uus viikko käyntiin... puoliväli lähestyy huimaa vauhtia =)

Naksos&Manu 15+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
Onko teillä rinnat vielä kipeet ja turvonneet? Minulla tuntus että se turvotus on vähentynyt, eikä tissit ole enää oikeastaan kipeät. Kai se kuuluu asiaan? ei muista yhtää miten aiemmin on menny näiden oireiden kans.
On ja on. Esikoisraskaudessa ne ei olleet yhtään kipeet eikä viime raskaudessakaan. Nyt ne on sit ollu alusta saakka kipeäoloiset, mutta ei enää sillä tavalla et jos koskee niin sattuis. Mutta edelleen vihloo ja ovat hieman turvonneen oloiset.

Mutta älä ole huolissasi, kaikilla se menee omalla tavallaan. =)
 
nöttiäinen Mulla on palelu vaihtunu hikoiluun, joka ei ole kovin mukavaa :) Tuntuu, että kainalot on kosteena koko ajan vaikka ois kuinka vähän vaatetta päällä (hyi ku mä oon ällöttävä :D ).

Pakkauksesta - En jaksa odottaa, että saan sen! :)

Naksos Rinnat on välillä kipeet ja välillä taas niihin jopa pystyy koskemaan. Välillä niitä kyllä särkee vaikka ei koskekkaan. Mulla kanssa ollu levottomia öitä nyt muutama - painajaisia on melkein joka yö, viime yönäkin näin taas unta keskenmenosta :ashamed: Tosin myös "tuhmia" unia näen usein ja mies on aika innoissaan, kun kerron niistä :D

uneksija85 ja papu 13+0 :heart:
 
Rohkaistuin ja laitan masukuvat - samapa tuo kuka näkee ja tunnistaa :) En pääse vielä tuonne kerhoon niin ajattelin sitten tänne laittaa.

Rv 10+0 kuvassa maha näyttää vielä omalta, tuollanen pömppö mulla on omasta takaa :D

Rv 12+0 ja rv 13+0 taitaa olla vähän turvotusta, ainakin minulla on ollut (etenkin viime viikolla) todella turvonnut olo.

Kauheat selitykset :LOL:

 
Ihunata!!!! Tänää sain dopplerin ja heti ku laskin masulle alkoi kuulua pikkuisen sydän äänet. Olin hämmästyny ku heti osuin oikeaan kohtaan ja täytyi siirtää toiselle puolelle kohtua et onko varmasti vauva siin mis luulin. Aikani siin kuuntelin ja sit kuului samaan aikaan kunnon "molskahdus" ja tunsin kaksi niiiin selväää mulahdusta kun pikkuinen ilmeisesti pyöräytti ihtensä toiselle puolen kohtua josta sit sydänäänet sain taas kuuluviin. =) Aivan upee laite!!!!!!

tissien kipuilusta tääl on kyl ja lujaa kipeet. Hyvä ku lapsia uskallan syliin ottaa ku sattuu nii älyttömästi ja yöl tissit on "aseteltava" hyvään asentoon jottei satu..tuettava tyynyillä jne. :LOL:
 
Hello.
Vähän jos jaksais kirjotella...

Äitiyspakkauksesta: tottakai otetaan, esikoinen kun tulossa niin se on must! :) Ei jaksais joo millään oottaa... Ainaski toi viime vuoden pakkaus näytti tosi mukavalta kuvissa. Vähän jännittää että minkä näköistä kuosia on meille tulossa. Se toppapuku on ainaki yks mitä jännitän millanen on... Kummityttö syntyi elokuussa v.2006... ja silloin oli kamala toppapuku ainaski - muuta en tiiä, mut sitä yökköiltiin kaverin kanssa silloin aikanaan
:|

Tissikipu - poissa... Ainakin nyt toistaiseksi. Tottakai vähän normaalia aremmat nännit, mutta enää en ulvo tuskasta kun otan liivejä pois tms.. Mies ei silti uskalla vieläkään koskea niihin - jäi varmaan traumoja kun räksytin silloin alkuaikana jos tuli lähellekkään tissejä... Mahtaa miehille olla kiva kun meidän tissit ne vaan kasvaa ja terhakoituu, mutta koskea ei saa :LOL:

Palelu? Mä HIKOILEN! Tänäänkin töissä kamala hiki päällä - t-paidassa ja silti kainalot ihan märkänä... Ja haisee pahalle. Ei oo ennen noin vahvasti haissut hiki - varsinkaan dödön läpi!!! Hyi kamala... Onneks oon töissä miehisellä teollisuusalalla, missä muutenkin kaikki on likaisia ja haisee :LOL:

Ihan pikaisesti vakuutuksista tällanen, että mä kävin perjantaina ja tänään vaihtamassa auto-ja kotivakuutukset eri yhtiöön kuin ennen... Ja siellä alkoi sitten se myyjä heti touhottaan syntymättömän lapsen vakuutuksesta tms (IF...) Onko kukaan ottanut? Me kyllä miehen kanssa päätettiin olla ilman. Henki- ja tapaturmavakuutukset käytiin hoitamassa itelle kuntoon tänään... Ja lapselle tapaturmavakuutus sitte kun tulee maailmaan - jos tulee isäänsä niin se tulee tarpeeseen :LOL:

Nonnis... viikot poksuu tänään.
15+0 ........Ja kyllä muuten tänään tuntui sitten ihan kunnon POTKU! :D
 
odottava ja onnellinen Mulla on ollut tuollaisia oireita myös vatsassa ja selässä, mutta en usko, että mitään vakavaa. Itsellä ainakin molemmat vinoilee vaikkei raskaana olisikaan. Millaisia nuo pakastevihannes/-marja rajoitukset oikein on? Pitääkö paikkaansa, että kaikki pitäisi keittää vähintään 70 asteessa? Söin yhden kerran herne-maissi-paprika pakastetta ilman keittämistä, sulatin vaan mikrossa ja sen jälkeen mietin, että tulikohan nyt jotain, mutta toivottavasti ei.
 
Täällä kans ei millään maltettas ootta äitiyspakkausta =) Eli pakkaus otetaan ehdottomasti! 2008 pakkauksessa on tosiaan kivan värisiä vaatteita, mutta se ei taida enää meille asti ennättää kun Kelan sivuilta sai sen käsityksen että pakkauksen siältö vaihtuu kevään 2009 aikana.

Mulla haisee kans hiki ihan järkyttävän pahalle :x Tuntuu ettei deodorantti enää edes peitä sitä hajua..tälläistä ongelmaa en ainakaan itse ole ennen haistanut.

Mahakin on poksahtanut ihan muutamassa päivässä. Muutama sukulainen oli katsellut viikontakaisia valokuvia ja olivat heti udelleet äidiltäni, että onkos tyttärenne pieniin päin.. Ei se voi vielä ulospäinä näkyä!

Dopplerilla on sydänääniä kuunneltu melkein joka ilta ja nyt on molskintaa ja loiskintaakin havaittu :heart: Kyllä se uskottava on että joku siellä snorklaa ;) Tänään varasin ajan rakenneultraan yksityiselle. Päädyimme sitten ihan perinteiseen ultraan, jolle jää hintaa 104e Kelakorvausten jälkeen. 4D ultrasta ois joutunut maksamaan vielä 230e korvausten jälkeenkin... Oishan se tietenki kiva mutta niin pirun kallis :/

-Usvatähti ja vauveli 15+4-
 
Hiki: Joo varmaan sen määrä lisääntyykiin raskaanaollessa, mutta muistakaa että raskaana ollessa myös hajuaisti on miljoona kertaa herkempi että vaikka se oma kainalo omaan nenään haiskahtaakin :D se ei välttämättä haise muiden nenään niin voimakkaasti. Tai mä ainakin yritän ajatella näin. :D :LOL: Tosin nyt ihan kotiäitinä ollessa tuo hikoileminen ei oo nyt kovin yleistä ku ei tässä "ollessa" ehi hiki tulla, ainoastaan vaan sit jos siivoa tms.

Palelu: Mua ainaskin palelee edelleen. Ei nyt niin paljon ku ihan alussa mutta kuiteskin. Liittyneekö sit siihen, että kun syön niin epässäännöllisesti/vähän (huonovointisuuden takia, laihduttajathan palelee sen takia kun syövät vähemmän niin vertaan vaan tähän, mä en siis laihduta). Mutta eiköhän tuo aikanaan ohi mene ja tuu se jatkuva hikoilu tilalle, viimestään kesällä ja sit synnytyksen jälkeen imettäessä.

