**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009



Tähän mennessä synnyttäneet:

28.05. sohvi-04.................24+0.....650g.................................Tyttö
05.08. Anrika...........(3).....32+4.....2204g.....45,8cm.....KS..Poika
10.08. Mii26.............(1).....35+5.....3740g.....51cm...............Tyttö


Me olemme vielä mahat pystyssä

26.8.
härveli.....25v...........KYS..........2. lapsi
27.8.
Lehmis.....24v...........TAYS........1. lapsi
28.8.
Vivid.....24v..........TAYS..........1. lapsi
30.8.
Tintti83.....25v..........Kät..........1.lapsi
31.8.
esmeralda...............KYS..........2. lapsi
Hemuli1981.............TYKS.........1. lapsi.
May85..........................................1. lapsi
1.9.
mama-84...............SatKS.........2. lapsi
Ellie84....25v..........HUS............1. lapsi
2.9.
Miimari-84....24v......OYS...........4. lapsi
samma här..25v.....K-PKS.........2. lapsi
Alma-80..................PKKS..........4. lapsi
3.9.
arianrhod.................Mks...........1. lapsi
Naksos...............OYS...............4. lapsi
merbau...................PHKS..........4. lapsi
Usvatähti.....32v......OYS...........1. lapsi
Liian iso perhoseksi...PKKS..........3. lapsi
4.9.
TiiuHti....25v..........LS..............2. lapsi
Hemppu81...............OYS...........2. lapsi
Rimpulakissa...30v.....Kät..........2. lapsi
Faith.......................SEKS...........5. lapsi
kerttu......................TYKS...........2. lapsi
6.9.
Onneli82.....26v.........JS.............1. lapsi
yksodottaja85...........................2. lapsi
olkkis74.....34v..........Kät...........2. lapsi
angi1.....26v............K-Sks..........1. lapsi
bebes...................................4. lapsi
7.9.
Roona82.....27v..........TAYS..........1. lapsi
ippunen.....21v...........JS.............1. lapsi
masumasu.................JS..............2. lapsi
Hiljaisuus.............OYS.................3. lapsi
Tikrutar82.................Ekks...........1. lapsi
8.9.
jontzki.....................................................1. lapsi
odottava ja onnellinen...Naistenklinikka..1. lapsi
Carina78.........Naistenklinikka............1. lapsi
Ruuth84.....24v.....PHKS.......................1. lapsi
9.9.
Rekkumaaria................................1. lapsi
Tepa75......................Ekks...........4. lapsi
Millukka.....29v.........Hyv/HML.......5. lapsi
Heisku.......................MKS.............4. lapsi
Rosehip.....29v...........Tyks............1. lapsi
Muffa............................................2. lapsi
jooseppi.......................................1. lapsi
tiia86............................KYS..........
Sissi75.....33v...........TAYS.............1. lapsi
Karoliina75...............EKKS............ 3. lapsi
11.9.
pienisieni.....27v.........KYS.............1. lapsi
Helinä83.....25v..........Tays............1. lapsi
uppis84.....................TAYS.............1. lapsi
zeny...............KYS...............2. lapsi
mysli...........................TAYS............5.lapsi
hosso.....21v...............Kys..............2. lapsi
Gunilla1.....20v..........SatKS............1. lapsi
ElämänIlo3...............OYS...............3. lapsi
Amaliah.....................PHKS.............1. lapsi
12.9.
onneliina.........................................1. lapsi
Kinuski81.........................................2. lapsi
13.9
Tige...........................Tyks...............1. lapsi
15.9.
Idella.....30v....................................3. lapsi
Black Panther....31v..TAYS...............2. lapsi
kerttuneiti.....23v......TAYS...............1. lapsi
Tyttönen...................TAYS................2. lapsi
16.9.
Hikkapossu...............PHKS...............3. lapsi
17.9.
Heissu.....22v)..........KOKS..........1. lapsi
ihaa-79.....29v...........HYS................3. lapsi
MillionNights-82..........VKS...............5. lapsi
18.9.
jenniS.....27v.............KOS................2. lapsi
Otus..........................LUS.................3. lapsi
19.9.
ViiVi09......................K-HKS..............1. lapsi
miimumaija...............Kät..................1. lapsi
20.9.
Virtahepo..................phks...............3. lapsi
21.9.
Cummastelija...................................1. lapsi
Uneksija85.....23v.....TAYS...............1. lapsi
22.9.
Hensku00.....25v......K-SKS..............1. lapsi
24.9.
olg4.....24v.......................................1.lapsi
zuttu........................LKS.....................1. lapsi
25.9.
Jellona84................TAYS.................3. lapsi
fiksu.................................................5. lapsi
vauvakuume83.................LS................1. lapsi
26.9.
Aria..........................TAYS..................
Ammi79....................Sat KS..............1. lapsi
27.9.
Carmen.....................TYKS................2. lapsi
MinnaRyyni74.....34v...LS..................2. lapsi
dada..........................KOS.................1. lapsi
28.9.
inka85...............................................2. lapsi
Nuppu09.........................
Kristelle.....25v..........SATKS..............2. lapsi
Jaana26....26v..........TYKS................3. lapsi
29.9.
Kreetta.............................................1. lapsi
Aavalan tyttö...............OYS...............4. lapsi
30.9
yonnazzz.........................................
3.10
Micade........................SEKS...............3. lapsi



