Tuulikki81 Todella kurjaa, voimia sinne sinulle!
Vuodenaiti Ihanaa! Meidän kaksoset oli silloin toisessa ultrassa (7+6) täysin saman kokoiset, ja nyt kovasti odottelen np-ultraa (enää 1.5 viikkoa!). Tosi hienoa että teilläkin on molemmat kunnossa
Mulla kävi tällä viikolla ihan järkky juttu, ilmeisesti liittyy tähän kaksosraskauteen (niin suuret hormonimäärät tms): jouduin menemään keskiviikkoiltana sairaalaan tutkimuksiin (sydänfilmi ja keuhkoröntgen, verikokeet) kun sain niin pahan hengenahdistuksen ja rintakivun. No, diagnoosina sitten oli lopulta akuutti refluksi, eli vatsahappo se siellä poltti mun ruokatorvea niin, että aiheutti nuo oireet. Ja mulla ei ole ollut edes närästystä, pelkästään pahaa olo, en edes ole oksentanut kuin kerran! Mutta voi kuulemma tulla tämä raskauden aikana, ja vaan pahentua mitä pidemmälle mennään kun mahalaukku joutuu ahtaalle
Mutta sain siis lääkkeet, olen nukkunut melkein istuma-asennossa ja en ole syönyt mitään kiellettyä (rasvaiset ruuat, tomaattikastike, sipuli, suklaa, tms) nyt pariin päivään, ja kipu on jo lähes kokonaan poissa. Sen sijaan pahoinvointi palasi tänään oikein voimakkaana heti aamulla, eli onpas kivaa kun pitäisi syödä että paha olo pysyy poissa mutta pitää tarkkaan miettiä mitä uskaltaa syödä. No, kaipa tästäkin selvitään.