Vakuutuksista: Ei otettu esikoiselle eikä oteta nytkään. =)

Ä-pakkauksen toppapuku: Joo, mulla oli vuoden 06 pakkaus ja ei ollu kivat värit tytölle. :x Mutta en valittanu, sitä pukua pidettiin kun ilmaseks sai. =) Muutenkaan mulla ei juuri sillain väliä kuoseilla, kuhan ois mahd. paljon unisex et sopis kummallekin merkille. Siks se 06 pakkaus olikin vähän kökkö kun oli niiiiin sininen. Eipä siitä paljoa niitä vaatteita käytetty, mutta muuten esim. peitto ja makuupussi oli kyllä todella tarpeelliset. =)

Huomenna aamulla nt-ultra, arvatkaan vaan nukunko ens yönä. En varmaa yhtää.... Pelottaa!! :$
 
Pakasteista: Mulla on lappu jossa lukee kielletyt/rajotetut jutut ja siinä lukee vaan että ulkomaiset pakastevadelmat pitää kuumentaa. Muista pakastemarjoista ei puhuta mitään ja kotimaisia mansikoita olenkin syönyt kerran nyt raskausaikana ihan vaan sulattamisen jälkeen. Tosin en niitä mitenkään mahottomasti syöny, muutamia vaan mitä sattu kääretortun välissä naistenpvänä olemaan.

Noista herne-maissi-paprika jutuista taas en osaa sanoa... Vaikka sellasiakin salaatteja tuli kai esikoista odottaessa popsittua ja ne ei kans sillon ollu ku sulatettu. Täytyykin tästä vähän jutella neuvolassa kun seuraavan kerran sinne menen et miten tarkkaa touhua tuo on ja miten menee minkäkin kohalla.

*muoks* Lukeehan täällä lapussa: Pakastevihannekset kuumennetaan huolella ennen syömistä (kauttaaltaan > 70 asteessa).

Ulkomaiset pakastevadelmat tulee kuumentaa kiehumispisteeseen 2 min. ajan ennen käyttöä Norovirusinfektiovaaran takia.


Muista pakastemarjoista ei sanota mitään.
 
Tänään oli toinen neuvola, ja samalla neuvolalääkäri.
Pissa oli puhdas
Hemoglobiini 142, eli hyvä
Paino ei ollut noussut yhtään, vaan vähän laskenut
Verenpaine hyvä
Ja mikä parasta kuului pienen sydämensyke :heart: :heart:
Oli vielä niin kaukainen että oli paljon myös huminaa joten ei saatu laskettua kuinka nopea, mutta pääasia että kuului :)

Ja vielä hyvä uutinen. Kättäriltä tuli tulos veriseulasta, ja ei ole suurentunutta riskiä, joten kaik hyvin :D

Palelua on täälläkin, koko ajan on oltava fleese sisällä koska muuten tullee kauhean kylmä.


Inka ja nirppis (Oli Papan mielestä kuulemma ihan tytön näköinen ultrakuvassa eli nirppanokka joten siitä nirppis) :D Eli 12+0 POKSPOKS :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja inka85:
Tänään oli toinen neuvola, ja samalla neuvolalääkäri.
Pissa oli puhdas
Hemoglobiini 142, eli hyvä
Paino ei ollut noussut yhtään, vaan vähän laskenut
Verenpaine hyvä
Ja mikä parasta kuului pienen sydämensyke :heart: :heart:
Oli vielä niin kaukainen että oli paljon myös huminaa joten ei saatu laskettua kuinka nopea, mutta pääasia että kuului :)

Ja vielä hyvä uutinen. Kättäriltä tuli tulos veriseulasta, ja ei ole suurentunutta riskiä, joten kaik hyvin :D

Palelua on täälläkin, koko ajan on oltava fleese sisällä koska muuten tullee kauhean kylmä.


Inka ja nirppis (Oli Papan mielestä kuulemma ihan tytön näköinen ultrakuvassa eli nirppanokka joten siitä nirppis) :D Eli 12+0 POKSPOKS :heart: :heart: :heart:
Hienoja kuulumisia. :heart:

Kiva etten oo ainut joka palelee, palellaan yhdessä. :D
 
Juu palellaan! onneks mennään jo kesää kohti niin alkaa lämpeemään, ilmatkin ;)

