Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

Nyt oli pakko tulla heti hehkuttamaan.. :heart:
Kävin tänäaamuna np-ultrassa ja vauvvelihan siellä kuvassa uiskenteli. Kovasti liikkui ja vilkutteli oikein molemmin käsin. Niskaturvotusta oli 0,9mm ja kaikki oli kuulema niin normaalia kuin tässävaiheessa voi vain olla. Yllätys oli sen sijaan se, että mittojen mukaan la aikaistui parilla viikolla! Viikkoja ois nyt siis kuvien mukaan kasassa 11 + 2 ja la 3.9. :heart: Huomenna ois ajatuksena julkaista tämä juttu lähipiirissä :) Jännittää kyllä aika kovasti... :ashamed:
 
Ihania nuo ultrat!! Kävin siellä neuvolassa vanhalla ultralaitteella kurkkaamassa masuun ja kyllä siellä tiitiäinen uiskenteli :heart: . Sykettä ei kuunneltu mutta uskon että jos vaavi kerran siellä liikkuu ja sätkii niin siellä on myös pieni sydän joka pomppii hurjaa tahtia!! Tuli kyllä vedet silmiin kun tajusin että hitsi kyllä se on siellä =) . Nyt voi vähän hellittää tuon huolehtimisen kanssa ja odotella sitä "oikeeta" ultraa reilu viikko.

Nyt oikein odotan sitä että kumpu kasvais kunnolla vauvamasuksi ja saisin laittaa äippähousut jalkaan :D ...vaikka muuten ei kyllä tarttis kauheesti kasvaa mihinkää suuntaan....

Pitänee yrittää lähtee vähän siivoilemaan..poika ollu kipeenä maanantaista saakka..tulirokko iski..pitäny valvoa yöt niin ei ole jaksanu touhuilla. Huomenna olis töihin meno jotan ei se auta ku alkaa hommaileen, väsytti tai ei.
Oikein kivaa vkl kaikille!

Naksos 11+1
 
oi että, oon ihan pudonnu kaikista kun ihmisiä on niin paljon ja nytkin oli tullut neljä sivua tekstiä!
mutta, terveyskeskuksen ultrassa kaikki hvyin ja sydänkin löi, vuotoon ei siis mitään fiksua syytä. lepoa vaan ja rentoilua (kelpaa mulle). tehtiin muuten ihan vatsan päältä ja maksoi peruskäyntimaksun 13 euroa, pääsin siis vuodon takia sinne tarkasteltavaksi. viikot vastasi 7+2 kun laskujen mukaan 7+4, eli ihan soppelisti.
tästä huumaantuneena menin kertomaan kavereille että osaa antaa mun levätä eikä stressaa tekeen mitään. nyt on hyvä mieli ja voi odottaa että kuluu vielä tämä yksi epävarmin kuukausi..

olg 8+0
 
Nonni, sykehän sieltä löytyi!!! :heart:

...Eli neuvolassa kävin. Se ei saanu siitä mitattua että paljonko se oli, mutta korvakuulolta kuulemma ihan normaali syke "kaverilla", niinkuin neuvolan lääkäri sanoi. Vähän oli muuten shokki kun se lääkäri avas oven ja kutsui sisään... Nuori mieslääkäri - eikä mikään pahannäköinen edes! Kamala tilanne alkaa ottaan pöksyä pois ja levitteleen siinä pöydällä kun tutki kohdun ym....
:LOL:

Soitin TAYSin neurolle: He olivat laittaneet mulle jonku peruutus-ajan ja ihmetteli ku ei "äkkilähtö" kelpaa... Sai nainen kuulla kyllä kunniansa puhelimessa kun pauhasin, ettei ihminen yhden päivän varoitusajalla tuollai saa töistä järkättyä koko aamua vapaaksi! Lähettävät kuulemma uuden ajan - toivottavasti vähän pidemmällä varoitusajalla!

Siiri - Mulla olis kanssa kaverin synttärit huomenna, ja pitäs lähtee stadiin ravintolaan syömään ja iltaa viettään isolla kaveriporukalla... Vähän kanssa kattelin tota mun vaatevarastoa ja mietin että mitä ihmettä sitä pukis - yhdetkään kivat housut ei mene enää, mekkoja en viiti ees kokeilla... Että bilevaatteiks sitte jotku tuulihousut ja villapaita??? Tästä tulee piiiiitkä ilta, ja miehellä menee hermot.... Onneks ei sentäs tarvii iltapukua laittaa... Ku on muutenki aina kauhee ongelma mulla ku pitää pukeutua "hienosti", ku ei oo ihan mun tyylistä.... Aargh! :headwall:

10+4 |O
 
Onkos kellään muuten kokemusta "sikiövakutuuksista"? Missä vaiheessa sellainen ois hyvä ottaa ja mitä ne kustantaa? Yritin surffailla tuolla Tapiolan sivuilla, mutta en löytäny sieltä mitään tietoa ko. vakuutuksista.
 