Menetyksen kokeneet :'( :
Rakkaimpani, mamamaalta, Metsätähti, Jennyli, Sokruli, MAM2, Kokovartaloväsymys, Sinimarja, Siiri S, Shaken, tiitu87, Nöttiäinen



Listaa päivittelee Roona82
Jos haluat nimesi listaan, tai muokata omia tietojasi listalla, laitappa sitten ehdottomasti YKSITYISVIESTIÄ!!!!


UUTTA!

Syyskuun Sydäntenmurskaajat löytyy myös FACEBOOKISTA
Laittamalla yksityisviestiä nimimerkille Usvatähti, saat lisäinfoa miten pääset mukaan.


Syyskuun jännääjille on myös kaksplussan sivuilla oma kerho!
Se löytyy täältä: http://kaksplus.fi/kerhot/
Etsikää nimellä: Sienimetsä -09,

Se on salattu kerho, eli sinne ei ole asiaa jos ei ole salasanaa, joten kyselkää salasanaa YV:llä ja pistäkää sen jälkeen sieltä jäsenhakemusta jos kiinnostaa kirjoitella vähän enemmän privana, ja laittaa kuvia ym.




Elokuu koittaa - ja sen jälkeen onkin meidän kuukausi! Jännitys kasvaa :)



Tästä kaikki alkoi.... Eli keskusteluketjut aikajärjestyksessä, ekasta joulu-tammikuulta aloittaen:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1271654 (25.12.2008-7.1.2009)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1283421 (7.1-30.1.09)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1307923 (29.1-28.2.09)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1336975 (28.2-1.4.09)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1367999 (1.4-30.4.09)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397235 (30.4.-31.5.09)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1425551 (31.5.-30.6.09)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1450393 (30.6.-31.7.09)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
Kristelle: Meillä on esikoinen 1v3kk ja harvoin saadaan ketään hoitamaan. Pojan kummeilla on itsellä pieni lapsi ja appivanhemmat hoitaa, kun pääsevät (asuvat siis melko lähellä ). Mun vanhemmat asuukin sit kauempana. Mutta ihan liian harvoin saadaan hoitajaa. Leffassa ei paljon tarvi ees miettiä käyvänsä... Neuvolassakin poika on ollu mun mukana, jos en oo saanu ihan aamuaikaa niin, et mies on pystyny jäämään kotiin. Yökylään antaisin milloin vain, jos joku ottais!! :)

Täällä kans tulee teräviä vihlaisuja alapäähän aina välillä. En tiedä onko sit kohdunsuulla vai missä, mutta tuolla alhaalla ja sisällä tuntuu. Ilmeisesti samaa kun sulla Kristelle?
Meilläkin tämä on nyt kolmas kerta, kun kahdestaan mennään yhtään mihinkään pojan syntymän jälkeen. Ei kun onkin neljäs kerta, yhdet häät oli viime kesänä, joissa oltiin yli puolenyön jopa :D Ja aiemmat ulkonakäynnit olleet 1. hääpäivän ja 10v.-yhdessäolon kunniaksi =) Nyt vasta mä olen alkanut kaipaamaan hiukan sellasta kahdenkeskistäkin aikaa, kun esikoinen on jo niin "iso". Tuntuu siltä, että olisi kiva viettää edes hiukan aikaa yhdessä ennen kun se vauva-aika taas alkaa valvomiseen. Mä valvoin siis reilun vuoden ennen kuin poika alkoi nukkumaan yöt pääsääntöisesti heräämättä. Sen jälkeen vaan sairastelut ja hampaat kiusanneet ajoittain. niin, että nukkukaa nyt naiset hyvät, joilla siihen on mahdollisuus :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave: Roonalle vielä kiitos jälleen uudesta pinosta :flower:
 
kiitos Roona uudesta pinosta :heart:

paineen tunteesta: mulla tuntuu kans ja vihloo tai tulee niitä "sukkapuikko" tuntemuksia tonne häpyluun tienoille, painetta enempi jos on ollut paljon jaloillaan.

