**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

Hieman tää odottaja-akka on puhki. Oltiin viikonloppu Pohjois-Pohjanmaalla sukutapaamisessa ja hieman meinaa väsyttää... Oli tosi kiva tavata sukulaisia yli 10v tauon jälkeen. Saa nähdä mitä huominen neuvolalääkäri sanoo kun tuli syötyä aika hyvin sekä herkkuja että "oikeeta ruokaa" ja paino noussut viimeisen kuukauden aikana varmaan 5kg... :D

Olkkis ja Ötzki 27+0
 
Heipsan!

Täällä on menty vauhdilla koko loppuviikko paikasta toiseen, kun loma alkoi torstaina. Käytiin katsomassa miehen siskon vastasyntynyttä poikaa toisella paikkakunnalla torstaina. Perajantaina olin viihteellä työporukan kanssa, kun meillä oli perinteiset kesäkauden avajaiset. Olin tietty kuskina ja join kahvia/colaa/kaakaota koko illan syöminkien päälle. Oli kyllä virkistävää käydä ihmisten ilmoilla ja mielettömän paljon tuli naurettua pitkästä aikaa. Eilen olikin maha ihan kipeä syömisistä ja nauramisesta =) Tämä päivä puolestaan vietettiin shoppailemalla Turussa ja kavereita moikkaamassa siellä =) Nyt oonkin ihan poikki fyysisesti, mutta mieli on niin virkeä :D

Pikkuinen on nyt muutaman päivän liikkunut lähes 24/7 ja vaihtanut asentoa monta kertaa niin, että koko maha heiluu. Automatkalla kotiin tullessa hän vääntelehti hirmuisesti ja minä kiemurtelin penkissä hyvää asentoa etsien. Nyt sitten liikkeet tuntuvat hieman ylempänä taas vaihteeksi eli taitaa tyyppi olla nyt "oikeinpäin" :whistle:

Ähky-olo on nyt bongattu täälläkin pari kertaa viime päivinä. Ravintolasyömingit ei mahdu kokonaan :x Maha tulee olevinaan hirmu täyteen ja sitten kuitenkin 1-2h kuluttua on taas sellainen olo, että voisi syödä jotakin :whistle: Niinpä syön koko ajan :ashamed:

Limoista ollut juttua. Mulla esikoisesta limatulppaa alkoi irrota aamulla, kun illalla suuntasin synnyttämään. Sellaista veriviiruista kirkasta limaa ja sitä tuli paljon pitkin päivää :x Valkovuoto on mulla nyt raskauden aikana lisääntynyt paljon ja on toisinaan koostumukseltaan limaista, välillä kirkasta välillä valkoisempaa :x Hyi, mitä juttuja :x :x :x

Ostin tänään tulokkaalle taas yhden vaatteen ja lisäksi sain tutulta muutaman pienen bodyn. Pikkuhiljaa saa alkaa laittelemaan jotain valmiiksi pientä varten :heart: huomenna jos saisin miehen kokoamaan kanssa lipastoa ym. niin saisin projektia alkuun :whistle:

Kristelle 23+6
 
olen tosi huono kirjoittelemaan tänne, mutta käyn usein lukemassa mitä teille muille syyskuisille kuuluu.
Meidän vauveli on tosi vilkas mahassa. Ultrassa veikkailtiin poikaa. Mulla on kuitenkin itsellä tosi erilaiset tuntemukset kuin kolmesta pojasta. Mutta kai ne hormoonitkin voi tehdä tepposet? Tai sitten johtunee siitä, et ekaa kertaa mulla on hb laskenut. Näin ei ole käynyt edes synnytysten jälkeen.
Lapset odottaa kovasti uutta vauvaa, tyttö varsinkin, jolla hoivaamis vietti on samaa luokkaa kuin äidillään. Lupasi tehdä 10lasta, joita minä saan sitten aina välillä hoitaa. Ikää nyt 5vee.
Jonkinlaisia kipuja on ikäänkuin kohdunympärillä aina aika ajoin. Vähän kuin liitoskipuja, mut silti ei mitään sinnepäinkään... Ajattelin johtuisiko siitä, et vauva on tosi alhaalla ja raskauksia on kuitenkin jo useampi takana. Toivon kovasti, että kohtuni on kuitenkin kunnossa..luultavasti!
Valkovuotokin vaivaa tosi inhottavasti, mutta kai sekin kuuluu asiaan...Nämä raskausvaivat vaan unohtaa aina ja sit ne iskee jossain kohtaa päälle "ihan kuin ekaa kertaa".
Kaikki pitäisi kuitenkin olla hyvin. Raudan syönnin aloittamista harkitsen vielä, hb117. C-vitamiinikin kuulemma auttaa siihen vaivaan.

