***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

angi: Mulla oli tota hajamielisyyttä hiukan ennen raskauden puolivälii!!! Pahin oli, ku lähdin kotoa ja unohdin laittaa kengät!! (sillon siis ei ollu mitenkään lämmintä)!!! Avaimet unohdin monesti ottaa, ku ovesta lähdin... ja mitäs viel... autoillessa tein kaiken maailmaan outouksii, esim. hidastetöyssyissä vilkutin aina jompaan kumpaan suuntaan!! Autoilun pidinki sitten pannassa muutaman viikon!!! Ja sit muuten vaan unohtelin asioita, semmosii perusjuttui... Onneks sitä ei mulla jatkunu ku hetken, töissä oli hankala sillon olla, ku kämmäilin koko ajan jotain?!!?
 
Noista harsoista, mä ostin 10kpl värikkäitä/kuviollisia just tuolta name itistä, minkä Olkkiskin mainitsi. Ovat sellasia tosi pehmeitä ja niitä oli myös esikoisen aikana.
Silloin ostin myös paketin anttilasta mutta ne oli tosi kovia eikä pehmentyneet koneessa..

Me muuten käytiin viime viikolla hakemassa meijän ostamat uudet kaksostenrattaat!
Vitsi on hienot:D
Tässä vielä kuva kun poika jo niitä innoissaan testaa:



Inka & Rinsessa jonka masunimi on muuten Maisa:D 29+1 :heart: :heart:
 
Vielä niistä harsoista .. :) Nimenomaan kaipailen niitä pehmeitä. Ikeassa just kattelin, mutta ne on niin hirmuisen kovaa koppura kangasta, että ihmettelen jos pesussa pehmenevät. En niin välitä harsojen väreistä tai kuvioinneista kun ihan "siivous" käyttöön tulevat, ei rattaisiin yms. Kiitos vinkeistä !!! :D

Lähdetään kohta käymään uudella asunnolla viemässä mattoja parketin suojaksi huomista muuttoa varten. Anoppi tulee mukaan, toivottavasti se ei rupee mitään taas höösäämään tai innostu nyt ostelemaan meille huonekaluja kun näkee asunnon !! Mun osalta huominen muutto käy aika mukavasti: aamulla hammaslääkäriin ja siitä kokopäiväksi lapsuudenkotiin lepäilemään :) Ja illalla sitten uuteen kotiin nukkumaan.
 
Eilen oli jo parempi päivä täällä sairaalassa, lopetettiin supistusta estävä lääkitys ja illalla ei suppaillu yhtää, eikä myöskään vuotanu verta koko päivänä. Noh, lääkäri lupaili jo vähän siirtoa JKL:llään tai jopa kotiin, mut onneks pessimistisenä en siihen uskonu.. eli nukkumaan mennessä sitten alkoi menkkamainen jomotus, joka on tänäänki jatkunu tuossa alamahalla ja vuodan taas vähän verta kohdunsuulta.. :| Ultrattiin pieni, hänellä näyttäs olevan kaikki hyvin, mut tuo verenvuoto kuulemma merkitsee sitä että kohdunsuu kypsyy koko ajan, ja ennen aikaisen synnytyksen riski on siis aika iso. Saa nyt sitte nähä et kuin kauan täällä joutuu makoilemaan, jos ei ilman lääkkeitä supistukset pysy poissa! Mut päivä kerrallaan...
Lääkäri otti pienestä myös 4d-ultralla (uus kokemus mulle) kuvaa ja saatiin ihana kasvokuva muistoksi :heart: Sukupuoliki selvisi mut sitä en vielä paljasta :whistle: Nyt ei auta ku yrittää levätä mahollisimman paljon ja toivoa että suppailut/vuoto loppuis pikkuhiljaa.. vaikkei nyt hirveesti siltä vaikutakkaa. Mut onneksi tosiaan on jo lähellä tuo 30 viikkoa ja vauva painaa yli kilon, joten sinänsä vauvelilla on hyvät mahdollisuudet selvitä vaikka syntyiski! Mut toki jokainen päivä/viikko on aina parempi, mitä pysyy massussa.. mut nyt on mentävä hetki kerrallaan...