Vivid ihana sammakko puku :heart:

Ruuth84 tervetuloa :flower:

( . ) Neuvolalääkäri kuulumisia eiliseltä + tältä päivältä:
nyt: (edelliskerta:)
Rv: 34+2 , (32+1)
paino:+747g (yht. 11,2kg), (+187g)
turvotus: + , (+)
RR: 145/100!!! , (135/79)
Pissa: U-prot + , (puhdas)
Hb: 126 , (142)
Sf: 37cm , (34cm)
Lapsiveden määrä: Normaali , (-)
Tarjonta: RT , (RT)
Syke: 137 , (150)
Liikkeet: ++ , (++)

Kohdunsuu: Kiinni, hieman pehmennyt.

Joo eli olin myös tänään sitten neuvolassa + tk:ssa kokeissa noiden paineiden ja pissan takia. Lähete meni äitiyspolille 1-7pv kiireellisyytenä raskausmyrkytys epäilyn takia. Samoin lähete kokoarvioon kun kohtu suuri. :ashamed:
Se lääkäri kyl sano et mä oon niin tuskasen oloinen tän kuumuuden takia et paineet varmaan johtuu ihan siitäkin. Mulla on meinaan niin tuskanen olo ja sen kyl näkee ja kauas |O että näin... vali vali vali..

TiiuHti + Nipa 34+3
 
TiiuHti kiitos paljon :snotty: no ei oo kyl kivoja juttuja, jos kaikki ei oo kondiksessa. Mä uskon kyl et hyvin se menee, ja ei välttämättä edes ole raskausmyrkytystä, ja jos vaik oiskin niin saatpahan ajoissa vaavin kainaloon ja hyvinhän ne pystyy hoitamaan molempia. Sul on oikeus valittaa !!

Aatelkaas kuin onnellisia me saadaan olla kun Suomes on kuitenkin hyvin nää järjestelyt ja hoidot ja kontrollit..pystytään hoitamaan ja auttamaan =)

Joo..ehkä mun pitäis siirtyä nyt viikonlopun viettoon. Ensiks sokkarin kautta etsimään veljen vaimolle joku kiva synttärilahja ja sit kotiin..

Kaikille hauskaa perjantaita ja voikaa hyvin =) ja paksusti!

Ruuth+Pikkunen 34+3
 
Mä en pysy enää ollenkaan perässä täällä, kun tota tekstiä tulee niin älytöntä vauhtia. Tän ketjun kans mä selvisin just ja just. :LOL:

Täälläkin siis sairaslomalla äitiysloman alkuun asti, eli vielä ens ma ja ti selkäkipujen takia. Tuntuu tosi kummalliselta, mutta ihanaa, kun on vihdoin aikaa alkaa laittaa kotia vauvaa varten. Mitään valmistelujahan me ei olla vielä tehty...

Raudasta oli puhetta. Mä oon syönyt nyt ehkä puoltoista kuukautta Obsidania ja aluks se nosti hb:tä, mutta nyt oli taas laskenut. :( En tiiä pitäskö tuplata määrä vai siirtyä siihen nestemäiseen...

Uusimman masukuvan lisäsin profiliin. Otettu tänään. :)

Rosehip ja pampula 34+2
 
Kiitos kaunis Roonalle uudesta pinosta =)

Täällä ei olla jaksettu pitää enää dieetiä ja suuhun livahtaa välillä mitä tahansa..saas nähdä mitä tuumivat ensi viikolla äippäpolilla? :p

Sain rakkaalta mieheltäni tälläisen synttärilahjaksi :heart:




Kyllä olen varmasti maailman onnellisin vaimo :heart:

Äippä35v ja Nuppu31+3 :flower:
 
Siivosin siinä sitten äkkii.. Tiskasin, pesin pyykkii, imuroin, pesin lattiat ja vessan sekä vaihdoin petivaatteet.. =) Nyt on aikaste poikki ja ootan vaan että olis ilta ja pääsis nukkuu :) Korvatulpat korvissa tietty nyt varsinki ku on viikonloppu.. Ikinä tässä talossa ei olla hiljaa ja tuo muija mikä viime vkloppuna unohti avaimensa johonki matkalla baarista himaa nii se käveli taas joku aika si mäyräkoiran kaa ikkunan ohi :/ Voi ku ne olis edes joskus hiljaa :headwall:
 
