Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

Heippatirallaa kaikelle kansalla.

Menetyksiä kokeneita taisi olla useampikin, halaus teille kaikille ja voimia :hug:

omaa napaa:
Huomenna olisi taas POKSPOKS päivä, oottelen jälleen innolla uuen viikon alkamista.
Alkaakin viikko joilloin se varhaisultra.
Tänään on siis 6+6 :heart:
Torstaita ootellessa.

Hiljaisuus: Mulla ei ole muuta oiretta kun rinnat kipeät, aina välillä masu muistaa juilasta .. mutta ei siis todella oloa että raskaana oltas :)
Niin ja kai se menkattomuuskin on oire :LOL:




Dada ja pikkupiipero 6+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaisuus:
Tuntuuko teistä että olette raskaana? Tunnetteko te teidän kohdun?
Kyllä tuntuu että raskaana ollaan täysillä. Oksettaa, väsyttää, viluttaa... Ei tästä olosta voi erehtyä.
Enkeliä odottaessa oli outo: tuntui että ei raskaana olekkaan vaikka oireita oli sillonkin pilvin pimein. No sit se outo olo selviskin..
Nyt ei onneks ole tuota outoa oloa vaan samanlainen "rauhallinen" olo kuin esikoista odottaessa.

Kohtua en voi sano tuntevani, mutta masua en oo plussauksen jälkeen kyenny sisään vetämään, turvotusta siis on ja ilmeisesti kohtu "edessä" ettei masun sisäänveto onnistu.

(.) Näin viime yönä unta että kävin lääkärissä ja ihmeteltiin kun vauva oli masussa vielä vkolla 36. (Esikoinen tuli ajoissa ja mulla on suuri ennenaikaisen synnyttämisen riski, siksi sitä siinä unessa ihmeteltiin että oli vielä noilla vkoilla masussa. :D ) Ja sit ku vauva synty se oli tyyliin 1v. :D Ja sukupuolikin oli sama mitä esikoinen on. Saas nähä... :heart:


 
Vatsaa ei voi kunnolla vetää sisään, tuntuu et jokin siellä ottaa vastaan. Mutta tunnustelemalla en tunne kohtua kovana.. Mun raskausoireet loppui muutama pv sitten.rintoja aristaa viel vähän, mut maha ei ole jättiturvoksissa enää, pahoinvointi on ohi,väsymys ohi....en tunne itseäni enää yhtään raskaanaolevaksi. Tosin mun raskaudessa tuskin enää onkaan kaikki ok. Ensi viikon uusintaultra sit varmaan kertoo paljon.onhan se epätarkka vanha kone, mutta eiköhän sen pitäisi jo ensi viikolla näyttää jos jotakin asuu kohdussani. 98%minusta ei jaksa enää uskoa, 2%toivoo et ihmeitä tapahtuu. että pieni oli liian pieni näkyäkseen viimeksi ja ensi viikolla näkyy jo. Tai että se istukka on edessä.
Jos teillä on ollut ultra ja syke löydetty niin eikös silloin ole n.90% todennäköisyys et raskaus jatkuu normaalisti, oli se vaikka jo varhaisultra. Et ottaa ihan rauhassa... :)
Ja jos oireita tuntuu niin eiköhän vauvalla ole kaikki hyvin. :)
Onnellista odotusta teille! <3
Sinimarja ja pieni??? 9+4
 
Sinimarja, :hug: Toivottavasti sielläkin on kaikki kunnossa.

Olo on kyllä epätodellinen. En tiedä mitä tuntea nyt. Hassua olla näin epävarma. Koetan miettiä, että varhaisultrassa kaikki tosiaan oli hyvin, syke löytyi ja pikkuinen vastasi viikkoja hyvin. Mutta silti jostain syystä pelottaa. Huoh. On se vaikeaa tämä alkuraskaus. Toivon vain niin kovasti, että meidän pienellä olisi kaikki hyvin.
En minäkään saa vatsaa vedettyä sisään enää ja housut painaa jotain. Että ehkä se kohtu olisi kasvanut. Maanantaina neuvola. Kun jaksaisi järjissään odottaa sinne asti.
 