Sori ku en jaksa hirveesti kommentoida teidän kirjoituksianne, luin kyllä ne pikaseen mut nyt on mentävä taas makuulle levähtämään ja odottelemaan iltapalaa...

Anrika & Tepi 29+4 :heart:
 
Raskaushepatoosista!! Muistelen lukeneeni että jollain oli ollut kyseinen vaiva. Missä vaiheessa se todettiin? Ja jouduttiinko synnytys käynnistämään aiemmin tämän vuoksi? Kertokaa kellä tietoa asiasta. Mä olen nyt ihan paniikissa ku mulla on ollu jonkin verran ihon kutinaa nyt parisen viikkoa ja tänään neuvolassa mainitsin asiasta niin hän heti sanoi että laittaa lähetteen verikokeisiin maksa-arvojen mittausta varten. Muuten olen voinut hyvin, kauhistuttaakin nyt että mitä jos en olisikaan muistanut mainita kutinasta eikä verikokeita otettaisi, kamalaa. No, onneksi asia otettiin heti vakavasti, mutta toisaalta sepä tässä kauhistuttaakin että pitääkö minun nyt pelätä vaan koko ajan. Vauva onneksi liikkuu kovasti, se sentään helpottaa oloa :heart: Eka raskaudessa ei tällaista vaivaa ollut. Onko muilla ollut ihon kutinaa joka esiintyy pääosin jalkapohjissa ja kämmenissä? Kiitoksia jo etukäteen jos joku osaa kertoa kokemuksistaan tai jos mulla on kohtalontovereita?? :heart:

yo 32+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anrika:
vielä piti kysyä et inka85: Onko nuo teidän kaksostenrattaat sellaset emmaljungan uutta mallistoa olevat? Jos on, niin Mun kaverilla on kans tuollaset ja ovat tykänneet.. :)
Juu on nuo Emmaljungan, malli twin kangaroo:) Ainoa malli vissiin Emmaljungalta että saa erikseen tuon kopan vauvalle:)

Kovasti tsemppiä sinulle, koitahan jaksaa siellä sairaalassa. Hyvä että vaavilla kaikki hyvin

:heart:
 
Anrika, toivon mukaan ainakin lääkkeillä saa ennenaikaista syntymistä lykättyä paremmille viikoille! Itte kans täällä tänää voivotellu kipeiden tuntemusten kans, mutta juotuani aivan yököttävät määrät vettä ja 1000mg panadolia auttoi ainakin pahimman ohi. Kyllä on tuntemuksia koko ajan jossakin määrin ja vetää masua kovasti mutta ei sillee oo kipeitä. Ylihuomenna olis neuvola ja viikot tasan 33, että jos nyt akaks yrittäis sinne asti päästä ilman sairaalahoitoja. Sais vielä viikon ainaki pysyä pikkunen tuola yksiössään. Mites sulla muuten onko vauva liikkunu enemmän nyt noiden supistuksien aikana? Minusta tuntuu että vauva hyörii ja pukkii koko ajan johonki suuntaan. Kovasti touhuaa tuolla alhaalla ja kääntyilee. Tuntuu aika epämiellyttävältä välillä.