Hyvää kesää kaikille syyskuisille! Itse odotan elokuuta kuin kuuta nousevaa ja saa jäädä taas kotiin! Se on mun paikkani, lähellä omia ihania lapsia!
 
Täällä juhlittu tänään tytön 5 vuotis päiviä :heart:
Kyllä se aika menee niin nopeasti... joskus liian :'(
Vastahan toi tyttö oli se mun "eka" vauva :D

[/b]Vessassa käynti Siis mä olen tänään käynyt varmaan miljoona kertaa
vessassa! Ja koko ajan tuntu että on kova pissa hätä ja kun menet niin tulee pikku liru?
Siis häh? Painaako toi vauva tonne virtsa rakkoon jotenkin ikävästi nyt ;)
Ärsyttää kun koko ajan saa olla vessassa ja tietää että ei sieltä kumminkaan mitään tule |O

kerttuneiti Kiitos tsempeistä :) Samaa toivon minäkin täällä :)
Kohtahan se selviää että mikä on mun tuomia :whistle: ;)
Joka tapauksessa lippuja lähden kyselemään tästä jo piakkoin!!!

Ette ikinä arvaa muuten mikä meitä odotti kotona kun tultiin!!! :x
Lentävä ISO torakka Siis se oli ainakin 15cm kokonen ja lenteli täällä :$
Vähän mä ja lapset oltiin paniikissa! Onneksi miehen työntekijä tuli sen listimään!!
Huomenna on meillä evakkoon lähtö ja koko koti menee myrkytettäväksi!
Tulin niinkin vainoharhaiseksi että tutkin sängyt ja joka paikan että niitä ei ollut kuin se yksi!
Ja nyt mukamas tunnen koko ajan että jossain kipittää torakka :x
Toivottavasti en enään ikinä törmää sellaiseen... Hyi..
Pahin mihin täällä voi törmätä on skorpioni! Viime vuonna näin meidän kotipihalla sellaisen!
Ja kyllä sen jälkeen piti lapsia tarkasti silmällä! Kauheaa jos sellainen pistäisi :eek: :x

No mutta nyt pakko mennä nukkumaan... jos saan torakka ajatuksilta unta :ashamed:

Bebes & Salamatkustaja 27+1 :heart:
 
Huomenta!

Ihan alkuun, bebes: eikai sul olis VTI? En muista ootko valitellu suppareista tai vatsan arkuudesta... Mut se tosiaan voi olla ihan vaan tunne, et on "painetta" alavatsalla, ja pissattaa vähän väliä... Tosin; se voi olla salamatkustajakin joka siellä painaa. Mulla yleensä aamuisin pikkunen köllii sellaisessa asennossa, että pakottaa mut vessaan. Ja oikeastaan, aina kun ite makaan, sekin makoilee alavatsalla milloin mitenkin päin, mutta painaa!

Klönteistä vielä vähän, sit tää keskustelu on ohi mun osalta... Sehän voi olla, että on vaan valkkaria... Vaik, mulla ei oo kyl ollu niinkö housuissa mitään sellasta vuotoo! Äh, turha tätä on spekuloida sen enempää. Eiköhän ne selvii sit lääkäris huomenna :) Olotilat ihan hyviä kuitenkin. Enkä ny ees jaksanu mennä sinne neuvolaan pissanäytettä antaan, kun ei oo enää masu kipee, eikä pissitä kokoajan tms. Että en usko tulehdukseen. Ja huomennahan ne testaa virtsan kuiteski sielä äippäpolilla!

Ah, aurinko paistaa, vielä tänään... Iltapäivällä kaupungille, ja palstalaisten TAYS-mahojen kanssa pyynikille syömään munkkikahvit :)

Pikkumieskin heräs potkimaan...
27+0 POKS poks POKS - Ja kilo rikki tällä viikolla?! :D
 
huometa täältäkin!

valkkari on miulakin ollu kiusana ihan koko raskauden, yök :/ vaik olis just käyny saunassa/suihkussa + vaihtanu kaikki vaatteet, niin tuntuu koira seuraavan miun hanuria.. voi rasituksen rasitus! Kaippa tuo muutaman vkon päästä loppuu kun saadaan masuasukki maailmaan :heart:

bebes hyiiiiii! Torakka :eek: iso torakka :x hyiiiiii!!!