Perjantaina kävin ultrassa. Kyllä jännitti, mutta masussa kaikki hyvin. Sydämen sykettä oli ja kaveri liikahtikin... ainakin lääkärin ja mieheni mielestä... minä nyt en nähnyt itkusta sumentuneilta silmiltäni mitään :) Ekaa kertaa elämässäni koen ett ultrassa on elämää. Muilla kerroilla on ilmoitettu kaverin kuolleen. En siltikään jaksa ihan täysin hihkua onnesta. Ehkä se johtuu tästä oksentelusta... ei oo voimia iloita. Oon kyllä onnellinen ja kiitollinen. Kilot sen kun karisee :x
Itse ajattelin mennä seulontoihin ihan vaan senkin takia ett näen onko pikkuisella kaikki hyvin. Jos ilmenee muuta murehdittavaa niin sit murehditaan.

Sissi75 ja pikkuinen 9+3 (UÄ:n mukaan 8+5)
 
Hiljaisuus tuohon kysymyksees, viime aikoina on ihan selvästi alkanut kohtu tuntumaan ja masu kasvamaan :)

Täällä on tosi hyvä olo, mutta väsymys on vaan hirvee, ei mitään jaksa tehdä. Mut jospa se tästä...

arianrhod + papana 10+4 :heart:
 
Sinimarja, toivottavasti kaikki on hyvin! Koita olla miettimättä asiaa, kun ei se murehtimalla kuitenkaan parane eikä pahene.

Mä en kyllä mitään kohtua tunne. En oikein tiedä, miten se pitäis tuntea/tuntua. Oon yrittänyt mahan päältä tunnustella, mutten löydä, eikä se niinku sisäelimenä tunnu sen enempää kuin mikään muukaan.

Vetelin just puolikkaan pizzan ja levyn Milka-suklaata. Näemmä tämä päivä oli taas hyvä tuon suklaan uppoamisen kannalta. :D
 
:hug: kaikille tarvitseville.
omaa napaa...
...oksennusta ei nyt tähän saakka oo tullu to aamun jälkeen huonoa oloa kyllä ajoittain mutta ei kauhiasti. Vatsa sitä vastoin on tänä yönä (onneks töissä) toiminut oikeen urakalla varmaan tän 8 tunnin aikana 8 kertaa ei kiva noo onpahan ainaki tyhjennetty kunnolla :whistle: juuh väsymys on aivan kaamee mut eiköhän se tästä pitää vissii koton sannoo et antavat nukkuu pitkään tai sit mää unehan jäyn vaa nukkuun :( ei ois eka kerta. no mutta mukavaa su päviää kaikille :flower:
 
Täällä on ahkerana taas oltu. Kovasti tekstiä tullut.

Lämmän halaus niille joilla pikkuinen ei nyt voinut matkaansa jatkaa masussa :'( . Noiden tapausten myötä itelläkin tulee mieleen että meneeköhän tää itselläkään hyvin loppuun saakka. Epäilyttää onko sitä elämää tuolla masussa.

Hiljaisuus, sun kysymykseen vastaisin että välillä olo on NIIIIIIN raskautunut ja sitten taas toisena hetkenä ei tunnu missään. Vatsassa on sellainen "olo" välillä, vähän niinku kohtu supistuis tai joku painaisi sitä. Eikätosiaankaan vatsaa vedetä enää sisään :D .

Miten tänne sais niitä kuvia laitettua, minä kun olen peukalo keskellä kämmentä näiden koneiden kanssa. Olis kuitenki kiva laittaa tänne jokunen kuva aina silloin tällöin.
Minäkin odottelen malttamattomana sitä np-ultraa ja sitä seulan tulosta. Nyt kun on edellisestä jo pian 4 v aikaa niin pelkää että on paljon riskialttiimmassa iässä ja että tuloksena on kohonnut riski. Toisaalta mua vanhemmatkin saa yleensä terveitä lapsia, mutta koskaanhan ei voi tietää. Niin olen muuten 32-vuotias jos en ole tullut vielä maininneeksi.