Harsoista eikös noita kuviollisia ja värikkäitä saa myös H&M:lta ja ainaki Anton & Ninasta saa täällä päin. Ovat kyllä ihania ja ajattelin ostaa niitä jos vielä shoppailemaan tästä kykenen :heart:

Naksos&Miina 32+5
 
Mä kidutin itseäni juuri lähes tunnin :eek: |O :headwall: Sovittelin nimittäin vaatteita ens viikonlopun juhliin. Appiukon pyöreiden vuosien syömingit olisi ja lisäksi ristiäiset, joissa saadaan meille kummipoika. Ihan toivotonta tuo vaatteiden löytäminen :headwall: Mikään ei istu mun ylleni :kieh: Ja kuukauden päästä ois hemmetti häät, joihin myös pitäisi löytää jotain päälle laitettavaa! Kaipa sitä itse on vaan niin kriittinen...(toivotaan)..pitää kai kutsua joku kaveri makutuomariksi sovitteluun, jos sitten johonkin pynttäytyisi :whistle: :ashamed: Miten musta tuntuu, että kaikki muut odottajat koosta riippumatta näyttää hyvältä ja itse tuntuu niin räjähtäneeltä, vaikka kuinka laittautuisi??

Harsoja pitäisi munkin hankkia ja kuulemma nuo Ikean on ihan phmeitä, kun pesee 60-90 asteessa ja silittää :whistle: Testipakkauksen ainakin aion hankkia, kun eivät ole hinnallakaan pilattuja.

Anrikalle tsemppiä, koitahan jaksella siellä sairaalassa :hug:
 
Anrikalle tsemppiä ja voimia!

Se synnytyssairaalaan meno video :LOL: Nainen erittäin rauhallisesti hymy kasvoilla kertoo kuinka on tullut kipeitä supistuksia jne... voi luoja!

Vauva pääti eilen masussa sitten vaihtaa asentoa,luulisin että nyt kiepsahti sitten pääalaspäin.Oli kyllä sellanen myllerrys että huh,teki ihan kipeetä.Nyt on sitten ahistanut ylävatsaa koko päivän.Saa todellakin olla selkäsuorana,tai mielummin selkä notkolla. Sopistuksia ihan kivasti tullut koko päivän,töissä varsinkin.Kotona sitten koittanu lepäillä,mutta ei ne kokonaan kadonneet ole. Onneks enää 3 päivää töitä ja sit alkaa lomailut,kesäloma ja siitä suoraa mammaloma.

Mutta nyt potslojoo...

rv 30+2
 
Hellepäiviä!

Taitaa olla kaikki tänään ulkona nauttimassa helteistä? Mä nauttisin jos olis vähän viileämpi. Sormet taas ihan nakkina, ja nilkat pökkelönä... Kiva.
Poitsu taas pitänyt ihan kamalaa mekkalaa, koko viime yön ja tänäänkin taas "muljunut" puolelta toiselle. Mahtaakohan johtua siitä, että alkaa tila käymään ahtaaksi... pitää vaihdella asentoa? Ja tietty se, että herra alkaa olemaan jo niin iso, että sen kaikki liikkeet tuntee paljon rajummin ja paremmin...?! Menis nyt vaan köllimään sinne raivotarjontaan takas! Eilen huvitti neuvolassa kun hän kiltisti kölli rt-asennossa kun täti kokeili. Sitten taas loppupäivän puski vähän väliä vinottain ja potki hulluna. Taitaa olla showmies tulossa :LOL:

Ikävän monella tuntuu olevan supistusten ym kanssa ongelmia... Tsempit teille kaikille!! Ja Mii26:sta ei olekaan kuulunut pitkään aikaan mitään, toivottavasti kaikki kunnossa siellä! Jaksamisia kaikille, ja toivottavasti kaik menee hyvin.


Hui, ja mies soitteli tänään sitten maistraatin ja kylpylän... Minusta tuleekin ens viikon torstaina ROUVA! Kääk :D :heart: B)

Näillä mennään tänään.