Vivid
Ihania ultra/neuvolauutisia :heart: Itellä vielä 4 yötä np-ultraan...

Mä lähen tästä viikonlopun viettoon porukoille päin. Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Vivid ja Hippu 11+3
 
ihania ultrakuulumisia :heart:

usvatähti jos tarkotat raskausaikana otettavia lapsivakuutuksia, niin meillä on tapiolata, se oli muistaakseni kolme kuukautta ennen laskettua aikaa otettava ja varausmaksu oli n.70e, näin siis vuosi sitten.

tosta mahasta: mulla alko viimes raskaus näkyä vasta jollakin viikolla 16, ja nyt mulle on tullut semmonen sievä ja nätti "pömppis", siis en ole lihonut, ja se on ihan oudon muotonen, ihan kun ois tungettu joku limppu mahan sisään. outoa.

vitsi, mulla tekee kokoajan mieli jotain kylmää ja kevyttä muttaen tiedä et mitä söis, ja sit kun olen tytön takia maidottomalla kuurilla kun neidillä epäillää maitoallergiaa niin on vähän pieni pähkäily että mitä sitä suuhunsa laittas.

mut nyt pittää mennä

t.hosso ja eemeli 9+4 :heart:
 
Tänään oli eka neuvola. Sydänäänet + :heart: La on neuvolan tädin mukaan 9.9. Heti maanantaina pitäisi tilata aika np-ultraan. Mulla on nyt ollut pahoinvointia 24/7 :x Töissä on välillä ollut aika tuskaista, mutta toivottavasti kohta helpottaa.

Muffa 10+2
 
Mulla alkoi viime maanantaina vuoto ensin tuli kirkasta ja sitten muutui tummemmaksi. Kusi sukassa painuin Taysin naistenpolille ja siellä jouduin ensin labraan ja sitten ultrattiin. Siellä kelli 3.7 mm Papu :heart: Viikkoja oli maanantaina tasan 6 ja nyt 6+4, La menee lokakuulle mutta sektio tehdään syyskuun puolenvälin jälkeen ja en siirry lokakuisiin :saint:
Raskaushormoni taso oli normaali korkeuksissa kun katsoin labran tulokset töissä.
Viikon päästä neuvola.
 
Hei! Oon edelleen vähän ulkona tästä palstailusta, mutta yritänpä taas :) Ilmoittaudun siis joukkoon, laskettu aika olisi nyt neuvolan mukaan 2.9.09 ja ultran mukaan 8.9.09. Mut siis virallisesti tuo aiempi. Toinen lapsi kyseessä, poika syntynyt 1/08 joten noin 1 v 8 kk on tulossa ikäeroa. Tänään käytiin nt-ultrassa ja kaikki oli ok.

Onko täällä kaikilla ollut tyylinä käydä sekä ultrassa että veriseulassa? Kun meillä ne ilmeisesti olisi kuuluneet yhteen.. En vaan tykkää verikokeista joten jätin välistä :LOL: Oli ultraaja vähän ihmeissään, mutta eihän se voinu väkisin verikokeisiin pakottaa..

Niin ja ikää on tällä hetkellä 25 vee ja synnyttää meinasin tuolla K-PKS:ssä. Hm. Mitähän vielä. Yritän näitä juttuja nyt lueskella ihan tosissaan, saas nähdä kuinka aktiivisesti ehdin kirjoittelemaan, kun tämä ei oo ainut paikka missä palstailen :snotty: ja joskus pitäis töissäkin käydä :LOL: yritän vielä yv:tä laittaa tuolle listan päivittäjälle..
 
Paljon tullut tekstiä.En oo jaksanut moneen päivään edes konetta aukaista,kun olo on ollut niin kuin kuolemaa olisin tehnyt.Maha,siis ylävatsa ollut todella kipeä ja iltaa kohden turvonnut ja kipu lisääntynyt,ilma ei oo kulkenut kummastakaan päästä.Syyksi löysin näkkileivän ja hapankorpun,ei kestä syödä enää :LOL:

Aavalan tyttö 7+5
 
Olin eilen työkaverin synttäreitä juhlimassa ravintolassa. Kyllä kai nuo kohta alkavat ihmetellä, kun illan aikana meni litrakaupalla limukkaa ja sitten karkasin sanaakaan sanomatta, kun tuli raju iltapahointointi. Minähän en aamuisin enää oksentele lainkaan, vaan pelkästään myöhään illalla ja nukkumaanmenoaikaan.
 
Heippati.