Tuo kotidopleri kuulostais kyllä aivan ihanalta laitteelta :D , melkein vois heräteostona hankkia :D . Onko se hyvä???
Mut nytten riisipuuron tekoon :p
Naksos 10+3
 
tosta suklaasta piti tulla kommentoimaan, mä olin siis ennen raskautta ihan älytön makean perään ja nimenomaan suklaan, nyt en pysty edes kuvittelee että sitä söisin.. kaikki suolanen menee vaan, ja suolasta himoitsen..

mä kyllä pystyn olee viel mahalleen mut sit jos on pitempään niin tulee ahistava olo, on varmaan psykologista mulla se. vaikka olen ihan normipainonen niin maha mulla alko viime raskaudessakin näkymään viikolla rv 14-16.. menisipä nämä viikot nopeesti.. me jäätiin tytön kanssa kahelleen kotia, ukko lähti viikonlopuks rassaa autoa.. ei oikein osaa nukkua "yksin" ja sitten kun tyttö nukkuu meidän vieressä, viime yönä heräs 8 kertaa, nyt on oppinu pyörii niin heijastuu heti uniin, jossain vaiheessa tuntu että huh, mä kuolen tähän väsyyn. |O

itekin oon himoinnut tuota kotidoppleria, mut mä oon vaan niin pessimisti että en uskalla hankkia.

ihan kiva. eilen ukko sano veljellensä että mä odotan toista lasta, (ajateltiin kertoo ihan läheisimmille) niin vastaus oli että "taasko", "te ette sit vissiin osaa ehkäsyä käyttää". ja tää oli sen mielestä tosi hyvä vitsi. mä olen varmaan ihan kauhee nipo, mutta mua v-tuttaa tommoset kommentit, lapsensaanti ei kuitenkaan ole ollut mikään itsestään selvyys, ja meillä oli ihan tarkotuksella tytön syntymän jälkeen että kakkonen tulee kun on tullakseen, olin varautunut taas moneen pettymykseen ja siihen että en todellakaan raskauisi äkkiä. ja nyt vaan toivon että tämä pysyisi kyydissä.. :heart:


t. hosso ja eemeli 8+6 :heart:
 
J84
:hug: menetyksen kokeineille.

Täällä on sellainen krapula olo ollu jo kohta viikon enkä oo kyenny parin päivän aikana edes koneelle. Olo on välillä ihan jees, mut auta armias, kun se yökkö tulee niin se kans tulee. Ja ihan järkkyä nää hajut ja mieliteot. Eilen teki mieli pizzaa ja jaffaa..sit kun tänä aamuna heräsin ja haistoin rasvaisen pizzan lemun niin taas tuli krapuloaolo päälle. Edellisen päivän ruoat ei oo enää pahemmin uponnu muhun. Kahvin juonninkin oon joutunu nyt jättämään, kun en sitä kurkustani alas saa. Eilen anopilla oli pakko lipittää pika vauhtia kupponen, ettei se ala epäileen mitää..saa odottaa viä 5 viikkoo :D

Täällä kyseltiin, et tuntuuko siltä, et on raskaana; eli juu kyl nyt alkaa siltä tuntua varsinkin tuon edellisen kirjoituksen perusteella. Silloin, kun pystyn hetken oleen viä mahallaan niin on sellaine paineen tunne ja kun aamu-ilta turvotukset on päällänsä niin näyttää, kun olis jo hieman pidemmällä :D

Tää onkin sit ekan etapin viimeinen viikko, kun voin jo vähän huokaista jännityksestä. Viimeks meni kesken 8+0 ja toivottavasti pääsen tuon luvun ohi helposti :) Sit taas odotellaan 4 viikkoo...ultraa.