Roona ja Tahvo 32+2 :heart:
 
Jellona84, ihana masu :heart: muistuttaa vähän omaani, näyttikin jotenkin "tutulta" :LOL:

hengittäminen oli eilen illalla todella hankalaa, ennen nukkumaan menoa ja nukkumaan alkaessa. aattelin, josko olis helpottanut kun otan kaarituelliset rintsikat pois, mutta ei. toivottavasti Puru vaihtaa hieman asentoa, ettei painaisi pepullaan niin kovasti. laskeutuisi edes vähän.

muistan nyt sen asian mistä mun piti kysyäkin eilen. eli neuvolan sijainen puhui välilihan öljyämisestä ja sanoi että kannattaa aloittaa jo pian. apua :eek: eli te jotka olette jo synnyttäneet, mikä öljy ja mistä?? jos vaikka pääsis vähemmillä repeämillä.. :whistle: jos joku osaa sanoa asiaan mitään niin auttakaa täysin tiedotonta.. tai voinhan tuota neuvolassakin kysyä ens kerralla, jos ne osaisi sanoa mitään.

sitten suklaa ja kirja mukaan ja ulos.

kerttuneiti ja puru 31+1
 
Täällä voidaan taas suht hyvin, ei isompia suppailuja.. elättelen jo toiveita että pääsis loppuviikosta kotia, mut liikaa ei uskalla toivoa ku tää tilanne voi muuttua hetkessä jos alakaa supistelee! Mut hetki kerrallaan :) En eilen muistanu vissiinkään kirjoittaa, et vauva on onneksi kääntynyt nyt pääalaspäin, joten jos lähtee syntymään, niin sektiota ei ainakaan sen takia tarvi tehä! :) Alussa nimittäin oli tulossa jalat edellä, jolloin sektio ois ollu ainut mahollisuus.. mut nyt tosiaan on onneks oikein päin!!

Yksodottaja85: Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa maksahepatoosi, tuli muistaakseni joskus viikolla 36. Oireina siis hirmuinen kutina, eka oli enimmäkseen jalkapohjissa ja sieltä sit levisi oikeestaan joka puolelle vartaloa! Sit mulla nousi vielä verenpaineet niin että piti aloittaa siihen lääkitys, mut en vieläkää tiedä liittyikö se suoranaisesti tuohon hepatoosiin! Synnytystä ei tarvinnut käynnistää, vaikka käynnistyksestä kyllä jatkuvasti puhuttiin...joka viikko otettiin niitä verikokeita mut mulla ei onneksi arvot enää noussu, niin sain olla kotona. Ja poika sit syntyi itsestään rv.38+5, niin käynnistystä ei tarvittu. Toivottavasti sulla selviää kutinan syyt ja jos on hepatoosia, niin voimia! :hug:

Anrika & Tepi 24+5
 
Roona82 Voikun teille on tulossa ihana ensi viikko :)

Vatsassa on ollut jo pitkän aikaa kauhea meininki - päivin ja öin :) On se ihana myllertäjä.. kipeästikin tosin käy välillä. Itse en vieläkään osaa erottaa miten päin tuolla majaillaan :p Neuvolassa kertoi miten sillä hetkellä oli, mutta melkein joka paikassa tuntuu liikkeitä niin enää en kyllä tiedä.

Nyt ruokaa tekemään!

uneksija ja papu 30+2 :heart:
 
unohtui: en muista onko meillä ollut jo puhetta tästä.. oletteko jo päättäneet nimet ja kummit? ja jotka on kummit päättäneet, oletteko jo myös pyytäneet heitä? meillä oli armoton nimivääntö pari päivää sitten..katsotaan päästäänkö ikänä sopuun :whistle: kummeista vasta yksi päätetty varmaksi ja pyydetty :flower:
 