Eilen sain soitettua neuvola-ajan, se on parin viikon kuluttua. ei kuulema mitään kiirettä pidetä kun just oli se ultra ja siellä kaikki oikein oikein hyvin, sykekin oli ++.
Koht pitäs töihin vääntäytyä, yritän tässä pohtia millä saisin ton kuukauden päivät viel töissä pimitettyä.
Muutama siellä tietää, semmonen muutenkin kaveri, mut loput..... :|
Paljon porukkaa jo tullu kyselee, kyllähän sen näkee ku tavat muuttuu radikaalisti :)
mites muilla?
 
Täälläkään ei tunnu vielä kohtua ja viikkoja 11+1. Tosin mullakin kohtu taaksepäin kallistunut, joten tuskin tuntuu vielä hetkeen. Esikosta massu näkyi vasta joskus rv 17-18. Nyt ehkä aiemmin, kun on niin vähän aikaa edellisestä raskaudesta.

Onnea ihanista ultrakuulumisista!!


kokovartaloväsymys
:hug:

Roona82
: Onneksi sait ajan siirrettyä. Ihme toimintaa!

dada: Mä olin eilen syömässä kavereiden kanssa ja heti yks tyttökaveri tivas, et mikäs limulinja nyt on menossa?!?! Onneks toinen kaverini (ainoa joka tietää tilanteen ) nopeasti puuttu asiaan ja vaihto puheenaihetta. Huh! Arvasin kyllä etukäteen, et joku varmasti ihmettelee, kun yleesä en sylje lasiin illanvietoissa :D Oli mulla selityksetkin valmiina, mutta ei sitte tarvinutkaan selitellä. Tiukkaa alkaa tehdä, onneks pian on se np-ultra ja sen jälkeen asiasta voikin sitten kertoa. Jos on jotain kerrottavaa.

Mulla ei kyllä mahanturvotuksen vuoks tuu varmaan kukaan epäilemään, et olisin raskaana, kun esikko on vielä niin pieni. Mutta oon vaan niin huono keksimään selityksiä ja valehtelemaan, et en jaksais enää yhtään.

rimpulakissa rv 11+1
 
Hauskaa lauantai-iltaa :)
Tässä alkuvaiheessa onkin hauska käydä uimahallissa kun maha pömpöttää :) onneks rinnat on paisunu samaa tahtia xD
yritin vetää sitä kyl sisään kävellessäni altaan reunalla sillä seurauksella et kohdun vas.reunaan pisti ilkeästi. Kohdussa on kyl kaikenlaisia tuntemuksia, et jos siellä ei ole vauvaa, niin aika hyvin tuulimuna sit tekee kaikenlaisia tuntemuksia, kohdun kuumotusta, jomotusta ja vihlaisuja...kuinkahan kauan sellainen tuulimuna tekee oireita ennen kuin se istukka lakkaa toimimasta ja tuottamasta oireita?
Joo jospa keittäis teetä...aina se kahvin voittaa, on kuitenkin ihan minilievää etomista viel olemassa :p
tv sinimarja ja pieni??? 10+4
 
Hyvää ystävänpäivän ehtoota vaan kaikille!!! :heart:
Kauhistuttaa jo valmiiks, et pitää huomen aamulla repii ittensä ylös sängyst suht ajois, ku pitää vääntää kakkuu sun muuta syntymäpäivän kunniaks. Tai emmä muuten mut ku vieraitaki lupas tulla käymään!!!
Kauhistuttaa myös se, et pitäs maanantaina taas raahautua töihin pitkän saikun jälkeen... mut jos vihdoin vaikka ois pian terveki taas, ois kivaa vaihteluu!!!

mama ja kääpiäinen 11+4
 
J84
Iltaa pinoon pitkästä aikaa :)

kokovartaloväsymys :hug: :hug:

En oo jaksanu pahemmin kirjotella moneen päivään, sillä jostain kumman syystä ajatus koneelle tulemisesta oksettaa :x Aamupalan syönti on täytynyt opetella taas uudelleen, sillä muuten koko päivä menee pahoinvoinnin takia pilalle jos en syö heti, kun saan konttini ylös sängystä. Väsymys sen kuin lisääntyy |O voisin vain nukkua nukkua nukkua....ja juosta pissalla.

Tuosta kohdusta vielä sen verran, et välillä tuntuu sellanen elohiiren tapainen nykiminen kohdussa ja aamuisin, kun herään ja rakko on täynnä niin kohtu tuntuu parhaiten :D

Jeeps, ei tänne oikein mitää muuta ihmeellistä :)

 
hei pitkästä aikaa. paljon on tullut tekstiä..
Täällä menee kaikki hyvin, paitsi mulla on ala selkä ihan sairaankipeä.. ei siis menkkamaista kipua vaan jotain muuta.. en voi kauaa seistä kun sattuu ja jos istun kauan niin sekin sattuu.. onkohan tää ihan normaalia?

tiitu ja pieni 7+5
 

Yhteistyössä