 
mä en oikein oo nyt pystyny oleen koneella kun kauhea kiire koko ajan, olo on ihan tuskaisen huono ja väsynyt ja eilen alkoi verenvuoto. tai no ruskea pieni vuoto, jota tuhruttaa ihan pikkusen vielä. nyt en oikein tiedä et onko tää nyt ihan normaalia vai ei. pitää kai huomenna soittaa jonnekin ja kysyä et voinko jotenkin saada tietää. hm.

mut tää olo on niin huono, pystyn ehkä neljä tuntia tekemään töitä tms normaalisti, jonka jälkeen oon ihan poikki ja väsyny ja huonovointinen. hienoa.

olga 7+2
 
hei kaikille :) voiko olla mahdollista että viikkoja kestänyt pahoinvointi loppuis jo nyt..? en millään voisi uskoa että se kauhea krapulaolo olis jo ohi? vähän oono peloissani että menetys tulee, vielä kun on vähän riskimpää. tuota miettii valitettavan paljon täällä Thaimaan päässä maailmaa, jossa asun vielä seuraavat 7 viikkoa - terveydenhoitokaan kun ei ole ihan suomen tasoa. Suomeen olisi jo kova hinku..

esikoista odotan ja tänään olisi 8+5 menossa. :whistle:
 
Tervetuloa kerttuneiti sieltä matkojen takaa :)

Jostain luin (enkä todellakaan enää muista mistä ), että pahoinvointi/krapula saattaisivat jo alkaa helpottaakin. Ystävättärenikin juuri sanoi, että hänellä pahimmat viikot olivat 6-7 ja sen jälkeen huono olo vaivasi vain ajoittain...

:hug: :hug:
Muistathan ottaa yhteyttä neuvolaan heti kotiuduttuasi Suomeen.

-Siiri S, 9+4
 
Voiko käydä sikiölle jotain jos on kova henkinen rasitus? Meillä on perheessä vähän semmonen tilanne (ei miehen kanssa kuitenkaan vaan oman suvun/perheen) että tulee itkettyä ja riideltyä aika usein. Sitten toinen asia on se, että koiramme ei usko kuin miestä, ei minua ollenkaan. Sitten minä hermostun sille usein aika kovasti ja tuntuu että verisuoni vähintään napsahtaa päästä kun huudan. Voiko siitä olla jotain vaaraa sikiölle? Olen miettinyt että kun se alkaa kuulla kunnolla, yritän tähdätä että mulla olis parempi itsehillintä...

arianrhod + papana 10+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja arianrhod:
Voiko käydä sikiölle jotain jos on kova henkinen rasitus? Meillä on perheessä vähän semmonen tilanne (ei miehen kanssa kuitenkaan vaan oman suvun/perheen) että tulee itkettyä ja riideltyä aika usein. Sitten toinen asia on se, että koiramme ei usko kuin miestä, ei minua ollenkaan. Sitten minä hermostun sille usein aika kovasti ja tuntuu että verisuoni vähintään napsahtaa päästä kun huudan. Voiko siitä olla jotain vaaraa sikiölle? Olen miettinyt että kun se alkaa kuulla kunnolla, yritän tähdätä että mulla olis parempi itsehillintä...

arianrhod + papana 10+5 :heart:
En usko että siitä mitään vakavaa aiheutuu, mutta jos äiti voi hyvin niin sikiökin voi hyvin ja jos äiti ei voi hyvin....
Vauvaan välittyy samat stressihormoonit ja saattaa sekin stressautua. Voi sua, jaksuja sinne! :hug:

 
pitkästä aikaa tänne kirjoittelen. ollut oksennustautia, johon päälle vielä nää raskausoireet, ja voimat sen mukaiset, eli todella vähissä, jotta ei oo jaksanu kirjuutella, vaikkakin lueskelemassa juttuja olen käynytkin. TODELLA PALJON VOIMA HALEJA, KAIKILLE NIILLE, JOTKA OVAT MENETYKSEN KOKENEET! :hug: tiedän omasta kokemuksesta miltä se tuntuu. vie oman aikansa että sen yli pääsee, ja eihän sitä koskaan unohda täysin. mutta ei muuta kun uutta yritystä heti kun voimavarat siihen antavat myöden. =) itselläkin niin epävarma olo tän raskauden suhteen, kun mitään realistista näkyvää todistetta ei vielä ole. neuvola vasta 18.2.2009, ja siihenkin niin kauan...... kymmenen päivää....ei jaksa odottaa! :whistle: silloinkin 8+5, jottei vielä sydän äänet kuulu, ja se ultralaite tuala neuvolas on vuodelta 1 jA 2, ettei tiädä näkyykö silläkään sit mitään? :eek: mutta nyt tyydytään näihin tietoihin.... väsymys, nälkä, pahoinvointi, ummetus, aristavat rinnat, hetkittäiset mieliteot (siis ruoan suhteen) ;) ja tietenkin se plussaa näyttävä testi! =) =) =)
 
Hips!

Mulla on oireet kadonneet melkis kokonaan. Kolme viikkoa kuvotti, mutta nyt vaan satunnaisesti. Väsymys on kyllä kova ja edelleen palelee ihan jatkuvasti. Rintoja ei ole aristanut missään vaiheessa. Nii ja turvotus, hohhoijaa. Maha on ku jalkapallo varsinkin iltaisin.

Kohtua en tunne eikä varmaan se oikea vauvamahakaan näy vielä aikoihin. Mulla on kohtu taaksepäin kallistunut, joten kasvaa siellä jemmassa ;) Esikosta vatsa näkyi selvästi vasta rv 18-19 tienoilla. Nyt varmaan aiemmin, mutta turvotusta lähinnä on. Jos oikeasti seison selkä suorana ja vedän vatsaa sisään, niin ei kyllä näy yhtään mitään :) Jos seison notkolla ja annan lihasten lötkyä, niin tulee ihan kunnon pötsi! Mut koitan jo nyt käyttää niitä lihaksia, niin ei sitte tulis selkävaivoja myöhemmin.

Jos nyt tekis raskaustestin ja kaikki ei oliskaan ok, niin näyttäiskö se negaa..? Ai miten niin malttamattomana odotan sitä np-ultraa!? Luulis että ekan kanssa olis ollu ihan vauhkona ja toista odottaessa rauhallisempi, mut miten siinä on näin päässy käymään? :ashamed:

rimpulakissa rv 10+2
 
oireet tuli takaisin, oi mikä ihana kaks päivää ilman mitään pahoinvointia..! itseasiassa olin Suomessa käymässä toissaviikolla ja neuvolaankin pääsin heti, joka oli tosi hyvä juttu, ajan sain ihan yhden päivän varotusajalla. kiitokset siis neuvolantädeille :)

ihanaa päivää kaikille!

kerttuneiti 8+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
oireet tuli takaisin, oi mikä ihana kaks päivää ilman mitään pahoinvointia..! itseasiassa olin Suomessa käymässä toissaviikolla ja neuvolaankin pääsin heti, joka oli tosi hyvä juttu, ajan sain ihan yhden päivän varotusajalla. kiitokset siis neuvolantädeille :)

ihanaa päivää kaikille!

kerttuneiti 8+6

Hyvä, että on neuvolakäynnit hanskassa.
Oireista: mä kans kuvittelin, että pahoinvointi on ohi, mutta olen voinut huonosti koko viikonlopun ja nyt tuntuu, ettei millään pysty olemaan töissä. Oksettaa, väsyttää, röyhtäyttää ja hajut tekee tosi pahaa.

Miksiköhän mä en osaa hakea sitä saikkua? Jotenkin tuntuu, että pitäis vaan jaksaa, koska eihän raskaus oo sairaus...

-Siiri S 9+5
 

Yhteistyössä