kerttuneiti Ceridal Intime käy ainakin siihen alapään rasvaamiseen. Sitä voi käyttää liukuvoiteenakin ;) Apteekista saa ja siihen sarjaan kuuluu muitakin tuotteita kuin tuo intime. Itsellä on nimittäin myös sellaista ceridalia jota käytän korvien puhdistamiseen ja vatsan öljyämiseen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
unohtui: en muista onko meillä ollut jo puhetta tästä.. oletteko jo päättäneet nimet ja kummit? ja jotka on kummit päättäneet, oletteko jo myös pyytäneet heitä? meillä oli armoton nimivääntö pari päivää sitten..katsotaan päästäänkö ikänä sopuun :whistle: kummeista vasta yksi päätetty varmaksi ja pyydetty :flower:
Meillä mä päätän kummit (miehellä ei kuulemma oo ketään jonka ehdottomasti haluis). En oo pyytänyt vielä ketään kun en oikein ole uskaltanut. Nimiasiassa ollaan päästy siihen että vaihtoehdot etunimeksi on karsittu kahteen. Se asia puolestaan on nyt miehen valittavissa joten hiljaa mennään eteenpäin. Toinen nimi sekä sukunimi on sovittuna. :D

Samaan aiheeseen liittyen: Kuinka moni teistä aikoo julkistaa lapsen nimen heti syntymän jälkeen vai salaatteko te sen ristiäisiin/nimijuhliin asti? Mun esikoisen nimi julkistettiin heti syntymän jälkeen tai jo oikeastaan ennen sitä vaikkei sukupuolta tiedettykään. Nyt mä haluisin tehdä saman tämän toisen kanssa mutta mies hieman vastustaa asiaa, tai oikeastaan ei tiedä mitä asialle tehdä. Oon nyt yrittänyt hieman lämmitellä miehen mieltä tässä asiassa jotta saisin tahtoni periksi. Onneksi tässä (toivottavasti) on vielä muutama viikko aikaa sopia asia. Ja kun avoliitossa asustellaan niin pitää se isyydentunnustuskin hoitaa jotta lapsi saa sitten isänsä sukunimen... Jostain syystä se on mulle asia josta en

Olkkis ja Ötzki 32+3
 
Kerttuneiti, mä tuolla pari sivua takaperin yritin jo vähän huhuilla, että öljyääkö/hierooko muut jo välilihaa tai onko aikomuksia ryhtyä siihen. Mä hain apteekista Ceridalin lipolotionia ko. hommaa varten, joka muuten on ihan sama asia kuin tuo uneksijan mainitsema Ceridal Intime, mutta eri pakkauksessa ja edullisempaa! (Tämä lukee myös Ceridalin sivuilla.) Weledalla on myös joku synnytykseenvalmistautumisöljy tms. Mä ajattelin ettei siitä haittakaan ole. Tässä siis se Ceridalin lipolotion: http://www.ceridal.com/?id=3bdf1&select=Ceridal , tässä Ceridal Intime: http://www.ceridal.com/?id=intim&select=Ceridal ja tässä Weledan öljy: http://www.weleda.fi/tuotteet/raskaus-ja-imetysaika/raskausaika/foerberedelseolja-synnytykseen-valmistautumisoeljy/ . Muitakin varmasti löytyy ja kuulemma ihan joku oliivi-/rypsiöljy sopii hommaan.

Me ei kasteta vaavia, joten kummejakaan ei siis tule. Eikä myöskään mitään kummien korvikkeita. Läheisiä ystäviä ja sukulaisia löytyy muutenkin ja omien kokemusten mukaan se kummeus ei todellakaan takaa sitä, että se kummihenkilö olisi lapsen elämässä jatkossa millään muotoa. Eli omiin ja miehen kokemuksiin pohjautuen päätettiin, ettei kummeja valita. Oikeesti läheiset ihmiset pysyy läheisinä joka tapauksessa, ajateltiin ettei tarvita mitään näennäistä kummisidettä vahvistamaan sitä.
 
Vivid
Täällä on aloitettu leipomisurakka. Aattelin leipoo pakkaseen pullaa ja kakkuja syksyä varten, kun sit ei kuitenkaan ehdi leipomaan ja vieraita kuitenkin käy usein, niin on helppoo ottaa vaan pakkasesta herkkuja sulamaan. Sain just suklaapiirakan valmiiksi, nam :p

Mulla on myös Ceridalin lipolotionia. Aattelin sillä alkaa hoiteleen tota välilihan hierontaa, vaikka ei mulla hirveesti oo käsitystä, miten se pitäis tehä :p Vinkkejä?! Kuinka usein hieronta pitää tehä ja kauanko kerrallaan?