Roonalle taas kiitokset uudesta pinosta :flower: voi olla että hyvinkin pian alkaa tuo syntyneiden lista kasvaa ja odottajien lista lyhentyä B)

viime yö oltiin täälläkin hereillä. eikä mitään järkevää syytä hereillä oloon, hormonit tykkää näköjään leikkiä ja valmistautua tulevaan..NYT JO :headwall:

vauvan isä oli niin ihana eilen - on vielä kaksi viikkoa ulkomailla töissä ja sitten lähtee kotiin Tanskaan ennen tänne tuloa - kysyi että voinko pitää vauvaa sisällä vielä ainakin sen kaksi viikkoa, että hän ehtisi edes vähän lähemmäs :heart: sanoin että näillä tuntemuksilla (joita ei siis liiemmin ole) pidän vauvaa mahassa vielä seuraavat 8viikkoa, eli nou hätä. hän taitaa siis miettiä mua enemmän (TOISTASEKSI), että milloin pieni mahtaa haluta syntyä.

tästä tulikin mieleeni, että onko kukaan miettinyt nk. isyyspakkausta, jonka isä sitten saa vauvan syntymän yhteydessä? oon ihan pyörällä päästäni enkä tiedä mitä sinne hankkisin, sellainen olis kuitenkin kiva idea. odottaahan se isäkin jollain tapaa.. =)

Nuppu09, onpa kaunis koru! Onnea :flower:

ja sitten kirjottaan kauppalistaa ja kumisaappaat jalkaan jotta tonne ulos viitsii mennä->
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
tästä tulikin mieleeni, että onko kukaan miettinyt nk. isyyspakkausta, jonka isä sitten saa vauvan syntymän yhteydessä? oon ihan pyörällä päästäni enkä tiedä mitä sinne hankkisin, sellainen olis kuitenkin kiva idea. odottaahan se isäkin jollain tapaa.. =)

Minä tein isyyspakkauksen esikon aikana, nyt en tee, kaikkea löytyy jo salmaripullon se homma ajoka tapauksessa, luulempa niin :D

Mut sitä oli ihan kiva värkätä sillon esikon aikana, nyt on kyll muutenki kaikkee hommaa, että jätän suosiolla pois :) ja jos isäntä sen haluaa nii kylll se vinkkaa ja voin sit vaiks jälkikäteen jotain värkätä, sit ko oon voimissain :D

zeny 34
 
J84
Kiitos Roonalle uudesta pinosta :)

Tosiaan...huomenna olis elokuu, itsekkin vanhenee ens viikolla ja loppu häämöttää meillä kaikilla odotuksen suhteen :D Aika taitaa sittenkin mennä siivillä vaikkei se alussa siltä tuntunut.

Tänään tuli pyörittyä Cittarissa ja Prismassa ostelemassa loppu tavaroita itseä varten, kuten paksuja siteitä ja liivinsuojia isot kasat, sekä vauvalle pieniä vaippoja. Enään on vain se kaukalo :p Kotona pitäis saada kyl kaikenlaista vielä aikaiseksi...kuopuksen huone on kalusteita vaille valmis ja pitäis meidän makkaria ruveta maalaamaan, että saadaan muuttaa niihin ennen vauvan syntymää.

Isoveljen tytölle ostin pienet vaaleanpunaiset reinot :heart:



Ja kaikille kiitos onnitteluista :)

J84 32+0
 
Musta toi isyyspakkaus on tosi söötti ajatus. :) :heart: Varmaan just esikoisen kohdalla noita tehdään paljon. Zeny, mitä sun isyyspakkauksessa oli, kun sellasen teit? Jotain vaatteita voi tietty ostaa, jossa lukee jotain isiin viittaavaa, kahvimuki ehkä..? Miten ois korvatulpat ja vaikka jotain energiajuomatabletteja? :D Joku hauska vauva-aiheinen kirja? Mitäs muuta sitä vois hommata?
 
Kiitos Roona pinosta! :flower:

Jellona: Onnea tätiytymisestä! Kiva, kun serkuksille tulee noin vähän ikäeroa.