Minuu on vaivannu vatsakipu jonkin aikaa, esim. koko viime yön. Tuntuu pahalta kääntyilläkin.. ei se suppareita oo, kun jäytii íhan non-stoppina. Mitähän lienee..? VTI en jaksa uskoo, kun en ole eläissäni sellaista sairastanut. Hiiva tietty.. eilen unohtu taas rasvat mut ens töikseni tänä aamuna laitoin. Pää on niin hatara, pitää varmaan laittaa vessaan lappu et muista rasvat :p Se unohtuu niin helpolla kun oireet katoaa :whistle:

Pahoinvointi on tosi kivaa, mie en jaksais enää yhtään oksentaa.. :headwall:
 
Vivid
Yöllä taas heräilin maha-asukin treeneihin. Käpälöin miehenkin käden siihen masulle tunnusteleen iskuja ja kyllä se niihin reagoikin, mutta aamulla ei muistanut mitään.. heh.

Selkä tuntuu vähän aristavan tuolta alhaalta ja aattelin, että voisin hetkeksi laittaa tuon tukivyön ja kokeilla, miltä se tuntuu.

Nukuin suht pitkään levottoman yön jälkeen, mutta nyt mulla on tuolla jo pyykin- ja astianpesukoneet pyörimässä. Nyt koiran kanssa lenkille ja sit kaupungilla ja munkkikahville Roonan ja muitten mammojen kanssa.

Vivid ja Hippu 28+3
 
Aamulla heräsin luottavaisin mielin. Eilen illalla oli hyvä olo kun olin maannut suurinpiirtein koko päivän. Nytaamulla nousin reippaana touhuamaan ja perhana nyt äityi taas supistelemaan ja menkkajomotusta ja selkäjomotusta on mun mielestä jo liikaa. Pitänee alkaa soittelee neuvolaan päin.... :'(
 
bebes mie oon joutunu monta viikkoo ravaa jatkuvasti vessassa ja ei tuu sit oikeestaa mitää.Miulla vauva on niin alhaalla että painaa rakkoa,ja välillä kun seison/istun alapää puutuu.Mut toivottavasti kestää tuolla,saikulla oon ton takia ollu toukokuun puolesta välistä.
Mie oon tääl iha ihmeissäni,meil ei oo ketää lapsia kun miun on viikon lomailemassa isänsä kanssa ja miehen muksut äitiviikolla...HILJAISTA!!!
 
Jes. Toinen pinnasängyn verho ommeltu. Löysin siis eilen ompelukoneen kaasupolkimen, vihdoin! Nyt kaupungille -> hese -> kirppis -> pyynikin munkit... AI ETTÄ mikä päivä tulossa :D Taidan ostaa noit munkkeja säkillisen kotiinkin... Ne on NIIIIN hyviä.
Tänään teki mieli syödä puolikas HK blöö tuolta jääkaapista kylmänä..?? Mistä tuo himo nyt tuli? Onneks hillitsin itteni ja jätin väliin... :x
 
Olipas hauska pankkireissu tänään. Oli raskaana tämä pankkitätikin ja reissu venähtikin sitten melkein puolella tunnilla, kun höpöteltiin kaikenlaista raskaudesta :)

Pitäisköhän minunkin tulla sinne tampereen odottajien tapaamis kerhoon.. Olis toisaalta aika hauska päästä vähän juttelemaan oikeastikin ja jos te munkeille yms. käytte ni sitä parempi :D

uneksija85 ja papu 25+0 :heart:
 
Nyt se on sitten takana!

sokerirasitus ei ollut lähellekään niin paha ku kuvittelin. Koko ajan oli vaan hirveä nälkä ja kun olin juonut se colan makuisen juoman mua alko ihan mielettömästi väsyttää. Mä melkein nukahdin sinne odotushuoneeseen :LOL:

mut ette arvaa olin käymässä duunipaikalla nopeesti ja mun puhelin tippu vessapönttöön
:LOL: ei toimi ei. Kyl mies varmaan ihmettelee ku mä en vastaa puhelimeen. mul on nimittäin aina puhelin päällä ja mut saa lähes aina kiinni.

tänään vielä hammaslääkäriin iltapäivästä. Tänään on pikkuisen parempi päivä, mutt kyl nuo nivuset vaan aika kipeet on.