Nimistä Meillä on molemmille sukupuolille nimi valmiina. Pojan etunimestä tosin en oo ihan satavarma, mutta tod.näk. se tulee pysyyn entisellään, sillä mitään muutakaan kivaa vaihtoehtoa ei tuu mieleen.

Kummit Me ollaan tehty jotain hyvin alustavia suunnitelmia, mutta mitään ei oo päätetty. Tod.näk valitaan useampi kummi ja varmaan kysytään kummeilta asiasta vasta vauvan syntymän jälkeen.

Sain muuten eilen Kelasta päätöksen äitiys- ja vanhempainrahoista.

Hitto, syyskuun sydäntenmurskaajien vauvoja alkaa varmasti syntyä jo ens kuussa!! Miettikää, miten tää aika vaan kiitää :heart:

Vivid ja Hippu 33+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivid:
Hitto, syyskuun sydäntenmurskaajien vauvoja alkaa varmasti syntyä jo ens kuussa!! Miettikää, miten tää aika vaan kiitää :heart:
Mietin ihan samaa äsken! Tajusin siis myös sen, että pitää varmaan alkaa tehdä niitä valmisteluja jo pikkuhiljaa, jos tää mötkylä päättääkin syntyä jo elokuussa. Joskus maaliskuussa tuntui siltä, ettei aika mene yhtään eteenpäin ja nyt viimeset viikot se on tunutunut lentävän.
 
rosehip Minulla löytyy juuri noita kahta ceridalia kaapista - kunpa oisin joskus tajunnut tutustua tuotteisiin tarkemmin niin en ois turhaan ostanut tuota intimeä erikseen! Kaipa sitä tosiaan voisi alkaa jossain vaiheessa käyttämään tuota ainetta alapäähän, kun sitä kerran valmiiksi on. Ei kyllä yhtään mitään tietoa, että miten tai kuinka kauan sitä pitäis oikein laittaa, kun Vivid siitä kyseli. Noh, pitää laittaa vaan jotenkin :)

Ei olla vielä lopullisesti päätetty nimeä, mutta kummit on aikalailla selvillä. Nimiä mietitään aina välillä ja muutama suosikki on kyllä noussut pintaan. Saa nähdä mihin päädytään - otetaan se sitten mikä parhaiten vauvalle sopii :)

Vivid en ole muuten tajunnutkaan, että ensi kuussa voi tosiaan alkaa syntymään ihan täysiaikaisia vauvoja täällä! Hurjaa vauhtia kiitänyt aika.
 
Nimet on valmiina kummallekin... mut kummeista ei hajuakaan ja sekös mua ressaakin!!! Täytyy varmaan laittaa lehteen ilmotus!?!? :LOL:

Esikoisesta en välilihaa rasvaillu enkä öljyilly, mut eipä se sitä ois pelastanutkaan, ku kävi miten kävi... Nytkään en oo sitä tehny, enkä tiiä, et oisko siit hyötyäkään, ku koko väliliha on yhtä arpikudosta ja se ei kuiteskaa mihkään jousta, repee siis kuiteski... :(

mama ja kääpiäinen 33+1
 
Meillä on molemmille sukupuolille nimiehdotukset, tosin vain etunimet. Pitäis keksiä toiset nimet vielä. Kummeja oon yrittänyt kuumeisesti jo ittekseni miettiä mutta yhdessä miehen kanssa ei olla vielä keskusteltu asiasta. Tuntuu ettei oikein ketään hirveen hyvää kummiehdokasta enää ole. Voiskohan aiempia kummeja "uusiokäyttää"?????

Jännittää huominen neuvola :/ heti aamusta klo.8. Miten sitä jaksaa ees nousta siihen aikaan....
 

Yhteistyössä