Raudasta: Meillä neuvolan th sanoi, ettei parissa viikossa vielä välttämättä näy, onko kunnolla auttanut eikä siks edes katsottu hemppaa viimeksi. Eli jos ei tulosta ole parissa viikossa näkyvissä, niin elkää lannistuko ;) Mäkin syön Obsidania, kun muistan. Ja kun ajoittain aiheuttaa vatsanväänteitä, niin en yllättäen aina muista :D

En tee mitään isyyspakkausta, kun en itsekään ottanut vauvalle äitiyspakkausta :) En siis ottanut esikolle, enkä nytkään ottanut. Ollaan siis molemmat ilman pakkauksia :p

Kristelle:
Me ollaan oltu 5-6 kertaa kahdestaan jossain. Hurjaa! ;) Yhden kerran tosin vaan poika on ollut yön yli hoidossa, kun vietettiin 4. hääpäivää ja oltiin hotellissa yötä. Näinä muina kertoina joku on ollu meillä hoitamassa (eli ihmetellyt herääkö poika vai nukkuuko heräämättä illan ) tai ollaan oltu mun vanhempien luona ja siellä lähdetty iltaa istumaan. Tupareita, illanistujaisia ja parit juhlat. Mut et pääsis esim. säännöllisesti kerran kuussa vaiks yhdessä leffaan ja syömään olis ihan jees... Ja tosiaan nyt enemmän kaipais niitä hetkiä, kun vauvan tulon jälkeen niistä voi taas vaan haaveilla.

Meillä alkanee olla kaikki valmiina vauvaa varten. Paitsi minä henkisesti :D Pikkutilpehöörit on ostettu, samoin kaukalo. Pienimmät vaatteet oon laittanu valmiiks hoitopöydän koriin ja tänään vähän katsoin kotiinlähtövaatteitakin vauvalle. Pitää vielä tarkistaa mitä esikolla oli päällä, kun olis kiva laittaa samat :) Mies maalasi tänään kehtoa ja kun sen vielä huomenna maalaa toisen kerran ja asentaa kaukalo-härdellin (Duologic ) autoon, niin avot!

Nyt meen putsaamaan mansikoita. Oli taas pakko ostaa sellanen 5kg:n laatikko :p Oliskohan jo 5. täs parin viikon sisään...??? Eh, miten niin tykätään mansikoista ;) Ihanaa viikonloppua!!
 
En ottanu mäkää pakkasuta itelle tai vauvalle miten sen ny ottaa :) Eikä tosiaa jaksa kiinnostaa tehä äijällekkää mitää pakkausta.. Moni kyllä tuntuu sellasen tekevän =) mut emmää :D
Ens kuun puoles välis jos sais hommattua vihoviimeset tavarat niin sit oon happy happy aj sit saa jo vauva mun puolesta tulla, mut ei ennkun on viimeset tavarat saatu himaa :D
 
Olipas hulinailta.... Meillä kävi vieras jota olin odottanut pitkään ja hartaasti. "Lainamummi", jota viimeksi oon nähnyt reilu vuosi sitten, tuli käymään meillä kun tyttärensä oli viettämässä kaverinsa kanssa Helsinki-päivää. Ötzki otti illan tosi rennosti eikä kauheasti antanut itsestään elonmerkkejä. Sen verran kuitenkin, että "lainamummi" näki että siellä joku on. Nyt sitten oon ihan rättiväsynyt, joten eiköhän sitä tänään sänky kutsu todella aikaisin, eli ihan kohta.

Olkkis ja Ötzki 34+5
 
Kiitos Roonalle uudesta pinosta :flower:
Voitteko mammat jo kuvitella että nyt on elokuu ja meidän kuukausi on
jo seuraavaksi :D Hui aika mennyt ihan tosi tosi nopeaan... :whistle:

Bebes & Salamatkustaja 34+5 :heart::heart:
 
Isyyspakkaukseen: Tein miehelle sillon kun esikkoa odotin, tässä mitä sinne laitoin:
Pyykkipoikia: isän herkkää nenää ajatellen
Korvatulpat: iskän herkille korville
Babyblues lehti, isille lukemista
sikareita + pieni konjakki/whisky pullo, jotta isä saa juhlia vauvan syntymää
t-paita jossa luki isi ja vauvalle body jossa luki isin kulta
energia juotavaa jotta isi jaksaa
suklaapatukka lisä energiaksi
sisu-aski, jotta isä saa suomalaista sisua synnytykseen
sit tein kortin johon runoilin just noi mitä varten mikäkin on paketissa.


noi nyt oli ainakin.. mä en varmaan ihan kaikkea muista mut muistaakseni laitoin noi vauvan ammeeseen ja annoin miehelle
:heart:

TiiuHti
 

Yhteistyössä