Pakkauksesta: Mä en varmaan sitä ota, esikoisesta otin ja käytin tasan yhtiä puolipotkareita. Tykkään vaavin vaatteista niin paljon että tulee osteltua muutenkin niitä niin älyttömästi. Vaikka olihan se aivan mielettömän ihanaa hypistellä uutta pakkausta :heart: :heart:
 
hei , ihania masuja kaikilla! :)
Voii tiiättekö mä tein kauhean virheen ja tajusin just.. tai no kauhea ja kauhea.. mutta täytyy toivoa ettei mitään tapahu nyt.. söin jäisiä herneitä.. tiiän olen vähän outo mutta musta ne on hyviä.. mutta en ees tajunnut että ne ois pitänyt keittää :/ :/

tiitu ja pieni 11+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiitu87:
hei , ihania masuja kaikilla! :)
Voii tiiättekö mä tein kauhean virheen ja tajusin just.. tai no kauhea ja kauhea.. mutta täytyy toivoa ettei mitään tapahu nyt.. söin jäisiä herneitä.. tiiän olen vähän outo mutta musta ne on hyviä.. mutta en ees tajunnut että ne ois pitänyt keittää :/ :/

tiitu ja pieni 11+6
Jos et oo niitä nyt ihan joka pvä raskaana ollessasi syönyt ja määrät ei oo ollu suuria niin en sinuna menettäs yöunia. Siks pitäs keittää kun vaarana on saada listeria. (Googleta jos kiinnostaa, saat enemmän infoa.)

Mutta jatkossa muista että pitää keittää. =) Tai jos et halua keittää niitä niin sitten keksit tilalle toisen herkun. =)
 
Joo en todellakaan oo syönyt ku vaa tänään ja tajusin sit tässä istuessani että aijoo ne piti keittää:/ ne oli kyllä kotimaisia.
No täytyy toivoa parasta ettei mitään tule<3

huomenna alkaa 13viikko ja to on ultra:)
 
Huomenta kaikille!!
Tunnin päästä olis neuvola lääkärille meno, toivottavasti se on mukava tapaus =)
Ihania masukuvia, musta tuntuu et oma ei kasva ollenkaan. Pitää vissiin alkaa ottaa valokuvia viikon välein ni näkis kehityksen. :p

Äitiyspakkauksen otan ihan varmasti, siinä on niin paljon tarpeellista tällaiselle ensikertalaiselle..Taas tulee nenästä verta, onks muilla tätä inho ongelmaa??
Mulla oli toi norovirus noin kuukausi sitten, mut ei siitä pitäis mitään vaaraa olla sikiölle tai näin ainakin olen ymmärtänyt...

Heissu rv 13+6 (huomenna poksuu jippii :) )
 
Nyt menee hermot.... kirjotin kauheet sepustukset ja se katos ku pieru saharaan!!!!! #%&#%#&#%#&#####&#&#% Menee oikeesti hermot! Ne menee muutenki tätä nykyään niin helposti, et huhhuh!!!

Tänään poksuu viikotki taas, nyt tasan 16!
 
Mulle tuli eilen postissa kutsu äitiyspoliklinikalle,synnytyspelkopoliklinikalle neulakammon takia. 28.4 ois aika kätilölle ja sitten viellä lääkärille ja sitten on samalla rakenneultra.

Palelusta sitä ei ole enää onneksi, ei ole kyllä hikoilua, deodoranttia jouduin vaihtamaan 2 kertaa alkuraskaudessa.

Hampaista minä hoidatin hampaitani alkuraskaudessa, 2 reikää porailtiin, muuta ei onneksi tarvinnut tehdä. Mulle ei ople edes tullut viisaudenhampaita :)

[/b]Tissit en oo huomannu että olisivat olleet turvonneet mutta aivan pirun kipeet ne ainakii on olleet ihan alusta asti. Nyt on muutan päivän ajan tuntunu siltä ku joku tissin sisältä tunkkis nuppineuloja ulos päin, ai helkkari että se SATTUU!!

Pakkauksesta minä oon kyll sitä mieltä et me otetaan se, mutta voi olla että mieli viellä muuttuu, musta vaan on niin ihana hypistellä sitä pakkausta kun sen ekan kerran käsiinsä saa :)

Eilisestä illasta saakka koskenut kurkkuun. nyt tässä koitan lipittää teetä jotta kurkku hieman elvyttyis. Päähänki on koskenut ajoittan tässä muutaman päivän ajan, liekko oon kipeeks tulossa, pitänee kohta mennä mittaa kuume.

Huomasin muuten tänä aamuna että mun navan alle on tullut jo näkyviin haalea linea negra :) onko muille ilmestynyt?
Mulla oli linea negra esikonki aikaan mutta ei se minusta ihan näin aikasiin tullut esille :)
Täytynee ottaa masusta kuvaa tännekkii tässä kun vaan jaksan :) josko illasta lisäisin joko tähän tai kerhon puolelle :)

zeny ja pieni 14+4
 

Yhteistyössä