Roona ihanaa ku joku on noin aktiivinen ja osaava. Mä en osaa edes kutoa saati sitten ommella.

Naksos toivottavasti kaikki on hyvin.

bebes missä maassa te nyt sitten olittekaan? ja hyi 15 cm torakka

mut nyt väsyttää sen verran et taidanpa ottaa pienet nokoset

Jooseppi & Möykky 26+5
 
Mulla on ollut jo muutaman viikon vatsa vähän kipeä, jomottanut ja silloin tällöin vihlaisevia kipuja siellä täällä vatsaa. Viikonlopun aikana vatsakipu on vain pahentunut. Vatsa on aivan kivikova, sattuu vaan. Aamusta asti oikealla alavatsassa pistävä kipu. Paikallaan olo vähän helpottaa kipua, mutta istuessa alkaa sattumaan vasempaan kylkeen. Kävely on ihan tuskaa ja sängyssä tai sohvalla asennon vaihtaminen sattuu ihan kamalan paljon. Niin ja alapäässä painontunnetta. Alaselkä on myös kipeä :/ .

Joka päivä tuo kipu vain pahentunut joten soitin äsken neuvolaan. Neuvoivat siellä menemään äitiyspolille, mutta ei saa soittaa sinne etukäteen tai ne ohjaa muualle. En oikein ymmärrä tota neuvolan ohjetta? Äippäpolille kun otetaan vain lähetteellä tai jos on tosi kovia kipuja tai runsasta vuotoa. Tuntuu tyhmältä mennä sinne jos ne lähettävät kuitenkin pois..?

Olen nyt kahden vaiheilla että lähdenkö sinne vai koitanko vain kestää. Haluaisin kuitenkin varmistuksen että onko jotain hätää ja mistä tämä johtuu. En tiedä onko mulla supistuksia vai mitä, sattuu vaan niin paljon :'( .

Mulla on kyllä ollut lapsesta asti kroonista vatsakipua / ärtynyt suoli, sappikiviä yms. Mutta nyt kuitenkin olen syönyt päivittäin lääkettä ja vatsakipua ei pitäisi näiden syiden takia tulla. Mitähän tämä on ja kannattaako lähteä sinne äippäpolille???

Miimu ja Masu 25+2 :snotty:
 
Täällä on puhuttu liivinsuojista. Mä sain vinkin ett jos käyttää kertakäyttöjä niin ne voi tarttua nännin päähän kiinni... Kannattaa kuulemma laittaa joku kangas siihen väliin. Esim. lakanasta tehdä pieniä kangastilkkuja jotka sit pesee koneessa muiden mukana. Itse ajattelin käyttää kestoliivinsuojia. Niitä olis helppo tehdä itsekin. Kunhan jään lomalle niin saumuri sauhuamaan ja tekemään. Jonkin verran oon kavereilta saannu kertakäyttösiä, ett kyll nekin käytän jossain vaiheessa pois.
 
Voimia kaikille supistusten kanssa painiville :hug:

Liivinsuojuksista: Ekalla käytin enemmänkin kestoja. Mutta esim tätä kuopusta kun imetin 13kk, niin ehti huomata suojien erot :whistle: Kestoista tulee läpi, ettei edes tunne. Yhtäkkiä vaan paidassa näkyy märät läiskät. Toki ne on mukavammat iholla. Parhaimmat mun mielestä oli just pirkka, rainbow ja helmi- merkkiset. Ne ainun ohkaiset päästää kanssa heti läpi ja maksaa monta euroa enemmän paketti!

Mä sain miehen ylipuhuttua :heart: Perjantaina on Helsingissä 4D- ultra. Käydään isän luona vkl, niin menee siinä "samalla". Kela korvausta ei enää saa, joten hinnaksi tulee 225? :eek: Toivottavasti tämä rakas suostuu edes näyttää sukupuolensa. Mies nauroi, että kyllä tuohon hintaan pitää nähdä jo vähän pintaa syvemmälle :LOL: :ashamed:

Mutta, ruoka odottaa...
MN + rakas 25+4
 
Asunto myrkytetty joten torakoista toivon mukaan päästy eroon :kieh:
Hyi yök... Joku kysyi että missä päin ollaan niin Turkin Marmariksessa. :D

Roona Mulla ei ole ollut supistuksia. Ja musta tuntuu että vauva painaa tonna rakkoon. Yöllä kun makasin vasemmalla kyljellä niin vauva pyöritti itseään mun kylkeä vasten :D Oli aika ihmeen tuntuista ;)

miimumaija En tiedä oletko mennyt käymään mutta kyllä mä suosittelisin. Ja jos neuvolastakin neuvoneet menemään niin sinne vaan.
Tarkoitti varmaan tolla soittamisella sitä että ne käännyttäisi sinut jos soittaisit eikä ottaisi vastaan mutta jos menet ilman ilmoitusta niin ne kattoo sut. Fiksu neuvolan täti ;)
Toivottavasti kaikki hyvin :hug:

Liivinsuojuksista Mä olen kanssa käyttänyt pirkka imetin 1v2kk.
Ja tosiaan joskus ne jää nännin päähän kiinni ja tuntuu tosi karmeelta kun sitä vedät irti |O

Nyt odottamaan että iltaruoka tulee. Tänään kebab ilta :p :p
Pahemmin ei tee päivisin mieli syödä kun lämpöä löytyy sen +40... :xmas:
Illalla sitten aina viiletessä maistuu :D

Bebes & Salamatkustaja 27+1 :heart:
 
sokerirasitus oli negatiivinen :whistle:

sen lisäksi et mulla on tippunut puhelin tänään vessanpönttöön niin kaaduin sitten ku nilkka petti alta. no onneksi en kaatunut mahalleni.soitin kyl viel päivystykseen asiasta ja sanoivatet jos ei verta tuu ja kipuja ei ole niin kaikkipitäis olla kunnossa ja liikkeetkin tuntuu hyvin. no soitan viel huomenna neuvolaan.

Tänään ei ole ollut mun päivä ja nyt v....taa ja jalkaakin sattuu s..tanasti. mut onneks puhelin toimii taas ja onneksi pytty oli puhdas.

hyvää illan jatkoa kaikille

Jooseppi & Möykky 26+5

:whistle:
 
Heips pitkästä aikaa.
Hetkeen ei oo kerenny kirjotella. Lueskellu oon aina kun oon kerenny. Hoppu tullu elämään :D
No mutta täällä menee hyvin. Kesäloma on lusittu kohta, perjantaina pitäis töihin mennä. Mutta selän takia en ole kyllä kykeneväinen menemään. Joten lääkärin kautta saikulle.
Maha on kasvanu ihan hirveesti...
Mutta ei tosiaan kummempia.

VK + rinsessa 24+3
 
Voi kun tääkin pääsis kaffittelemaan ja munkkeilemaan!

Suosittelen kestoliivinsuojia, joissa on sellainen PUL-kagas ulkopintana. Hengittää, mutta pitää silti kosteuden ettei paidat kastu. Kertakäyttöiset jäi mullakin ikävästi kiinni ja kyllä sattui repiä aroista rinnoista (nänneistä ) niitä irti :( Tuota PULliahan käytetään myös kestovaipoissa ulkopintana.

Mulla on torstaina pitkästä aikaa neuvola ja nyt oikein lääkärin kanssa. Ikävä vaan, että joudun ottamaan esikon, 1v, mukaan sinne, kun en saa hoitajaa... Kai sen jonnekin siellä saa köytettyä, kun äiteetä tutkaillaan :/

rimpulakissa rv 27+3
 
Uneksija85 tule ihmeessä mukaan, tänään istuttiin näkötornilla pari tuntia ja syötiin munkkeja :p sun pitänee pyytää se salasana kerhon perustajalta ja sit liittyä, kerhon nimi on syysvaavit -09.

huomenna olisi se lääkärineuvola, klo 8:40 :eek: |O turhan aikasin mun makuun..no tulee ehkä tehtyäkin reissuvalmisteluja sit päivän aikana, jos en niitä tällä kertaa jättäisi lähtöpäivän aamuun :whistle:

joosepilla onkin ollut tapahtumarikas päivä jos kellä! toivotaan että huolestuit turhaan ja kaikki on vauvan osalta tosi ok.

kiitokset kaikille jotka kertoi mielipiteitään noista liivinsuojista :flower: toki saa lisääkin kertoa jos on hyviä/huonoja kokemuksia. luulen näillä näkymin että tulee käytettyä vähän molempia, sekä kertakäyttöisiä että kestoversioita, onhan se kuitenkin tärkeää että tuntuu hyvältä.

kerttu ja puru 25+6 :heart:
 

Yhteistyössä